• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет маркетингу
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Цінність людського капіталу в системі маркетингового управління продажем торговельно-посередницького підприємства

Thumbnail
View/ Open
193 - 202.pdf (415.6Kb)
Date
2015-03-11
Author
Данніков, Олег Володимирович
Dannikov, Oleg
Данников, Олег Владимирович
Metadata
Show full item record
Abstract
Автором розглядаються питання маркетингового управління продажем у діяльності сучасних торговельно-посередницьких (оптово-роздрібних) підприємств України. Ґрунтуючись на сучасних теоретичних засадах стратегічного маркетингу, з врахуванням специфіки та особливостей розвитку вітчизняних торговельно-посередницьких підприємств, автором удосконалено методичні рекомендації щодо формування маркетингової політики управління продажем та створення сприятливих передумов ефективної її реалізації на перспективу з позицій маркетингового стратегічного планування.
 
The author considers marketing sales management in modern trade (wholesale and retail) of the enterprises of Ukraine. Based on recent theoretical foundations of strategic marketing, taking into account the specifics and peculiarities of development of the Ukrainian trade and intermediary companies, the author improved methodological recommendations on the formation of the marketing policy sales management and the creation of favorable conditions effective its implementation for the future in terms of marketing strategic planning. The aim of the study is: to develop science-based guidance and practical recommendations to improve the process of sales management positions with strategic marketing planning. The subject of research is the activity of market participants on the organization, planning, motivation, control and performance meet consumer demand by commodity-money exchange. The object of study is the process of formation and development of marketing activities and business entities. The main problem of strategic management is the lack of theoretical principles that should serve as a methodological basis for the practical implementation of strategic management. Modern economic relations in the world are formed and occur in conditions where elevated pace is qualitative renewal of material and technical base through the introduction of results of scientific-technical progress, the increased uncertainty of trends of environmental change and the increased growth rate of these changes, the role of the human factor in ensuring efficient management of the case. As a rule the result of strategy development should be clearly defined position of target segments, value proposition, corporate strategy, competitive strategy, marketing tools, sales goals, and the like.
 
Автором рассматриваются вопросы маркетингового управления продажами в деятельности современных торгово-посреднических (оптово-розничных) предприятий Украины. Основываясь на современных теоретических основах стратегического маркетинга, с учетом специфики и особенностей развития украинских торгово-посреднических предприятий, автором усовершенствованы методические рекомендации по формированию маркетинговой политики управление продажами и созданию благоприятных предпосылок эффективной ее реализации на перспективу с позиций маркетингового стратегического планирования.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/9331
Collections
  • Випуск № 1(9) [32]
  • Кафедра маркетингу імені А. Ф. Павленка [664]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV