Цінність людського капіталу в системі маркетингового управління продажем торговельно-посередницького підприємства

Loading...
Thumbnail Image
Date
2015-03-11
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Abstract
Автором розглядаються питання маркетингового управління продажем у діяльності сучасних торговельно-посередницьких (оптово-роздрібних) підприємств України. Ґрунтуючись на сучасних теоретичних засадах стратегічного маркетингу, з врахуванням специфіки та особливостей розвитку вітчизняних торговельно-посередницьких підприємств, автором удосконалено методичні рекомендації щодо формування маркетингової політики управління продажем та створення сприятливих передумов ефективної її реалізації на перспективу з позицій маркетингового стратегічного планування.
The author considers marketing sales management in modern trade (wholesale and retail) of the enterprises of Ukraine. Based on recent theoretical foundations of strategic marketing, taking into account the specifics and peculiarities of development of the Ukrainian trade and intermediary companies, the author improved methodological recommendations on the formation of the marketing policy sales management and the creation of favorable conditions effective its implementation for the future in terms of marketing strategic planning. The aim of the study is: to develop science-based guidance and practical recommendations to improve the process of sales management positions with strategic marketing planning. The subject of research is the activity of market participants on the organization, planning, motivation, control and performance meet consumer demand by commodity-money exchange. The object of study is the process of formation and development of marketing activities and business entities. The main problem of strategic management is the lack of theoretical principles that should serve as a methodological basis for the practical implementation of strategic management. Modern economic relations in the world are formed and occur in conditions where elevated pace is qualitative renewal of material and technical base through the introduction of results of scientific-technical progress, the increased uncertainty of trends of environmental change and the increased growth rate of these changes, the role of the human factor in ensuring efficient management of the case. As a rule the result of strategy development should be clearly defined position of target segments, value proposition, corporate strategy, competitive strategy, marketing tools, sales goals, and the like.
Автором рассматриваются вопросы маркетингового управления продажами в деятельности современных торгово-посреднических (оптово-розничных) предприятий Украины. Основываясь на современных теоретических основах стратегического маркетинга, с учетом специфики и особенностей развития украинских торгово-посреднических предприятий, автором усовершенствованы методические рекомендации по формированию маркетинговой политики управление продажами и созданию благоприятных предпосылок эффективной ее реализации на перспективу с позиций маркетингового стратегического планирования.
Description
Keywords
управління торговим персоналом, збут, продаж, реалізація продукції, маркетинг, бізнес-тенденції, дилери, торговці, торгівля, торговельно-посередницькі підприємства, маркетингове управління, мерчандайзинг, підприємства оптово-роздрібної торгівлі, система продажу, учасники маркетингового каналу, комерційна діяльність, управління продажем, торговельне посередництво, стратегія продажу, план продажу (збуту), management of sales staff, sales, marketing, business trends, dealers, traders, trade, trade facilitation company, marketing management, merchandising, wholesale and retail trade, system sales, marketing channel members, commercial activities, sales management, commercial mediation, sales strategy, plan of sales, управление торговым персоналом, сбыт, продажа, реализация продукции, маркетинг, бизнес-тенденции, дилеры, торговцы, торговля, торгово-посреднические предприятия, маркетинговое управление, мерчандайзинг, предприятия оптово-розничной торговли, система продаж, участники маркетингового канала, коммерческая деятельность, управление продажами, торговое посредничество, стратегия продаж, план продаж (сбыта)
Citation
Данніков О. В. Цінність людського капіталу в системі маркетингового управління продажем торговельно-посередницького підприємства / О. В. Данніков // Соціально-трудові відносини: теорія та практика : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: А. М. Колот (голова) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2015. – № 1. – С. 193-202.