Кафедра фiнансiв імені Віктора Федосова
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра фiнансiв імені Віктора Федосова by Author "Bilinets, Marina"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Educational bonds, as an alternative source of financing higher education(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018-10-30) Bilinets, Marina; Білінець, Марина Юріївна; Билинец, Марина ЮрьевнаItem Financing of higher education: problems and prosrects(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017-03) Bilinets, Marina; Білінець, Марина Юріївна; Билинец, Марина ЮрьевнаItem Financing of higher education: problems and prosrects(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017-03) Bilinets, Marina; Білінець, Марина Юріївна; Билинец, Марина ЮрьевнаItem Вдосконалення фінансування вищої освіти в Україні(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Малік, Євгенія Олександрівна; Malik, Yevgeniya; Малик, Евгения Александровна; Білінець, Марина Юріївна; Bilinets, MarinaМета дослідження. Дослідження проведене з метою дослідження сучасного стану вищої освіти в Україні та пошук можливих альтернативних джерел її фінансування. Методологія. Розглянуто сучасні тренди розвитку вищої освіти в світі, що визначають основні напрями розвитку галузі та дозволяють виділити можливі напрями вдосконалення розвитку вищої освіти в Україні. Отримані результати. В ході дослідження було визначено, що ситуація з фінансуванням вищої освіти в Україні є незадовільною і потребує покращення. Вдосконалювати її варто через проведення диверсифікації фінансування, зокрема через розширення співпраці з приватним бізнесом. Цінність дослідження. Результати дослідження дозволили виявити основні тренди у розвитку вищої освіти та її фінансування в світі, що варто враховувати в подальших дослідженнях з метою врахування їх впливу на подальший розвиток ситуації у цій сфері. Визначено можливості використання освітніх облігацій, як надзвичайного джерела фінансування вищих закладів освіти в Україні. Research objective. The research was conducted with the aim of studying the current state of higher education in Ukraine, and search for possible alternative sources of its financing. Methodology. The paper considers the contemporary trends in the development of higher education in the world, which determine the main directions of this sector development and allow highlighting the possible directions of improving the development of higher education in Ukraine. Findings. The study found that the financing of higher education in Ukraine is unsatisfactory, and needs to be improved. Funding of higher education should be improved through its diversification and expanding of cooperation with private business. Value Added. The results of the study revealed the main trends in the development of higher education and its financing in the world, which should be taken into account in further studies in order to consider their impact on further development of this area. The paper determined the possibilities of using education bonds as an extraordinary source of financing for higher education institutions in Ukraine.Item Фінансування вищої освіти в Україні у ХХІ столітті: виклики та перспективи їх подолання(ДННУ “Академія фінансового управління”, 2021) Білінець, Марина Юріївна; Bilinets, Marina; Билинец, Марина Юрьевна; Буряченко, Андрій Євгенович; Buriachenko, Andrii; Буряченко, Андрей Евгеньевич; Паєнтко, Тетяна Василівна; Paientko, Tetiana; Паентко, Татьяна ВасильевнаУ зв’язку зі зміною пріоритетів у розвитку вищої освіти постала потреба в коригуванні механізмів її фінансування з огляду на нові виклики. Мета статті полягає у визначенні ключових викликів в Україні та можливостей протистояти їм. Аналіз фінансування вищої освіти проведено на підставі макроекономічних індикаторів за 2005–2020 рр. Згідно з його результатами, основними викликами фінансування вищої освіти, на думку авторів, є: її масовізація, яка характеризується тріадою “висока доступність – низька ціна – низька якість”; зміна підходів до провадження освітньої діяльності та скорочення чисельності абітурієнтів унаслідок пандемії COVID-19; неефективна модель фінансування вищої освіти, котра призводить до підготовки фахівців, що не відповідають потребам і вимогам ринку праці. Подолати ці виклики можна шляхом реформування моделей вищої освіти через узгодження структури, обсягів та якості підготовки кадрів із потребами економіки й ринку праці, а також її фінансування за рахунок зміни витратного підходу до фінансування за результатами. Підкреслено, що зазначене сприятиме інституційній ефективності й результативності навчальних програм та скороченню кількості незатребуваних спеціалістів із вищою освітою. The development of higher education is characterized by new priorities, which necessitates the adjustment of higher education funding mechanisms in response to new challenges. The purpose of this article is to identify these key challenges in Ukraine and justify the possibilities to face them. The analysis of funding for higher education was conducted based on macroeconomic indicators for 2005 to 2020. It also reviewed that financing of higher education in Ukraine is characterized by decentralization and diversification, which are characterized by an increase in the share of local budgets in the structure of higher education funding in Ukraine and the use of extra-budgetary sources of funding, in the form of tuition fees. The analysis has revealed the following key challenges of financing higher education: massification of higher education, which is characterized by the triad of "high availability - low price - low quality"; change in approaches to educational activities and decrease in the number of students as a result of the COVID-19 pandemic; inefficient model of financing higher education, which results in producing specialists with higher education that does not meet the needs and demands of the labor market. Overcoming the identified challenges can be achieved through reforming higher education models by aligning the structure, scope and quality of training with the needs of the economy and labour market, and its financing, through changing the cost-based approach to financing by results. This, in turn, would help align budget funding with institutional efficiency and curriculum effectiveness, and reduce the number of unclaimed specialists with higher education. В связи с изменением приоритетов в развитии высшего образования возникла необходимость корректировки механизмов ее финансирования с учетом новых вызовов. Цель статьи заключается в определении ключевых вызовов в Украине и возможностей противостоять им. Анализ финансирования высшего образования проведен на основании макроэкономических индикаторов за 2005–2020 гг. Согласно его результатам, основными вызовами финансирования высшего образования, по мнению авторов, являются: его массовизация, характеризующаяся триадой "высокая доступность – низкая цена – низкое качество"; изменение подходов к осуществлению образовательной деятельности и сокращение численности абитуриентов вследствие пандемии COVID-19; неэффективная модель финансирования высшего образования, которая приводит к подготовке специалистов, не отвечающих потребностям и требованиям рынка труда. Преодолеть эти вызовы можно путем реформирования моделей высшего образования посредством согласования структуры, объемов и качества подготовки кадров с потребностями экономики и рынка труда, а также его финансирования за счет изменения затратного подхода к финансированию по результатам. Подчеркнуто, что указанное будет способствовать институциональной эффективности и результативности учебных программ и сокращению количества невостребованных специалистов с высшим образованием.