Випуск № 4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 4 by Author "Bolhar, O."
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Принципи, стадії та специфіка адміністративної процедури державної реєстрації(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Болгар, О. В.; Bolhar, O.У статті виділено принципи, стадії та визначено специфіку адміністративної процедури державної реєстрації в Україні. Аналіз чинного законодавства та практики роботи реєстраційних органів дозволив виділити дві групи принципів реалізації процедури державної реєстрації: основоположні (загальні), що є властивими будь-якому виду процесуальної діяльності; спеціальні, що є властивими лише конкретному виду процесуальних процедур. Наголошено, що у числі основоположних (загальних) принципів в першу чергу необхідно назвати принцип законності та принцип захисту прав і законних інтересів громадян при здійсненні процедурної діяльності, що реалізується з урахуванням кореляції публічних і приватних інтересів. Серед спеціальних принципів характеризовано такі принципи, як: необхідність досягнення оптимального обсягу (з позицій кількості та якості) нормативної регламентації реєстраційних процедур; заборона зловживання правом з боку органів реєстрації (державних реєстраторів); неупередженість, обґрунтованість і справедливість розгляду реєстраційної справи; оперативність і економічність реєстраційної процедури. У процедурі державної реєстрації можна виділено дві стадії: порушення реєстраційної справи; розгляд справи і прийняття рішення з його юридичним оформленням. Визначено специфіку державної реєстрації як адміністративної процедури, яка проявляється в наступному: поведінці учасників адміністративно-реєстраційних відносин правова оцінка, як правило, не дається; заходи державного примусу за результатами вирішення реєстраційної справи не застосовуються; метою розгляду справи є задоволення законних прав та інтересів фізичних і юридичних осіб, які звернулися за вирішенням конкретної реєстраційної справи (наприклад, реєстрації та за місцем проживання, реєстрації прав на нерухомість тощо); індивідуальні справи, що вирішуються у формі реєстраційної процедури, виникають тільки з ініціативи фізичних та юридичних осіб, що звернулися із відповідною метою; владною стороною у вирішенні реєстраційної справи є орган виконавчої влади (або його посадова особа), який виступає не в ролі арбітра, а в ролі організатора адміністративної діяльності.. Акцентовано увагу, що специфіка різних видів державної реєстрації з більшою користю для практики повинна знаходити своє відображення в окремих законах, присвячених конкретному виду реєстрації. Проте наявні загальні принципи, властиві всім видам державної реєстрації, також повинні знайти своє законодавче закріплення. Наголошено, що встановлення загальних правил реалізації реєстраційних повноважень органів виконавчої влади могли б посилити існуючі гарантії від адміністративних зловживань у різних сферах суспільного життя. На основі цієї правової аксіоми повинна бути продовжена робота по більш активному впровадженню у дію Закону України «Про адміністративну процедуру». The article highlights the principles, stages and defines the specifics of the Administrative Procedure of state registration in Ukraine. The analysis of the current legislation and practice of registration authorities allowed us to distinguish two groups of principles for the implementation of the state registration procedure: fundamental (general), which are inherent in any type of procedural activity; special, which are inherent only in a specific type of procedural procedures. It is noted that among the fundamental (general) principles, first, it is necessary to mention the principle of legality and the principle of protecting the rights and legitimate interests of citizens in the implementation of procedural activities, which is implemented taking into account the correlation of public and private interests. Among the special principles, such principles are characterized as the need to achieve the optimal volume (in terms of quantity and quality) of regulatory regulation of registration procedures; Prohibition of abuse of the right by registration authorities (state registrars); impartiality, reasonableness and fairness of consideration of the registration case; efficiency and cost-effectiveness of the registration procedure. In the procedure of State Registration, two stages can be distinguished: initiation of a registration case; consideration of the case and making a decision with its legal registration. The specifics of state registration as an administrative procedure are defined, which is manifested in the following: the behavior of participants in administrative and registration relations is usually not evaluated; measures of state coercion based on the results of resolving the registration case are not applied; the purpose of consideration of the case is to satisfy the legal rights and interests of individuals and legal entities that have applied for a resolution of a specific registration case (for example, registration and at the place of residence, registration of rights to real estate, etc.); individual cases that are resolved in the form of a registration procedure arise only on the initiative of individuals and legal entities that have applied for the relevant purpose; the authority in the decision of the registration case is the executive authority (or its official), which acts not as an arbitrator, but as an organizer of administrative activities. It is emphasized that the specifics of various types of state registration with greater benefit for practice should be reflected in separate laws devoted to a specific type of registration. However, the existing general principles inherent in all types of state registration should also be enshrined in law. It is noted that the establishment of general rules for the implementation of registration powers of executive authorities could strengthen the existing guarantees against administrative abuse in various spheres of public life. Based on this legal axiom, work should continue on more active implementation of the law of Ukraine “on administrative procedure”.