Browsing by Author "Banit, Olha"
Now showing 1 - 20 of 20
Results Per Page
Sort Options
Item Artificial intelligence in business: benefits and risks(ВУМ, 2024-08-12) Banit, Olha; Баніт, Ольга ВасилівнаToday, one of the most important qualities of any business is flexibility, the ability to adapt to customer needs and respond to external changes. The author considers areas of the business in which artificial intelligence is actively used now. Artificial Intelligence today can help businesses make predictions and analytics, automate and optimize various processes, and as a result, make quality decisions faster and be much more effective in the market. The author investigates what possibilities of artificial intelligence can be effectively used in business, what advantages it brings and whether they cover the existing risks. Сьогодні однією з найважливіших якостей будь-якого бізнесу є гнучкість, можливість підлаштовуватися під потреби клієнтів і реагувати на зовнішні зміни. Автор розглядає сфери бізнесу, в яких зараз активно використовується штучний інтелект. Штучний інтелект сьогодні допомагає бізнесу робити прогнози й аналітику, автоматизувати й оптимізувати різні процеси, і в результаті – швидше ухвалювати якісні рішення й бути значно ефективнішими на ринку. Автор досліджує, які можливості штучного інтелекту можна ефективно використовувати в бізнесі, які переваги він приносить і чи покривають вони існуючі ризики.Item Digital collaboration of virtual project teams in the transdisciplinary educational space(AIP Publishing, 2023-12-07) Banit, Olha; Баніт, Ольга Василівна; Rostoka, Marina; Raievska, Yana; Kravchuk, Oksana; Кравчук, Оксана Іванівна; Cherevychnyi, GennadiiThe authors note that in virtual teams in remote work, some processes are difficult or impossible to hold. Given that the representatives of such teams must work remotely, there is a need to find new forms, methods and ways of their communication and collaboration. Transdisciplinary presentation of key elements in the educational collaboration system in the virtual office space includes the following positions: collaboration tools, collaboration modes, collaboration rules, network etiquette, team spirit. The use of remote collaboration involves the establishment of basic and backup channels of communication, virtual planning, etc., which should be the same for all team members. The article provides examples of software for effective collaboration and project management, combining separate tools for their preparation and implementation. The collaboration mode creates the necessary rhythm for the work of the virtual project team and provides the ability to quickly solve all important tasks. Clearly defined rules and norms of collaboration make it possible to avoid misunderstandings in the digital environment. The article systematizes the optimal time, frequency, and duration of formal and informal meetings, as well as summarizes the protocol of online communication, considering digital etiquette. The authors substantiate the need for clear regulations of standards and rules of virtual teams’ work; documentation of all collaboration processes, including the procedure and protocol for holding collective meetings and making collective decisions. Such regulations are important to ensure the transfer and exchange of knowledge during remote work, especially when people work asynchronously due to different time zones and helps reduce the need for all other control tools of project participants. Supporting team spirit is identified as an important factor in the effective operation of a virtual project team. Despite the limitations in live communication in remote mode, the virtual teams reveal the same patterns of group dynamics as in real interaction. But they can be implemented only by using digital communication tools. Recommendations have been developed for the use of “smart feedback” technologies, as well as modern types, forms, and tools for building team spirit to increase the efficiency of the virtual project team at different stages of its development.Item Effects of Global Labor Market Trends on The Content of Professional Training of Future It Managers(Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, 2019) Lukianova, Larysa; Лук’янова, Лариса Борисівна; Banit, Olha; Баніт, Ольга Василівна; Horetko, Tetiana; Горетько, Тетяна В’ячеславівнаThe article outlines key trends in the global labor market and Ukraine’s labor market, describes the role of the information technology industry in the global economy and the economy of Ukraine, and establishes the mutual influence of the labor market and IT market trends. The authors analyze the issues of personnel shortages, in particular, IT managers, in the field of IT, in view of the dual nature of IT management. Then they summarize the global workforce management trends for 2017-2018 using Deloitte, EY and PwC data, and compare the problems urgent for workers, on the one hand, and human resources managers, on the other hand. Further they outline the key workforce management trends to watch in 2019 and highlight the expansion of HR managers’ functions and optimization of workforce management approaches and tools due to the labor market change and IT developments. They also single out high-priority workforce management tasks in the opinion of the tech and telecommunications industry. The authors determine the tasks of IT managers in the field of workforce management and stress that these tasks can be taken into account by Ukrainian higher educational institutions when developing and improving their training programs for future IT managers. They emphasize cooperation between IT companies and higher educational institutions aimed at increasing talent density in the IT industry, and give actual examples of such cooperation. They conclude that, on the one hand, IT managers as executives should be aware of the current workforce market trends to help their companies attract talents and manage them effectively using advanced workforce management tools and technologies, and on the other hand, workforce market trends should guide the higher educational institutions that train future IT managers. У статті розглянуто основні тенденції світового ринку праці й ринку праці України, окреслено роль ІТ-індустрії у світовій економіці й економіці України та встановлено взаємовплив тенденцій ринку праці й ринку ІТ. Проаналізовано проблему дефіциту кадрів, зокрема ІТ-менеджерів, у галузі ІТ з огляду на дуальну природу ІТ-менеджменту. На основі даних Deloitte, EY та PwC узагальнено світові тенденції в галузі управління персоналом у 2017-2018 рр. та порівняно проблеми, вирішення яких вважають необхідним працівники, з одного боку, та менеджери з управління персоналом, з іншого боку. Наведено прогнози щодо основних тенденцій на ринку управління персоналом у 2019 р. Наголошено на розширенні функцій менеджерів з управління персоналом та оновленні використовуваних підходів і засобів управління персоналом, викликаних змінами на ринку праці й розвитком інформаційних технологій. Виокремлено першорядні завдання у сфері управління людськими ресурсами з точки зору представників галузі технологій та телекомунікацій. З’ясовано завдання ІТ-менеджерів у сфері управління персоналом у компаніях та наголошено, що ці завдання можуть бути враховані українськими закладами вищої освіти в процесі розробки та вдосконалення програм підготовки майбутніх ІТ-менеджерів. Відзначено важливість співпраці між ІТ-компаніями та закладами вищої освіти з метою збільшення кадрового потенціалу ІТ-галузі та наведено конкретні приклади такої співпраці. Зроблено висновок, що, з одного боку, ІТ-менеджери як управлінці у своїй роботі мають брати до уваги останні тенденції на ринку праці, щоб допомогти своїм компаніям наймати найкращих фахівців та ефективно ними керувати із використанням новітніх засобів і технологій управління персоналом, а з іншого боку, тенденції на ринку праці та управління персоналом мають бути орієнтиром для закладів вищої освіти в процесі підготовки майбутніх ІТ-менеджерів. В статье рассмотрены основные тенденции мирового рынка труда и рынка труда Украины, определена роль ИТ-индустрии в мировой экономике и экономике Украины, а также установлено взаимовлияние тенденций рынка труда и рынка ИТ. Проанализирована проблема дефицита кадров, в частности, ИТ-менеджеров, в сфере ИТ с учетом дуальной природы ИT-менеджмента. На основе данных Deloitte, EY и PwC обобщены мировые тенденции в области управления персоналом в 2017-2018 гг. и проведено сравнение проблем, решение которых считают необходимым работники, с одной стороны, и менеджеры по управлению персоналом, с другой стороны. Приведены прогнозы относительно основных тенденций на рынке управления персоналом в 2019 г. Отмечено расширение функций менеджеров по управлению персоналом и обновление используемых подходов и средств управления персоналом, вызванные изменениями на рынке труда и развитием информационных технологий. Выделены первоочередные задачи в области управления человеческими ресурсами с точки зрения представителей отрасли технологий и телекоммуникаций. Выяснены задачи ИТ-менеджеров в области управления персоналом в компаниях. Отмечено, что эти задачи могут быть учтены украинскими учреждениями высшего образования в процессе разработки и совершенствования программ подготовки будущих ИТ-менеджеров. Подчеркнута важность сотрудничества ИТ-компаний и учреждений высшего образования с целью увеличения кадрового потенциала ИТ-отрасли, приведены конкретные примеры такого сотрудничества. Сделан вывод, что, с одной стороны, ИТ-менеджеры как управленцы в своей работе должны принимать во внимание современные тенденции на рынке труда, чтобы помочь своим компаниям нанимать лучших специалистов и эффективно ими управлять с использованием новейших средств и технологий управления персоналом, а с другой стороны, тенденции на рынке труда и управления персоналом должны быть ориентиром для учреждений высшего образования в процессе подготовки будущих ИТ-менеджеров.Item Logical-semantic knowledge model for the knowledge base of a lecturer(Національний аерокосмічний університет «Харківський авіаційний інститут», 2024) Dotsenko, Serhii; Доценко, Сергій Ілліч; Banit, Olha; Баніт, Ольга Василівна; Nor, Dmytro; Нор, Дмитро Ігорович; Morozova, Olha; Морозова Ольга ІгорівнаThe subject of this study is the process of synthesizing a graphical logical-semantic knowledge representation model with an open architecture for the knowledge base of a university lecturer. The purpose of the proposed model is to develop a lecturer’s knowledge base using a graphical logical-semantic knowledge representation model. The objectives of this study include: analysis of existing approaches to the formation of information management systems for organizing the educational process in higher education institutions; definition of the research methodology; analysis of the integrated four-factor architecture of the knowledge model about the existence and activities of the socio-economic ecosystem; formation of a three-factor logical-semantic knowledge representation model based on the results of the analysis; presentation of the practical implementation of the three-factor logical-semantic knowledge representation model for the lecturer’s knowledge base; and summa-rizing the research results and outlining future directions in the field of knowledge modeling for knowledge bases with open architecture. The methods used include an approach that identifies general patterns and hypotheses underlying the construction of lecturers’ knowledge bases to organize the educational process in higher educa-tion institutions. The theoretical foundation proposes using a logical-semantic model of semiotics knowledge because all known logical and logical-semantic knowledge models are representative objects of semiotics. The following results were obtained. The current focus of implementing information technologies in educational activities is on organizing educational processes in a distance format. At the same time, an important aspect of lecturers’ work—providing information supports for their methodological activities—has been overlooked. This work involves preparing initial materials, processing them, and forming the corresponding final materials in the form of textbooks, educational aids, lecture notes, methodological guidelines, and presentations. This paper proposes an architecture for a three-factor graphical logical-semantic knowledge representation model, which defines an algorithm to form the corresponding knowledge base. According to the authors, this knowledge base can be best implemented in Microsoft Excel. The advantage of this knowledge base model is its open architecture, as users hold administrator rights over the knowledge base. The user makes decisions about including relevant knowledge elements in the knowledge base. The inclusion of the "Students" factor in the knowledge base and subsequent recording of their participation results in classes ensures the possibility of providing these results to department and faculty management for further analysis. Conclusions. The architecture of the graphical logical-semantic knowledge representation model and its corresponding knowledge base ensures the resolution of tasks related to the preparation of methodological support for courses. It can also complement existing LMS (Learning Management Systems) and LCMS (Learning Content Management Systems). The next step in using the formed knowledge bases for relevant educational components (courses) is to create department knowledge based on these knowledge bases. This ensures the formation and preservation of the department's intellectual potential and transferability. Предметом вивчення в статті є процеси синтезу графічної логіко-смислової моделі представлення знань з відкритою архітектурою для бази знань викладача вищого навчального закладу. Метою є бази знань викладача з використанням графічної логіко-смислової моделі представлення знань. Завданнями даного дослідження є: аналіз існуючих підходів до формування інформаційно-управляючих систем для організації навчального процесу у закладах вищої освіти; визначення методології дослідження; аналіз інтегрованої чотири факторної архітектури моделі знань про існування та діяльність соціально-економічної екосистеми, формування на основі результатів аналізу даної архітектури трьох факторної логіко-смислової моделі представлення знань; представлення практичної реалізації три факторної логіко-семантичної моделі представлення знань для бази знань викладача вищого навчального закладу; узагальнення результатів дослідження та окреслення майбутніх напрямків розвитку в галузі моделювання знань для баз знань з відкритою архітектурою. Використовуваними методами є: підхід, який передбачає виявлення загальних закономірностей і гіпотез, які складають основу побудови баз знань викладачів для організації освітнього процесу у вищих навчальних закладах. Теоретичною основою пропонується використовувати логіко-семантичну модель знань семіотики. Основою та-кого рішення є те, що всі відомі логічні та логіко-смислові моделі знань є репрезентативними об'єктами семіотики. Отримані такі результати. Встановлено, що на цей час основна увага при впровадженні інформаційних технологій в освітній діяльності зосереджена на організації освітнього процесу в дистанційному форматі. В той же час, поза увагою залишається важливий напрямок роботи викладачів, а саме: інформаційне забезпечення їх діяльності при виконанні методичної роботи. Ця робота пов’язана з підготовкою вихідних матеріалів, їх опрацюванням, формуванням відповідних кінцевих матеріалів у формі підручників, навчальних посібників, конспектів лекцій, методичних вказівок, презентацій, тощо. Запропонована у статті архітектура графічної три факторної логіко-смислової моделі представлення знань визначає алгоритм формування відповідної бази знань. На думку авторів найкраще ця база знань може бути реалізована у додатку Microsoft Excel. Перевагою цієї моделі бази знань є відкритість її архітектури для користувача, адже він має право адміністратора цієї бази знань. Він приймає рішення про включення відповідних елементів знань у базу знань. Включення до складу бази знань фактору «Здобувачі освіти» й послідуючої фіксації результатів їх участі у проведенні занять забезпечує можливість надання цих результатів керівництву кафедри й факультету для послідуючого аналізу. Висновки. Запропонована архітектура графічної логіко-смислової моделі представлення знань й відповідна їй база знань забезпечує вирішення задач підготовки методичного забезпечення дисциплін. Вона також може бути доповненням до існуючих систем LMS (системи управління навчанням) та систем LCMS (системи управління змістом навчання). Наступним напрямком використання сформованих баз знань для відповідних освітніх компонентів (дисциплін) є формування на їх основі відповідної бази знань кафедри. Таким чином забезпечується формування й збереження інтелектуального потенціалу кафедри й можливість його передачі.Item Modern Information and Educational Environment in the Context of the Theory of Generations(Wydawnictwo Akademii pedagogiki specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2022) Androshchuk, Iryna; Banit, Olha; Баніт, Ольга Василівна; Shtepura, Ałła; Rostoka, Marina; Cherevychnyj, GennadijThe article analyzes the image of the modern informational and educational environment, taking into account the participation of different generations. The works of modern scientists and practitioners who investigate various aspects related to the impact of information and communication technologies on the current generation of pupils and students are analyzed. Studies analyzing the overall statistics on the use of information and communication technologies (hereafter ICT) up to the impact of these technologies on the human brain and the creation of new learning strategies are taken into account. The authors analyzed Generation Z in detail, providing the characteristics of the generation that is now being studied, by researchers from different countries. The comparative table shows the positive and negative qualities of representatives of Generation Z. Research analysis shows that the psychological readiness of both students and teachers to use information and communication technologies effectively should be taken into account when planning collaborative work in an information and education environment. Distance learning, which is increasingly used in higher education institutions, entails the need for careful analysis of how to create educational material and how to organize work with students. Accordingly, teachers are expected to take different approaches to teaching Generation Z students. Modern students expect an individual approach to learning. It is important to know where you can find relevant information and how to apply it in practice. At the same time, the article emphasizes that during the distance education of students, the role of the teacher in the didactic process is even more significant than in traditional education. Based on the analyzed sources, the article concludes that the urgent need of today is to create a new model of information and educational environment, which, taking into account changes in society and in the minds of students, will allow the qualitative use of the creative potential of information and communication technologies, without giving up other forms of knowledge acquisition and competence formation.Item Students’ Readiness to Distance Learning: Results of Research in the Institutions of Higher Education(2022-01-27) Banit, Olha; Баніт, Ольга Василівна; Shtepura, Alla; Rostoka, Marina; Cherevychnyi, Gennadii; Dyma, Oleksandr; Дима, Олександр ОлексійовичAssessing the readiness of students for distance learning is one of the main factors in the planning and implementation of distance learning. The purpose of this study was to identify and analyze the readiness of students to implement distance learning tools while learning English. The authors consider the students’ readiness to implement distance learning as a complex of cognitive, motivational, technological, and reflexive components. The paper analyzes various forms of diagnosing readiness levels, including surveys, questionnaires, interviews, and observations used in the study. The research demonstrated that distance learning presented some challenges to students on the one hand, and offered them new opportunities on the other hand. A list of factors that impeded English distance learning and benefits of distance learning were identified by students in this survey. The most notable is the growth of the high-level category of technological component. 83% of respondents indicated that they mastered new distance learning tools they had not previously used or used partially. On the plus side within the cognitive component we can admit gaining of new experience by students. Changes in the motivational and reflexive components were less noticeable.Item Time management as a pedagogical technologyof PhD students’ effective self-management(University of Silesia in Katowice, 2019) Lukianova, Larysa; Androshchuk, Iryna; Banit, Olha; Баніт, Ольга ВасилівнаThe article reveals the importance of the time management problem and substantiates the expediency of its research. It describes peculiarities of time management as a pedagogical technology concentrating on its principles; analysis of technology genesis was carried out in the works by foreign and domestic scientists from different fields of science. Five groups of problems solved with the help of this technology were identified. It was found out that time management within our research meets the requirements of a pedagogical technology effectively facilitating PhD students’ self-management. It was proved that it combines features of professional management technology as well as effective self-management. The research analyzed the influence of training sessions (36 hours) devoted to the development of time management skills (professional and personal) at the level of postgraduate students’ time management competence formation. There was ground to conclude that the conducted training sessions had a positive effect on the increase in all the indicators peculiar to the mentioned competence confirming the efficiency of time management technology in the process of PhD students’ self-management.Item Transformational processes in training technologies(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-10-21) Banit, Olha; Баніт, Ольга Василівна; Банит, Ольга ВасильевнаThe author describes online learning specifics based on practicing trainers’ experience. The purpose of this study is to identify opportunities and prospects of online training in present-day conditions. The task of the research is to determine complex aspects of planning and running online training sessions, and analyze online learning opportunities and advantages. Автор описує особливості онлайн-навчання на основі досвіду тренерів-практиків. Метою даного дослідження є виявлення можливостей та перспектив онлайн-навчання в сучасних умовах. Завдання дослідження: визначити складні аспекти планування та проведення онлайн-тренінгів, проаналізувати можливості та переваги онлайн-навчання.Item WELLBEING-управління персоналом бізнес-організацій в умовах сталого розвитку суспільства(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2021) Баніт, Ольга Василівна; Banit, Olha; Мерзлякова, Олена ЛеонідівнаItem Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на розвиток корпоративної онлайн-освіти(ДНУ «Інститут освітньої аналітики», 2021-10-28) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaItem Корпоративна освіта в Україні: виклики та зміни в умовах війни(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2024-03-25) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaItem Корпоративна освіта: нові виклики й перспективи розвитку в умовах воєнного і повоєнного часу(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2023-03) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaАвтор аналізує виклики й перспективи розвитку корпоративної освіти в умовах воєнного і повоєнного часу. Зокрема, змінився формат навчання персоналу, в комунікаціях з працівниками стало більше розуміння й підтримки, змінилися зміст і пріоритети навчальних курсів, важливими виявилися програми й курси з психологічної підтримки працівників, поліпшення їхнього ментального здоров’я, навчання інструментам саморегуляції та навичкам опору кризі.Item Корпоративне навчання в міжнародних компаніях: сучасні тренди і зміна пріоритетів(Хмельницький національний університет, 2021-05-13) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaItem Онлайн-тренінг у сучасних реаліях: можливості й перспективи(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-11-26) Баніт, Ольга Василівна; Banit, Olha; Банит, Ольга ВасильевнаItem Професіоналізація Андрагога в умовах неформальної освіти: зарубіжний досвід(Хмельницький національний університет, 2020-05-14) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaItem Реалізація методики Scrum у Agile-менеджменті(Київський національний університет культури і мистецтв, 2022-04-21) Баніт, Ольга Василівна; Banit, Olha; Свірідова, А. І.Item Резильєнтні бізнес-стратегії європейських компаній(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-11-08) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaПроаналізовано резильєнтні бізнес-стратегії європейських компаній: диверсифікація, стратегічні партнерства, кризове управління і планування, інвестиції в розвиток талантів. Вони підтримуються такими інноваційними бізнес-стратегіями, як цифрова трансформація, сталий розвиток, економічні екосистеми, соціальна відповідальність, новітні маркетингові стратегії. Ці стратегії часто комбінуються в залежності від конкретних потреб тієї чи іншої компанії, допомагають їм стати резильєнтними в умовах стрімких ринкових змін. The author analyzes resilient business strategies of European companies: diversification, strategic partnerships, crisis management and planning, investments in talent development. They are supported by such innovative business strategies as digital transformation, sustainable development, economic ecosystems, social responsibility, and the latest marketing strategies. These strategies are often combined depending on the specific needs of a particular company, helping them to become resilient in the face of rapid market changes.Item Розвиток цифрової компетентності андрагога у сфері корпоративної освіти(Державна наукова установа «Інститут освітньої аналітики», 2020-10-15) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaItem Трансформаційні процеси в корпоративній освіті України: аналітичний огляд(Tuculart s.r.o. & European Institute for Innovation Development, 2024) Баніт, Ольга Василівна; Banit, OlhaАвтор аналізує зміни в системі корпоративної освіти України. Зміни в керівництві підприємств, організацій, установ зумовлені низкою стресових подій, які переживає весь народ України протягом останніх кількох років. По-перше, внаслідок запровадження обмежувальних заходів під час боротьби з пандемією, спричиненою коронавірусом COVID-19, відбулася реструктуризація ринку праці, робочої сили та, відповідно, зміна технологій у корпоративній освіті. По-друге, в умовах воєнного стану в Україні змінилися пріоритети корпоративної освіти. По-третє, з розробкою плану виходу України з наслідків війни перед корпоративною освітою постають нові виклики та перспективи. Серед них: зміна технологій, спричинена пандемією у 2019-2021 роках, зміна пріоритетів, спричинена війною у 2022-2023 роках, зміна завдань та нові перспективи відновлення України у 2023-2033 роках. Проведене дослідження дає підстави для оптимістичних прогнозів щодо розвитку корпоративної освіти в Україні. Керівники компанії розуміють, що тепер не варто відмовлятися від рішень, спрямованих на навчання та розвиток співробітників. Навпаки, необхідно подвоїти зусилля для формування стійкості персоналу, здатного адаптуватися в умовах постійних змін. При розробці планів повернення до нормальної роботи необхідно продумати шляхи заохочення працівників і розширення можливостей для їх професійного розвитку та адаптації, враховуючи не тільки їхні навички чи кваліфікаційний рівень, а й набутий досвід і технічний прогрес. Зокрема, буде доцільно використовувати потенціал штучного інтелекту для побудови культури обміну та накопичення знань, що сприятиме зміцненню взаємодії між співробітниками та забезпечуватиме стійкість організації, дозволяючи їй витримувати та навіть процвітати в умовах середовище невизначеності та змін. The author analyses changes in the corporate education system of Ukraine. Changes in the management of enterprises, organizations, and institutions are due to a series of stressful events that the entire people of Ukraine have been experiencing in the last few years. First, as a result of the introduction of restrictive measures during the fight against the pandemic caused by the COVID-19 coronavirus, there was a restructuring of the labour market, workforce, and, accordingly, a change in technologies in corporate education. Secondly, in the conditions of martial law in Ukraine, the priorities of corporate education have changed. Thirdly, with the development of a plan for the recovery of Ukraine from the consequences of the war, corporate education faces new challenges and prospects. Among them: the change in technology caused by the pandemic in 2019-2021, the change in priorities caused by the war in 2022-2023, the change in tasks and new prospects for the recovery of Ukraine in 2023-2033. The conducted research gives grounds for optimistic forecasts regarding the development of corporate education in Ukraine. Company managers realize that now it is not necessary to abandon decisions aimed at training and development of employees. On the contrary, it is necessary to redouble efforts to form the stability of personnel capable of adapting in conditions of constant change. When developing plans for a return to normal work, it is necessary to consider ways to encourage workers and expand opportunities for their professional development and adaptation, taking into account not only their skills or qualification level, but also the gained experience and technological progress. In particular, it will be appropriate to use the potential of artificial intelligence to build a culture of knowledge sharing and accumulation, which will contribute to strengthening the interaction between employees and ensure the resilience of the organization, enabling it to withstand and even thrive in an environment of uncertainty and change.Item Упровадження концепції «wellbeing» у корпоративну культуру організації(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-11-10) Баніт, Ольга Василівна; Banit, Olha; Банит, Ольга Васильевна; Мерзлякова, Олена Леонідівна; Merzliakova, OlenaПроаналізовано поняття «wellbeing» (добробут). Представлено результати дослідження Інституту Геллапа, у результаті якого встановлено, що добробут складається з 5 елементів: здоров’я, професії, фінансів, соціальних зв’язків та громадської залученості. Наведено приклади комплексних програм компаній з упровадження концепції wellbeing. The concept of "wellbeing" is analyzed. The research results of the Gallup Institute are presented. Wellbeing consists of 5 elements: health, profession, finance, social relations and community involvement. Examples of complex programs of companies for the implementation of the concept of wellbeing are given.