Browsing by Author "Dymnich, Olha"
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
Item Cучасний стан захисту прав споживачів страхових послуг в Україні(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-03-23) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга Владимировна; Гаманков, Д. В.Item Біхевіористичні фінанси як фактор стратегічного андерайтингу страховика(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-11-17) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаItem Використання інноваційних підходів у реформуванні системи пенсійного страхування в Україні: досвід іноземних країн(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, OlhaОдним із найважливіших завдань функціонування будь-якої цивілізованої держави є турбота про людей похилого віку. Сукупність окремих форм фінансового забезпечення осіб, які досягли визначеного законодавством пенсійного віку чи втратили свою працездатність за рахунок централізованих страхових або бюджетних коштів, існує давно. Це зумовило створення системи пенсійного страхування, що охоплює всіх громадян. Головною метою функціонування такої системи є запобігання бідності у зв’язку з втратою працездатності з віком. Реформування вітчизняної пенсійної системи триває вже понад 20 років. Проте воно все ще не забезпечило в Україні втілення трирівневої пенсійної системи. Це вимагає детальнішого вивчення успішного досвіду інших країн у цій сфері. Особливої важливості це набуває з огляду на майбутню повоєнну відбудову нашої країни. Відбудові підлягатимуть усі сфери економіки, цілком вірогідними виглядає усвідомлення кардинально нових шляхів її відбудови, а надто її системи соціального страхування населення. Сучасні системи пенсійного страхування, що функціонують у різних країнах, не схожі між собою. Вони відрізняються за принципами та організаційними засадами функціонування, охопленням учасників, методами оподаткування, правилами, що регламентують пенсійні внески і виплати. Кожна з пенсійних систем залежить від рівня та стабільності економічного розвитку країни, традицій, досвіду соціального забезпечення, системи мотивації праці, податкового і трудового законодавства. Стаття присвячена аналізу пенсійних систем у промислово — розвинених країнах світу. Вивчення досвіду таких країн є важливим для України у зв’язку з необхідністю створення ефективної національної пенсійної системи. У статті досліджено сучасні виклики та можливості реформування системи пенсійного страхування в Україні з використанням інноваційних підходів. Окрема увага приділяється аналізу досвіду іноземних країн, що вже здійснили успішні реформи пенсійних систем та впровадили новітні методи управління пенсійними системами. У зв’язку зі стрімким демографічним старінням населення та збільшенням фінансового навантаження на пенсійні фонди, у статті обґрунтовано необхідність переходу на багаторівневу систему пенсійного страхування. У статті також розглядається роль держави у регулюванні та стимулюванні розвитку пенсійного страхування. Запропоновано шляхи адаптації міжнародних моделей до українських реалій з урахуванням економічних, соціальних і політичних чинників. У результаті аналізу зроблено висновок про необхідність впровадження структурних змін у пенсійній системі України на основі досвіду іноземних країн, із залученням інноваційних підходів для забезпечення стабільності та довготривалої стійкості системи пенсійного страхування. One of the most important tasks for any civilized state is to care for the elderly. The collection of various forms of financial support for individuals who have reached the retirement age set by law or have lost their ability to work through centralized insurance or budgetary funds has existed for a long time. This led to the creation of a pension insurance system covering all citizens. The primary goal of such a system is to prevent poverty due to the loss of working ability due to age. Reforming the domestic pension system has been ongoing for more than 20 years. However, it has not yet ensured the implementation of a three-pillar pension system in Ukraine. This requires a more detailed study of the successful experiences of other countries in this field. This is of particular importance in light of the upcoming post-war reconstruction of our country. All sectors of the economy will undergo reconstruction, and it seems entirely likely that radically new paths for rebuilding will be considered, especially for the population’s social insurance system. Modern pension insurance systems operating in different countries are not alike [1]. They differ in principles and organizational foundations of functioning, coverage of participants, taxation methods and rules governing pension contributions and payments. Each pension system depends on the level and stability of the country’s economic development, traditions, social security experience, labor motivation system, tax, and labor legislation. The article is dedicated to analyzing pension systems in industrially developed countries. Studying the experience of such countries is important for Ukraine due to the necessity of creating an efficient national pension system. The article explores the current challenges and opportunities for reforming Ukraine’s pension insurance system using innovative approaches. Particular attention is paid to analyzing the experiences of foreign countries that have successfully reformed their pension systems and introduced modern pension management methods. In light of rapid demographic aging and increasing financial pressure on pension funds, the article justifies the need to transition to a multi-tiered pension insurance system. The article also examines the state’s role in regulating and stimulating the development of pension insurance. It proposes adapting international models to Ukrainian realities, considering economic, social, and political factors. The analysis concludes the necessity of implementing structural changes in Ukraine’s pension system based on foreign experiences, incorporating innovative approaches to ensure the stability and long-term sustainability of the pension insurance system.Item Глобальні тенденції систем соціального захисту за сучасних умов(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021-10-27) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаItem Загальноосвітні тенденції розвитку дистанційної освіти(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-11-26) Стецюк, Тетяна Іванівна; Stetsiuk, Tetiana; Стецюк, Татьяна Ивановна; Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Димніч, Ольга ВолодимирівнаItem Мікрострахування життя та здоров’я населення: опція на третьому рівні пенсійної системи України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга Владимировна; Стецюк, Тетяна Іванівна; Stetsiuk, Tetiana; Стецюк, Татьяна Ивановна; Татаріна, Тетяна Володимирівна; Tatarina, Tetiana; Татарина, Татьяна Владимировна; Кривошлик, Тетяна Дмитрівна; Kryvoshlyk, Tetiana; Кривошлык, Татьяна ДмитриевнаНеобхідність страхування життя полягає у доповненні державної системи соціального захисту життя населення за рахунок громадян і забезпеченні власної пенсії, що зменшує навантаження на державу, перерозподіляючи соціальне забезпечення суспільства між ринком страхування та державою, а також залучає додаткові інвестиційні кошти в економіку, що сприяє її розвитку та стабільності. У будь-якому сучасному громадянському суспільстві існує і розвивається страхування життя. У розвинених країнах воно є невід’ємною частиною суспільства. За умов розвитку соціально орієнтованих моделей страхових відносин у суспільному житті актуальним виглядає аналіз досвіду впровадження різних програм мікрострахування у країнах світу. Особливої актуальності зазначені дослідження мають для країн, що рухаються у напрямі впровадження сучасних, соціально орієнтованих моделей впровадження страхових відносин у практичну охорону здоров’я та фармацевтичне забезпечення населення. Лайфові страховики є суб’єктами третього рівня пенсійної системи України. Мікрострахові продукти у сфері страхування життя та здоров’я громадян відіграють ключову роль в умовах економічної нестабільності, високого рівня інфляції та безробіття, тоді як необхідно почувати впевненість у завтрашньому дні, враховуючи реалії суттєвого обмеження бюджету більшості домогосподарств. На ринках, що розвиваються, а надто за умов пандемії та війни, дуже низький відсоток населення користується класичними страховими послугами порівняно з розвиненими країнами. Наприклад, за даними НБУ, в Україні показник проникнення страхування життя становить лише 0,1 % ВВП. Отже, такі послуги є недоступними для мільйонів економічно активних осіб, що наслідком призводить до зниження загального добробуту, зменшення продуктивності та економічного зростання, втрати інвестицій та людських ресурсів, скорочення тривалості продуктивного життя, перевантаження закладів охорони здоров’я. Разом з тим комерційне страхування доповнює систему соціального захисту і, отже, може полегшити навантаження на державний бюджет, зокрема, щодо пенсійного забезпечення та охорони здоров’я. Це особливо важливо, враховуючи тенденції зростання тривалості життя у світі одночасно зі зниженням рівня народжуваності, особливо у країнах, що характеризуються низьким рівнем доходу населення, в яких ведуться активні бойові дії, таких як Україна. За даними ОЕСР, частка людей у віці 65 років і старше до 2040 р. сягне 37 %. З такими тенденціями державні ресурси, пов’язані з охороною здоров’я та пенсійним забезпеченням, перевантажені, а спрямування капіталу на заходи соціального захисту неминуче означає скорочення в інших сферах соціально-економічного розвитку. Саме страховикам під силу поглинути частину ризиків і фінансового тягаря державного сектору, пропонуючи страхові та мікрострахові продукти на страховому ринку. The need for life insurance is in supplementing the state social protection system of the population at the expense of the citizens themselves and providing their own and their families’ life protection, which reduces the burden on the state, redistributing the social security of society between the insurance market and the state, and also attracts additional investment funds to the economy, which contributes to its development and stability. In any modern civil society, life insurance exists and develops. In developed countries, it is an integral part of society. Under the conditions of the deployment of socially oriented models of insurance relations in public life, the analysis of the experience of implementing various microinsurance programs in the countries of the world seems relevant. This study is of particular relevance for countries that are moving towards the implementation of modern, socially oriented models of the introduction of insurance relations into practical health care and pharmaceutical provision of the population. Life insurers are subjects of the third pillar of the pension system of Ukraine. Microinsurance products within the sphere of life and health insurance of citizens play a key role under conditions of economic instability, high inflation and unemployment rates, at a time when it is necessary to feel confident in the future, taking into account the realities of the significant limitation of the budget of most households. In developing markets, especially in the context of a pandemic and war, a very low percentage of the population uses classic insurance services compared to developed countries. For example, according to the National Bank of Ukraine, in our country the Life insurance Penetration Rate is only 0.1 % of GDP. Therefore, such services are unavailable to millions of economically active persons, which consequently leads to a decrease in general well-being, a decrease in productivity and economic growth, a loss of investment and human resources, a reduction of productive life expectancy and an overload of health care facilities. At the same time, commercial insurance complements the social protection system and, thus, can mitigate the burden on the public budget, particularly concerning pensions and health care. This is especially important by seeing the trends of global life expectancy increasing and at the same time, birth rates declining, especially in low-income countries with active hostilities, such as Ukraine. According to the OECD, the share of people aged 65 and older will reach 37 % by 2040. Taking into account these trends, public resources related to health care and pensions are overburdened, and the allocation of capital to social protection measures inevitably means cuts in other areas of socio-economic development. It is the insurers who can absorb part of the risks and financial burden of the public sector by offering insurance and microinsurance products on the insurance market.Item Проблеми впровадження накопичувальної пенсійної складової в Україні за сучасних умов(Київський Національний Університет імені Тараса Шевченка, 2019-05) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаItem Соціальне страхування(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Стецюк, Тетяна Іванівна; Stetsiuk, Tetiana; Стецюк, Татьяна Ивановна; Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга Владимировна; Мурашко, Олена Володимирівна; Murashko, Olena; Мурашко, Елена ВладимировнаНавчальний посібник з дисципліни «Соціальне страхування» підготовлено у відповідності до Програми дисципліни «Соціальне страхування». Він включає дев’ять логічно пов’язаних тем роз’яснювального лекційного матеріалу, кожна тема містить професійні компетенції здобувачів, методичні поради до вивчення, термінологічний словник ключових понять з визначенням їх сутності, план семінарських занять, ситуаційні завдання щодо проведення практичних занять, питання для дискусій, питання для перевірки знань, завдання для індивідуальної роботи, тестові завдання, задачі, приклади вирішення задач, систематизовано нормативно-правові акти, наочний матеріал у вигляді додатків, літературу. Даний навчальний посібник з дисципліни «Соціальне страхування» допоможе у засвоєнні теоретичних знань та виробленні практичних навичок у сфері соціального страхування. Призначений для здобувачів вищих навчальних закладів, економічних спеціальностей бакалаврського рівня за спеціальністю «Фінанси, банківська справа та страхування».Item Страхування криптовалюти в умовах правової невизначеності(Мукачівський державний університет, 2022) Кривошлик, Тетяна Дмитрівна; Kryvoshlyk, Tetiana; Кривошлык, Татьяна Дмитриевна; Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаСтаття присвячена аналізу проблем та перспектив страхування криптовалюти в умовах законодавчо-правової невизначеності. Встановлено, що зі зростанням популярності криптовалютного ринку з'явився попит на страхування криптовалютних активів. Це пов’язано з тим, що зростаюча вартість біткоїна та інших криптовалют призвела до масових крадіжок інтернет-гаманців та коштів на криптобіржах. Уже декілька років поспіль страхування самих криптовалют та криптобірж здійснюють окремі страхові компанії США та Європи. Натомість в Україні немає програм, за якими можна було б застрахувати криптоактиви. Виявлено основні підходи до регулювання ринку криптовалют у зарубіжних країнах та в Україні. Охарактеризовано ризики використання криптовалюти у сучасній економіці та можливості їх страхування. Розкрито сутність страхування криптовалют. Визначено наявні у світовій практиці підходи до основних способів участі страхових і перестрахових компаній у сфері криптовалют. Виявлено основні тенденції розвитку страхування криптовалюти з урахуванням їх регулювання у світі та в Україні. Виділено переваги для страховиків в участі у страхуванні криптовалют та визначено фактори, які стримують його розвиток. The article analyses the problems and prospects of cryptocurrency insurance in terms of legal uncertainty. It has been established that with the growing popularity of the cryptocurrency market, there has been a demand for cryptocurrency assets insurance. This is because the rising value of bitcoin and other cryptocurrencies has led to massive theft of online wallets and funds on crypto exchanges. For several years in a row, certain insurance companies in the USA and Europe have carried out the insurance of cryptocurrencies and crypto exchanges themselves. Instead, there are no programs in Ukraine under which crypto assets could be insured. This is due to the fact that in our country there is currently no legislative framework that would regulate the sphere of cryptocurrency. It is clarified that the development of cryptocurrency insurance is constrained by a number of factors and problems that require their understanding and solution. Therefore, the scientific study and interpretation of the processes that occur in the cryptocurrency insurance segment is of particular importance. It has been determined that the core researches of leading scientists are conducted to determine the essence of cryptocurrency and the possibilities of its use, and the issues and problems of cryptocurrency insurance are considered by very few authors. The lack of a holistic and scientific-methodological substantiation of the mechanisms for the implementation of cryptocurrency insurance and the identification of the constituent factors influencing this process determines the need and relevance of a systematic study of this problem. Based on the analysis of scientific sources, the main approaches to the regulation of the cryptocurrency market in foreign countries and in Ukraine have been identified. The risks of using cryptocurrency in the modern economy and the possibility of their insurance are described. The essence of cryptocurrency insurance is revealed. The approaches to the main ways of participation of insurance and reinsurance companies in the field of cryptocurrencies in the world practice are defined. The main trends in the development of cryptocurrency insurance in the world and in Ukraine have been identified. The benefits for insurers in participating in cryptocurrency insurance are highlighted and the factors that hinder its development have been disclosed.Item Сучасний стан пенсійної реформи України(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаНинішній етап розвитку України характеризується складним комплексом зовнішніх і внутрішніх викликів, які спровокували в країні глибоку економічну кризу, призвели до серйозного погіршення рівня життя населення, загострили соціальну напруженість. Шлях до подолання економічної кризи лежить в площині проведення складних і довготривалих економічних реформ, які вимагають підтримки всього суспільства на основі загальнонаціональної згуртованості, єдності, довіри до влади. В такому контексті надійний соціальний захист населення перетворюється в Україні на один з головних чинників національної безпеки, що вимагає від уряду переосмислення засад, ідеології, стратегії і тактики фінансової політики у сфері управління соціальними ризиками та кардинальних практичних дій щодо підвищення в нашій країні ролі і значення базового інституту соціального захисту працездатного населення в країнах з ринковою економікою – системи соціального страхування. Збалансованість усієї системи державного соціального страхування залежить від фінансової рівноваги Пенсійного фонду України, в якому зосереджено близько 90% її фінансових ресурсів. Шлях до такої рівноваги лежить в площині переходу до трирівневої системи пенсійного забезпечення. Проте це можливе лише за умови досягнення в країні економічної стабільності. Передчасне примусове запровадження обов’язкового державного обов’язкового накопичувального страхування (другого рівня пенсійної системи) в умовах кризи створить загрозу загострення в суспільстві соціальної напруги. Таким чином, за сучасних економічних умов, запровадження другого рівня пенсійної системи хоча і є об’єктивною необхідністю, проте воно потребує чітких економічних передумов, головними з яких є: відновлення росту ВВП на основі подолання кризи в реальному секторі економіки; стабілізація курсу гривні; зростання в країні розміру середньомісячної заробітної плати тощо. Актуальність, практична значимість та недостатня опрацьованість зазначеної проблематики обумовили вибір теми статті, визначили її мету, завдання, логіку та зміст. The current phase of Ukraine’s development characterizes by a complex of external and internal challenges, which provoked a deep economic crisis in the country, led to a serious deterioration of the living standards, exacerbated social tension. The way to overcome the economic crisis lies in the implementation of complex long-term economic reforms that require the support of the entire society based on national cohesion, unity and trust to the government. In this context, reliable social protection of the population is becoming one of the main factors of national security in Ukraine. This requires the government to rethink the fundamentals, ideology, strategy and tactics of financial policy in the field of social risk management as well as cardinal practical steps to increase the role and significance of the basic institution of social protection of the able-bodied population in market economy countries - the social insurance system. The balance of the state social insurance system depends on the financial equilibrium of the Pension Fund of Ukraine, which concentrates about 90% of its financial resources. The path to such an equilibrium lies in the transition to a three-pillar pension system. However, this is possible only if our country achieves economic stability. Premature forced state compulsory accumulative insurance (second pillar of the pension system) under the crisis conditions will create a threat of social tension aggravation. Thus, under current economic conditions, the introduction of the second pillar of the pension system, although it is an objective necessity, requires clear economic preconditions, the main are: restoration of GDP growth based on overcoming the crisis in the real sector of the economy; the hryvnia exchange rate stabilization; growth of the average monthly wage in the country etc. Actuality, practical significance as well as insufficient elaboration of this problem caused the choice of the topic of the article, determined its purpose, task, logic and content.Item Тенденції та фактори, що визначають витрати на соціальний захист населення в світі(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаСоціальна політика будь-якої держави має свої ранні витоки з Закону «Про бідність» 1601 р. в Англії та зі схеми соціального страхування Бісмарка 1889 р. в Німеччині. Закон поклав основу сучасної соціальної допомоги, в той час як праця Бісмарка поклала основи соціального страхування: певна сума на соціальні виплати відраховувалась з податків і була спрямована на всі верстви населення. Варто зауважити, що зміст таких виплат був скоріш політичним ніж економічним, оскільки, наприклад, до пенсійного віку доживали одиниці: за тих часів він становив 70 років при очікуваній тривалості життя 40 років. Починаючи з середини ХХ століття, урядами провідних країн світу була запроваджена політика так званого «загального добробуту», якій сприяв швидкий економічний розвиток країн Західної Європи і можливість дедалі більше коштів спрямовувати на соціальні потреби [1]. В сучасному світі соціальний захист громадян був визнаний на міжнародному рівні одним з основоположних прав людини — як у Загальній декларації прав людини від 1948 р. (ст. 22), так і в Міжнародному пакті про економічні, соціальні і культурні права від 1976 р. (ст. 9). У конституціях більше ніж 110 незалежних держав є посилання на право громадян отримати соціальний захист в тій чи тій формі. Однак, проаналізовані в статті дані свідчать про те, що в сучасному світі, а особливо в країнах, що розвиваються, соціальний захист населення, забезпечення певних стандартів рівня та якості життя людини не на належному рівні. Звичайно, великий вплив мала спочатку світова фінансова криза, наразі — пандемія коронавірусу, але з плином часу їх наслідки стають менш відчутними і країни мають більшу увагу приділяти соціальному захисту власного населення, адже його добробут безпосередньо пов’язаний із добробутом самої держави. В умовах економічної кризи, спаду виробництва, інфляції, зниження рівня життя значної частини населення в Україні сучасна система загальнодержавного обов’яз-кового соціального страхування на випадок різних соціальних ризиків характеризується незадовільним рівнем, не відповідає вимогам сьогодення і вимагає удосконалення. При цьому, враховуючи досвід інших країн, Україна має будувати таку модель соціального захисту свого населення, яка б відповідала власним традиціям та здатності національної економіки забезпечити фінансування тих зобов’язань, які бере на себе держава. The social policy of any state has its early origins in the Poverty Act of 1601 in England and in the Bismarck Social Insurance Scheme of 1889 in Germany. The law laid the foundation for modern social security, while Bismarck’s work laid the foundations for social insurance: a certain amount of social costs was deducted from taxes and was directed to all segments of the population. It is important to mention that the essence of these costs was political rather than an economic, for instance, only a few lived to retirement age: in those days it was 70 years with a life expectancy of 40 years. Since the middle of the XX-th century, the governments of the world’s leading countries have introduced a policy of so-called «general welfare», which has contributed to the rapid economic development of Western Europe and the ability to direct more and more funds to social needs [1]. Nowadays, social protection of citizens has been recognized at the international level as one of the fundamental human rights — both in the Universal Declaration of Human Rights of 1948 (Art. 22) and in the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights of 1976 ( Art. 9). The Constitutions of more than 110 independent states refer to the right of citizens to receive social protection in one form or another. However, the data analyzed in the article show that in today’s world, and especially in developing countries, social protection, ensuring certain standards of living standards and quality of life are not at the appropriate level. Certainly, the global financial crisis as well as the coronavirus pandemic have a major impact. Nevertheless, over time their effects become less tangible and countries will pay more attention to the social protection of their populations, as their well-being is directly related to the welfare of the state. In the conditions of economic crisis, production decline, inflation, decline in living standards of a large part of the population in Ukraine, domestic modern social insurance against of various social risks is unsatisfactory, does not meet current requirements and needs improvement. At the same time, taking into account the experience of other countries, Ukraine must build a model of social protection of its population, which would correspond to its own traditions and the ability of the national economy to provide funding for the obligations assumed by the state.Item Трансформація страхового ринку України в контексті впровадження інноваційних підходів(«ФОП Середняк Т. К.», 2024-04-16) Стецюк, Тетяна Іванівна; Stetsiuk, Tetiana; Стецюк, Татьяна Ивановна; Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаItem Фінансовий моніторинг як засіб протидії легалізації доходів, одержаних злочинним шлях(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-04-12) Стецюк, Тетяна Іванівна; Stetsiuk, Tetiana; Стецюк, Татьяна Ивановна; Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга ВладимировнаItem Інновації в організації маркетингової діяльності страховика(Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Димніч, Ольга Володимирівна; Dymnich, Olha; Дымнич, Ольга Владимировна; Гаманков, Д. В.