Repository logo
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Yкраї́нська
  • Log In
    or
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Інституційний репозитарій Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана ISSN 2411-4383
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Sahaidak, Mykhailo"

Now showing 1 - 20 of 55
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Efficiency of the large-scale agri-industrial entities in Ukraine
    (Харківський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет банківської справи», 2021) Demianenko, Serhii; Дем’яненко, Сергій Іванович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Sas, Oleksandr; Сас, Олександр Олександрович
    The analysis of activities of large-scale agri-industrial entities (LAEs) or so called «agriholdings» in Ukraine has shown their advantages in comparison with other types of farming. Their main advantage is a real agri-industrial integration including farming, processing, trading of foods, often with own trade mark, and export activity. Also, LAEs have possibilities to attract cheap financial resources from affiliated or own banks in Ukraine and abroad. As a result, they implement modern technologies in farming and processing, produce high quality foods and have good competitive positions on agricultural and food markets in Ukraine and abroad. In the LAE exist a transfer pricing that minimize the external intermediaries, taxes and increases income. It is why the most LAE pay a higher rent for the land, salary to the workers and have higher efficiency in comparison with other form of agricultural enterprises. Real agri-industrial integration in LAE is significantly different from such integration in other agricultural entities that have small processing plants without deep reworking of agricultural row materials. LAEs provides large-scale of agricultural and processing production and have possibilities to use its advantages in form of receiving of effect of scale. The large-scale production allow them to use high productive machinery and modern technologies and thanks to this significantly increase productivity of resources, decrease costs per unit of products and, as a result, increase the efficiency of production. The narrow segment of LAEs activity is qualified personal in framework of modern agricultural and processing technologies. Existing human capital in the rural area does not meet necessary requirements because the part of active population is sharply decreasing, there are no enough qualified specialists. It should be mentioned, that problem with hiring of top managers, due to large scale and complex tasks, is one of the most actual. It is why LAE forced them self to prepare such specialists. The efficiency of eight LAEs has been evaluated. To carry out the analysis of the LAEs efficiency depending on their scale, a simulation model was developed based on the calculated correlation-regression model according to the actual data. It was determined that the dependence between the efficiency and scale of the LAEs exist at a low level. Noted that the highest level of the efficiency of functioning of the «large» LAEs is a result of the more compact layout of the production facilities and better management. Аналіз діяльності великотоварних агропромислових формувань (ВАФ), або так званих «агрохолдингів», в Україні показав їхні переваги порівняно з іншими видами фермерського господарства. Основною їхньою перевагою є реальна агропромислова інтеграція, включаючи землеробство, переробку, торгівлю продуктами харчування, часто з власною торговою маркою, та експортну діяльність. Також ВАФ має можливості залучити дешеві фінансові ресурси від афілійованих або власних банків в Україні і за кордоном. У результаті вони впроваджують сучасні технології в сільському господарстві та переробці, виробляють високоякісні продукти харчування і мають хороші конкурентні позиції на сільськогосподарських і продовольчих ринках в Україні і за кордоном. У ВАФ використовуються трансфертні ціни, які мінімізують зовнішніх посередників, податки і збільшують дохід. Саме тому більшість ВАФ платять вищу оренду за землю, зарплату працівникам і мають вищу ефективність порівняно з іншими формами сільськогосподарських підприємств. Реальна агропромислова інтеграція у ВАФ суттєво відрізняється від такої інтеграції в інших сільськогосподарських структурах, які мають невеликі переробні заводи без глибокої переробки сільськогосподарських просапних матеріалів. ВАФ забезпечує широкомасштабне сільськогосподарське і переробне виробництво та має можливості використовувати його переваги за рахунок ефекту масштабу. Масштабне виробництво дозволяє їм використовувати високопродуктивну техніку та сучасні технології, завдяки чому значно збільшується продуктивність ресурсів, зменшуються витрати на одиницю продукції і, як результат, підвищується ефективність виробництва. Вузький сегмент діяльності ВАФ вимагає кваліфікованого персоналу в рамках сучасних сільськогосподарських і переробних технологій. Наявний людський капітал у сільській місцевості не відповідає потрібним вимогам, оскільки частка активного населення різко зменшується, відповідно формується дефіцит кваліфікованих спеціалістів. Слід зазначити, що проблема найму топ-менеджерів через масштабні та складні завдання є однією з найбільш актуальних. Ось чому ВАФ змушені самостійно готувати таких фахівців. Оцінено ефективність восьми публічних ВАФ. Для проведення аналізу ефективності ВАФ залежно від їхнього масштабу була розроблена імітаційна модель на основі розрахованої кореляційно-регресійної моделі за фактичними даними. Було встановлено, що залежність між ефективністю і масштабами ВАФ існує на низькому рівні. Відзначено, що найвищий рівень ефективності функціонування «великої» ВАФ є результатом більш компактного планування виробничих потужностей та кращого управління.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Entrepreneurs’ strategic response to COVID-19 limitations: Ukrainian experience
    (Univerzitet u Novom Sadu, Ekonomski fakultet u Subotici, 2022) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Prokhorova, Yeliena; Прохорова, Єлєна Вікторівна; Прохорова, Елена Викторовна; Sobolieva, Tetiana; Соболєва, Тетяна Олександрівна; Соболева, Татьяна Александровна
    COVID-19 quarantine limitations and their effects on business lead to unpredictable environment changes, which require appropriate entrepreneurs’ strategic response. COVID-19 quarantine limitations dramatically affected specialized businesses, which had to adopt for the new environment requirements. COVID19 especially influenced small and medium size entrepreneurs, which are specialized in one industry. Considering the peculiarities of integration and diversification as priority strategies for business development in the new reality, the article proves that specialization in goods or services in one industry for small and medium enterprises is risky and can lead to the bankruptcy of such businesses. Based on official statistics, the changes in Ukrainian small and medium companies’ performance during years 2019–2020 were studied across industries. The gathered data provide evidence that companies which specialized in one industry or business activity suffered from the crisis most of all. According to the forecasts, COVID-19 will affect the economy over a number of years. That is why business has to adopt for the new reality. Using diversification strategies for small and medium size businesses is recommended in order to survive and grow. Ограничења карантина COVID-19 и њихови ефекти на пословање доводе до непредвидивих промена окружења, које захтевају одговарајући стратешки одговор предузетника. Ограничења карантина ЦОВИД-19 драматично су утицала на специјализована предузећа која су морала да усвоје нове захтеве околине. Нарочито је COVID -19 утицао на мале и средње предузетнике који су специјализовани за једну индустрију. Узимајући у обзир особености интеграције и диверзификације као приоритетне стратегије за развој пословања у новој стварности, чланак доказује да је специјализација у робама или услугама у једној индустрији за мала и средња предузећа ризична и да може довести до банкрота таквог пословања. На основу званичне статистике, проучаване су промене у учинцима украјинских малих и средњих предузећа током 2019–2020 по индустријама. Подаци показују да су компаније које су се специјализовале за једну индустрију или пословну активност највише претрпеле од кризе. Према предвиђањима, COVID - 19 ће утицати на економију током неколико година. Због тога бизнис мора усвојити нову стварност. Препоручује се употреба стратегија диверзификације за мала и средња предузећа како би опстали и расли.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Harmonization of responsible consumption and sustainable production managing under the conditions of martial law
    (Київський національний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-10-21) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Tepliuk, Mariia; Теплюк, Марія Анатоліївна; Теплюк, Мария Анатольевна
    The paper considers important issues related to lean production and consumption. The author's vision of factors and initiatives of introduction of lean production and consumption is offered. Importantly, there is a division of roles of each stakeholder to implement the principles of sustainable development. У статті актуалізовано питання гармонізації менеджменту ощадливого виробництва і споживання. Окреслено важливість упровадження кваліметричних важелів економічного впливу й елементів сталого виробництва, збереження екологічної рівноваги та забезпечення сталого розвитку нашої держави, в умовах воєнного стану. У роботі розглядаються важливі питання, пов’язані з гармонізацією менеджменту ощадливого виробництва і споживання. Перспективою подальших досліджень виступає продовження аналізу економічної гармонізації як запоруки позитивних змін у шляхом гармонізації менеджменту на підприємстві.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Intelligent resource asymmetries in the logistics management of warehousing in the enterprise
    (Wydawnictwo Akademii Polonijnej w Czestochowie «Educator», 2018) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Zavyalova, Marina; Зав’ялова, Марина Володимирівна; Tepliuk, Mariia; Теплюк, Марія Анатоліївна; Теплюк, Мария Анатольевна
    The article analyzes the theoretical and methodological foundations of enterprise resource management, namely: the relationship between the economic essence of the category “resources” and such concepts as intellectual resources, intellectual potential, intellectual support and intellectual resource asymmetries are investigated. This allowed to actualize the issues of improving logistics warehouse management in the enterprise in the context of resource theory. The results of the analysis of the main obstacles in ensuring of increase in the efficiency of functioning of the modern warehouse complex of the enterprise allowed to identify existing resource asymmetries, which suggested to be identified as disproportions of unique resource combinations, which contribute to the formation of stable competitive advantages of the company in the market at a certain time. The sequence of stages is proposed and substantiated, and the criteria of warehousing optimization for the enterprise. A set of measures aimed at improving of the approaches to warehouse business management with the definition of areas of responsibility of employees involved in logistics processes has been developed.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Management of adaptation and adaptability of a business organization in a turbulent environment
    (Baltija Publishing, 2023) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Management of the mental resources of the enterprise
    (IAEME, 2020-06) Andriushchenko, Kateryna; Андрющенко, Катерина Анатоліївна; Андрющенко, Екатерина Анатольевна; Tepliuk, Mariia; Теплюк, Марія Анатоліївна; Теплюк, Мария Анатольевна; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Kartashov, Evgen; Pivovarov, Konstantin; Kutashev, Igor; Voronina, Yuliia; Kuchai, Oksana
    The purpose of this study is to examine the relationships among transformational enterprise resource portfolio and mental aspect. An approach to systematization of elemental components of a resource portfolio based on the principles of effective management of the provision of enterprise resources is proposed. The claim that the components of a resource portfolio include components of a vector according to such parameters as mental, client, structural, and human is substantiated. The article is devoted to the identification of the factors of enterprise development and functioning in the conditions of transformation of the genesis model of generation.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Management: strategic imperatives and trends of transformations
    (ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Sobolieva, Tetiana; Соболєва, Тетяна Олександрівна; Hagnidze, Inesa; Holionko, Nataliia; Голіонко, Наталія Григорівна; Kuzmina-Merlino, Irina; Merlino, Massimo; Prokhorova, Yeliena; Прохорова, Єлєна Вікторівна; Sarkisyan-Dikova, Karina
    Against the backdrop of rapid global economic and environmental changes around the world, management is also transforming in most industries and areas of activity. The monograph explores the challenges in the social, economic, educational and cultural imperatives of management. Possible ways of management adaptation associated with such global trends as innovation activity and digitalization are also discussed.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Marketing strategy of enterprise positioning in the market of logistic services
    (Wydawnictwo Akademii Polonijnej w Czestochowie «Educator», 2017) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Zavyalova, Marina; Зав’ялова, Марина Володимирівна; Kotane, Inta
    The article analyzes the tendencies of development of the Ukrainian market of logistic services, in particular the segment of postal logistics, courier activity and express delivery. As a result of the study, a number of factors that have the most significant impact on the activities of domestic and foreign logistic operators in the Ukrainian market of logistics services were identified and analyzed. In the article the positioning tools of the leading operators of postal logistics and express delivery in the minds of the consumer of logistic services are structured. The proposed approach allowed to identify key competitive advantages and develop a marketing strategy for positioning of postal and logistic operators in the Ukrainian logistics market.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Modeling of development of the internal market of tourist services in Ukraine, based on the principles of cluster management
    (EDP Sciences, 2019-05) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович
    The article is devoted to the modeling of the development of the domestic tourist services market in Ukraine on the basis of cluster management. The authors identify trends in the market of tourist services, taking into account behavioral reactions of consumers. The authors determined the main tendency in the Ukrainian market of tourist services, which is the interdependence of the dynamics of consumption of tourist services and material well-being of the middle-income population. The criterial model of development of the tourist region on the basis of cluster management of the internal market of tourist services of Ukraine is developed. The authors noted that, in criterial model the assessment of the level of development of the touristregion is carried out according to several criterias, each of which is estimated using an integrated weighted estimate of a set of indicators, which, using the expert estimation method, allows us to evaluate the factors that form one or another criterion. Critical maps for development of tourist regions of Ukraine are offered: Carpathian region, Polesie region, Central region, Azov-Black Sea region. The principles of development of the internal market of tourist services of Ukraine are determined on the principles of cluster management.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Potential of ecological diplomacy within the context of reaching sustainable development
    (Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2019) Yatsenko, Olga; Яценко, Ольга Миколаївна; Яценко, Ольга Николаевна; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович
    The essence of ecology diplomacy, its specific characteristics, preconditions, features, potential and directions of ecologization of international relations and trade were theoretically studied. In this study the attention is drawn to significance of ecological diplomacy within the context of reaching sustainable development. The influence of international ecological diplomacy on the policy of development and partnership among countries was grounded. It was theoretically proved that overwhelming majority of types of economic activities directly or indirectly affects the environment state, and ecological diplomacy and numerous multi-sided international environmental protection agreements influence the process of trade relations realization to some extent (they may contain regulations on restrictions or prohibition of particular types of goods and services trade, etc.); there is a need for implementation of their interaction regulation mechanisms. Significant role in regulating the mentioned processes belongs to international organizations. Теоретично досліджено суть екологічної дипломатії, відзначено її специфічні характеристики, передумови, ознаки, потенціал та напрями екологізації міжнародних відноси і торгівлі. В дослідженні акцентовано увагу на значенні екологічної дипломатії в контексті досягнення сталого розвитку. Обґрунтовано вплив міжнародної екологічної дипломатії на політику розвитку і партнерства між країнами. Теоретично доведено, що переважна більшість видів економічної діяльності здійснює прямий чи опосередкований вплив на стан навколишнього середовища, а екологічна дипломатія та чисельні багатосторонні природоохоронні міжнародні угоди у певній мірі здійснюють вплив на процес реалізації торговельних відносин (можуть містити положення щодо обмежень або заборони торгівлі певними видами товарів та послуг тощо), існує необхідність у впровадженні механізмів регулювання їх взаємодії. Важлива роль урегулювання окреслених процесів належить міжнародним організаціям. Теоретически исследована суть экологической дипломатии, определены ее специфические характеристики, предпосылки, признаки, потенциал и направления экологизации международных отношений и торговли. В исследовании акцентировано внимание на значение экологической дипломатии в контексте достижения устойчивого развития. Обосновано влияние международной экологической дипломатии на политику развития и партнерства между странами. Теоретически доказано, что подавляющее большинство видов экономической деятельности осуществляет прямое или косвенное влияние на состояние окружающей среды, а экологическая дипломатия и численные многосторонние международные природоохранительные соглашения в некоторой степени осуществляют влияние на процесс реализации торговых отношений (могут содержать положения относительно ограничений или запрета торговли определенными видами товаров или услуг и т. д.), существует необходимость во внедрении механизмов регулировки их взаимодействия. Важная роль в регулировании описанных процессов принадлежит международным организациям.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Prerequisites for the creation of financial and credit infrastructure of support for agricultural enterprises in Ukraine
    (LLC “Consulting Publishing Company “Business Perspectives”, 2019) Andriushchenko, Kateryna; Андрющенко, Катерина Анатоліївна; Андрющенко, Екатерина Анатольевна; Ishchenko, Mykola; Іщенко, Микола Іванович; Ищенко, Николай Иванович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Tepliuk, Mariia; Теплюк, Марія Анатоліївна; Теплюк, Мария Анатольевна; Domina, Oksana
    The study analyzed and summarized publications on the nature of the formation of financial and credit infrastructure, which is created in order to support agricultural enterprises. The functioning and development of financial and credit infrastructure as a factor of social and economic development of the country is explored. The features of diversification of financing sources of agricultural enterprises are determined. The role of bank lending to agricultural enterprises in Ukraine is investigated. The model of interaction of participants of the financial and credit infrastructure of support for agricultural enterprises through the formation of the certain conditions is proposed. It is proved that such measures will provide increase in the efficient use of available agro-resource potential and reopen the industry attractiveness for investing companies.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Process of resources provision management of the enterprise's activity with consideration of gender factor
    (ПП «Технологічний Центр», 2018) Andriushchenko, Kateryna; Андрющенко, Катерина Анатоліївна; Андрющенко, Екатерина Анатольевна; Stefanyshyn, D.; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Tepliuk, Mariia; Теплюк, Марія Анатоліївна; Теплюк, Мария Анатольевна; Buchynska, O.; Rozmetova, E.; Marusei, T.; Levchenko, Ia.; Smyrnova, I.; Zhytomyrska, T.
    Проведено дослiдження процесу управлiння ресурсозабезпеченням дiяльностi пiдприємств з урахуванням гендерного фактору. Визначено, що сьогодення вимагає вiд суб’єктiв господарювання при управлiннi ресурсним портфелем пiдприємства враховувати гендерний фактор. Дослiдження ролi жiнок в дiяльностi пiдприємства вказують на те, що у бiльшостi випадкiв залучення жiнок до дiяльностi пiдприємства вiдбувається не без прояву гендерних стереотипiв. Дослiджено особливостi впливу гендерних аспектiв на ресурсозабезпеченiсть дiяльностi пiдприємства. Встановлено, що для кожного суб’єкта господарювання притаманнi iндивiдуальнi ресурснi комбiнацiї, якi формують ресурсну асиметрiю та пiдвищують рiвень конкурентоспроможностi пiдприємства. Визначено, що причини посилення гендерної асиметрiї обумовлюються факторами, а саме: розвитку соцiуму (демографiчного, технологiчного, соцiально-економiчного); гендерного порядку (дискримiнацiонним фактором); поведiнковим. Здiйснено iдентифiкацiю компонентiв ресурсного портфеля з урахуванням наявного впливу гендерного фактору на ефективнiсть бiзнес-процесiв. Принциповою новизною в систематизацiї елементiв ресурсозабезпечення дiяльностi пiдприємства є отримання набору вагових коефiцiєнтiв, що дозволяє оцiнити ефективнiсть функцiонування пiдприємств на пiдставi i з урахуванням диференцiацiї складових ресурсного портфеля. Обґрунтовано доцiльнiсть використання методу вирiшення цiльового завдання управлiння ресурсозабезпеченням дiяльностi пiдприємств пивоварної промисловостi, за рахунок визначення залежностi показника ефективностi функцiонування пiдприємства вiд обсягiв iнвестування в приватнi ресурси. Запропоновано побудувати матрицю прийняття рiшень з використанням порiвняльного пiдходу та визначених коефiцiєнтiв вагомостi елементiв ресурсного дерева для оцiнювання ефективностi результатiв ресурсозабезпеченостi дiяльностi пiдприємств пивоварної промисловостi.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Study of factors for effective interaction in the chain "HEI – employer"
    (Wydawnictwo Akademii Polonijnej w Czestochowie «Educator», 2017) Shaikan, Andrii; Шайкан, Андрій Валерійович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович
    The study has proved that the higher education institutions of Ukraine, which carry out training of qualified specialists for all sectors of the economy, are not full players in the labor market. Lack of coordination and cooperation between employers and HEIs leads to the formation of an inefficient model of competences of future specialists and makes it impossible for them to quickly adapt to the business processes of the enterprise.The article substantiates the expediency of introducing dual education and competence-based learning while training specialists in the national HEIs and using affiliate marketing tools for building effective interaction between higher education institutions and employers.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    The impact of digitalization and quarantine restrictions (COVID-2019) on ensuring the quality of educational services
    (ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович; Simshah, Iryna; Сімшаг, Ірина Олександрівна
  • No Thumbnail Available
    Item
    The implementing sustainable management agricultural business excellence
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022-10) Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михайло Петрович; Сагайдак, Михаил Петрович
    The key trends of innovative development of the domestic agricultural sector are studied, indicating the positive and negative aspects of the functioning of enterprises in this industry. В тезах розглянуто, що на сучасному етапі економічного розвитку агропромисловий сектор України є одним із найважливішим сектором вітчизняної економіки.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Авс- та bsc-технології в забезпеченні стратегічного маркетингового управління промисловим підприємством
    (Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ «ДКС Центр», 2013) Шайкан, А. В.; Shaikan, A. V.; Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михаил Петрович; Іщенко, М. І.; Ischenko, M. I.
    У статті розглянуто питання щодо використання технологій здійснення обліку витрат за видами діяльності АВС (Activity Based Costing) та системи збалансованих показників BSC (The Balanced Scorecard) в забезпеченні стратегічного маркетингового управління промисловими підприємствами. Доведено, що ефективність операційної діяльності промислових підприємств і її результативність залежить не від якості обраної керівництвом стратегії, а від якості її реалізації. Проаналізовано вимоги до змісту і структури звітності для потреб стратегічного управління промисловими підприємствами. The problem, dealing with the usage of the expenditures accounting’s exercising technologies, according to the activity types of ABC (Activity Based Costing) and the system of the balanced indicators of BSC (The Balanced Scorecard) in providing of the industrial enterprises’ strategic marketing management, is examined in the article. It’s proved that the effectiveness of the industrial enterprises’ operational activity and its effectiveness depend not on the quality of the chosen by the leadership strategy, but on the quality of its realization. The requirements to the contents and the structure of reporting for the needs of the industrial enterprises’ strategic management are analyzed.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Адаптивність вітчизняних підприємств до умов четвертої промислової революції
    (Хмельницький національний університет, 2018) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михаил Петрович; Теплюк, Марія Анатоліївна; Tepliuk, Mariia; Теплюк, Мария Анатольевна
    Стаття присвячена ідентифікації факторів розвитку вітчизняних підприємств та їх адаптивності до умов четвертої промислової революції. У статті визначені основні передумови формування інформаційного суспільства, що позначають появу глобальної інформаційної цивілізації та формування суспільства, заснованого на знаннях. Проаналізовано глобальні тенденції та перехідні процеси промислового виробництва в Україні до нових моделей організаційно-технологічного перетворення виробничих процесів за умов четвертої промислової революції. Розглянуто основні тенденції розвитку сучасної економіки, що сформовані мережевою взаємодією учасників процесу створення споживчої цінності, а також охарактеризовано ключові концептуальні ознаки четвертої промислової революції. Систематизовано фактори розвитку підприємств в умовах Industry 4.0. Отримані результати можуть бути використані суб’єктами господарювання, що планують впроваджувати діджитал-платформу.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Аспекти маркетингової стратегії позиціонування туристичної компанії
    (Хмельницький національний університет, 2019-04) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михаил Петрович; Теплюк, Марія Анатоліївна; Tepliuk, Mariia; Теплюк, Мария Анатольевна
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Бренд контактного персоналу у забезпеченні внутрішнього маркетингу туристичної фірми
    (ВНЗ «Національна академія управління», 2013) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михаил Петрович
    У статті здійснено аналіз таких напрямків наукової й прикладної сфери діяльності, як внутрішній маркетинг і брендинг персоналу. На основі проведеного дослідження оцінено механізм формування персонального бренду та визначено роль контактного персоналу у забезпеченні внутрішнього маркетингу й просуванні бренду туристичної фірми. The article analyzes theoretically and practically such enterprise activities as internal marketing and staff branding. Basing on the carried out research the mechanism of personal brand formation is evaluated, and the role of contact staff in the internal marketing and brand promotion of a travel agency is determined. В статье проведен анализ таких направлений научной и прикладной сферы деятельности, как внутренний маркетинг и брендинг персонала. На основе проведенного исследования дана оценка механизму формирования персонального бренда и определена роль контактного персонала в обеспечении внутреннего маркетинга и продвижении бренда туристической фирмы.
  • Loading...
    Thumbnail Image
    Item
    Використання міжнародного досвіду у формуванні системи внутрішнього маркетингу на вітчизняних підприємствах сфери послуг
    (Харківський національний економічний університет, 2013) Сагайдак, Михайло Петрович; Sahaidak, Mykhailo; Сагайдак, Михаил Петрович
    У статті здійснено дослідження світового досвіду управління найманим персоналом і формування системи внутрішнього маркетингу. Дослідивши досвід роботи американських, японських і європейських компаній, з’ясовано, що з метою збільшення продажів продукції та послуг вони розробляють і реалізують програми, націлені на підвищення кваліфікації контактного персоналу. Проаналізовано сучасний стан процесу реалізації нових принципів ведення бізнесу та ефективної організації праці контактного персоналу вітчизняними підприємствами сфери послуг. Визначено головну мету реалізації концепції внутрішнього маркетингу в операційній діяльності вітчизняних підприємств сфери послуг та обґрунтовано основні вектори їх розвитку з використанням інструментарію внутрішнього маркетингу і HR-менеджменту. The article studies world experience of managing hired personnel and forming a system of internal marketing. It was revealed during the study of experience of American, Japanese and European companies that, in order to increase sales of products and services, they develop and implement programmes directed at increase of qualification of the contact personnel. It analyses the modern state of the process of realisation of new principles of conducting business and efficient organisation of labour of the contact personnel by domestic companies engaged in the service sphere. It identifies the main goal of realisation of the concept of internal marketing in operational activity of domestic companies of the service sphere and substantiates main vectors of their development with the use of internal marketing tools and HR management. В статье исследован мировой опыт управления наемным персоналом и формирования системы внутреннего маркетинга. При исследовании опыта работы американских, японских и европейских компаний выяснено, что с целью увеличения продаж продукции и услуг они разрабатывают и реализуют программы, нацеленные на повышение квалификации контактного персонала. Проанализировано современное состояние процесса реализации новых принципов ведения бизнеса и эффективной организации труда контактного персонала отечественными предприятиями сферы услуг. Определена главная цель реализации концепции внутреннего маркетинга в операционной деятельности отечественных предприятий сферы услуг и обоснованы основные векторы их развития с использованием инструментария внутреннего маркетинга и HR-менеджмента.
  • «
  • 1 (current)
  • 2
  • 3
  • »

irKNEU copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback