2025 рік
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2025 рік by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 40
Results Per Page
Sort Options
Item Покращення емоційного стану жінок засобами НЛП-орієнтованих психоедукаційних інтервенцій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Курченко, Ліна Миколаївна; Kurchenko, Lina; Артюшина, Марина ВіталіївнаМагістерська робота досліджує вплив психоедукаційної програми «Лаванда», основаної на методі НЛП, на емоційний стан і тривожність жінок, які перебувають у тривалому стресі через війну. Теоретичний аналіз і емпіричні дані підтвердили високу ефективність НЛП у впливі на емоційну сферу через тілесну усвідомленість і метафоричну трансформацію. Психоедукація є ефективним методом для покращення психоемоційного стану, поєднуючи інформування та емоційну підтримку. Результати дослідження показали, що психоедукаційні інтервенції, засновані на НЛП, знижують тривожність і покращують психічний добробут жінок. Програма «Лаванда» знизила тривожність, покращила позитивний афект, психічне здоров’я і загальний психічний добробут жінок. Зміни у негативному афекті потребують подальших досліджень. Високі результати були досягнуті в межах короткострокової онлайн-програми тривалістю 24 години, що свідчить про ефективність таких психоедукаційних втручань у покращенні психологічного стану жінок у стресових умовах. The master’s thesis explores the impact of the psychoeducational program Lavender, based on the principles of Neuro-Linguistic Programming (NLP), on the emotional state and anxiety levels of women experiencing prolonged stress due to war. Theoretical analysis and empirical findings confirmed the high effectiveness of NLP in influencing the emotional sphere through bodily awareness and metaphorical transformation. Psychoeducation has proven to be an effective approach to improving emotional well-being by combining information delivery with emotional support. The study results demonstrate that NLP-based psychoeducational interventions significantly reduce anxiety and enhance the psychological well-being of women. The Lavender program led to decreased anxiety, improved positive affect, enhanced mental health, and an overall increase in psychological well-being. However, changes in negative affect require further investigation. Notably, these significant outcomes were achieved within a short-term online format totaling 24 hours, highlighting the efficiency of brief psychoeducational interventions in supporting women under chronic stress.Item Резильєнтність та посттравматичне зростання українців як фактори подолання стресу під час війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Ващилко, Тетяна Леонідівна; Vashchylko, Tetiana; Музичко, Людмила ВолодимирівнаУ кваліфікаційній магістерській роботі досліджено феномени резильєнтності та посттравматичного зростання як ключові психологічні ресурси подолання стресу українцями в умовах війни. У роботі здійснено теоретичний аналіз концептів резильєнтності та ПТЗ, їх взаємозв’язків і відмінностей, обґрунтовано актуальність дослідження в контексті хронічного впливу травматичних подій на психічне здоров’я. Проведено емпіричне дослідження за чотирма методиками з використанням українських адаптацій, результати якого засвідчили значущий позитивний зв’язок між резильєнтністю, ПТЗ, адаптивністю та суб’єктивним благополуччям. Запропоновано інтеграційну модель, яка пояснює взаємодію вказаних явищ у процесі психологічної адаптації та зростання. Отримані результати можуть бути використані для розробки програм психологічної підтримки населення в умовах війни. This master’s thesis explores the phenomena of resilience and post-traumatic growth (PTG) as key psychological resources for overcoming stress among Ukrainians during wartime. The study presents a theoretical analysis of the concepts of resilience and PTG, their interrelations and differences, and substantiates the relevance of research in the context of prolonged exposure to traumatic events. An empirical study was conducted using four Ukrainian-adapted methods, revealing a significant positive correlation between resilience, PTG, adaptability, and subjective wellbeing. An integrative model was proposed to explain the interaction of these phenomena in the process of psychological adaptation and growth. The obtained results can be used in the development of psychological support programs for populations affected by war.Item Зв’язок психологічної ресурсності з проявами резильєнтності військовослужбовців(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Ярош, Надія Вікторівна; Yarosh, Nadiia; Савченко, Олена В’ячеславівнаВ кваліфікаційній роботі представлено теоретичне узагальнення аналізу психологічної ресурсності та резильєнтності. Виконано аналітичний огляд першоджерел і теоретичних підходів аналізу психологічної ресурсності та резильєнтності. Виокремлено з контекстного континууму зміст таких понять як: ресурсність, резильєнтність, взаємозв’язок між досліджуваними феноменами: достатністю психологічних ресурсів, емоційної спустошеності, самоконтролем та такими факторами як вік, стать, час початку військової служби та вислугою років. Проте статеві відмінності та час початку військової служби не демонструють статистично значущого зв’язку з показниками резильєнтності. Натомість вік та вислуга років виявилися чинниками, що достовірно пов’язані з рівнем резильєнтності. The qualification work presents a theoretical generalization of the analysis of psychological resourcefulness and resilience. The analytical review of primary sources and theoretical approaches to the analysis of psychological resourcefulness and resilience is carried out. The content of such concepts as: resourcefulness, resilience is distinguished from the contextual continuum. The relationship between the studied phenomena: sufficiency of psychological resources, emotional devastation, self-control and such factors as age, gender, time of beginning of military service and length of service is determined.Item Зв’язок психологічної гнучкості з показниками працездатності практикуючих психологів в умовах війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Дворяковська, Тата Петрівна; Dvoriakovska, Tata; Савченко, Олена В’ячеславівнаУ кваліфікаційній роботі представлено теоретичне узагальнення поняття психологічної гнучкості в контексті Терапії прийняття та відповідальності та її зв’язків з різними аспектами життєдіяльності особистості. Виконано аналіз теоретичних підходів до визначення поняття «працездатність» та компонентів, що його утворюють. Здійснено теоретичний аналіз моделі Гексафлекс та виокремлено складові працездатності. Надані результати емпіричного дослідження психологічної гнучкості/негнучкості та показників працездатності, які підтверджують наявність значущих позитивних або негативних зв’язків між компонентами цих конструктів. Надані результати про те, що складові гнучкості/негнучкості обумовлені певними соціально-демографічними чинниками. The qualification work presents a theoretical generalization of the concept of psychological flexibility in the context of Acceptance and Responsibility Therapy and its relationship with various aspects of human life. An analysis of theoretical approaches to the definition of the concept of «working capacity» and the components that form it is carried out. A theoretical analysis of the Hexaflex model is carried out and the components of work capacity are allocated. The results of an empirical study of psychological flexibility/inflexibility and performance indicators are presented, which confirm the existence of significant positive or negative relationships between the components of these constructs. The results show that the components of flexibility/inflexibility are conditioned by certain socio-demographic factors.Item Вплив групової психотерапії на рівень тривожності військовослужбовців із ПТСР(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Дмитренко, Ольга Леонідівна; Dmytrenko, Olha; Корват, Лариса ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі представлено теоретичний аналіз наукової літератури українських, зарубіжних дослідників та розкрито зміст понять «тривожність», «посттравматичний стресовий розлад», «групова психотерапія». Сформовано перелік поширених травматичних подій, пережитих військовослужбовцями в бойових умовах. На основі математико-статистичних даних встановлено значний і міцний взаємозв’язок тривожності військовослужбовців із депресією, загальними показниками посттравматичного стресового розладу та погіршенням якості сну. За результатами експериментального аналізу на статистично значущому рівні встановлено зниження показників тривожності, а також депресії, ПТСР та покращення якості сну військовослужбовців після пройденого курсу групової психотерапії в Київському міському кризовому центрі «Соціотерапія». Отримані результати можуть бути використані в подальших наукових дослідженнях, а також психологами реабілітаційних центрів, військових шпиталів та інших спеціалізованих закладів для надання психологічної допомоги військовослужбовцям із ПТСР. The qualification work presents a theoretical analysis of the scientific literature of Ukrainian and foreign researchers and reveals the content of the concepts of «anxiety», «post-traumatic stress disorder», «group psychotherapy». A list of common traumatic events experienced by military personnel in combat conditions is compiled. On the basis of mathematical and statistical data, a significant and strong relationship between military anxiety and depression, general indicators of PTSD and deterioration in sleep quality has been established. According to the results of the experimental analysis, a statistically significant decrease in anxiety, as well as depression, PTSD. and improved sleep quality of military personnel after the course of group psychotherapy at the Kyiv City Crisis Center «Sociotherapy» was found. The findings can be used in further scientific research, as well as by psychologists at rehabilitation centers, military hospitals and other specialized institutions to provide psychological assistance to military personnel with PTSD.Item Психологічні чинники реадаптації комбатантів до цивільного середовища під час російсько-української війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Курінна, Ганна Станіславівна; Kurinna, Hanna; Вельдбрехт, Олена ОлександрівнаВизначення психологічних чинників, що впливають на ефективність реадаптації комбатантів до цивільного середовища під час російсько-української війни та розробка практичних рекомендацій щодо оптимізації цього процесу. Identification of psychological factors influencing the effectiveness of combatants’ readaptation to the civilian environment during the Russian-Ukrainian war and development of practical recommendations for optimizing this process.Item Взаємозв’язок перфекціонізму та психічного благополуччя особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Висоцька, Марія Олександрівна; Vysotska, Mariia; Музичко, Людмила ВолодимирівнаУ кваліфікаційній роботі досліджується взаємозв’язок між рівнем перфекціонізму та психічним благополуччям особистості. Актуальність теми зумовлена зростанням соціального тиску та популяризацією ідеалу успішності, що створює ризики формування деструктивних перфекціоністських установок. У теоретичній частині проаналізовано сучасні підходи до вивчення феномену перфекціонізму. його типологію, структурні компоненти, а також концепції психічного благополуччя в межах гедоністичної та евдемоністичної парадигм. Проведене емпіричне дослідження виявило наявність статистично значущого зв’язку між перфекціонізмом та рівнем психічного благополуччя студентської молоді. Розроблено тренінгову програму, спрямовану на розвиток психічного благополуччя шляхом зниження дезадаптивних проявів перфекціонізму. Практична значущість дослідження полягає у можливості впровадження програми у психологічну підтримку студентів. This master’s thesis explores the relationship between the level of perfectionism and an individual’s psychological well-being. The relevance of the study lies in the increasing social pressure and the idealization of success, which pose risks for the development of dysfunctional perfectionist attitudes. The theoretical part analyzes contemporary approaches to the study of perfectionism, its typology, structural components, as well as psychological well-being concepts within hedonic and eudaimonic paradigms. The empirical research revealed a statistically significant correlation between perfectionism and students’ psychological wellbeing. A training program was developed to enhance well-being by reducing maladaptive forms of perfectionism. The practical value of the research lies in the applicability of the program in psychological support for students.Item Чинники психологічної стійкості особистості у кризових умовах(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Вареник, Наталія Сергіївна; Varenyk, Nataliia; Ловка, Ольга ВолодимирівнаУ кризових умовах психологічна стійкість особистості виступає важливим чинником збереження її адаптивного потенціалу, здатності до ефективної саморегуляції та подолання стресових ситуацій. Особливо актуальним це питання стає для України, яка останні роки переживає війну, економічні труднощі та соціальні трансформації. In crisis conditions, the psychological resilience of an individual is an important factor in preserving their adaptive potential, ability to effectively self- regulate and overcome stressful situations. This issue is especially relevant for Ukraine, which has been experiencing war, economic difficulties and social transformations in recent years.Item Роль психологічної підтримки у забезпеченні соціально-психологічної адаптації родин військовослужбовців під час війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Кулачек, Наталія Володимирівна; Kulachek, Nataliia; Ловка, Ольга ВолодимирівнаМагістерська робота присвячена комплексному теоретичному та емпіричному дослідженню ролі психологічної підтримки у забезпеченні соціально-психологічної адаптації родин військовослужбовців під час війни. Емпірично досліджено та проаналізовано, як впливають емоційні стани, зокрема тривожності, стресу, негативного та позитивного афекту, депресії на адаптивність. Розроблено і перевірено на результативність дієву програму психологічної підтримки родин військовослужбовців. The master’s thesis is devoted to a comprehensive theoretical and empirical study of the role of psychological support in ensuring the socio-psychological adaptation of military families during the war. Emotional states, particularly anxiety, stress, negative and positive affect, and depression, affect adaptability are empirically studied and analyzed. An effective program for psychological support for military families are created and tested for effectiveness.Item Соціально-психологічні чинники адаптації українців, що отримали тимчасовий прихисток в Німеччині(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Чернишова, Яна Леонідівна; Chernyshova, Yana; Музичко, Людмила ВолодимирівнаМагістерська робота присвячена актуальній проблематиці адаптації українських мігрантів, які внаслідок вимушеного переселення отримали тимчасовий прихисток у Німеччині. Теоретичною основою роботи є двовимірна модель акультурації Дж. Беррі, яка виділяє чотири стратегії адаптації: асиміляцію, інтеграцію, сепарацію та маргіналізацію. В роботі використано «Короткий опитувальник стратегій акультурації» (КОСА), який було розроблено та валідизовано відповідно до психометричних вимог. Опитувальник демонструє високу надійність (α Кронбаха від 0,7 до 0,8) та конвергентну валідність (значущі коефіцієнти кореляції при р<0,01). Вибірка стандартизації склала 156 осіб різного віку. Дослідження виявляє соціально-психологічні чинники, що впливають на вибір стратегії акультурації українцями в німецькому суспільстві, та пропонує практичні рекомендації для психологічного супроводу вимушених мігрантів. Результати роботи можуть бути використані як в наукових дослідженнях, так і в практичній психологічній допомозі українцям за кордоном. The master’s thesis addresses the topical issue of adaptation of Ukrainian migrants who received temporary shelter in Germany as a result of forced displacement. The theoretical foundation of the work is J. Berry’s two-dimensional model of acculturation, which identifies four adaptation strategies: assimilation, integration, separation, and marginalization. The study uses the «Brief acculturation strategy questionnaire» (BASQ), which was developed and validated according to psychometric requirements. The questionnaire demonstrates high reliability (Cronbach’s α from 0.7 to 0.8) and convergent validity (significant correlation coefficients at p<0.01). The standardization sample consisted of 156 individuals of various ages. The research identifies socio-psychological factors influencing Ukrainians’ choice of acculturation strategy in German society and offers practical recommendations for psychological support of forced migrants. The results of the work can be used both in scientific research and in practical psychological assistance to Ukrainians abroad.Item Особливості емоційного вигорання представників різних професій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Ягольницька, Світлана Олександрівна; Yaholnytska, Svitlana; Музичко, Людмила ВолодимирівнаМагістерська робота присвячена актуальній проблематиці емоційного вигорання у представників різних професій, зокрема економістів (банківських працівників) та медичних працівників. Дослідження проведено в умовах повномасштабної війни, що додає особливої значущості його результатам. В роботі здійснено теоретичний аналіз феномену емоційного вигорання, розглянуто його ключові компоненти (емоційне виснаження, деперсоналізація, редукція особистісних досягнень), основні моделі та підходи до вивчення. Емпіричне дослідження ґрунтувалося на застосуванні трьох валідизованих методик: «Діагностика синдрому вигорання» (МВІ), «Утрехтська шкала залученості в роботу» (UWES), «Опитувальник відданості організації» (OCQ). Вибірку склали 38 економістів та 45 медичних працівників. Результати дослідження підтвердили дві основні гіпотези: 1) медичні працівники мають вищі показники емоційного виснаження та нижчі показники редукції особистісних досягнень порівняно з економістами; 2) емоційне вигорання визначається різним рівнем залученості та відданості організації – медики демонструють більшу енергійність і відданість з почуття обов’язку, тоді як економісти виявляють більшу заглибленість у роботу та прагматичну відданість. Практична значущість роботи полягає у визначенні специфічних умов та чинників емоційного вигорання у представників різних професійних груп, що може бути використано для розробки цільових програм профілактики та подолання професійного вигорання. This master’s thesis addresses the timely issue of emotional burnout among professionals from different fields, specifically economists (banking employees) and healthcare workers. The research was conducted during the full-scale war, which adds particular significance to its findings. The thesis provides a theoretical analysis of the emotional burnout phenomenon, examining its key components (emotional exhaustion, depersonalization, and reduction of personal accomplishments), as well as major models and research approaches. The empirical study was based on three validated methodologies: the Maslach Burnout Inventory (MBI), the Utrecht Work Engagement Scale (UWES), and the Organizational Commitment Questionnaire (OCQ). The sample consisted of 38 economists and 45 healthcare professionals. The research results confirmed two main hypotheses: 1) healthcare workers demonstrate higher levels of emotional exhaustion and lower levels of reduced personal accomplishment compared to economists; 2) emotional burnout is determined by varying levels of work engagement and organizational commitment – healthcare professionals show greater vigor and normative commitment (based on sense of duty), while economists exhibit deeper absorption in work and pragmatic commitment. The practical significance of this research lies in identifying specific conditions and factors of emotional burnout ampng different professional groups, which can be utilized to develop targeted prevention programs and strategies to overcome professional burnout.Item Взаємозв’язок самоставлення та переживання часової перспективи особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Зіновкіна, Оксана Володимирівна; Zinovkina, Oksana; Колесніченко, Ліна АліківнаУ кваліфікаційній роботі досліджено особливості взаємозв’язку між самоставленням та переживанням часової перспективи особистості в умовах сучасного світу, який характеризується стрімкими змінами та зростаючою складністю. Проведено теоретичний аналіз наукових концепцій самоставлення як стійкого ставлення людини до власного «Я» та часової перспективи як способу сприйняття індивідом свого минулого, теперішнього і майбутнього. Систематизовано теоретичні підходи до розуміння самоставлення у працях зарубіжних (В. Джеймс, М. Розенберг, К. Нефф) та українських (М. Й. Боришевський, П. Р. Чамата, І. Д. Бех, Т.С. Яценко) дослідників, а також концепції часової перспективи, розроблені К. Левіном, Ф. Зімбардо, Ж. Нюттеном та українськими науковцями (Т. М. Титаренко, Є. І. Головаха, О. О. Хронік). Емпірично досліджено прояви самоставлення та особливості переживання часової перспективи з використанням комплексу методик: опитувальника для діагностики самосприйняття, шкали самооцінки Розенберга, шкали самоспівчуття К. Нефф, опитувальника часової перспективи Ф. Зімбардо та шкали часового фокуса. Виявлено значущі взаємозв’язки між різними аспектами самоставлення та компонентами часової перспективи особистості. Встановлено, що особливості самоставлення пов’язані з характером сприйняття часу та часовою орієнтацією особистості. Отримані результати розширюють теоретичне розуміння взаємодії самоставлення та часової перспективи особистості та мають практичну цінність для розробки психологічних втручань, спрямованих на формування позитивного самоставлення, збалансованої часової перспективи та підвищення психологічного благополуччя особистості в умовах невизначеності сучасного світу. The qualification work investigates the peculiarities of the relationship between self-attitude and the experience of the time perspective of a person in the modem world, which is characterized by rapid change and increasing complexity. A theoretical analysis of the scientific concepts of self-attitude as a stable attitude of a person to his/her own «I» and time perspective as a way of perceiving the past, present and future by an individual is carried out. The theoretical approaches to understanding selfattitude in the works of foreign (W. James, M. Rosenberg, K. Neff) and Ukrainian (M. Y. Borishevsky, P. R. Chamata, I. D. Bekh, T. S. Yatsenko) researchers are systematized Yatsenko) researchers, as well as the concepts of time perspective developed by K. Levin, F. Zimbardo, J. Nyutten and Ukrainian scientists (T. M. Titarenko, E. I. Holovakha, O. O. Kronik). The manifestations of self-attitude and peculiarities of experiencing the time perspective are empirically studied using a set of methods: a questionnaire for diagnosing self-perception, Rosenberg’s self-esteem scale, K. Neffs self-compassion scale, F. Zimbardo’s time perspective questionnaire and the time focus scale. Significant relationships between various aspects of self-attitude and components of the personality’s time perspective have been revealed. It has been found that the peculiarities of self-attitude are related to the nature of time perception and time orientation of the individual. The obtained results expand the theoretical understanding of the interaction between selfattitude and time perspective of an individual and are of practical value for the development of psychological interventions aimed at forming a positive self-attitude, a balanced time perspective and improving the psychological well-being of an individual in the context of uncertainty of the modem world.Item Особливості психологічної прив’язаності до батьків у підлітковому віці(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Нагібіна, Анна Олександрівна; Nahibina, Anna; Ставицька, Світлана ОлексіївнаМагістерська робота присвячена комплексному теоретичному та емпіричному дослідженню особливостей психологічної прив’язаності старших підлітків у контексті їхніх стосунків з батьками. Емпірично досліджено та проаналізовано кількісні та якісні характеристики прив’язаності та сепараційних процесів у підлітків, що дало змогу виявити ключові особливості їх взаємозв’язку в умовах батьківської сім’ї. The master’s thesis is devoted to a comprehensive theoretical and empirical study of the peculiarities of psychological attachment of older adolescents in the context of their relationships with parents. The quantitative and qualitative characteristics of attachment and separation processes in adolescents were empirically studied and analyzed, which made it possible to identify, the key features of their relationship in the conditions of the parental family.Item Особливості емоційного вигорання медичних працівників(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Іванюк, Любов Іванівна; Ivaniuk, Liubov; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаРобота присвячена актуальній і важливій проблемі сьогодення – емоційному вигоранню серед медичних працівників. Обрана тема є значущою з огляду на високий рівень стресу та психологічного навантаження, з яким стикаються медичні працівники у своїй професійній діяльності, особливо в умовах воєнного стану. The work is dedicated to a relevant and important problem of today – emotional burnout among medical workers. The chosen topic is significant given the high level of stress and psychological strain that medical workers face in their professional activities, especially in conditions of martial law.Item Взаємозв’язок когерентності та психологічного капіталу студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Кльоц, Ірина Леонідівна; Klots, Iryna; Завірюха, Валентина ВасилівнаОсобливості взаємозв’язку когерентності та психологічного капіталу дозволяє розробляти ефективні психологічні інтервенції для підвищення академічної успішності, а також розвивати когерентність, як ресурс для підтримки здоров’я та психологічного благополуччя шляхом застосування обгрунтованої програми розвитку психологічного капіталу. The specifics of the relationship between coherence and psychological capital allow us to develop effective psychological interventions to improve academic performance, as well as to develop coherence as a resource for maintaining health and psychological well-being through the application of a well-founded psychological capital development program.Item Взаємозв’язок психологічного імунітету та труднощів емоційної регуляції студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Кляхін, Захар Ігорович; Kliakhin, Zakhar; Завірюха, Валентина ВасилівнаРозуміння того, як психологічний імунітет впливає на емоційну регуляцію студентів, дозволяє розробляти ефективні психологічні інтервенції та рекомендації, що сприятимуть підвищенню рівня адаптивності, зниженню рівня стресу та загальному покращенню психоемоційного стану студентської молоді. Understanding how psychological immunity affects students’ emotional regulation allows for the development of effective psychological interventions and recommendations that will help increase the level of adaptability, reduce stress levels, and improve the overall psycho-emotional state of students.Item Зв’язок характеру перегляду новинних телеграм-каналів із психічними станами студентів в умовах війни в Україні(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Кольчинська, Крістіна Ігорівна; Kolchynska, Kristina; Савченко, Олена В’ячеславівнаКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню зв’язку між характером перегляду новин у Telegram-каналах та психічними станами студентської молоді в умовах війни в Україні. Об’єктом дослідження виступають психічні стани особистості, а предметом – особливості медіаспоживання повинного контенту в цифрових каналах у контексті тривожності, депресії, стресу, ригідності та агресивності. У межах дослідження авторкою було розроблено авторську анкету, яка дозволила емпірично виявити зв’язки між такими параметрами, як тематика новин, частота їх перегляду, тривалість сесій та поведінкова залученість – і психоемоційним станом студентів. Робота має теоретичне значення для подальшого вивчення явищ медіатравматизації та інформаційного впливу, а також практичну цінність для розробки рекомендацій щодо психологічної підтримки молоді в умовах війни. The master’s thesis investigates the relationship between students’ news consumption behavior on Telegram channels and their mental states during the war in Ukraine. The object of the study is mental states, while the focus lies on the specific features of digital media consumption in relation to anxiety, depression, stress, rigidity, and aggressiveness. As part of the research, the author developed a custom questionnaire that enabled empirical analysis of how news content themes, viewing frequency and duration, and behavioral engagement correlate with students’ psycho-emotional condition. The study contributes to the theoretical understanding of media-induced psychological effects and trauma, and offers practical relevance for designing interventions aimed at supporting youth mental health in wartime contexts.Item Україномовна адаптація тесту вимірювання здібностей до критичного мислення Ватсона-Глейзера(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Твердохліб, Ольга Ігорівна; Tverdokhlib, Olha; Савченко, Олена В’ячеславівнаУ кваліфікаційній роботі представлено теоретичне узагальнення та результати психометричної адаптації Тесту критичного мислення Ватсона-Глейзера українською мовою. Здійснено аналітичний огляд концепцій критичного мислення. Систематизовано методи вимірювання критичного мислення та обгрунтовано вибір тесту Ватсона-Глейзера як одного з найбільш валідних інструментів, що вимірює п’ять ключових компонентів: оцінку аргументів, розпізнавання допущень, формулювання висновків, побудову умовиводів та тлумачення інформації. Результати психометричного аналізу адаптованої версії тесту демонструють високі показники надійності та валідності. Розроблено нормативні показники для інтерпретації результатів, створено дві паралельні форми тесту та практичні рекомендації щодо його застосування. This qualification thesis presents a theoretical generalization and the results of the psychometric adaptation of the Watson-Glaser critical thinking appraisal into Ukrainian. The work includes an analytical review of critical thinking concepts and a systematization of assessment methods. The Watson-Glaser test is substantiated as one of the most valid tools for evaluating five core components of critical thinking: argument evaluation, recognition of assumptions, drawing conclusions, deduction, and interpretation. The psychometric analysis of the adapted version demonstrates high indicators of reliability and validity. Normative data for result interpretation were developed, two parallel forms of the test were created, and practical recommendations for its use were proposed.Item Взаємозв’язок емоційного вигоряння та копінг-стратегій особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Гетьманенко, Людмила Василівна; Hetmanenko, Liudmyla; Корват, Лариса ВолодимирівнаМета дослідження здійснити теоретичне та емпіричне дослідження взаємозв’язку емоційного вигоряння та копінг-стратегій особистості. Aim of the study: the aim of this study is to conduct both theoretical and empirical research on the relationship between emotional burnout and individual coping strategies.Item Психологічні умови розвитку життєстійкості працюючих жінок в період воєнного стану(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-15) Валко, Марія Георгіївна; Valko, Mariia; Креденцер, Оксана ВалеріївнаУ роботі досліджено психологічні умови розвитку життєстійкості працюючих жінок в умовах воєнного стану. Проведено теоретичний аналіз поняття життєстійкості, її структури та чинників. Здійснено емпіричне дослідження, що виявило зв’язки між життєстійкістю, професійною життєстійкістю та балансом між роботою і особистим життям. Розроблено та апробовано тренінгову програму з використанням методів арт-терапії для розвитку життєстійкості. This work examines the psychological conditions for developing resilience in working women under martial law conditions. A theoretical analysis of the concept of resilience, its structure and factors has been conducted. An empirical study was carried out that revealed connections between resilience, professional resilience, and work-life balance. A training program using art therapy methods for developing resilience has been developed and tested.