2025 рік

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 40
  • Item
    Зв’язок психологічної ресурсності з проявами резильєнтності військовослужбовців
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Ярош, Надія Вікторівна; Yarosh, Nadiia; Савченко, Олена В’ячеславівна
    В кваліфікаційній роботі представлено теоретичне узагальнення аналізу психологічної ресурсності та резильєнтності. Виконано аналітичний огляд першоджерел і теоретичних підходів аналізу психологічної ресурсності та резильєнтності. Виокремлено з контекстного континууму зміст таких понять як: ресурсність, резильєнтність, взаємозв’язок між досліджуваними феноменами: достатністю психологічних ресурсів, емоційної спустошеності, самоконтролем та такими факторами як вік, стать, час початку військової служби та вислугою років. Проте статеві відмінності та час початку військової служби не демонструють статистично значущого зв’язку з показниками резильєнтності. Натомість вік та вислуга років виявилися чинниками, що достовірно пов’язані з рівнем резильєнтності. The qualification work presents a theoretical generalization of the analysis of psychological resourcefulness and resilience. The analytical review of primary sources and theoretical approaches to the analysis of psychological resourcefulness and resilience is carried out. The content of such concepts as: resourcefulness, resilience is distinguished from the contextual continuum. The relationship between the studied phenomena: sufficiency of psychological resources, emotional devastation, self-control and such factors as age, gender, time of beginning of military service and length of service is determined.
  • Item
    Особливості емоційного вигорання представників різних професій
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Ягольницька, Світлана Олександрівна; Yaholnytska, Svitlana; Музичко, Людмила Володимирівна
    Магістерська робота присвячена актуальній проблематиці емоційного вигорання у представників різних професій, зокрема економістів (банківських працівників) та медичних працівників. Дослідження проведено в умовах повномасштабної війни, що додає особливої значущості його результатам. В роботі здійснено теоретичний аналіз феномену емоційного вигорання, розглянуто його ключові компоненти (емоційне виснаження, деперсоналізація, редукція особистісних досягнень), основні моделі та підходи до вивчення. Емпіричне дослідження ґрунтувалося на застосуванні трьох валідизованих методик: «Діагностика синдрому вигорання» (МВІ), «Утрехтська шкала залученості в роботу» (UWES), «Опитувальник відданості організації» (OCQ). Вибірку склали 38 економістів та 45 медичних працівників. Результати дослідження підтвердили дві основні гіпотези: 1) медичні працівники мають вищі показники емоційного виснаження та нижчі показники редукції особистісних досягнень порівняно з економістами; 2) емоційне вигорання визначається різним рівнем залученості та відданості організації – медики демонструють більшу енергійність і відданість з почуття обов’язку, тоді як економісти виявляють більшу заглибленість у роботу та прагматичну відданість. Практична значущість роботи полягає у визначенні специфічних умов та чинників емоційного вигорання у представників різних професійних груп, що може бути використано для розробки цільових програм профілактики та подолання професійного вигорання. This master’s thesis addresses the timely issue of emotional burnout among professionals from different fields, specifically economists (banking employees) and healthcare workers. The research was conducted during the full-scale war, which adds particular significance to its findings. The thesis provides a theoretical analysis of the emotional burnout phenomenon, examining its key components (emotional exhaustion, depersonalization, and reduction of personal accomplishments), as well as major models and research approaches. The empirical study was based on three validated methodologies: the Maslach Burnout Inventory (MBI), the Utrecht Work Engagement Scale (UWES), and the Organizational Commitment Questionnaire (OCQ). The sample consisted of 38 economists and 45 healthcare professionals. The research results confirmed two main hypotheses: 1) healthcare workers demonstrate higher levels of emotional exhaustion and lower levels of reduced personal accomplishment compared to economists; 2) emotional burnout is determined by varying levels of work engagement and organizational commitment – healthcare professionals show greater vigor and normative commitment (based on sense of duty), while economists exhibit deeper absorption in work and pragmatic commitment. The practical significance of this research lies in identifying specific conditions and factors of emotional burnout ampng different professional groups, which can be utilized to develop targeted prevention programs and strategies to overcome professional burnout.
  • Item
    Взаємозв’язок психологічного благополуччя та соціальної напруги персоналу організацій
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Юрченко, Євгенія Дмитрівна; Yurchenko, Yevheniia; Корват, Лариса Володимирівна
    Магістерська робота досліджує взаємозв’язок між психологічним благополуччям та соціальною напругою у працівників організацій. Актуальність дослідження зумовлено впливом соціальних змін, таких як пандемія COVID-19 та війна, на психологічний стан людей. Робота має на меті виявити фактори, що впливають на цей взаємозв’язок, та розробити рекомендації для підтримки благополуччя персоналу. Дослідження використовує комплексний підхід, поєднуючи теоретичний аналіз та емпіричні методи, для вивчення психологічних механізмів взаємодії соціальної напруженості та психологічного благополуччя. The master’s thesis explores the relationship between psychological well-being and social tension among employees in organizations. The relevance of this research is driven by the impact of social changes, such as the COVID-19 pandemic and the war, on people’s psychological state. The study aims to identify the factors influencing this relationship and to develop recommendations for supporting the well-being of personnel. The research employs a comprehensive approach, combining theoretical analysis and empirical methods, to examine the psychological mechanisms of interaction between social tension and psychological well-being.
  • Item
    Ціннісні аспекти розвитку самооцінки в підлітковому та ранньому дорослому віці
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Шевчук, Юлія Валеріївна; Shevchuk, Yuliia; Романюк, Людмила Василівна
    Магістерська робота присвячена дослідженню формування адекватної самооцінки в підлітковому та ранньому дорослому віці, а також її взаємозв’язку з ціннісною сферою особистості. У теоретичній частині проаналізовано наукові підходи до розуміння самооцінки як складного інтегративного утворення, що включає когнітивні, емоційні та поведінкові компоненти. Особливу увагу приділено віковим особливостям становлення самооцінки та ролі соціального середовища. Емпіричне дослідження виявило суттєві зв’язки між рівнем самооцінки, ціннісними орієнтаціями та соціальним порівнянням у підлітків і молоді. Отримані результати свідчать, що гармонійна система цінностей сприяє розвитку стійкої самооцінки, тоді як її суперечливість може зумовлювати нестабільність самосприйняття. Практична значущість роботи полягає у можливості використання її результатів у діяльності фахівців із психологічної допомоги для підтримки особистішого зростання молоді. The master's thesis is devoted to the study of the development of adequate self-esteem during adolescence and early adulthood, as well as its relationship with the value sphere of the individual. The theoretical part analyzes scientific approaches to understanding self-esteem as a complex integrative construct that includes cognitive, emotional, and behavioral components. Special attention is given to age-specific features of selfesteem formation and the role of the social environment. The empirical study revealed significant correlations between the level of self-esteem, value orientations, and social comparison among adolescents and young adults. The results indicate that a harmonious system of values contributes to the development of stable self-esteem, whereas value inconsistency may lead to instability in selfperception. The practical significance of the research lies in the possibility of applying its findings in the work of psychological support professionals to foster personal growth among youth.
  • Item
    Соціально-психологічні чинники адаптації українців, що отримали тимчасовий прихисток в Німеччині
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Чернишова, Яна Леонідівна; Chernyshova, Yana; Музичко, Людмила Володимирівна
    Магістерська робота присвячена актуальній проблематиці адаптації українських мігрантів, які внаслідок вимушеного переселення отримали тимчасовий прихисток у Німеччині. Теоретичною основою роботи є двовимірна модель акультурації Дж. Беррі, яка виділяє чотири стратегії адаптації: асиміляцію, інтеграцію, сепарацію та маргіналізацію. В роботі використано «Короткий опитувальник стратегій акультурації» (КОСА), який було розроблено та валідизовано відповідно до психометричних вимог. Опитувальник демонструє високу надійність (α Кронбаха від 0,7 до 0,8) та конвергентну валідність (значущі коефіцієнти кореляції при р<0,01). Вибірка стандартизації склала 156 осіб різного віку. Дослідження виявляє соціально-психологічні чинники, що впливають на вибір стратегії акультурації українцями в німецькому суспільстві, та пропонує практичні рекомендації для психологічного супроводу вимушених мігрантів. Результати роботи можуть бути використані як в наукових дослідженнях, так і в практичній психологічній допомозі українцям за кордоном. The master’s thesis addresses the topical issue of adaptation of Ukrainian migrants who received temporary shelter in Germany as a result of forced displacement. The theoretical foundation of the work is J. Berry’s two-dimensional model of acculturation, which identifies four adaptation strategies: assimilation, integration, separation, and marginalization. The study uses the «Brief acculturation strategy questionnaire» (BASQ), which was developed and validated according to psychometric requirements. The questionnaire demonstrates high reliability (Cronbach’s α from 0.7 to 0.8) and convergent validity (significant correlation coefficients at p<0.01). The standardization sample consisted of 156 individuals of various ages. The research identifies socio-psychological factors influencing Ukrainians’ choice of acculturation strategy in German society and offers practical recommendations for psychological support of forced migrants. The results of the work can be used both in scientific research and in practical psychological assistance to Ukrainians abroad.
  • Item
    Соціально-психологічні чинники самотності особистості
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Федотова, Тетяна Костянтинівна; Fedotova, Tetiana; Колесніченко, Ліна Аліківна
    У даній роботі досліджуються соціально-психологічні чинники самотності особистості. Розглядаються різноманітні соціальні та психологічні аспекти, що впливають на виникнення та переживання самотності, включаючи соціальну ізоляцію, комунікативні труднощі, особливості соціальної адаптації та вікові характеристики. This work explores the socio-psychological factors of individual loneliness. Various social and psychological aspects influencing the emergence and experience of loneliness are examined, including social isolation, communication difficulties, features of social adaptation, and age characteristics.
  • Item
    Особистісні ресурси як чинник стресостійкості в умовах війни
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Тютюнник, Марія Анатоліївна; Tiutiunnyk, Маrііа; Вельдбрехт, Олена Олександрівна
    Роботу присвячено теоретичному та емпіричному дослідженню взаємозв’язку між особистісними ресурсами та стресостійкістю в умовах російсько-української війни. Вивчено специфіку особистісних ресурсів дорослого населення України, встановлено кореляційні та регресійні зв’язки між досліджуваними змінними. Ключовими предикторами стресостійкості виявлено почуття когерентності, когнітивні стратегії подолання стресу та загальний рівень ресурсної наповненості. Розроблено практичні рекомендації щодо розвитку особистісних ресурсів. The work is devoted to the theoretical and empirical study of the relationship between personal resources and stress resistance in the conditions of the Russian-Ukrainian war. The specifics of personal resources of the adult population of Ukraine were studied, correlational and regression connections between the studied variables were established. Key predictors of stress resistance were found to be sense of coherence, cognitive coping strategies, and overall level of resource capacity. Practical recommendations for the development of personal resources were developed.
  • Item
    Україномовна адаптація тесту вимірювання здібностей до критичного мислення Ватсона-Глейзера
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-14) Твердохліб, Ольга Ігорівна; Tverdokhlib, Olha; Савченко, Олена В’ячеславівна
    У кваліфікаційній роботі представлено теоретичне узагальнення та результати психометричної адаптації Тесту критичного мислення Ватсона-Глейзера українською мовою. Здійснено аналітичний огляд концепцій критичного мислення. Систематизовано методи вимірювання критичного мислення та обгрунтовано вибір тесту Ватсона-Глейзера як одного з найбільш валідних інструментів, що вимірює п’ять ключових компонентів: оцінку аргументів, розпізнавання допущень, формулювання висновків, побудову умовиводів та тлумачення інформації. Результати психометричного аналізу адаптованої версії тесту демонструють високі показники надійності та валідності. Розроблено нормативні показники для інтерпретації результатів, створено дві паралельні форми тесту та практичні рекомендації щодо його застосування. This qualification thesis presents a theoretical generalization and the results of the psychometric adaptation of the Watson-Glaser critical thinking appraisal into Ukrainian. The work includes an analytical review of critical thinking concepts and a systematization of assessment methods. The Watson-Glaser test is substantiated as one of the most valid tools for evaluating five core components of critical thinking: argument evaluation, recognition of assumptions, drawing conclusions, deduction, and interpretation. The psychometric analysis of the adapted version demonstrates high indicators of reliability and validity. Normative data for result interpretation were developed, two parallel forms of the test were created, and practical recommendations for its use were proposed.
  • Item
    Психологічні особливості розвитку життєстійкості підлітків у період війни
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Таран, Людмила Григорівна; Taran, Liudmyla; Ставицька, Світлана Олексіївна
    Актуальність дослідження. Сучасний світ стикається з численними кризовими ситуаціями, зокрема збройними конфліктами, які суттєво впливають на психічне здоров’я населення. Війна не лише руйнує матеріальні структури, а й глибоко зачіпає емоційну та психологічну сферу людей, особливо дітей і підлітків. Саме підлітковий вік є критичним періодом у розвитку особистості, коли формуються соціальні навички, емоційна стійкість та механізми адаптації. Вплив війни на цей процес може бути деструктивним, що призводить до глибоких психологічних травм, розладів адаптації та порушень соціалізації. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості розвитку життєстійкості підлітків у період війни; запропонувати програму розвитку життєстійкості.
  • Item
    Асертивність як чинник успішної навчальної діяльності студентів
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Остапенко, Ельвіра Олексіївна; Ostapenko, Elvira; Артюшина, Марина Віталіївна
    Магістерська робота присвячена дослідженню впливу асертивності на успішність студентів у їх навчальній діяльності. Автором розкрито зміст поняття «асертивність», вивчено її складові та показники. Здійснено теоретичний аналіз феномену «навчальна діяльність», проаналізовано сучасні підходи до розуміння навчальної діяльності, її властивостей та функцій. Емпірично підтверджено, що рівень асертивності є значущим предиктором академічної успішності, і розвиток асертивних навичок може бути важливим чинником покращення навчальних результатів студентів. Теоретичне та практичне значення роботи полягає в тому, що одержані результати та висновки можуть бути використані науковцями у їх подальших дослідженнях. Запропоновані методичні рекомендації щодо розвитку асертивності студентів з метою підвищення їх успішності у навчальній діяльності можуть бути корисні як студентам, так і викладачам різних навчальних дисциплін. The master’s thesis is devoted to studying the influence of assertiveness on students’ success in their learning activities. The author reveals the content of such concepts as assertiveness, components, and their indicators. A theoretical analysis of the phenomenon of academic activity is carried out, and modem approaches to understanding educational activity, its characteristics, and functions are analyzed. The empirical study confirmed that assertiveness is a significant predictor of academic success, and the development of assertive skills can be an essential factor in improving students’ academic performance. The theoretical and practical significance of the work is substantial. The results and conclusions obtained can be used by the entire academic community. The methodological recommendations proposed for developing students’ assertiveness to enhance their successful learning activity can be helpful to students and teachers of various disciplines.
  • Item
    Психологічні чинники забезпечення суб’єктивного благополуччя працюючих жінок
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-15) Орлова, Оксана Василівна; Orlova, Oksana; Креденцер, Оксана Валеріївна
    В роботі розроблено інтегративну теоретичну модель психологічних чинників забезпечення суб’єктивного благополуччя працюючих жінок, емпірично виявлено і проаналізовано взаємозв’язки між ними, розроблено освітньо-тренінгову програму, спрямовану на підвищення рівня суб’єктивного благополуччя працюючих жінок. In this work, an integrative theoretical model of psychological factors ensuring the subjective wellbeing of working women has been developed, the interrelationships between these factors have been empirically identified, and analyzed, and an educational training program aimed at increasing the level of subjective well-being of working women has been developed.
  • Item
    Особливості психологічної прив’язаності до батьків у підлітковому віці
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-13) Нагібіна, Анна Олександрівна; Nahibina, Anna; Ставицька, Світлана Олексіївна
    Магістерська робота присвячена комплексному теоретичному та емпіричному дослідженню особливостей психологічної прив’язаності старших підлітків у контексті їхніх стосунків з батьками. Емпірично досліджено та проаналізовано кількісні та якісні характеристики прив’язаності та сепараційних процесів у підлітків, що дало змогу виявити ключові особливості їх взаємозв’язку в умовах батьківської сім’ї. The master’s thesis is devoted to a comprehensive theoretical and empirical study of the peculiarities of psychological attachment of older adolescents in the context of their relationships with parents. The quantitative and qualitative characteristics of attachment and separation processes in adolescents were empirically studied and analyzed, which made it possible to identify, the key features of their relationship in the conditions of the parental family.
  • Item
    Взаємозв’язок стилів батьківського виховання з самооцінкою підлітків
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-15) Мунтян, Олена Сергіївна; Muntian, Olena; Ставицька, Світлана Олексіївна
    Розуміння того, як стиль батьківського виховання впливає на самооцінку підлітків дозволяє розробляти ефективні психологічні інтервенції та рекомендації, що сприятимуть підвищенню рівня самооцінки та домагань дітей, впливатимуть на покращення внутрішньосімейних взаємодій. Understanding how parenting style influences adolescents’ self-esteem allows for developing effective psychological interventions and recommendations that will help improve children’s self-esteem and aspirations, and impact the enhancement of intrafamily interactions.
  • Item
    Психологічні особливості міжособистісних стосунків осіб з підвищеною тривожністю
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Морозова, Юлія Ігорівна; Morozova, Yuliia; Колесніченко, Ліна Аліківна
    У роботі досліджено психологічні особливості міжособистісних стосунків осіб з підвищеною тривожністю. Виявлено статистично значущий зв’язок між особистісною тривожністю та потребою в емоційній підтримці. Встановлено, що 75% респондентів мають високий рівень особистісної тривожності, що може бути пов’язано з сучасною ситуацією в Україні. Результати дослідження можуть бути використані для розробки програм психологічної допомоги. The research examines psychological features of interpersonal relationships of people with increased anxiety. A statistically significant relationship between trait anxiety and the need for emotional support was revealed. It was found that 75% of respondents have a high level of trait anxiety, which may be related to the current situation in Ukraine. The research results can be used to develop psychological assistance programs.
  • Item
    Взаємозв’язок шлюбних стосунків та професійної самореалізації жінки
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Мішта, Наталія Сергіївна; Mishta, Natalііа; Ловка, Ольга Володимирівна
    Кваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню взаємозв’язку шлюбних стосунків та професійної самореалізації жінки. Об’єкт дослідження: шлюбні стосунки та професійна самореалізація жінки. Предмет дослідження: взаємозв’язок шлюбних стосунків та професійної самореалізації жінки. Мета роботи: визначити особливості взаємозв’язку між шлюбними стосунками та професійною самореалізацією жінки, виявити особливості шлюбних стосунків, що сприяють або перешкоджають гармонійному поєднанню цих сфер життя та запропонувати можливі варіанти і шляхи їх збалансування. This master’s qualification work is dedicated to the study of the relationship between marriage and professional self-realization of women. Object of research: marriage and professional self-realization of woman. Subject of research: the relationship between marriage and professional self-realization of woman. The aim of the work: to determine the features of the relationship between marriage and professional self-realization of women, to identify the characteristics of marital relations that promote or hinder the harmonious combination of these life spheres, and to propose possible options and ways to balance them.
  • Item
    Вплив організаційної напруженості на психологічну безпеку працівників
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-16) Міняйло, Інна Володимирівна; Miniailo, Inna; Колесніченко, Ліна Аліківна
    У дипломній роботі досліджено вплив організаційної напруженості на психологічну безпеку працівників. Здійснено теоретичний аналіз понять і проведено емпіричне дослідження із застосуванням валідних психодіагностичних методик. Встановлено, що високий рівень організаційної напруженості знижує показники психологічної безпеки, зокрема рівень довіри, підтримки та ідентичності в колективі. The thesis investigates the impact of organizational tension on the psychological safety of employees. A theoretical analysis of concepts was carried out and an empirical study was conducted using valid psychodiagnostic methods. It was found that a high level of organizational tension reduces the indicators of psychological safety, in particular the level of trust, support and identity in the team.
  • Item
    Взаємозв’язок оптимістичного стану та стресостійкості особистості в умовах воєнного стану
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Мельниченко, Людмила Володимирівна; Melnychenko, Liudmyla; Борисенко, Лариса Леонідівна
    Тема магістерської роботи присвячена актуальній проблемі, що висвітлює теоретичні та практичні аспекти особливостей взаємозв’язку між оптимістичним станом та стресостійкістю особистості в умовах воєнного стану. Отримані результати можуть бути використані в роботі практичних психологів для надання психологічної допомоги та підтримки людей в кризових ситуаціях. The topic of the master’s thesis is devoted to a topical problem that highlights the theoretical and practical aspects of the peculiarities of the relationship between an optimistic state and a person’s stress resistance in conditions of martial law. The results obtained can be used in the work of practical psychologists to provide psychological assistance and support to people in crisis situations.
  • Item
    Взаємозв’язок емоційного інтелекту та психологічного благополуччя особистості
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-17) Лапутько, Світлана Михайлівна; Laputko, Svitlana; Борисенко, Лариса Леонідівна
    Теоретичне та практичне значення роботи полягає в тому, що отримані дані підтверджують наявність значущого позитивного впливу емоційного інтелекту на психологічне благополуччя та можуть бути використані для розробки практичних рекомендацій щодо підвищення рівня психологічного благополуччя шляхом розвитку емоційного інтелекту. The theoretical and practical significance of the w ork is that the obtained data confirm the presence of a significant positive effect of emotional intelligence on psychological well-being and can be used to develop practical recommendations for improving the level of psychological well-being by developing emotional intelligence.
  • Item
    Покращення емоційного стану жінок засобами НЛП-орієнтованих психоедукаційних інтервенцій
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025) Курченко, Ліна Миколаївна; Kurchenko, Lina; Артюшина, Марина Віталіївна
    Магістерська робота досліджує вплив психоедукаційної програми «Лаванда», основаної на методі НЛП, на емоційний стан і тривожність жінок, які перебувають у тривалому стресі через війну. Теоретичний аналіз і емпіричні дані підтвердили високу ефективність НЛП у впливі на емоційну сферу через тілесну усвідомленість і метафоричну трансформацію. Психоедукація є ефективним методом для покращення психоемоційного стану, поєднуючи інформування та емоційну підтримку. Результати дослідження показали, що психоедукаційні інтервенції, засновані на НЛП, знижують тривожність і покращують психічний добробут жінок. Програма «Лаванда» знизила тривожність, покращила позитивний афект, психічне здоров’я і загальний психічний добробут жінок. Зміни у негативному афекті потребують подальших досліджень. Високі результати були досягнуті в межах короткострокової онлайн-програми тривалістю 24 години, що свідчить про ефективність таких психоедукаційних втручань у покращенні психологічного стану жінок у стресових умовах. The master’s thesis explores the impact of the psychoeducational program Lavender, based on the principles of Neuro-Linguistic Programming (NLP), on the emotional state and anxiety levels of women experiencing prolonged stress due to war. Theoretical analysis and empirical findings confirmed the high effectiveness of NLP in influencing the emotional sphere through bodily awareness and metaphorical transformation. Psychoeducation has proven to be an effective approach to improving emotional well-being by combining information delivery with emotional support. The study results demonstrate that NLP-based psychoeducational interventions significantly reduce anxiety and enhance the psychological well-being of women. The Lavender program led to decreased anxiety, improved positive affect, enhanced mental health, and an overall increase in psychological well-being. However, changes in negative affect require further investigation. Notably, these significant outcomes were achieved within a short-term online format totaling 24 hours, highlighting the efficiency of brief psychoeducational interventions in supporting women under chronic stress.
  • Item
    Психологічні чинники реадаптації комбатантів до цивільного середовища під час російсько-української війни
    (Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2025-05-12) Курінна, Ганна Станіславівна; Kurinna, Hanna; Вельдбрехт, Олена Олександрівна
    Визначення психологічних чинників, що впливають на ефективність реадаптації комбатантів до цивільного середовища під час російсько-української війни та розробка практичних рекомендацій щодо оптимізації цього процесу. Identification of psychological factors influencing the effectiveness of combatants’ readaptation to the civilian environment during the Russian-Ukrainian war and development of practical recommendations for optimizing this process.