Випуск № 4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 4 by Subject "342"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Конституційно-правова регламентація права на зміну статі в контексті реалізації соматичних прав людини(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Тарасевич, Т. Ю.; Tarasevych, T.У статті розглядається проблема конституційно-правової регламентації права на зміну статі в контексті реалізації соматичних прав людини. На основі аналізу рішень ЄСПЛ і позитивної практики зарубіжних держав зазначено, що заперечення статі (невідповідність між анатомічною статтю індивіда та його гендерною ідентичністю (психічною статтю)), тобто транссексуалізм, є одним із видів психічних і поведінкових розладів особистості. На думку більшості західних фахівців, єдиним дієвим сьогодні методом лікування транссексуальності, що дає більш-менш задовільні результати, є хірургічна й гормональна корекція статі відповідно до гендерної самоідентифікації, ураховуючи зміну документів і соціалізацію в новій гендерній ролі. Наголошено, що найбільш дискусійним досі є питання про правонаступництво в разі зміни статі, тобто пов’язані з переходом прав та обов’язків від особи до зміни статі до особи після такої зміни. Акцентовано на потребі закріплення універсального правонаступництва в разі зміни особою статі, що передбачає перехід усього майна, сукупності прав та обов’язків, що належать особі, до правонаступника, причому йдеться не тільки про наявні права й обов’язки, а й про майбутні, не виявлені ще на момент правонаступництва. При цьому зазначено, що правонаступництво має відбуватися з урахуванням можливості прийняти такі права й обов’язки, спроможності особи (яка змінила стать) нести їх (наприклад, військовий обов’язок, право на соціальну пенсію за віком тощо), оскільки ці положення утворюють у законодавстві правовий вакуум. Новий правовий статус особи, яка змінила стать, установлюється в повному обсязі в момент остаточної зміни документів, що засвідчують особу, це й має бути підставою для правонаступництва в разі зміни статі. Співвідношення наявних визначень дало підстави стверджувати, що право на зміну (корекцію) статевої належності є соматичним правом, оскільки дає можливість здійснювати фундаментальну реконструкцію людини шляхом зміни статі. Зроблено висновок, що, оскільки ст. 51 Конституції України чітко визначено, що шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки та чоловіка, зарано говорити про механізм реалізації в Україні одностатевих шлюбів, оскільки цей інститут не закріплено на законодавчому рівні. Також національне законодавство містить заборону щодо усиновлювачів, які є особами однієї статі або якщо це іноземці, які не перебувають у шлюбі. The article considers the problem of constitutional and legal regulation of the right to change sex in the context of the implementation of somatic human rights. Based on the analysis of ECHR decisions and positive practice of foreign countries, it is noted that gender denial (mismatch between anatomical gender of an individual and his gender identity (mental gender)), i.e. transsexualism, is a type of mental and behavioral disorders of an individual. According to the most Western experts, the only effective method of treating transsexuality that gives more or less satisfactory results is surgical and hormonal correction of sex in accordance with gender self-identification, taking into the account the change of documents and socialization in a new gender role. It is emphasized that the most controversial issue so far is the issue of succession in case of gender reassignment, i.e related to the transfer of rights and responsibilities from a person before gender reassignment to a person after such a change. Emphasis is placed on the need to consolidate the universal succession in the event of a person's change of sex, which implies the transfer of all property, a set of rights and obligations belonging to the person to the successor, and it is not only about existing rights and obligations, but also future not identified at the time of succession. It is noted that the succession should take into account the ability to accept such rights and responsibilities, the ability of a person (who has changed sex) to bear them (e.g, military service, the right to an old-age pension, etc.), as these provisions form vacuum in legislation. The new legal status of a person who has changed sex is established in full at the time of the final change of identity documents, and this should be the basis for succession in the event of a change of sex. The correlation of the available definitions gave grounds to assert that the right to change (correction) of sexuality is a somatic right, as it allows for the fundamental reconstruction of a person by changing sex. It is concluded that since Art. 51 of the Constitution of Ukraine clearly states that marriage is based on the free consent of women and men, so it is too early to talk about the mechanism of same-sex marriage in Ukraine, as this institution is not enshrined in law. National law also prohibits adoptive parents who are same-sex or unmarried foreigners.