Випуск № 2 (8)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 2 (8) by Subject "employment"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Обґрунтування факторів впливу на рівень зайнятості в транспортній галузі України(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Смачило, Валентина Володимирівна; Smachylo, Valentyna; Калініченко, Людмила Л.; Kalinіchenko, Liudmila; Аршава, Олена О.; Arshava, ElenaТренди та проблеми національного ринку праці проектуються на різні галузі економіки, доповнюючись специфічними рисами, що обумовлені особливостями тієї чи іншої галузі. Особливої актуальності формування кадрового потенціалу набуває в транспортній галузі України, яка є основною інфраструктурною складовою сталого розвитку економічної системи будь-якого рівня, забезпечує економічну безпеку держави та відповідає за логістичнний комплекс в цілому. Саме тому врахування глобальних, національних, локальних тенденцій розвитку ринків праці та визначення головних детермінантів впливу на ендогенне середовище є необхідним для підприємств транспортної галузі, що актуалізує необхідність досліджень в цій сфері. Визначено основні тренди розвитку ринку праці на всіх рівнях економічної системи – від глобальних до галузевих. Розкрито різновекторну тенденцію: з одного боку діяльність галузі демонструє негативну тенденцію падіння обсягів в натуральному вираженні і, логічно припустити, що потреба в кадрах також буде зменшуватися, а з іншого – зростаюча кількість вакансій. Вказане свідчить про розбалансування національної та галузевої екосистем та управління економічними процесами в «ручному» режимі та необхідність прогнозування чисельності працівників в галузі як основи кадрового потенціалу транспортних підприємств. Обґрунтовано фактори впливу на чисельність зайнятих в транспортній галузі: вантажооборот, пасажирооборот, рівень заробітної плати, та запропоновано гіпотезу оцінки їх впливу, яку підтверджено за допомогою кореляційно-регресійного аналізу, що дозволило сформувати прогнозну модель чисельності зайнятих залежно від обґрунтованих факторів. Розроблену модель можна затосовувати для прогнозування чисельності зайнятих в транспортній галузі із врахуванням означених факторів. The trends and problems of the national labor market are projected in various economic sectors, supplemented by specific features determined by the peculiarities of a certain sector. The formation of workforce capacity in the transport industry of Ukraine has a particular significance; this branch is the main infrastructure component of the sustainable development of the economic system of any level, ensures national economic security, and deals with the logistics complex as a whole. This is the reason why consideration of the global, national, and local tendencies of labor markets’ development and identification of the main determinants of influence on the endogenous environment is necessary for the enterprises of the transport industry, which creates the need for a research in this area. The main trends of the labor market development at all levels of the economic system – from global to industry – have been determined. The multidirectional tendency has been revealed: on the one hand, the industry shows a negative tendency to decrease in volumes in kind, and it is logical to assume that the need for personnel will also decrease, and on the other hand, there is an increasing number of job vacancies. This indicates the imbalance between national and sectoral economic systems and the management of economic processes “in manual mode”, and the need to forecast the number of employees in the industry as the basis of the workforce capacity of transport enterprises. The factors influencing the number of employed in the transport industry have been substantiated: cargo turnover, passenger turnover, and salary level, and a hypothesis for assessing their impact is suggested, which is confirmed by a correlation and regression analysis, which made it possible to generate a forecast model of the number of employed depending on the substantiated factors. The developed model may be applied to predict the number of people employed in the transport industry, taking into account the above factors.Item Удосконалення управління проблемами соціально-трудових відносин як одного із напрямів розвитку економіки(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Михальченко, Ганна. Г.; Mуkhalchenko, HannaВ статті розглянуто основні проблеми управління соціально-трудовими відносинами, які є нагальними для розвитку економіки. Автором доведено актуальність дослідження відповідно до намагань України наблизитися до європейських стандартів якості життя та мінімізувати існуючи демографічні проблеми, посилення нерівності, зубожіння населення, погіршення якості трудових ресурсів тощо. Метою дослідження було визначення основних проблем соціально-трудових відносин, пов’язаних із зайнятістю населення та обґрунтування напрямів удосконалення їх управлінням та визначення практичних рекомендацій щодо реалізації ефективної економічної і соціальної політики в цьому напрямку. В дослідженні використовувалися загально наукові методи для забезпечення вирішення поставлених наукових завдань, які дозволили визначити стан зайнятості населення, його динаміку, відповідність мінімальної заробітної плати в Україні, як одного з головних стандартів, що гарантується державою, аналогічним стандартам, прийнятим в Європейському Союзі; також виконати порівняння рівня середньої заробітної плати в Україні з іншими країнами. Враховуючи значні міграційні тенденції, проаналізовано причини, особливості та наслідки внутрішніх та зовнішніх міграцій для соціально-економічного розвитку країни. В результаті, доведено, що для регулювання ринку праці необхідне загальне покращання економічної ситуації та інвестиційної активності капіталу, що дозволить збільшити кількість робочих місць та потребу в робочій силі. Таким чином, основним завданням ефективного регулювання соціально-трудової сфери повинно стати створення задовільних економічних умов для сталого і розширеного відтворення сукупної робочої сили відповідно до потреб країни та її регіонів. За результатами дослідження автором запропоновано комплекс заходів щодо удосконалення системи державного та регіонального регулювання соціально-трудових відносин, що відповідала б існуючим ринковим відносинам, сталому економічному розвитку країни та враховувала економічні інтереси всіх учасників соціально-трудових відносин у суспільстві. The article deals with the main problems in management of social and labor relations, which are vital for economic development. The relevance of the research in accordance with the attempts of Ukraine to get closer to European standards of quality of life while minimize existing demographic problems, increasing inequality, impoverishment of the population, deterioration in the quality of labor resources is proved. The purpose of the research is to identify the main problems of social and labor relations related to employment of the population and to justify ways to improve their management and determine practical recommendations for the implementation of effective economic and social policies in this direction. In order to provide solutions to scientific problems general scientific methods are used in the research. They allow determining the state of employment of the population, its dynamics, compliance with the minimum wage in Ukraine, as one of the main standards, guaranteed by the state, similar to the standards adopted in the European Union; also perform comparisons of the average wage in Ukraine with other countries. Taking into account significant migration trends, the causes, characteristics and consequences of internal and external migrations for the socio-economic development of the country are analyzed. As a result, it is proved that for the regulation of the labor market a general improvement in the economic situation and capital investment activity is needed, which will allow increasing in the number of jobs and labor requirements. Thus, the main task of effective regulation of the social and labor sphere should be the creation of satisfactory economic conditions for the sustainable and expanded reproduction of the total labor force in accordance with the needs of the country and its regions. According to the results of the research, the measures to improve the system of state and regional regulation of social and labor relations, which would correspond to existing market relations, sustainable economic development of the country and take into account the economic interests of all participants in social and labor relations in society, are proposed.