Кафедра педагогіки та психології
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра педагогіки та психології by Subject "159.9"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Адаптація на українській вибірці методики «Physical Resilience Instrument for Older Adults (PRIFOR)»(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023) Колесніченко, Ліна Аліковна; Kolesnichenko, Lina; Береженна, Олена Юріївна; Berezhenna, OlenaВступ. Дослідження феномену резильєнтності як здатності до відновлення є актуальним особливо зараз, адже ми живемо в складні часи, повномасштабної війни, яка спричиняє хронічний стрес, емоційні та фізичні травми тощо. Саме тому перед фахівцями в галузі психології актуалізується потреба в глибокому, цілеспрямованому вивченні особливостей резильєнтності як важливої здатності відновлюватися після стресових та травматичних подій. Мета дослідження: здійснити адаптацію на українській вибірці методики «Physical Resilience Instrument for Older Adults (PRIFOR)» (Fang-Wen Hu, Cheng-Han Lin, Fang-RuYueh, Yu-Tai Lo & Chung-Ying Lin), перевірити надійність та дискримінативність тверджень, здійснити валідизацію та стандартизацію шкал на українській вибірці. Методи. Для перевірки конвергентної валідності використовувались стандартизовані опитувальники: «Особистісні ресурси» (О.В. Савченко, С.А. Сукач); «Шкала стресостійкості Конора-Девідсона (CD-RISC-10)» (адаптація Н.В. Школіної, І.І. Шаповал, І.В. Орлової, І.О. Кедик, М.А. Станіславчук); «Навчена ресурсність» (адаптація Б.В. Бірона). Результати: 1) здійснено адаптацію методики «Physical Resilience Instrument for Older Adults (PRIFOR)» Fang-Wen Hu, Cheng-HanLin, Fang-Ru Yueh, Yu-Tai Lo & Chung-Ying Lin»; 2) проведено стандартизацію методики, розробку тестових норм, що дає можливість застосовувати її для аналізу загального показника та окремих шкал резильєнтності. Висновки. Адаптовану методику «Інструмент дослідження резильєнтності (ІДР-14)» можна використовувати під час психодіагностичного обстеження та планування подальшої роботи з військовим та особами, які потребують відновлення після стресу, хвороби та психічних і фізичних травм. Introduction. The study of the phenomenon of resilience as the individual's ability to recover is extremely relevant due to the full-scale war, which causes chronic stress, emotional and physical trauma, etc. That is why psychologists face the need for a deep and detailed study of the features of resilience as an important ability to recover after stressful and traumatic events. Aim: to adapt the «Physical Resilience Instrument for Older Adults (PRIFOR)» (Fang-Wen Hu, Cheng-Han Lin, Fang-RuYueh, Yu-Tai Lo & Chung-Ying Lin) to the Ukrainian sample, to check the instrument statements' reliability and discrimination as well as to carry out validation and standardization of its scales on the Ukrainian sample. Methods. To check the instrument's convergent validity, standardized the following questionnaires were used: «Personal Resources» (O.V. Savchenko, S.A. Sukach); «Conor-Davidson Stress Resistance Scale (CD-RISC-10)» (adapted by N.V. Shkolina, I.I. Shapoval, I.V. Orlova, I.O. Kedyk, and M.A. Stanislavchuk); «Learned Resourcefulness» (adapted by B.V. Biron). Results: The «Physical Resilience Instrument for Older Adults (PRIFOR)» by Fang-Wen Hu, Cheng-HanLin, Fang-Ru Yueh, Yu-Tai Lo & Chung-Ying Lin" was successfully adapted to the Ukrainian sample and standardized, as well as the test norms were developed, which makes it possible to use the Instrument for the analysis of the general index and individual scales of individuals' resilience. Conclusions. The Ukrainian version of the «Instrument for the Study of Resilience (IDR-14)» can be helpful for psychological assessment of and planning of work with military personnel and individuals who need recovery after stress, illness and mental and physical injuries.Item Психологія діяльності та навчальний менеджмент(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2010) Радченко, Марина Ігорівна; Radchenko, Maryna Ihorivna; Радченко, Марина Игоревна; Колесніченко, Ліна Аліковна; Колесниченко, Лина Аликовна; Борисенко, Лариса Леонідівна; Борисенко, Лариса Леонидовна; Завірюха, Валентина Василівна; Завирюха, Валентина Васильевна; Корват, Лариса Володимирівна; Корват, Лариса Владимировна; Матвієнко, Юлія Юріївна; Матвиенко, Юлия Сергеевна; Музичко, Людмила Володимирівна; Музычко, Людмила Владимировна; Романова, Ганна Миколаївна; Романова, Анна Николаевна; Сгадова, Валентина Василівна; Сгадова, Валентина ВасильевнаЗбірник міні-кейсів розроблений відповідно до програми з дисципліни «Психологія діяльності та навчальний менеджмент». Практикум містить міні-кейси, задачі та практичні ситуації, розв’язання яких сприятиме засвоєнню студентами набутих у процесі вивчення дисципліни знань і вмінь, їх систематизації та практичному використанню в навчальному процесі, який розглядається з позиції теорії управління. Навчальний матеріал містить завдання, що подаються за чітким уніфікованим алгоритмом. До кожного міні-кейса, задачі та ситуації додається список літератури.Item Психологія та педагогіка(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2010) Колесніченко, Ліна Аліковна; Колесниченко, Лина Аликовна; Радченко, Марина Ігорівна; Радченко, Марина Игоревна; Сгадова, Валентина Василівна; Сгадова, Валентина Васильевна; Хорєв, Ігор Олександрович; Хорев, Игорь Александрович; Борисенко, Лариса Леонідівна; Борисенко, Лариса Леонидовна; Іванченко, Валентин Васильович; Иванченко, Валентин Васильевич; Тімакова, Анжела Вікторівна; Тимакова, Анжела Викторовна; Лавриненко, Денис Гійович; Лавриненко, Денис Гиевич; Ловка, Ольга Володимирівна; Ловкая, Ольга ВладимировнаЗбірник міні-кейсів розроблений відповідно до програми дисципліни «Психологія та педагогіка». У посібнику представлено різноманітні завдання і практичні ситуації. Збірник слугуватиме інформаційно-методичним джерелом опанування змісту відповідної навчальної дисципліни і вироблення вмінь та навичок його використання у різноманітних аспектах життя, підґрунтям розвитку компетентності студента через забезпечення вирішення завдань різного рівня складності — від репродуктивного до творчого. Буде корисним у процесі психолого-педагогічної підготовки студентів ВНЗ різних спеціальностей, а також для всіх тих, хто цікавиться психолого-педагогічними аспектами життєдіяльності людини.Item Формування професійної ідентичності як освітнє завдання вищої школи(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017) Музичко, Людмила Володимирівна; Muzychko, Liudmyla; Музычко, Людмила ВладимировнаУ статті розглянуто проблему формування професійної ідентичності студентів, досліджено психолого-педагогічні умови, що визначають особливість реалізації процесу.