Кафедра комерційної діяльності і логістики
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра комерційної діяльності і логістики by Subject "32.019"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Інклюзивність ланцюгів створення вартості як інноваційний механізм забезпечення їх економічної безпеки(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Олексюк, Олексій Іванович; Oleksiuk, Oleksii; Олексюк, Алексей ИвановичСтановлення і розвиток економічних систем окремих регіонів і країн спирається на формування транспортно-логістичних механізмів, які забезпечують не лише рух товарно-матеріальних потоків, а й поширення кращих практик ведення діяльності. Глобалізація та суспільний поділ праці сприяють розвитку ланцюгів створення вартості товарів, які простягаються не тільки за межі країни, а й охоплюють різні регіони світу. Масштаб і складність бізнес-операцій у ланцюгах створення вартості, необхідні початкові інвестиції, погодження економічних процесів з політичними та багато інших чинників,визначають домінування великих компаній у глобальних ланцюгах створення вартості. У той же час їх доступність і включеність малих і середніх підприємств до ланцюгівстворення вартості має багато переваг: справедливий перерозподіл економічних вигід на користь місцевих громад і стабілізація регіональних ринків праці, формування гнучких транспортно-логістичних технологій, поширення світових стандартів ведення бізнесу, зниження ризиків через підвищення диверсифікованості товарно-матеріальних потоків та ін. Забезпечення стійкості ланцюгів створення вартості як елементу їх економічної безпеки передбачає уникнення неринкової дискримінації транспортно-логістичних операторів. Використання лише економічних критеріїв в оцінюванні рівня інклюзивності ланцюгів створення вартості для малих і середніх підприємств не дозволяє побудувати консистетний підхід до управління стійкістю і відповідальністю їх операторів чи учасників. The creation and development of economic systems on the regional or national levels are based on transport and logistics mechanisms ensuring both dynamic of commodity and material flows, and dissemination of the best business practices. Globalization and specialization of economic processes facilitate the development of global value chains that extend not only beyond the borders of a certain country but also can cover different regions around the globe. The scale and complexity of business operations in value chains, the required initial investment, the necessity of economic synchronization with political processes and many other factors lead to the dominance of large companies in globalvalue chains. At the same time, the value chains’accessibility and inclusion for small and medium enterprises provide many advantages, among them are the following: a fairer redistribution of economic benefits for local communities and stabilization of regional labour markets, development of flexible transport and logistics technologies, dissemination of global business standards, risk reduction due to increasing diversification of product and material flows and others. The sustainable value chains, as anelement of their economic security, can be created by avoiding non-market discrimination of transport and logistics operators. The inclusiveness of value chains for small and medium companies should be assessed by fair broader criteria but not only economic ones. This balanced estimations will help to build a consistent approach to managing the sustainability and responsibility by operators or participants in value chains.