Browse
Recent Submissions
Item Взаємозв’язок соціальної фрустрованості та емоційного інтелекту особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Усенко, Катерина Тарасівна; Usenko, Kateryna; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаРобота присвячена дослідженню взаємозв’язку соціальної фрустрованості та емоційного інтелекту особистості. За результатами емпіричного дослідження виявлено статистично значущі розбіжності в інтегративному показнику емоційного інтелекту між студентами- психологами і студентами - економістами. За кореляційного аналізу встановлено, що у вибірці респондентів (студентів-психологів та студентів-економістів) не виявлено статистично значущого взаємозв’язку між інтегральним показником емоційного інтелекту та соціальною фрустрованістю. The work is devoted to the study of the connection between social frustration and the emotional intelligence of an individual. According to the results of the empirical study, statistically significant differences in the integrative indicator of emotional intelligence between psychology students and economics students were found. According to the correlation analysis, it was established that in the sample of respondents (psychology students and economics students) no statistically significant connection between the integral indicator of emotional intelligence and social frustration was found.Item Психологічні особливості розвитку організаційної культури організацій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Ткачук, Діана Сергіївна; Tkachuk, Diana; Креденцер, Оксана ВалеріївнаКваліфікаційна бакалаврська робота присвячена дослідженню психологічних особливостей розвитку організаційної культури в освітній організації. Мета роботи - дослідити психологічні аспекти розвитку організаційної культури. Завдання включали визначення сутності організаційної культури, її складових і типологій, проведення емпіричного дослідження, аналіз результатів та розробку рекомендацій. Методики дослідження: теоретичний аналіз літератури, емпіричні методи (експеримент, спостереження, опитувальники), математико-статистичні методи. Висновки підкреслюють різноманітність підходів до управління та розвитку організаційної культури в освітніх організаціях. This bachelor's thesis is dedicated to studying the psychological aspects of developing organizational culture in an educational organization. The aim is to investigate the psychological aspects of organizational culture development. Tasks included defining the essence of organizational culture, its components and typologies, conducting empirical research, analyzing results, and developing recommendations. Research methods comprised theoretical literature analysis, empirical methods (experiment, observation, questionnaires), and mathematical-statistical methods. Conclusions emphasize the diversity of approaches to managing and developing organizational culture in educational organizations.Item Особливості прокрастинації осіб юнацького віку(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Сопець, Назар Михайлович; Sopets, Nazar; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаРобота присвячена проблемі прокрастинації підлітків. Прокрастинація – це феномен свідомого та добровільного відкладання особистістю будь-яких справ, що найчастіше призводить до зниження ефективності її діяльності. Виявлено особливості прояву прокрастинації у підлітків. Прокрастинація у підлітків пов’язана з підвищеною тривожністю, невпевненістю та страхом невдач; ригідністю у прийнятті рішень та виконанні завдань. The work is devoted to the problem of adolescent procrastination. Procrastination is a phenomenon of a person's conscious and voluntary postponement of any tasks, which most often leads to a decrease in the efficiency of his activities. The peculiarities of the manifestation of procrastination in teenagers have been revealed. Procrastination in adolescents is associated with increased anxiety, insecurity and fear of failure; rigidity in making decisions and performing tasks.Item Соціально-психологічні особливості стресостійкості молоді в сучасних умовах(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Семенко, Анастасія Євгенівна; Semenko, Anastasiia; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаРобота присвячена проблемі соціально-психологічних особливостей стресостійкості молоді в сучасних умовах. Стресостійкість розглядається як динамічна характеристика особистості, яка виражається в її здатності адаптуватися до стресових ситуацій, зберігаючи при цьому психологічне благополуччя і ефективність діяльності. За результатами емпіричного дослідження виявлено, що більша частка респондентів групи «студенти» мають високий рівень стресостійкості і здатні до протистояння стресорам під час професійної підготовки в університеті. Серед групи «працюючої молоді» переважає частка осіб із помірний рівнем стресостійкості. Результати дослідження можуть бути використані в роботі психологічних служб ЗВО, організацій для групового та індивідуального консультування щодо шляхів подолання стресів та формування стресостійкості людей в сучасних екстремальних умовах. The paper is devoted to the problem of socio-psychological features of youth stress resistance in modern conditions. Stress resistance is considered as a dynamic characteristic of a personality, which is expressed in its ability to adapt to stressful situations, while maintaining psychological well-being and performance. The results of the empirical study revealed that a larger proportion of respondents in the "students" group have a high level of stress resistance and are able to withstand stressors during their professional training at the university. Among the "working youth" group, the proportion of people with a moderate level of stress resistance prevails. The results of the study can be used in the work of psychological services of higher education institutions and organizations for group and individual counseling on ways to overcome stress and build stress resistance in modern extreme conditions.Item Особистісні чинники поведінки студентів у групі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Рибидайло, Катерина Дмитрівна; Rybydailo, Kateryna; Колесніченко, Ліна АліківнаРобота присвячена дослідженню особистісних чинників поведінки студентів у групі. У роботі був здійснений аналіз наукової літератури щодо підходів до розуміння сутності поведінки та визначення чинників поведінки у групі. Було здійснене емпіричне дослідження особливостей поведінки студентів, а саме: типів темпераменту та характеру, нарцисизму та самооцінки та тенденцій поведінки у групі і особливостей поведінки студентів у трьох основних сферах міжособистісних потреб: «включення», «контролю», «афекту». Визначені особливості зв’язку між особистісними властивостями студентів і їхньою поведінкою у групі. The work is dedicated to the investigation of special officials of the behavior of students in the group. The work will analyze the scientific literature to better understand the essence of behavior and the significance of official behavior in a group. There was a new empirical study of the characteristics of students’ behavior, and also: types of temperament and character, narcissism and self-esteem and behavioral trends in the group and the characteristics of students’ behavior in three main areas of inter-social demand: «inclusion», «control», «affect». The particularity of the connection between the special power of students and their behavior in the group is significant.Item Вплив гендерних установок на психологічне благполуччя студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Побережець, Лілія Олексіївна; Poberezhets, Liliia; Музичко, Людмила ВолодимирівнаВплив ґендерних установок на психологічне благополуччя студентів, привели до результатів які дозволили провести кореляційний та дисперсійний аналіз, які показали відсутність впливу ґендерних установок на психологічне благополуччя студентів. В результаті проведення дисприсійного та кореляційного аналізу, був використаний статистичний φ-критерій кутового перетворення Фішера, з таким чином вдалось встановити, що серед жінок частіше проявляються установки, ніж у чоловіків. Це свідчить про те, що жінки частіше відстоюють свої права, а саме ті які порушено через ґендерну приналежність. Одержані результати та висновки, які можуть бути використані дослідниками в своїх наукових дослідженнях. А саме можливість використання розробленої методики як психодіагностичного інструменту. The influence of gender attitudes on the psychological well-being of students led to the results that allowed to conduct correlation and dispersion analysis, which showed the absence of influence of gender attitudes on the psychological well-being of students. As a result of variance and correlation analysis, the statistical φ-criterion of Fisher's angular transformation was used, thus it was possible to establish that attitudes are more often manifested among women than among men. This shows that women more often defend their rights, namely those that are violated due to gender. Obtained results and conclusions that can be used by researchers in their scientific research. Namely, the possibility of using the developed methodology as a psychodiagnostic tool.Item Прагнення цілісності у системі ціннісних орієнтацій залежних особистостей(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Орехов, Дмитро Олексійович; Orekhov, Dmytro; Савченко, Олена В’ячеславівнаУ роботі визначені теоретичні основи вивчення цілісності та ціннісних орієнтацій, сформована модель гармонійної цілісності особистості, емпірично виявлені особливості сформованості цілісності у осіб, які мають хімічну залежність.- сформована модель гармонійної цілісності особистості, де представлене прагнення особистості до цілісності як важлива складова моделі;- доведено, що прагнення особистості до цілісності є незалежною ціннісною орієнтацією особистості, яка не пов’язана з іншими ціннісними орієнтаціями, що досліджувались у роботі («досягнення загального благополуччя» та «знаходження цінності життя»);- емпірично не знайшла підтвердження авторська модель гармонійної цілісності особистості, яка була операціоналізована наявними україномовними методиками;- встановлені розбіжності осіб, які мають хімічну залежність за проявами прагнення до цілісності особистості: значущо менший рівень прагнення до цілісності та задоволеності власними соціальними стосунками, значущо більш високий рівень переживання краси повсякденного життя у порівнянні з групою осіб, які не вживають психоактивні речовини;- показана можливість використання проєктивної методики «Мандала» для визначення рівня вираженості прагнення до цілісності особистості;- отримані результати можуть бути використані для подальшої розробки теоретичної моделі гармонійної цілісності. The study defines the theoretical foundations for examining wholeness and value orientations, formulates a model of harmonious personal wholeness, and empirically identifies the features of wholeness formation in individuals with chemical dependency.- A model of harmonious personal wholeness is formulated, where the striving for wholeness is presented as an important component of the model.- It is proven that the individual's striving for wholeness is an independent value orientation, not associated with other value orientations investigated in the study («achieving overall well-being» and «finding the value of life» ).- The author's model of harmonious personal wholeness, operationalized using available Ukrainian methodologies, did not find empirical confirmation.- Differences were established in individuals with chemical dependency regarding the manifestations of striving for personal wholeness: a significantly lower level of striving for wholeness and satisfaction with their social relationships, and a significantly higher level of experiencing the beauty of everyday life compared to the group of individuals who do not use psychoactive substances.- The possibility of using the projective technique «Mandala» to determine the level of expression of striving for personal wholeness is shown.- The obtained results can be used for further development of the theoretical model of harmonious wholeness.Item Взаємозв’язок резильєнтності та залученості життя персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Місаїлова, Кристина Валентинівна; Misailova, Krystyna; Лавриненко, Денис ГійовичКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Взаємозв’язок резильєнтності та залученості життя персоналу організації» присвячена дослідженню важливих аспектів резильєнтності та її взаємозв’язку із залученістю співробітників у життя організації. Метою роботи є детальне вивчення особливостей взаємозв’язку резильєнтності та залученості життя персоналу, що дозволить визначити ефективні підходи до удосконалення стратегій управління персоналом в організаціях. The qualifying bachelor's thesis entitled «The correlation of resiliency and involvement in life of the organizational staff» is devoted to the study of important aspects of resilience and its relationship with the involvement of employees in the life of the organization. The purpose of the work is a detailed study of the features of the relationship between resilience and the involvement of personnel life, which will allow to determine effective approaches to the improvement of personnel management strategies in organizations.Item Зв'язок особистісних властивостей з психічними станами студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Мельник, Марина Василівна; Melnyk, Maryna; Ковалькова, Тетяна ОлександрівнаРобота присвячена дослідженню зв’язку особистісних властивостей з психічними станами студентів. В роботі розглядаються поняття та сутність особистісних властивостей та психічних станів студентів та особливості взаємозв’язку цих понять. Було проведено дослідження з використанням таких методик: (п’ятифакторний опитувальник особистості 5PFQ (адаптація А. Хромова), тест «Самооцінка психічних станів» (Г. Айзенк), опитувальник «Визначення рівня самооцінки» (С. Ковальов) . Проведено аналіз результатів дослідження та зроблені висновки про наявність взаємозв’язкуміж особистісними властивостями та психічними станами студентів. Сформовані практичні рекомендації щодо сприяння розвитку особистості у юнацькому віці. The work is devoted to the study of the relationship between personal characteristics and mental states of students. The work examines the concept and essence of personal properties and mental states of students and features of the relationship between these concepts. The study was conducted using the following methods: (five-factor personality questionnaire 5PFQ (adaptation by A. Khromov), the test «Self-assessment of mental states» (H. Eysenck), the questionnaire «Determining the level of self-esteem» (S. Kovalev). An analysis of the research results was carried out and conclusions were drawn about the existence of a relationship between the personal characteristics and mental states of students. Formed practical recommendations for the promotion of personality development in youth.Item Особливості процвітання працевлаштованих осіб з різними формами організаційної слухняності(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Мельник, Вероніка Андріївна,; Melnyk, Veronika; Лавриненко, Денис ГійовичМетою роботи є дослідження та опис особливостей процвітання працевлаштованих осіб з різними формами організаційної слухняності. Для досягнення цієї мети виконано такі завдання: охарактеризовано феномени процвітання та організаційної слухняності, описано їх особливості у працівників, проведено емпіричне дослідження процвітання персоналу та форм його організаційної слухняності, а також визначено особливості процвітання осіб залежно від форм організаційної слухняності. Основні методи дослідження включають теоретичні (аналіз, синтез, індукція, дедукція, порівняння, узагальнення, класифікація) та емпіричні (використання PERMA-Профайлера, Шкали організаційної слухняності та Шкали задоволеності життям). Статистичний аналіз здійснено засобами програмного забезпечення jamovi 2.3.28. У результаті дослідження встановлено, що різні форми слухняності працівників, зокрема сліпа, деструктивна, беззаперечна, примусова або слухняне порушення, негативно впливають на їх здоров'я та емоційний стан, що, в свою чергу, знижує рівень загального благополуччя. Дисперсійний аналіз виявив значущі відмінності у негативних емоціях та стані здоров'я в залежності від форм організаційної слухняності, що свідчить про складну взаємодію цих факторів у формуванні загального благополуччя особистості. Отримані результати підкреслюють важливість гармонійного розвитку всіх аспектів життя для досягнення високого рівня процвітання та задоволеності життям. The aim of this thesis is to explore and describe the peculiarities of flourishing among employed individuals with different forms of organizational obedience. To achieve this goal, the following tasks were performed: characterization of the phenomena of flourishing and organizational obedience, description of their characteristics in employees, empirical investigation of staff flourishing and forms of their organizational obedience, and identification of peculiarities of flourishing based on various forms of organizational obedience. The main research methods include theoretical (analysis, synthesis, induction, deduction, comparison, generalization, classification) and empirical approaches (using the PERMA-Profiler, Organizational Obedience Scale, and Satisfaction with Life Scale). Statistical analysis was conducted using the jamovi 2.3.28 software. The study revealed that different forms of employee obedience, such as blind, destructive, unquestioning, coercive, or obedient disobedience, negatively affect their health and emotional state, thereby reducing their overall well-being. The variance analysis found significant differences in negative emotions and health depending on the forms of organizational obedience, indicating a complex interaction of these factors in shaping overall personal well-being. The results emphasize the importance of harmonious development in all aspects of life to achieve high levels of flourishing and life satisfaction.Item Соціально-психологічні настанови в мотиваційно- потребовій сфері особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-07-21) Лапицький, Євген Євгенович; Lapytskyi, Yevhen; Ставицька, Світлана ОлексіївнаВизначено вплив віку на соціально-психологічні настанови та мотиваційні установки особистості. Проаналізовано мотивацію досягнення успіху та уникнення невдач серед різних поколінь за допомогою методик Т. Елерса, К. Замфіра та О. Потьомкіної. Оцінено рівень мотивації професійної діяльності. Результати показали, що молодші орієнтовані на результат, а старші на співпрацю та альтруїзм. The influence of age on socio-psychological attitudes and motivational settings of individuals has been determined. The motivation for success and avoidance of failure among different generations was analyzed using the methods of T. Ehlers, K. Zamfir, and O. Potemkina. The level of motivation for professional activity was assessed. The results showed that younger respondents focus on achieving results, while older ones are inclined towards cooperation and altruism.Item Психологічні ресурси як фактор прокрастинації студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Кучеренко, Ніка Вчеславівна; Kucherenko, Nika; Савченко, Олена В’ячеславівнаРобота присвячена всебічному дослідженню прокрастинації та її зв’язків з психологічними ресурсами особистості, такими як показники доступності ресурсів, частоти використання стратегій відновлення ресурсів, емоційної спустошеності, загальний рівень ресурсної наповненості, загальний рівень різноманітності психологічних ресурсів особистості та навченої ресурсності. Прокрастинація розглядається як добровільне, ірраціональне відкладання намічених дій у тому випадку, коли людина розуміє всю важливість завдань, які стоять перед нею, але вважає за краще займатися чимось іншим. Психологічні ресурси аналізуються як сукупність психічних утворень, готових до актуалізації задля забезпечення ефективного вирішення проблеми. Високий рівень прокрастинації був виявлений у більшості досліджуваних (64%), в той час як низький рівень майже ні в кого не спостерігався. Встановлено, що студенти мають достатньо низький рівень ресурсності. В результаті дослідження були виявлені зв’язки різних форм прокрастинації з такими показниками ресурсності, як рівень психологічної ресурсності, емоційної спустошенності, ресурсної наповненості та доступності ресурсів. Показники частоти використання стратегій відновлення ресурсів та навченості ресурсів не впливають на прояви різних форм прокрастинації. Thesis is devoted to a comprehensive study of procrastination and its relationship with the psychological resources of an individual, such as indicators of sufficiency of resources, frequency of use of restoring resource strategies, emotional exhaustion, general level of resource fullness, general level of diversity psychological resources of the individual and trained resource. Several important tasks were solved during the research. Procrastination is identified as a voluntary, irrational postponement of planned actions in the case when a person understands the importance of the tasks before him, but prefers to do something else. Psychological resources are analyzed as a set of mental formations that are ready to be actualized in order to ensure an effective solution to the problem. A high level of procrastination was found in most of the subjects (64%). In addition, the subjects have low level of psychological resources in general. As a result of the research, relationships of various forms of procrastination with such indicators of resourcefulness as the level of psychological resourcefulness, emotional exhaustion, resource fullness and sufficiency of resources were revealed. Indicators frequency of use of restoring resource strategies and trained resource do not affect the manifestations of various forms of procrastination.Item Взаємозв’язок психологічної гнучкості та оптимізму персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Косяк, Вікторія Андріївна; Kosiak, Viktoriia; Лавриненко, Денис ГійовичКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Взаємозв’язок психологічної гнучкості та оптимізму персоналу організації» присвячена дослідженню важливих аспектів психологічної гнучкості та їх взаємозв’язку з оптимізмом персоналу організації. Метою роботи є детальне вивчення особливостей взаємозв’язку психологічної гнучкості та оптимізму персоналу, що дозволить визначити ефективні підходи по удосконаленню стратегій управління персоналом в організаціях. The qualifying bachelor's thesis entitled «The relationship between psychological flexibility and optimism of the organizational staff» is devoted to the study of important aspects of psychological flexibility and their relationship with the optimism of the organization's personnel. The purpose of the work is a detailed study of the features of the relationship between psychological flexibility and optimism of personnel, which will allow to determine effective approaches to improving personnel management strategies in organizations.Item Гендерні особливості прояву агресивності у підлітковому віці(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Кондрашова, Катерина Сергіївна; Kondrashova, Kateryna; Корват, Лариса ВолодимирівнаУ сучасному світі де підлітки постійно змушені слідувати правилам соціуму та швидким змінам у правилах поведінки, їх надмірна агресивність не є сюрпризом, тому важливо знати які шляхи вивільнення агресії вони використовують, аби уникнути надмірних конфліктів. Мета роботи - здійснити теоретичний аналіз та емпіричне дослідження гендерних особливостей прояву агресивності в підлітковому віці. У роботі узагальнена та систематизована інформація, щодо минулих досліджень в даній сфері та їх результатів; визначено, які зв’язки існують між гендерними особливостями підлітків та проявами агресивності; визначені поведінкові властивості агресивності, які використовують підлітки за різними гендерними особливостями. Отже дана робота, може бути використана, як основа для розробки рекомендацій та коректування поведінки. In the modern world, where adolescents are constantly forced to follow the rules of society and rapid changes in the rules of behaviour, their excessive aggression is not a surprise, so it is important to know what ways they use to release aggression in order to avoid excessive conflicts. The purpose of the paper is to conduct a theoretical analysis and empirical study of gender peculiarities of aggression in adolescence. The paper summarises and systemises information on past research in this area and its results; identifies the links between adolescents' gender characteristics and aggression; and identifies the behavioural properties of aggression used by adolescents with different gender characteristics. Thus, this work can be used as a basis for developing recommendations and correcting behaviour.Item Соціально-психологічні особливості самоприйняття осіб різної статі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Колосовська, Катерина Юріївна; Kolosovska, Kateryna; Тімакова, Анжела ВікторівнаКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Соціально-психологічні особливості самоприйняття осіб різної статі» присвячена всебічному дослідженню самоприйняття та його взаємозв’язку з соціально-психологічними характеристиками, такими як гендерна ідентичність, соціальна підтримка та копінг-стратегії. У ході дослідження було вирішено кілька важливих завдань. Перш за все, було проведено аналіз наукової літератури щодо розгляду самоприйняття як психологічного феномену. Самоприйняття, яке часто розглядається через синоніми, такі як самоакцептація, самооцінка, самосприйняття та самоповага, визначено як складне психологічне явище, що залежить від взаємодії різних факторів та процесів у системі особистості. Другим завданням було розкрити соціально-психологічні особливості самоприйняття у осіб різної статі. Було встановлено зв’язок самоприйняття з такими характеристиками особистості, як тривожність, емоційність, впевненість у собі, адаптивність та інші. Виявлено вплив сім’ї, соціальної підтримки, суспільних норм і цінностей, культурних чинників, освіти, дитячого досвіду, соціального порівняння, самовизначення, стресів і травм, саморефлексії та самоконтролю, копінг-стратегій та гендерної ідентичності на самоприйняття. Третє завдання полягало у виявленні соціально-психологічних особливостей самоприйняття у осіб різної статі за допомогою емпіричного дослідження. В результаті дослідження не було виявлено статистично значимих відмінностей між самоприйняттям чоловіків та жінок, проте було виявлено, що у жінок самоприйняття має статистично значимий зв’язок із соціальною підтримкою близьких людей, а також обернений зв’язок з самозвинуваченням і уникненням. У чоловіків самоприйняття має обернений зв’язок із використанням інформаційної підтримки та емоційною підтримкою. Загалом, мету дослідження було досягнуто, а всі завдання виконано. Отримані дані можуть бути використані для подальших досліджень у галузі психології самоприйняття, розробки програм психологічної підтримки та консультування, а також у практичній діяльності психологів, які працюють над питаннями самоприйняття та особистісного розвитку. The qualifying bachelor's thesis entitled «Social-psychological features of self-acceptance of people of different genders» is devoted to a comprehensive study of self-acceptance and its relationship with social-psychological characteristics, such as gender identity, social support and coping strategies. Several important tasks were solved during the research. First of all, an analysis of scientific literature was conducted regarding the consideration of self-acceptance as a psychological phenomenon. Self-acceptance, which is often considered through synonyms such as self-acceptance, self-esteem, self-perception, and self-esteem, is defined as a complex psychological phenomenon that depends on the interaction of various factors and processes in the personality system. The second task was to reveal the socio-psychological features of self-acceptance in people of different sexes. The connection of self-acceptance with such personality characteristics as anxiety, emotionality, self-confidence, adaptability and others was established. The influence of family, social support, social norms and values, cultural factors, education, childhood experience, social comparison, self-determination, stress and trauma, self-reflection and self-control, coping strategies and gender identity on self-acceptance was revealed. The third task was to reveal the socio-psychological features of self-acceptance in persons of different sexes with the help of empirical research. As a result of the study, no statistically significant differences were found between the self-acceptance of men and women, however, it was found that in women, self-acceptance has a statistically significant relationship with the social support of loved ones, as well as an inverse relationship with self-blame and avoidance. In men, self-acceptance is inversely related to the use of informational support and emotional support. In general, the aim of the study was achieved and all tasks were completed. The obtained data can be used for further research in the field of psychology of self-acceptance, the development of psychological support and counseling programs, as well as in the practical activities of psychologists who work on issues of self-acceptance and personal development.Item Психологічні особливості мотивації персоналу в умовах соціально-економічної кризи(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Зінченко, Дарина Юріївна; Zinchenko, Daryna; Вельдбрехт, Олена ОлександрівнаКваліфікаційна робота присвячена дослідженню психологічних особливостей мотивації персоналу в умовах соціально-економічної кризи. В роботі було проведено теоретичний аналіз проблем мотивації працівників в організації, проведені методики діагностики психологічних особливостей мотивації персоналу ФОП Пономарьов Артур Артурович, виконано аналіз та інтерпретацію отриманих результатів, а також описано шляхи оптимізації мотивації працівників в умовах соціально-економічної кризи. Теоретичний аналіз мотивації персоналу показав, що мотивація є комплексним і багатогранним процесом, що включає матеріальні і нематеріальні чинники. Психологічні аспекти мотивації розглянуто через призму різних теорій і моделей, які акцентують увагу на потребах, цілях і цінностях працівників. Емпіричне дослідження мотиваційних особливостей показало, що працівники мають різні пріоритети залежно від статі, віку, стажу роботи та інших факторів, що підтвердили результати, отримані за методиками «Діагностика професійної мотивації» В.І. Осьодло, та «Якоря кар’єри» Е. Шейна. Проте незалежно від цих характеристик, працівники мають високий рівень мотивації до досягнення успіху. І це можна побачити за результатами методики діагностики мотивації до успіху Т. Елерса. Було визначено, що більшість працівників за результатами аналізу із помірно високим та дуже високим рівнем мотивації до успіху, також більшість працівників виявляють певний рівень інтересу та мотивації щодо своєї професійної діяльності, але можуть потребувати додаткового стимулювання для підвищення продуктивності. Дослідження підкреслило необхідність адаптивного та індивідуалізованого підходу до управління мотивацією персоналу в умовах соціально-економічної кризи. Це дозволить підвищити ефективність роботи, зменшити плинність кадрів та забезпечити стабільний розвиток організації. Визначено, що впровадження коучингу допоможе працівникам розкрити спр авжні причини своїх мотивів роботи, націлитися на результат та використовувати нові знання у робочому процесі. The qualification work is devoted to the study of the psychological features of personnel motivation in the conditions of the socio-economic crisis. In the work, a theoretical analysis of the problems of employee motivation in the organization was carried out, the methods of diagnosing the psychological features of the motivation of the staff of the Individual Entrepreneur Artur Arturovych Ponomaryev were carried out, the results were analyzed and interpreted, and the ways of optimizing the motivation of employees in the conditions of the socio-economic crisis were described. The theoretical analysis of personnel motivation showed that motivation is a complex and multifaceted process that includes material and non-material factors. Psychological aspects of motivation are considered through the lens of various theories and models that emphasize the needs, goals and values of employees. An empirical study of motivational features showed that employees have different priorities depending on gender, age, length of service and other factors, which confirmed the results obtained using the «Professional Motivation Diagnostics» methods by V.I. Osodlo, and «Career anchors» by E. Shane. However, regardless of these characteristics, employees have a high level of motivation to achieve success. And this can be seen from the results of the «Motivation to Success» method by T.Ehlers. It was determined that the majority of employees, based on the results of the analysis, with a moderately high and very high level of motivation for success, also most employees show a certain level of interest and motivation in their professional activities, but may need additional stimulation to increase productivity. The study emphasized the need for an adaptive and individualized approach to the management of personnel motivation in the conditions of a socio-economic crisis. This will improve work efficiency, reduce staff turnover and ensure stable development of the organization. It was determined that the introduction of coaching will help employees to reveal the true reasons for their work motives, aim for the result and use new knowledge in the work process.Item Раціональність мислення як засіб долання ситуації невизначеності(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-21) Горай, Владислав Олегович; Horai, Vladyslav; Савченко, Олена ВячеславівнаItem Зв’язок мотивації уникнення невдач та навчальної успішності студентів в умовах воєнного часу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Гавриш, Аліна Анатоліївна; Havrysh, Alina; Корват, Лариса ВолодимирівнаВ сучасних умовах воєнного стану в Україні перед системою освіти постали нові завдання і виклики – не тільки забезпечувати особистісний та знаннєвий розвиток і професійну підготовку студентської молоді, але й підтримувати соціальну й особистісну активність, життєстійкість і стресостійкість, створювати підґрунтя інтересу до життя та саморозвитку. Дослідження мотивації уникнення є актуальним і важливим через поширеність цього соціально-психологічного феномену. В сучасних умовах соціально-економічної невпевненості значна частина молоді використовує різні способи психологічних захистів, зокрема, уникнення, в т.ч. й уникнення невдач. Мотивація уникнення невдач є виробленим механізмом уникнення різних помилок, провалів, труднощів. Пізніше це стає не тільки особистісною проблемою, а й створює вагомі труднощі у соціальній взаємодії, в професійній самореалізації, у життєвому та професійному цілепокладанні. Взаємозв’язок мотивації уникнення невдач та навчально-професійної успішності є важливим для нашого дослідження. In the current conditions of martial law in Ukraine, the education system faces new tasks and challenges - not only to ensure the personal and cognitive development and professional training of student youth, but also to support social and personal activity, vitality and stress resistance, to create the basis for interest in life and self-development. The study of avoidance motivation is relevant and important because of the prevalence of this social-psychological phenomenon. In modern conditions of socio-economic insecurity, a large part of young people uses various methods of psychological protection, in particular, avoidance, including and avoiding failures. The motivation to avoid failure is a developed mechanism for avoiding various mistakes, failures, and difficulties. Later, it becomes not only a personal problem, but also creates serious difficulties in social interaction, in professional self-realization, in life and professional goal setting. The relationship between motivation to avoid failure and academic and professional success is important for our research.Item Психологічні чинники конформної поведінки студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Юношева, Софія Олександрівна; Yunosheva, Sofiia; Вельдбрехт, Олена ОлександрівнаУ кваліфікаційній бакалаврській роботі досліджено явище конформної поведінки та її чинники. В першому розділі здійснено детальний аналіз літератури, який допоміг вивчити феномен конформності. Зокрема проаналізовано сутність конформності, її функції та чинники, що впливають на конформну поведінку; розглянуто особливості соціального впливу. Емпірично було виявлено чинники, що впливають на рівень конформності в українських студентів: рівень інтолерантності до невизначеності, рівень гнітючої тривоги, сприйняття соціальної підтримки та її компоненти – приналежність та матеріальна підтримка. Встановлено, що з-поміж компонентів нонконформної поведінки студентів найсильніше проявлені два: толерантність – повага до права інших людей на власну думку, погляди і переконання та самокритика – схильність до підвищеного аналізу і критичного мислення. В процесі роботи використано переклад трьох англомовних методик, використання яких значно розширить можливості українських дослідників у вивченні явищ конформності, креативності та соціальної підтримки (що є основою для майбутньої їх адаптації). In this bachelor’s qualification work, the phenomenon of conformist behavior and its factors was studied. The first chapter contains a detailed analysis of the literature, which helped to study the phenomenon of conformity. In particular, the essence of conformity, its functions and factors influencing conformist behavior are analyzed; The features of social influence are considered. Empirically, factors influencing the level of conformity among students were identified: the level of intolerance to uncertainty, the level of inhibitory anxiety, the perception of social support and its components – belonging support and tangible support. It has been established that among the components of nonconformist behavior of students, two are most strongly manifested: tolerance - respect for the rights of other people in one’s own opinion, views and beliefs, and self-criticism - a tendency to increased analysis and critical thinking. In the process of work, a translation of three English- language questionnaires was used. The use of them could significantly expand the capabilities of Ukrainian researchers in studying the phenomena of conformity, creativity and social support (which is the basis for their future adaptation).Item Взаємозв'язок прокрастинації та перфекціонізму особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Шевченко, Єлизавета Юріївна; Shevchenko, Yelyzaveta; Колесніченко, Ліна АліківнаУ теоретичній частині дипломної роботи проаналізовано та узагальнено сучасні підходи до розуміння феноменів прокрастинації та перфекціонізму. Для кращого розуміння їх природи походження визначили їх компоненти, причини, типи та підтипи. Було визначено, що за такими типами перфекціонізму як загальний показник перфекціонізму, нарцисичний та його складових: орієнтованість на інших, гіперкритичний перфекціонізм; та жорсткий перфекціонізм, домінують низькі рівні. Це свідчить про те, що у респондентів переважає спокійне реагування на помилки та недосконалість інших та відсутність відчуття власної переваги над іншими. Щодо жорсткого перфекціонізму, його домінуючий низький рівень може бути пов’язаний з тим, що респонденти мають адекватні стандарти стосовно себе і лише в незначній мірі стикаються з проблемами, пов’язаними з самооцінкою. Середній рівень домінує у перфекціонізмі, орієнтованому на себе, та соціально-приписаному перфекціонізмі. Тобто людина час від часу прагне виконувати свою роботу якомога краще і виправдовувати очікування оточуючих. Щодо високого рівня, то переважають такий тип перфекціонізму, як самокритичний перфекціонізм та його складові: сумніви у власних діях та стурбованість помилками. Це свідчить про те, що особистостям часто властиво сумніватися у своїх можливостях і діях, а також сильно переживати через власні помилки. В результаті виходить, що досліджувані більш вимогливі до себе, аніж до інших. У респондентів домінує середній рівень прокрастинації. Це означає, що прокрастинація є досить поширеним явищем, але не досягає крайніх рівнів у більшості опитаних. Результати показують, що більшість респондентів мають середні рівні на всіх компонентах прокрастинації, окрім недооцінки готовності до виконання завдань, де переважає високий рівень. Дані можуть вказувати важливість правильної оцінки свого часу, здібностей для подолання прокрастинації. В дослідженні було підтверджено їх взаємозв’язок. Встановлно що, чим більш людина вимоглива до себе, тяжко витримує власні помилки та боїться їх здійснити, часто сумнівається в правильності своїх рішень та ефективності своїх дій, схильна атакувати себе за результати діяльності, які не відповідають її високим стандартам та орієнтується на очікуванні інших щодо неї частіше переживає різні прояви прокрастинації. In the theoretical part of the thesis, modern approaches to understanding the phenomena of procrastination and perfectionism are analyzed and summarized. For a better understanding of their nature, their origins, components, causes, types and subtypes have been identified. It was determined that the following types of perfectionism as a general indicator of perfectionism, narcissism and its components: orientation towards others, hypercritical perfectionism; and rigid perfectionism, low levels dominate. This shows that the respondents have a calm response to the mistakes and imperfections of others and lack of a sense of their own superiority over others. Regarding strict perfectionism, its dominant low level may be related to the fact that the respondents have adequate standards for themselves and only to a small extent face problems related to self-esteem. The middle level is dominated by self-oriented perfectionism and socially-attributed perfectionism. That is, a person from time to time strives to perform his work as well as possible and meet the expectations of others. As for the high level, such a type of perfectionism as self-critical perfectionism and its components: doubts about one's own actions and concern about mistakes prevail. This shows that individuals often doubt their abilities and actions, as well as feel strongly about their own mistakes. As a result, it turns out that the researched are more demanding of themselves than of others. Respondents are dominated by an average level of procrastination. This means that procrastination is quite common, but does not reach extreme levels in the majority of respondents. The results show that the majority of respondents have average levels on all components of procrastination, except underestimation of readiness to complete tasks, where a high level prevails. Data can indicate the importance of the correct assessment of one's time, abilities to overcome procrastination. Their relationship was confirmed in the study. It has been established that the more a person is demanding of himself, has a hard time enduring his own mistakes and is afraid to make them, often doubts the correctness of his decisions and the effectiveness of his actions, tends to attack himself for performance results that do not meet his high standards, and is oriented towards others' expectations of him often experiences various manifestations of procrastination.