2024 рік
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 2024 рік by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 33
Results Per Page
Sort Options
Item Взаємозв’язок відчуття самотності та резильєнтності особистості(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Панфілов, Антон Олексійович; Panfilov, Anton; Колесніченко, Ліна АліківнаУ теоретичній частині дипломної роботи проаналізовано та узагальнено сучасні підходи до розуміння явищ самотності та резильєнтності. Виокремлено чинники, що сприяють розвитку резильєнтності, що включає в себе емоційний зв'язок, підтримку в родині, когнітивні здібності та здатність протистояти стресу. Виявлено наявність різних видів і рівнів самотності та складових резильєнтності серед респондентів. Середній рівень самотності у респондентів за всіма видами свідчить про відсутність значних труднощів з включеністю до суспільного життя та встановленням зв’язків з оточуючим світом. Водночас, високий рівень резильєнтності у респондентів свідчить про їхню здатність ефективно пристосовуватися до складних життєвих обставин та відновлювати свої сили після стресу. Встановлено, що чим більше людина почуває себе самотньою в сім’ї та суспільстві, тим менше вона вірить у позитивне майбутнє, і має знижену здатність долати труднощі та менше ресурсів для відновлення. Підтверджено, що в залежності від показників самотності змінюються показники резильєнтності. In the theoretical part of the thesis, contemporary approaches to understanding the phenomena of loneliness and resilience are analyzed and summarized. Factors that contribute to the development of resilience, including emotional connection, family support, cognitive abilities, and the ability to cope with stress are highlighted. The presence of various types and levels of loneliness and components of resilience among respondents is identified. The average level of loneliness across all types among respondents indicates the absence of significant difficulties in integrating into social life and establishing connections with the surrounding world. At the same time, the high level of resilience among respondents indicates their ability to effectively adapt to challenging life circumstances and recover their strength after stress. It is found that the more a person feels lonely within their family and society, the less they believe in a positive future, and the lower their ability to overcome difficulties and the fewer resources they have for recovery. It is confirmed that changes in loneliness indicators affect resilience indicators.Item Зв’язок мотивації уникнення невдач та навчальної успішності студентів в умовах воєнного часу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Гавриш, Аліна Анатоліївна; Havrysh, Alina; Корват, Лариса ВолодимирівнаВ сучасних умовах воєнного стану в Україні перед системою освіти постали нові завдання і виклики – не тільки забезпечувати особистісний та знаннєвий розвиток і професійну підготовку студентської молоді, але й підтримувати соціальну й особистісну активність, життєстійкість і стресостійкість, створювати підґрунтя інтересу до життя та саморозвитку. Дослідження мотивації уникнення є актуальним і важливим через поширеність цього соціально-психологічного феномену. В сучасних умовах соціально-економічної невпевненості значна частина молоді використовує різні способи психологічних захистів, зокрема, уникнення, в т.ч. й уникнення невдач. Мотивація уникнення невдач є виробленим механізмом уникнення різних помилок, провалів, труднощів. Пізніше це стає не тільки особистісною проблемою, а й створює вагомі труднощі у соціальній взаємодії, в професійній самореалізації, у життєвому та професійному цілепокладанні. Взаємозв’язок мотивації уникнення невдач та навчально-професійної успішності є важливим для нашого дослідження. In the current conditions of martial law in Ukraine, the education system faces new tasks and challenges - not only to ensure the personal and cognitive development and professional training of student youth, but also to support social and personal activity, vitality and stress resistance, to create the basis for interest in life and self-development. The study of avoidance motivation is relevant and important because of the prevalence of this social-psychological phenomenon. In modern conditions of socio-economic insecurity, a large part of young people uses various methods of psychological protection, in particular, avoidance, including and avoiding failures. The motivation to avoid failure is a developed mechanism for avoiding various mistakes, failures, and difficulties. Later, it becomes not only a personal problem, but also creates serious difficulties in social interaction, in professional self-realization, in life and professional goal setting. The relationship between motivation to avoid failure and academic and professional success is important for our research.Item Взаємозв’язок самоконтролю в спілкуванні та стратегій розв’язання конфліктних ситуацій персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Кліваденко, Анна Олександрівна; Klivadenko, Anna; Завірюха, Валентина ВасилівнаУ теоретичній частині роботи проаналізовано сутність самоконтролю та стратегій розв’язання конфліктних ситуацій, охарактеризовано особливості даних понять у персоналу організації, проведено заходи діагностики даних понять та досліджено особливості їх взаємозв’язку у структурі організації, емпірично виявлено відсутність значимого зв’язку між самоконтролем у спілкуванні та стратегіями вирішення конфліктних ситуацій, наявність прямих значимих зв’язків між показником «Наполегливість» та стратегіями вирішення конфліктних ситуацій «Згладжування» та «Конфронтація», а також наявна значуща відмінність між чоловічою та жіночою вибірками, по 3-м стратегіям вирішення конфліктних ситуацій: «Втеча», «Примус» та «Компроміс», які чоловіки використовують частіше та мають їх більшу вираженість. In the theoretical part of the work, the essence of self-control and strategies for resolving conflict situations was analyzed, the peculiarities of these concepts in the organization's personnel were characterized, measures were taken to diagnose these concepts and the peculiarities of their relationship in the structure of the organization were investigated, it was empirically revealed that there is no significant connection between self-control in communication and strategies for solving conflict situations, the presence of direct significant relationships between the indicator «Persistence» and strategies for solving conflict situations «Smoothing» and «Confrontation», and there is also a significant difference between the male and female samples, according to the 3 strategies for solving conflict situations: «Escape», «Compulsion» and «Compromise», which men use more often and have their greater expression.Item Психологічні чинники конформної поведінки студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Юношева, Софія Олександрівна; Yunosheva, Sofiia; Вельдбрехт, Олена ОлександрівнаУ кваліфікаційній бакалаврській роботі досліджено явище конформної поведінки та її чинники. В першому розділі здійснено детальний аналіз літератури, який допоміг вивчити феномен конформності. Зокрема проаналізовано сутність конформності, її функції та чинники, що впливають на конформну поведінку; розглянуто особливості соціального впливу. Емпірично було виявлено чинники, що впливають на рівень конформності в українських студентів: рівень інтолерантності до невизначеності, рівень гнітючої тривоги, сприйняття соціальної підтримки та її компоненти – приналежність та матеріальна підтримка. Встановлено, що з-поміж компонентів нонконформної поведінки студентів найсильніше проявлені два: толерантність – повага до права інших людей на власну думку, погляди і переконання та самокритика – схильність до підвищеного аналізу і критичного мислення. В процесі роботи використано переклад трьох англомовних методик, використання яких значно розширить можливості українських дослідників у вивченні явищ конформності, креативності та соціальної підтримки (що є основою для майбутньої їх адаптації). In this bachelor’s qualification work, the phenomenon of conformist behavior and its factors was studied. The first chapter contains a detailed analysis of the literature, which helped to study the phenomenon of conformity. In particular, the essence of conformity, its functions and factors influencing conformist behavior are analyzed; The features of social influence are considered. Empirically, factors influencing the level of conformity among students were identified: the level of intolerance to uncertainty, the level of inhibitory anxiety, the perception of social support and its components – belonging support and tangible support. It has been established that among the components of nonconformist behavior of students, two are most strongly manifested: tolerance - respect for the rights of other people in one’s own opinion, views and beliefs, and self-criticism - a tendency to increased analysis and critical thinking. In the process of work, a translation of three English- language questionnaires was used. The use of them could significantly expand the capabilities of Ukrainian researchers in studying the phenomena of conformity, creativity and social support (which is the basis for their future adaptation).Item Взаємозв’язок особистісних власивостей та типів поведінки в конфліктних ситуаціях студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Зацепіна, Марія Валентинівна; Zatsepina, Mariia; Нагайцева, Ірина ДмитрівнаУ валіфікаційній бакалаврській роботі досліджено основні підходи до визначення природи конфлікту та конфліктної поведінки у зарубіжній та вітчизняній психології, проаналізовано теоретичну модель психологічних чинників адаптивної поведінки студентів у конфліктних ситуаціях, проведено аналіз стратегій поведінки в системі особистісних властивостей поведінки особистості у конфліктних ситуаціях, а також, проведено емпіричне дослідження взаємозв’язку особистісних властивостей та типів поведінки у конфліктних ситуаціях студентів. In the qualification bachelor's work, the main approaches to determining the nature of conflict and conflict behavior in foreign and domestic psychology were studied, the theoretical model of psychological factors of adaptive behavior of students in conflict situations was analyzed, the analysis of behavior strategies in the system of personal properties of personality behavior in conflict situations was carried out, and also an empirical study of the relationship between personal characteristics and types of behavior in students' conflict situations.Item Зв’язок схильності до прокрастинації та навчальної самоефективності студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Кириленко, Анастасія Віталіївна; Kyrylenko, Anastasiia; Завірюха, Валентина ВасилівнаРобота вивчає зв'язок між прокрастинацією та навчальною самоефективністю, що є важливим для практичного використання та вирішення актуальних проблем у сфері навчання та розвитку особистості. Мета роботи полягає у вивченні зв’язку між схильністю студентів до прокрастинації та їх навчальною самоефективністю. Теоретична частина роботи складалася з аналізу джерел з визначенням явища прокрастинація та її факторів, навчальної самоефективності і вивчення робіт, де досліджувався зв’язок цих двох явищ. Наслідком прокрастинації може бути зниження навчальної самоефективності. Серед факторів, які виділяють, як чинники впливу на явище прокрастинації особливої уваги для дослідження потребують фактори зовнінішні та внутрішні. Навчальна самоефективність визначається як здатність студента до ефективного та самостійного навчання. Вона включає в себе ряд компонентів, таких як планування часу, саморегуляція, мотивація та віра у свої можливості. Практична частина роботи включала в себе проведення дослідження та аналізу отриманих результатів. Було отримано такі результати з допомогою кореляційного аналізу: виявлені обернені зв’язки між прокрастинацією та загальним показником самоефективності, субшкалою наполегливості та цілеспрямованості і субшкалою запам’ятовування навчальної інформації. Явище навчальної самоефективності тісно пов’язане з явищем прокрастинації, тому вимагає навчальна діяльність виманає більшої уваги зі сторони викладачів до підвищення залученності студентів та навчального процесу. Між показниками шкал самоефективності, прокрастинації та показником перфекціонізму значущих кореляційних зв’язків не виявлено. Розвиток та впровадження нових технологій у навчальний процес відкривають нові можливості для підвищення самоефективності студентів. Застосування адаптивного навчання, віртуальної реальності, онлайн-колаборації та соціального навчання, автоматизованого оцінювання та зворотного зв’язку, а також адаптивних електронних підручників може значно покращити якість навчання та стимулювати активну участь студентів у навчальному процесі. The work studies the relationship between procrastination and academic self-efficacy, which is important for practical use and solving current problems in the field of education and personality development. The purpose of the work is to study the relationship between students' propensity to procrastinate and their academic self-efficacy. The theoretical part of the work consisted of the analysis of sources with the definition of the phenomenon of procrastination and its factors, educational self-efficacy and the study of works where the connection between these two phenomena was investigated. The consequence of procrastination can be a decrease in academic self-efficacy. Among the factors that are singled out as factors influencing the phenomenon of procrastination, external and internal factors require special attention for research. Educational self-efficacy is defined as a student's ability to study effectively and independently. It includes a number of components such as time management, self-regulation, motivation and belief in one's abilities. The practical part of the work included research and analysis of the obtained results. The following results were obtained with the help of correlation analysis: inverse relationships were found between procrastination and the general indicator of self-efficacy, the subscale of perseverance and purposefulness, and the subscale of memorizing educational information. The phenomenon of educational self-efficacy is closely related to the phenomenon of procrastination, therefore demanding educational activities attract more attention from teachers to increase the involvement of students and the educational process.No significant correlations were found between the indicators of the scales of self-efficacy, procrastination and the indicator of perfectionism. The development and implementation of new technologies in the educational process open up new opportunities for increasing students' self-efficacy. The use of adaptive learning, virtual reality, online collaboration and social learning, automated assessment and feedback, as well as adaptive e-textbooks can significantly improve the quality of learning and stimulate active student participation in the learning process.Item Взаємозв’язок мотивації та локусу контролю студентів(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Снігач, Андрій Андрійович; Snihach, Andrii; Ковалькова, Тетяна ОлександрівнаРобота присвячена дослідженню взаємозв’язку мотивації та локусу контролю студентів. В роботі розглядаються поняття та сутність локусу контролю, мотивації та особливості взаємозв’язку цих понять. Було проведено дослідження з використанням таких методик: Опитувальник УСК (рівень суб'єктивного контролю) Джуліана Роттера, «Методика діагностики особистості на мотивацію до успіху» Т. Елерса, «Методика діагностики особистості на мотивації до уникнення невдач» Т. Елерса. Проведений аналіз результатів дослідження та зроблені висновки підтверджують про наявність взаємозв’язку між рівнем мотивацією та локусом контролю студентів. Сформовані практичні рекомендації щодо підвищення мотивації та формування локусу контролю у студентів. The work is dedicated to the studying of the relationship between motivation and locus of control of students. In work one can see the concepts and essence of locus of control, motivation and the peculiarities of the interconnection of these to understand. A study was carried out on the following methods: The USC (subjective control test) Julian Rotter, «Methods for diagnosing specialness in motivation to success» by T. Ehlers,« Method for diagnosing specialness in motivation to failure» T. Elers. The analysis of the results of the research and the development of findings confirms the presence of a relationship between the equal motivation and locus of control of students. Practical recommendations have been formulated to enhance motivation and develop locus of control in students.Item Взаємозв'язок тривожності та комунікативних здібностей підлітків(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-19) Мельникова, Анна Анатоліївна; Melnykova, Anna; Ковалькова, Тетяна ОлександрівнаРобота присвячена дослідженню взаємозв’язку тривожності та комунікативних здібностей підлітків. В роботі розглядаються поняття та сутність тривожності, комунікативні здібності підлітків та особливості взаємозв’язку цих понять. Було проведено дослідження з використанням таких методик: «Шкала тривоги Спілбергера» (State-Trait Anxiety Inventory - STAI), «Методика виявлення комунікативних та організаторських схильностей» (В.В. Синявського і Б.О. Федоришина) (КОС-2), методика «Q-сортування» (В. Стефансона). Проведено аналіз результатів дослідження та зроблені висновки про наявність взаємозв’язку між рівнем тривожності учнів та рівнем розвиненості комунікабельності. Сформовані практичні рекомендації щодо корекції комунікативних навичок у підлітків з високим рівнем тривожності. The work is dedicated to studying the relationship between anxiety and communicative abilities in adolescents. The study examines the concepts and essence of anxiety, the communicative abilities of adolescents, and the peculiarities of the interrelationship between these concepts. The research employed the following methodologies: the «Spielberger State-Trait Anxiety Inventory (STAI)», the «Methodology for Identifying Communicative and Organizational Inclinations» (by V.V. Sinyavsky and B.A. Fedorishin) (COS-2), and the «Q-Sort Method» (by W. Stephenson). The analysis of the research results was conducted, and conclusions were drawn about the presence of a relationship between the students' level of anxiety and the level of communicative development. Practical recommendations were formulated for correcting communicative skills in adolescents with high levels of anxiety.Item Толерантність до невизначеності у студентів як чинник їхньої життєстійкості в умовах війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Філоненко, Костянтин Віталійович; Filonenko, Kostiantyn; Музичко, Людмила ВолодимирівнаУ валіфікаційній бакалаврській роботі розглянуто питання толерантності до невизначеності як категорію когнітивної психології, досліджено життєстійкість особистості у забезпеченні життєдіяльності у мовах війни, створена вибірка дослідження та проаналізовано та інтерпретовано отримані результати. In the qualification bachelor's work, the issue of tolerance to uncertainty as a category of cognitive psychology was considered, the vitality of the individual in ensuring life in the languages of war was investigated, a research sample was created, and the obtained results were analyzed and interpreted.Item Соціально-психологічні особливості самоприйняття осіб різної статі(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Колосовська, Катерина Юріївна; Kolosovska, Kateryna; Тімакова, Анжела ВікторівнаКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Соціально-психологічні особливості самоприйняття осіб різної статі» присвячена всебічному дослідженню самоприйняття та його взаємозв’язку з соціально-психологічними характеристиками, такими як гендерна ідентичність, соціальна підтримка та копінг-стратегії. У ході дослідження було вирішено кілька важливих завдань. Перш за все, було проведено аналіз наукової літератури щодо розгляду самоприйняття як психологічного феномену. Самоприйняття, яке часто розглядається через синоніми, такі як самоакцептація, самооцінка, самосприйняття та самоповага, визначено як складне психологічне явище, що залежить від взаємодії різних факторів та процесів у системі особистості. Другим завданням було розкрити соціально-психологічні особливості самоприйняття у осіб різної статі. Було встановлено зв’язок самоприйняття з такими характеристиками особистості, як тривожність, емоційність, впевненість у собі, адаптивність та інші. Виявлено вплив сім’ї, соціальної підтримки, суспільних норм і цінностей, культурних чинників, освіти, дитячого досвіду, соціального порівняння, самовизначення, стресів і травм, саморефлексії та самоконтролю, копінг-стратегій та гендерної ідентичності на самоприйняття. Третє завдання полягало у виявленні соціально-психологічних особливостей самоприйняття у осіб різної статі за допомогою емпіричного дослідження. В результаті дослідження не було виявлено статистично значимих відмінностей між самоприйняттям чоловіків та жінок, проте було виявлено, що у жінок самоприйняття має статистично значимий зв’язок із соціальною підтримкою близьких людей, а також обернений зв’язок з самозвинуваченням і уникненням. У чоловіків самоприйняття має обернений зв’язок із використанням інформаційної підтримки та емоційною підтримкою. Загалом, мету дослідження було досягнуто, а всі завдання виконано. Отримані дані можуть бути використані для подальших досліджень у галузі психології самоприйняття, розробки програм психологічної підтримки та консультування, а також у практичній діяльності психологів, які працюють над питаннями самоприйняття та особистісного розвитку. The qualifying bachelor's thesis entitled «Social-psychological features of self-acceptance of people of different genders» is devoted to a comprehensive study of self-acceptance and its relationship with social-psychological characteristics, such as gender identity, social support and coping strategies. Several important tasks were solved during the research. First of all, an analysis of scientific literature was conducted regarding the consideration of self-acceptance as a psychological phenomenon. Self-acceptance, which is often considered through synonyms such as self-acceptance, self-esteem, self-perception, and self-esteem, is defined as a complex psychological phenomenon that depends on the interaction of various factors and processes in the personality system. The second task was to reveal the socio-psychological features of self-acceptance in people of different sexes. The connection of self-acceptance with such personality characteristics as anxiety, emotionality, self-confidence, adaptability and others was established. The influence of family, social support, social norms and values, cultural factors, education, childhood experience, social comparison, self-determination, stress and trauma, self-reflection and self-control, coping strategies and gender identity on self-acceptance was revealed. The third task was to reveal the socio-psychological features of self-acceptance in persons of different sexes with the help of empirical research. As a result of the study, no statistically significant differences were found between the self-acceptance of men and women, however, it was found that in women, self-acceptance has a statistically significant relationship with the social support of loved ones, as well as an inverse relationship with self-blame and avoidance. In men, self-acceptance is inversely related to the use of informational support and emotional support. In general, the aim of the study was achieved and all tasks were completed. The obtained data can be used for further research in the field of psychology of self-acceptance, the development of psychological support and counseling programs, as well as in the practical activities of psychologists who work on issues of self-acceptance and personal development.Item Організаційні та особистісні ресурси подолання професійного стресу(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Орисенко, Марія Вячеславівна; Orysenko, Mariia; Вельдбрехт, Олена ОлександрівнаКваліфікаційна бакалаврська робота присвячена проблемі професійного стресу, дослідження методів та інструментів, які можуть використовуватися для зменшення негативного впливу стресу на працівників. У роботі розглядаються різноманітні організаційні стратегії, які дозволяють зменшити розвиток стресу на роботі. Особливу увагу присвячено особистісним ресурсам, включаючи техніки релаксації, саморегуляції та управління часом. За отриманими емпіричними даними встановлено, що прояви вигорання молодих фахівців та студентів негативно пов’язані з особистими ресурсами: професійною самоефективністю, залученістю до роботи та загальним рівнем ресурсної наповненості особистості; прямо корелюють з емоційним спустошенням особистості. На основі регресійного аналізу змінних визначено провідний чинник, який впливає на подолання й запобігання вигорання людини на роботі, ним виявилась професійна самоефективність. Отримані результати мають універсальне теоретико- методологічне значення, вони можуть бути покладені в основу відповідних психологічних втручань та організаційних заходів. В процесі роботи апробовано дві англомовні методики для оцінки вигорання та залученості в роботу (український переклад О. Вельдбрехт), що допоможе їх подальшій адаптації. The bachelor’s qualification work is dedicated to the problem of occupational stress, exploring methods and tools that can be used to reduce the negative impact of stress on employees. The work examines various organizational strategies that allow for reducing the development of stress at work. Particular attention is given to personal resources, including relaxation techniques, self-regulation, and time management. Empirical data revealed that manifestations of burnout among young professionals and students are negatively associated with personal resources: professional self- efficacy, work engagement, and the overall level of personal resourcefulness; they are directly correlated with emotional exhaustion. Based on regression analysis of the variables, the leading factor influencing the overcoming and prevention of burnout at work was found to be professional self-efficacy. The results obtained have universal theoretical and methodological significance and can be used as a basis for appropriate psychological interventions and organizational measures. During the work, two English-language methodologies for assessing burnout and work engagement (Ukrainian translation by O. Veldbrekht) were tested, which will aid in their further adaptation.Item Соціальні чинники психічних станів особистості в умовах війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Чепель, Вікторія Станіславівна; Chepel, Victoriia; Ставицька, Світлана ОлексіївнаУ дипломній роботі досліджено вплив соціальних чинників на психічні стани особистості в умовах війни. Перший розділ присвячено теоретико-методологічним засадам дослідження соціальних чинників, та психічних станів таких як: депресія, тривога, фрустрація. Другий розділ присвячено емпіричному дослідженні впливу соціальних чинників на психічні стани особистості. Проведено кількісний та якісний аналіз. Дослідження проводилося на студентах денної та заочної форм навчання. Вибірка склала 60 осіб. Результати мого дослідження показали, що зв’язки між психічними станами є, а ось дисперсійний аналіз показав, що немає прямого впливу соціальних чинників на психічні стани. The thesis examines the influence of social factors on the mental states of an individual in the conditions of war. The first chapter is devoted to the theoretical and methodological principles of the study of social factors and mental states such as: depression, anxiety, frustration. The second chapter is devoted to the empirical study of the influence of social factors on the mental states of the individual. Quantitative and qualitative analysis was carried out. The study was conducted on full-time and part-time students. The sample consisted of 60 people. The results of my research showed that there are connections between mental states, but the analysis of variance showed that there is no direct influence of social factors on mental states.Item Чинники вигорання медичних працівників(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Єрьоменко, Марія Сергіївна; Yeromenko, Mariia; Ловка, Ольга ВолодимирівнаПроблема визначення чинників вигорання у медичних працівників постає у зв’язку з потребою адекватної профілактики та корекції негативних наслідків цього явища на ефективність діяльності фахівців. Результати регресійного аналізу показали, що чинниками медичного вигорання є рівень розаитку емоційного інтелекту та навичок саморегуляції психоемоційного стану, схильність до невизначеності у власній продуктивності, прагнення встановлювати та дотримуватися перфнкціоністських стандартів. The problem of determining the factors of burnout among medical workers arises in connection with the need for adequate prevention and correction of the negative consequences of this phenomenon on the effectiveness of specialists. The results of the regression analysis showed that the factors of medical burnout are the level of emotional intelligence and self-regulation skills of the psycho-emotional state, the tendency to uncertainty in one's own productivity, the desire to set and adhere to performance standards.Item Особливості процвітання працевлаштованих осіб з різними формами організаційної слухняності(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Мельник, Вероніка Андріївна,; Melnyk, Veronika; Лавриненко, Денис ГійовичМетою роботи є дослідження та опис особливостей процвітання працевлаштованих осіб з різними формами організаційної слухняності. Для досягнення цієї мети виконано такі завдання: охарактеризовано феномени процвітання та організаційної слухняності, описано їх особливості у працівників, проведено емпіричне дослідження процвітання персоналу та форм його організаційної слухняності, а також визначено особливості процвітання осіб залежно від форм організаційної слухняності. Основні методи дослідження включають теоретичні (аналіз, синтез, індукція, дедукція, порівняння, узагальнення, класифікація) та емпіричні (використання PERMA-Профайлера, Шкали організаційної слухняності та Шкали задоволеності життям). Статистичний аналіз здійснено засобами програмного забезпечення jamovi 2.3.28. У результаті дослідження встановлено, що різні форми слухняності працівників, зокрема сліпа, деструктивна, беззаперечна, примусова або слухняне порушення, негативно впливають на їх здоров'я та емоційний стан, що, в свою чергу, знижує рівень загального благополуччя. Дисперсійний аналіз виявив значущі відмінності у негативних емоціях та стані здоров'я в залежності від форм організаційної слухняності, що свідчить про складну взаємодію цих факторів у формуванні загального благополуччя особистості. Отримані результати підкреслюють важливість гармонійного розвитку всіх аспектів життя для досягнення високого рівня процвітання та задоволеності життям. The aim of this thesis is to explore and describe the peculiarities of flourishing among employed individuals with different forms of organizational obedience. To achieve this goal, the following tasks were performed: characterization of the phenomena of flourishing and organizational obedience, description of their characteristics in employees, empirical investigation of staff flourishing and forms of their organizational obedience, and identification of peculiarities of flourishing based on various forms of organizational obedience. The main research methods include theoretical (analysis, synthesis, induction, deduction, comparison, generalization, classification) and empirical approaches (using the PERMA-Profiler, Organizational Obedience Scale, and Satisfaction with Life Scale). Statistical analysis was conducted using the jamovi 2.3.28 software. The study revealed that different forms of employee obedience, such as blind, destructive, unquestioning, coercive, or obedient disobedience, negatively affect their health and emotional state, thereby reducing their overall well-being. The variance analysis found significant differences in negative emotions and health depending on the forms of organizational obedience, indicating a complex interaction of these factors in shaping overall personal well-being. The results emphasize the importance of harmonious development in all aspects of life to achieve high levels of flourishing and life satisfaction.Item Особливості соціально–психологічної адаптації студентів різних спеціальностей(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Войтенко, Ілона Ігорівна; Voitenko, Ilona; Бойчук, Олена СергіївнаУ дипломній здійснено теоретичний аналіз проблеми соціально-психологічної адаптації особистості та її структури. Також охарактеризовано особливості соціально-психологічної адаптації студентів різних спеціальностей та чинників, що її обумовлюють. У другому розділі автор здійснив емпіричне дослідження особливостей соціально-психологічної адаптації і взаємозв’язків з деякими особистісними властивостями студентів різних спеціальностей та здійснив обробку та інтерпретацію отриманих даних. In the thesis, a theoretical analysis of the problem of social and psychological adaptation of the individual and its structure was carried out. The peculiarities of the social and psychological adaptation of students of various specialties and the factors determining it are also characterized. In the second chapter, the author carried out an empirical study of the features of social-psychological adaptation and relationships with some personal characteristics of students of various specialties and processed and interpreted the data obtained.Item Соціально–психологічні особливості посттравматичного зростання студентів в умовах війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Скрипка, Дар’я Станіславівна; Skrypka, Daria; Бойчук, Олена СергіївнаКваліфікаційна бакалаврська робота присвячена дослідженню проблеми посттравматичного зростання студентів в умовах війни. Автором висвітлено суть індивідуальної психотравми та її видів, описано наслідки їх накладання на колективну психотравму; здійснено ґрунтовний теоретичний аналіз різних моделей протікання процесу посттравматичного зростання; з’ясовано роль ціннісних трансформацій, страждань і пошуку сенсу буття при посттравматичному зростанні; надано оцінку важливості наявності у студентів психологічного капіталу та окремих його компонентів задля ефективного посттравматичного зростання. За допомогою комплексу валідних і надійних психодіагностичних інструментів автором встановлено високий рівень травмованості сучасних студентів, особливо у віці від 18 до 20 років; виділено ряд соціально–психологічних особливостей посттравматичного зростання студентів з різним освітнім бекґраундом. Крім того, запропоновано статистику травмівних подій, котрі викликають ознаки ПТСР і відображаються відповідні кластери симптомів (за DSM–V) клінічно значущого характеру, за частотою їх появи у житті студентів. Отримані результати актуалізують завдання розвитку практичної психології, створення державних програм ефективної соціально–психологічної підтримки у вищих навчальних закладах України, які включатимуть створення умов для опанування науково–педагогічними працівниками та співробітниками університетів адекватними методами опрацювання травмівного досвіду. The bachelor's qualification thesis is devoted to the study of the problem of students’ post–traumatic growth during wartime. The author highlights the essence of individual psychotrauma and its types, describes the consequences of their imposition on collective psychotrauma; conducts a thorough theoretical analysis of various models of posttraumatic growth; clarifies the role of value transformations, suffering and the search for meaning in posttraumatic growth; assesses the importance of students' psychological capital and its individual components for effective posttraumatic growth. With the help of a set of valid and reliable psychodiagnostic tools, the author has established a high level of trauma among modern students, especially those aged 18 to 20 years; a number of socio–psychological features of students’ post–traumatic growth with different educational backgrounds. In addition, the author proposes statistics of traumatic events that cause signs of PTSD and display the corresponding clusters of clinically significant symptoms (according to DSM–V) by the frequency of their occurrence in students' lives. The obtained results actualize the tasks of the development of practical psychology, the creation of state programs for the effective provision of socio–psychological support in higher educational institutions of Ukraine, which will provide for the creation of conditions for the mastery of scientific and pedagogical workers and university employees with adequate methods of processing traumatic experience.Item Вплив тривожності на соціально-психологічну адаптацію особистості в умовах війни(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Тарасова, Анна Віталіївна; Tarasova, Anna; Ставицька, Світлана ОлексіївнаУ кваліфікаційній бакалаврській роботі досліджено вплив тривожності на соціально-психологічну адаптацію особистості в умовах війни. Перший розділ присвячено теоретико-методологічним засадам дослідження тривожності та соціально-психологічної адаптації. У цьому розділі здійснено детальний аналіз літератури, який допоміг вивчити феномен соціально-психологічної адаптації особистості та особливості прояву тривожності в умовах війни. Вивчення теоретичних джерел дозволило окреслити основні напрями дослідження та сформувати методологічну базу для подальшого емпіричного аналізу. Другий розділ роботи зосереджено на емпіричному дослідженні впливу тривожності на адаптацію особистості. Розроблено методику дослідження, проведено кількісний та якісний аналіз результатів. Дослідження проводилося серед студентів різних українських університетів, вибірка склала 80 осіб. Емпіричні дані збиралися шляхом онлайн-опитування, що дозволило отримати детальну інформацію про рівень тривожності та адаптації учасників дослідження. Основні результати показали, що соціально-психологічна адаптація особистості в умовах війни є складним процесом, що включає інтеграцію в суспільство та ідентифікацію із соціальною групою. Виявлено, що тривожність у воєнний період проявляється через підвищений рівень емоційного напруження та страху, що ускладнює процес прийняття рішень та знижує раціональність мислення. Більшість опитаних мають середній або високий рівень соціально-психологічної адаптації, проте більше половини студентів демонструють високі рівні реактивної тривоги та особистісної тривожності, що негативно впливає на їх психологічний стан. Кореляційний аналіз підтвердив значущий зв'язок між рівнем тривожності та показниками адаптації. В той час як дисперсійний аналіз показав, що тривожність впливає на всі аспекти соціально-психологічної адаптації на високому рівні статистичної значущості. In the qualifying bachelor's work, the influence of anxiety on the social and psychological adaptation of the individual in the conditions of war was investigated. The first chapter is devoted to the theoretical and methodological principles of studying anxiety and social-psychological adaptation. In this section, a detailed analysis of the literature was carried out, which helped to study the phenomenon of social and psychological adaptation of the individual and the peculiarities of the manifestation of anxiety in war conditions. The study of theoretical sources made it possible to outline the main research areas and form a methodological base for further empirical analysis. The second part of the work focuses on the empirical study of the impact of anxiety on personality adaptation. Research methodology was developed, quantitative and qualitative analysis of results was carried out. The study was conducted among students of various Ukrainian universities, the sample consisted of 80 people. Empirical data was collected through an online survey, which allowed us to obtain detailed information about the level of anxiety and adaptation of the study participants. The main results showed that the socio-psychological adaptation of an individual in the conditions of war is a complex process that includes integration into society and identification with a social group. It was found that anxiety during the war period is manifested due to an increased level of emotional tension and fear, which complicates the decision-making process and reduces the rationality of thinking. Most of the interviewees have an average or high level of socio-psychological adaptation, but more than half of the students demonstrate high levels of reactive anxiety and personal anxiety, which negatively affects their psychological state. Correlation analysis confirmed a significant relationship between anxiety levels and adaptation indicators. While the analysis of variance showed that anxiety affects all aspects of social-psychological adaptation at a high level of statistical significance.Item Взаємозв’язок психологічної гнучкості та оптимізму персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Косяк, Вікторія Андріївна; Kosiak, Viktoriia; Лавриненко, Денис ГійовичКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Взаємозв’язок психологічної гнучкості та оптимізму персоналу організації» присвячена дослідженню важливих аспектів психологічної гнучкості та їх взаємозв’язку з оптимізмом персоналу організації. Метою роботи є детальне вивчення особливостей взаємозв’язку психологічної гнучкості та оптимізму персоналу, що дозволить визначити ефективні підходи по удосконаленню стратегій управління персоналом в організаціях. The qualifying bachelor's thesis entitled «The relationship between psychological flexibility and optimism of the organizational staff» is devoted to the study of important aspects of psychological flexibility and their relationship with the optimism of the organization's personnel. The purpose of the work is a detailed study of the features of the relationship between psychological flexibility and optimism of personnel, which will allow to determine effective approaches to improving personnel management strategies in organizations.Item Взаємозв’язок резильєнтності та залученості життя персоналу організації(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Місаїлова, Кристина Валентинівна; Misailova, Krystyna; Лавриненко, Денис ГійовичКваліфікаційна бакалаврська робота під назвою «Взаємозв’язок резильєнтності та залученості життя персоналу організації» присвячена дослідженню важливих аспектів резильєнтності та її взаємозв’язку із залученістю співробітників у життя організації. Метою роботи є детальне вивчення особливостей взаємозв’язку резильєнтності та залученості життя персоналу, що дозволить визначити ефективні підходи до удосконалення стратегій управління персоналом в організаціях. The qualifying bachelor's thesis entitled «The correlation of resiliency and involvement in life of the organizational staff» is devoted to the study of important aspects of resilience and its relationship with the involvement of employees in the life of the organization. The purpose of the work is a detailed study of the features of the relationship between resilience and the involvement of personnel life, which will allow to determine effective approaches to the improvement of personnel management strategies in organizations.Item Психологічні особливості розвитку організаційної культури організацій(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2024-06-20) Ткачук, Діана Сергіївна; Tkachuk, Diana; Креденцер, Оксана ВалеріївнаКваліфікаційна бакалаврська робота присвячена дослідженню психологічних особливостей розвитку організаційної культури в освітній організації. Мета роботи - дослідити психологічні аспекти розвитку організаційної культури. Завдання включали визначення сутності організаційної культури, її складових і типологій, проведення емпіричного дослідження, аналіз результатів та розробку рекомендацій. Методики дослідження: теоретичний аналіз літератури, емпіричні методи (експеримент, спостереження, опитувальники), математико-статистичні методи. Висновки підкреслюють різноманітність підходів до управління та розвитку організаційної культури в освітніх організаціях. This bachelor's thesis is dedicated to studying the psychological aspects of developing organizational culture in an educational organization. The aim is to investigate the psychological aspects of organizational culture development. Tasks included defining the essence of organizational culture, its components and typologies, conducting empirical research, analyzing results, and developing recommendations. Research methods comprised theoretical literature analysis, empirical methods (experiment, observation, questionnaires), and mathematical-statistical methods. Conclusions emphasize the diversity of approaches to managing and developing organizational culture in educational organizations.