Випуск № 24

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Особливості інноваційної діяльності підприємств морської галузі в сучасних умовах
    (ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Яворська, А. Ф.; Yavorska, A.; Пархоменко, І. М.; Parkhomenko, I.; Лисенко, Н. С.; Lysenko, N.; Ковиліна, М. О.; Kovylina, M.; Бурмака, Л. О.; Burmaka, L.
    Підприємства морського бізнесу включають велику групу різнорідних підприємств, пов’язаних з операціями доставки, процесами обробки вантажів і супутньої інформації. З метою якіснішого виконання зазначених функцій важливим є підвищення інноваційності виконуваних операцій операторами даних процесів. Інноваційність може розглядатися під кутом трьох основних результатючих чинників: економічного, соціального та екологічного. Не дивлячись на зазначений перелік типів нововведень, власники та менеджери віддають перевагу економічній складовій, соціальна та екологічна ефективність реалізуємих підприємствами морського бізнесу проявляється як випадкова або побічна функція від економічної. З метою запровадження науково-обґрунтованих інноваційних рішень на підприємствах морегосподарського комплексу доцільним є розробка та реалізація комплексної програми розвитку, методологічний базис якої представлений ланцюгом ланцюгу «держава — підприємства морського бізнесу — освіта та наука (університети, академії)». Запровадження такої системи не тільки підвищить ефективність функціонування окремих операторів ринку, а й забезпечить виконання ними основних соціальних та екологічних стратегічних завдань. В українських реаліях потребують змін і перегляду такі рішення: запровадження ризик-орієнтованих підходів, з використанням необхідних моделей; зниження ризиків настання нещасних випадків, аварій; впровадження управління життєвим циклом інформації та обсягами великих даних; збільшення тоннажності та гнучкості судна; еколого-орієнтований підхід підприємств морського бізнесу та оптимізація витрат у даному напрямку; посилення співпраці у ланцюгу «держава — підприємства морського бізнесу — освіта та наука (університети, академії)». Ключовими орієнтирами в напрямку реалізації інноваційних рішень на підприємствах морського бізнесу мають стати big data та аналітики даних; використання хмарних технологій; розвиток штучного інтелекту та машинного навчання; передові сенсорні технології; автоматизація виробничих процесів та вдосконалення робототехніки; кластеризація та кооперація підприємств морського сектору тощо. Maritime businesses include a large group of diverse enterprises involved in delivery operations, cargo handling processes and related information. It is important to increase the innovation of operations performed by operators of these processes in order to perform these functions better. Innovation can be viewed from the angle of three main resulting factors: economic, social and environmental. Despite this list of types of innovations, owners and managers prefer the economic component, social and environmental efficiency of the maritime business realized by enterprises is manifested as a random or incidental function of the economic efficiency. In order to implement scientifically sound innovative solutions at the enterprises of the maritime complex, it is advisable to develop and implement a comprehensive development program, the methodological basis of which is represented by the chain «state — maritime business — education and science (universities, academies)». The introduction of such a system will not only increase the efficiency of individual market operators, but also ensure that they fulfill the main social and environmental strategic objectives. In Ukrainian realities, the following solutions need to be changed and revised: introduction of risk-oriented approaches, using the necessary models; reducing the risks of accidents; introduction of information life cycle management and big data volumes; increasing the tonnage and flexibility of the vessel; eco-oriented approach of maritime business enterprises and cost optimization in this direction; strengthening cooperation in the chain «state — maritime business enterprises — education and science (universities, academies)». Big data and data analysts should become the key guidelines in the direction of realization of innovative decisions at the enterprises of sea business; use of cloud technologies; development of artificial intelligence and machine learning; advanced sensor technologies; automation of production processes and improvement of robotics; clustering and cooperation of maritime sector enterprises, etc.
  • Item
    Шляхи удосконалення організаційного та інформаційного забезпечення якості прийняття державно-управлінських рішень
    (ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Коваль, Яна С.; Koval, Yana
    В сучасних умовах трансформації державного управління, відповідно до системних змін в усіх галузях суспільного, економічного буття особливої ваги набуває якість керівних, управлінських процесів в органах державної влади в реалізації стратегій розвитку у досягненні цілей результативності управлінських рішень. Основною тенденцією змін управління в державних інституціях в європейських країнах стало перенесення управлінських методів і технологій з комерційної сфери в державну. Підходи та технології управління, відпрацьовані в комерційних фірмах впроваджуються в практику управління державних організацій: менеджмент участі приходить на зміну авторитарному управлінню, а монополія з надання послуг змінюється змаганням, конкуренцією з надання послуг, механізм бюрократії перетворюється на механізм ринку. Формою існування динамічної системи таких відносин — є процес прийняття управлінських рішень в органах державної влади. Він являється узагальненим інтегрованим процесом, який фактично складається з численних процесів державного управління, що конкретизуються на циклах управління через визначення певних суб’єктів та об’єктів управління. Вивчення узагальненого процесу дозволяє правильно оцінити проблемні ситуації становлення та розвитку державного управління в країні, оскільки відповідно до закономірності цілісності системи — вона має інтегративні якості, не властиві окремим компонентам. Разом із тим, перехід управління в державних органах від традиційної бюрократичної моделі до нової моделі управління, орієнтованої на пошук ефективного вирішення проблем, характеризується більшою орієнтацією на цілі та місію, на відміну від орієнтації на правила і процедури. У статті систематизовано шляхи удосконалення державно-управлінських рішень шляхом методу аналізу. Охарактеризовано об’єктивні чинники впливу на управлінські рішення. Виокремлено основні критерії інформатизації процесу формування управлінських рішень в органах державної влади. Встановлено головні джерела інформаційних ресурсів державної влади. Запропоновано механізм організаційного та інформаційного забезпечення якості прийняття державно-управлінських рішень. In modern conditions of public administration transformation, in accordance with systemic changes in all spheres of social and economic life, the quality of managerial, managerial processes in public authorities in the implementation of development strategies in achieving the goals of effective management decisions. The main trend of changes in management in public institutions in European countries has been the transfer of management methods and technologies from the commercial to the state. Approaches and management technologies developed in commercial firms are implemented in the management of state organizations: participatory management replaces authoritarian management, and the monopoly on service is replaced by competition, competition for service, the mechanism of bureaucracy becomes a mechanism of the market. The form of existence of a dynamic system of such relations is the process of making managerial decisions in public authorities. It is a generalized integrated process, which in fact consists of numerous processes of public administration, which are specified in the cycles of government through the definition of certain subjects and objects of government. The study of the generalized process allows to correctly assess the problematic situations of formation and development of public administration in the country, because in accordance with the laws of the integrity of the system — it has integrative qualities that are not inherent in the individual components.At the same time, the transition of public administration from the traditional bureaucratic model to a new management model focused on finding effective solutions to problems is characterized by a greater focus on goals and mission, as opposed to a focus on rules and procedures. The article systematizes the ways to improve public administration decisions by the method of analysis. Objective factors influencing management decisions are described. The main criteria for informatization of the process of forming management decisions in public authorities are highlighted. The main sources of information resources of the state power are established. The mechanism of organizational and informational quality assurance of state-administrative decisions is offered.
  • Item
    Цивілізаційні виміри глобальної економічної кризи
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Кальченко, Тимур Валерійович; Kalchenko, Tymur; Кальченко, Тимур Валерьевич
    Проблематика дослідження є актуальною з огляду на необхідність виявлення впливу цивілізаційних чинників на загальний хід і динамічний розвиток глобальних трансформацій. При цьому на особливу увагу розраховує специфіка кризо- вих явищ у глобальній економічній парадигмі. Саме тому головною проблемою дослідження є визначення особливостей протікання сучасної системної кризи, чиє протікання відбувається на фоні активізації цивілізаційних контактів, суперечок і зіткнень. На сьогодні значно недоопрацьованими блоками досліджень подібного роду виступають аспекти життєвого циклу цивілізацій, особливості їх виникнення і занепаду, а також характер поведінки в кризових умовах, що гарантує виживання чи занепад. Основними завданнями дослідження є: показати особливості розвитку цивілізацій, їх гуманітарну місію, виявити механізми їх взаємодії одна з іншою, визначити специфіку протікання сучасної глобальної системної кризи, виявити її наслідки і показати їх характер для глобальної економічної стабільності. В статті розглядається проблематика глобального розвитку з точки зору специфіки формування, структурних трансформацій і занепаду цивілізаційних утворень, що дозволило виявити певні закономірності і характер глобальності перших цивілізаційних утворень. Поряд з цим, показаний характер протікання сучасної глобальної системної кризи, яка охоплює усі сфери життєдіяльності людини і носить цивілізаційний характер, адже її драматичні наслідки повністю змінять між цивілізаційні пропорції і призведуть до посилення китайської та арабської груп. При цьому вдалося встановити певні штучні причини сучасної глобальної кризи, коли цілеспрямовано руйнуються традиційні засади існування старої капіталістичної платформи економічних відносин задля побудови нової конструкції, формат якої ще не є визначеним, але внаслідок настання межі зростання для глобальної економіки, край бажано найскоріше позбутися класичного інституційного забезпечення з державою на чолі, що може гарантувати як істотний пакет стратегічних переваг, так і позначитися значними ризиками. The problematics of the research are relevant given the need to identify the influence of civilizational factors on the overall course and dynamic development of global transformations. At the same time, special attention is paid to the specifics of crisis phenomena in the global economic paradigm. That is why the main problem of the research is to determine the peculiarities of the current systemic crisis, which occurs against the background of intensification of civilizational contacts, disputes and clashes. Today, much unrevealed scientific blocks of research of this kind are aspects of the life cycle of civilizations, the peculiarities of their emergence and decline, as well as the nature of behavior in crisis conditions, which guarantees survival or decline. The main objectives of the study are: to show the features of civilizations, their humanitarian mission, to identify mechanisms of their interaction with each other, to determine the specifics of the current global systemic crisis, to identify its consequences and show their nature for global economic stability. The article considers the issue of global development in terms of the specifics of formation, structural transformations and decline of civilizations, which revealed certain patterns and the nature of the globality of the first civilizations. In addition, the nature of the current global systemic crisis, which covers all spheres of human life and is civilizational, is shown, because its dramatic consequences will completely change the proportions of civilization and lead to the strengthening of Chinese and Arab groups. At the same time, it was possible to establish certain artificial causes of the current global crisis, when the traditional foundations of the old capitalist platform of economic relations are purposefully destroyed to build a new structure, the format of which has not yet been determined, which can guarantee both a significant package of strategic advantages and significant risks.
  • Item
    Вплив глобалізації на ринок цінних паперів України через призму якісних показників інтеграції національного фондового ринку у глобальний ринок
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2021) Задорожна, Тетяна Г.; Zadorozhna, Tetiana
    Процеси глобалізації на світовому фінансовому ринку в останні два десятиліття призвели до того, що національні ринки цінних паперів розвинених країн стали характеризуватись зниженням транскордонних обмежень на рух інвестиційного капіталу. Прихильники глобалізації свідчать про зростання фінансового потенціалу національних компаній через зростання можливостей по залученню капіталу на світовому фінансовому ринку. В межах даного дослідження ми поставили перед собою мету дослідити, наскільки український ринок цінних паперів є інтегрованим у світовий фінансовий ринок за якісними ознаками. Зокрема, ми запропонували досліджувати інтеграцію ринку цінних паперів України у глобальний ринок за такими трьома критеріями: існування обмежень на інвестиції резидентів країни в цінні папери, що торгуються на іноземних організаторах торгівлі; наявність обмежень на розміщення цінних паперів національних емітентів на іноземних організаторах торгівлі; наявність обмежень на розміщення цінних паперів іноземних емітентів на національних організаторах торгівлі. Проведений у статті аналіз свідчить, що істотні зрушення з точки зору можливостей інтеграції вітчизняного ринку цінних паперів у глобальний ринок відбулись лише в останні кілька років. Зокрема, лібералізація валютного регулювання в Україні та запровадження системи е-лімітів дало можливість фізичним та юридичним особам легально інвестувати в цінні папери, що торгуються на іноземних фондових біржах. Наслідком пом’якшення критеріїв допуску іноземних цінних паперів до обігу на території України стало те, що вітчизняні інвестори мають можливість укладати на українських біржах угоди з купівлі/продажу кількох десятків іноземних цінних паперів, таких як: казначейські облігації США, акції іноземних інвестиційних біржових фондів і деяких американських блакитних фішок, акції та облігації іноземних компаній з активами в Україні. У статті зроблено висновки, що з 2019 року можливості національних інвесторів по інвестуванню в цінні папери іноземних емітентів (як на українських, так і на іноземних фондових біржах) суттєво виросли. Таким чином, у результаті поточних реформ вітчизняного фінансового ринку в Україні має пожвавитись торгівля на українських фондових біржах і може збільшились легальний відтік капіталу від національних інвесторів. Проте питання пожвавлення залучення іноземного капіталу вітчизняними емітентами все ще залишається невирішеним. The processes of globalization in the global financial market in the last two decades have led to the reduction in cross-border restrictions on the movement of investment capital in the national securities markets of developed countries. Proponents of globalization indicate an increase in the financial potential of national companies through increased opportunities to raise capital in the global financial market. Within the framework of this study, we set the goal to investigate how the Ukrainian securities market is integrated into the global financial market in terms of quality. In particular, we proposed to study the integration of the Ukrainian securities market into the global market according to the following three criteria: the existence of restrictions on investment by residents of the country in securities traded on foreign trade organizers; the presence of restrictions on the placement of securities of national issuers on foreign trade organizers; the presence of restrictions on the placement of securities of foreign issuers on national trade organizers. The analysis conducted in the article shows that significant changes in terms of opportunities for integration of the domestic securities market into the global market have occurred only in the last few years. In particular, the liberalization of currency regulation in Ukraine and the introduction of an e-limit has allowed individuals and legal entities to legally invest in securities traded on foreign stock exchanges. As a result of easing the criteria for admission of foreign securities to circulation in Ukraine, domestic investors have the opportunity to enter into agreements on the Ukrainian stock exchanges for the purchase/sale of dozens of foreign securities, such as US Treasury bonds, shares of foreign investment funds and some American blue chips, shares and bonds of foreign companies with assets in Ukraine. The article concludes that since 2019, the opportunities for national investors to invest in securities of foreign issuers (both on Ukrainian and foreign stock exchanges) have grown significantly. Thus, as a result of the current reforms of the domestic financial market in Ukraine, trade on Ukrainian stock exchanges should revive and the legal outflow of capital from national investors may increase. However, the issue of reviving the attraction of foreign capital by domestic issuers remains unresolved.