• українська
    • English
  • English 
    • українська
    • English
  • Login
Institutional Repository of Vadym Hetman Kyiv National Economic University ISSN 2411-4383
View Item 
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра менеджменту
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Факультет економіки та управління (ФЕтаУ)
  • Кафедра менеджменту
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
ISSN 2411-4383

Концепція TQM — підґрунтя організаційних змін на вітчизняних підприємствах

Thumbnail
View/ Open
Grafonova.pdf (421.9Kb)
Date
2007-11-21
Author
Гарафонова, Ольга Іванівна
Metadata
Show full item record
Abstract
В статті визначено, що основна причина змін на вітчизняних підприємствах пов’язана з тим, що очікування споживачів постійно змінюються, викликаючи при цьому необхідність задоволення їх потреб. Автор наголошує на впровадженні системи менеджменту якості згідно з міжнародними стандартами ISO 9001 на підприємстві як передумови для здійснення організаційних змін та приходить до висновку, що впровадження системи менеджменту якості — це лише початок системної та цілеспрямованої зміни діяльності підприємства.
 
В статье определено, что основная причина изменений на отечественных предприятиях связана с тем, что ожидания потребителей постоянно меняются, вызывая при этом необходимость удовлетворения их потребностей. Автор почеркивает важность внедрения системы менеджмента качества в соответствии с международными стандартами ISO 9001 на предприятии как предпосылки для осуществления организационных изменений и приходит к выводу, что внедрение системы менеджмента качества - это только начало системной и целенаправленной смены деятельности предприятия.
 
The article stipulates that the main cause of changes in domestic enterprises is the fact that consumer expectations are constantly changing , causing the necessity to meet their needs. The author points out on the necessity to implement a qualitative management system in accordance with ISO 9001 at the company as a prerequisite for the implementation of organizational change and concludes that the introduction of quality management - it's just the beginning of a systematic and deliberate change of the company activity.
 
URI
https://ir.kneu.edu.ua:443/handle/2010/1886
Collections
  • Випуск № 20-21 [30]
  • Кафедра менеджменту [830]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV