Browse
Recent Submissions
Item Монографія С. О. Цимбалюк на тему «Гідна оплата праці: теоретико-методологічні засади та механізм реалізації»(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Колот, Анатолій Михайлович; Kolot, Anatolii; Колот, Анатолий МихайловичItem Адаптація глобальної маркетингової стратегії ТНК із запуску нової продукції на локальному ринку. На прикладі ринку електроніки(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Скорік, К. А.; Skorik, K.У статті розглянуто процес адаптації глобальної маркетингової стратегії ТНК на прикладі ринку електроніки в Україні. Розглядаються етапи, які необхідно узгодити для планування запуску продукції та маркетингової стратегії на локальних ринках країн. Зокрема це перегляд показників діяльності бізнесу за попередні періоди, визначення ринкового прогнозу та цілей показників продажу на майбутній плановий період і розгляд етапів адаптації та планування глобальної стратегії на локальному ринку. The main purpose of the article is to study the process of TNCs global marketing strategy adaptation using example of the electronics market in Ukraine. The stages to be agreed during product and marketing strategy launch planning in the local domestic markets. In particular we will review stages — 1) revision of the business performance indicators for previous periods; 2) the definition a market goals and sales indicators for the forthcoming planning period; 3) finally steps of product launch adaptation and planning of global strategy on domestic market. Correct channel management and product mix between partners is the core of marketing strategy. For many years BTL component and mainly retail component was dominant for electronics market. Thus marketing strategy include combination of PR, ATL, BTL projects. Marketing strategy budget plan together with yearly new product line launch could cost 5-10 % of local subsidiary budget. The electronics market characterized by rapid changes in product lines, technologies, and the return on investments in R & D. Therefore, local strategy implementation inaccuracies could result in large losses, due to the lack of time to eliminate errors accelerated by high depreciation of technologies. One technology quickly replaces another and quickly becomes outdated for the market. In this review we will check main stages of this process. Marketing strategy adaptation format should be consensus between headquarter strategy vision and local market national features. Freedom which subsidiary was is variable between markets and TNCs. Most TNCs in electronics prefer direct marketing management (mainly retail presence) and control from headquarter. As we may know retail marketing management is strategic for whole business.Item Поведінковий аналіз ефекту фреймінгу на українському телебаченні(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2020) Москаленко, Олександра Миколаївна; Moskalenko, Oleksandra; Москаленко, Александра Николаевна; Матвієнко, М. А.; Matvienko, M.; Рубінківська, С. О.; Rubinkivska, S.Стаття присвячена поведінковому аналізу ефекту фреймінгу на українському телебаченні. Розглянуто рекламу українських виробників продуктів харчування та напоїв. У статті деталізовано значення понять «фрейм», «фреймінг» і визначено їх роль у рекламі на українському телебаченні. Розкрито вплив мовних маніпуляцій і психологічних пасток на споживача. З’ясовано, що лінгвістичні фрейми в рекламі торговельних марок «Kinder Bueno», «Хрещатик», «Ласунка», «Торчин», «Ферма», «Kinder», «Lion», «Jacobs Monarch», «Neskafe», компаній «Coca Cola», «Sandora», «Danone», «Nestle» та інші, проаналізовані в межах цього дослідження, суттєво впливають на поведінку споживача та на його сприйняття ситуації й інформації. The article is devoted to the behavioural analysis of the framing effect on Ukrainian television. The object of research is frames and framing in advertising on Ukrainian television. The subject of the study is frames in commercials of Ukrainian producers, brands of food and beverages. The article details the meaning of the terms “frame”, “framing” and defines their role in advertising on Ukrainian television. Research methods. Critical analysis of information from various sources has been conducted to theoretically generalize the content of frames, framing and linguistic frames in advertising. The questionnaire method has been used to interview respondents and analyze their answers. Content analysis has been used in direct work with commercials. Results. The influence of language manipulations and psychological traps on the consumer has been revealed. Advertising of Ukrainian brands of food and beverages has been considered. Conclusions. First, it is substantiated that as of today advertising is a means of manipulating the subconscious of consumers. It is established that television advertising actively implements social values in the mass consciousness and determines models of human behaviour. Second, it is argued that framing allows consumer to choose certain aspects of reality and make them more visible in the communicative process, leading the consumer of this information to a certain interpretation of the phenomenon. Third, it has been found that the linguistic frames in the advertising of the brands and companies such as “Kinder Bueno”, “Khreshchatyk”, “Delicacy”, “Torchin”, “Farm”, “Kinder”, “Lion”, “Jacobs Monarch”, “Neskafe”, “Coca-Cola”, “Sandora”, “Danone”, “Nestle” and others analyzed in this study have a significant impact on consumer behaviour and perception of the situation and information. Thus, the effect of framing on Ukrainian television has a powerful influence that can also be used in neuromarketing.