Випуск № 4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Випуск № 4 by Subject "343.2"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Про криміналізацію без ознак юридичної осмисленості: законопроєкт № 6084(Видавничий дім «Гельветика», 2021) Шостак, О. М.; Shostak, O.2 листопада 2021 року Верховною Радою України був ухвалений у першому читанні (за основу) проєкт закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо встановлення відповідальності за підробку документів, що стосуються проведення профілактичних щеплень». Перед ухваленням законопроєкту No 6084 за основу в першому читанні Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради України був наданий Висновок щодо юридичної відповідності цього законопроєкту нормам Конституції України, інших законодавчих актів, відповідності правилам юридичної техніки та здорового глузду щодо конструювання кримінально-правових норм. Урешті, був сформований перелік із чотирьох пунктів, кожен із яких окремо, а також усі в сукупності нищівно розгромили цей відверто юридично неякісний законопроєкт. Після ознайомлення із цим законопроєктним шедевром у редакції, поданій до другого читання, Головне юридичне управління підготувало й оприлюднило свої Зауваження, де була зосереджена увага на основних недоліках цього законопроєкту, що вже були раніше висловлені Головним науково-експертним управлінням, та наведені додаткові нові (більшість стосовно правил юридичної техніки під час конструювання кримінально-правових норм). Серед авторів законопроєкту No 6084 перелічено семеро осіб (Д. А. Шмигаль, С. К. Іонушас, М. Б. Радуцький, А. Є. Костін, Ю. Ю. Арістов, А. О. Радіна, І. О. Климпуш-Цинцадзе), двоє з них є Заслуженими юристами України (2021 рік), одна має юридичну освіту, а інші взагалі не мають юридичного фаху. Видається дивним, що авторський колектив із двома Заслуженими юристами України не може сформулювати без порушень змістовного, структурного за Кодексом, юридико-технічного (на рівні студента максимум 4 курсу юридичного вишу) положення проєкту навіть однієї (1!) статті до Кримінального кодексу України. Варто стверджувати, що законопроєкт No 6084 за змістом та якістю його текстуального наповнення не відповідає вимогам законності, правилам юридичної техніки та викликає в рази більше зауважень за обсягом та можливістю інкорпорації у Кримінальний кодекс України, урешті, не спроможний досягти задекларованої мети ні de jure, ні de facto. Окрім того, він створює правову невизначеність, подвійну та надмірну криміналізацію, та з очевидністю призведе до проблем у правозастосуванні та додаткових корупційних ризиків у сфері кримінальної юстиції. On November 2, 2021 the Verkhovna Rada of Ukraine adopted in first reading as basis draft law No 6084 “Concerning amending the Criminal Code of Ukraine by introducing criminal liability for forging documents in the sphere of preventive vaccination”. Before adopting this draft law No 6084 in first reading as basis the Major scientific-expert department of the Verkhovna Rada of Ukraine concluded on whether it was concordant with the Ukrainian Constitution, other laws, rules of legal technique and common sense at constructing those criminal norms. Finally, there were 4 points issued stating solely, or all in general, that this draft law is absolutely unsubstantial and lack quality of legal drafting. After familiarization with this draft law masterpiece for the second reading, the Main Legal Department of the Verkhovna Rada of Ukraine, noted same mistakes as already emphasized by the Major scientific-expert department, and underlined additional ones (most of them are connected with quality of legal drafting). Among the authors of the draft law No 6084 there are 7 persons (D.A. Shmigal, S.K. Ionushas, M.B. Radutsky, A.E. Kostin, Yu.Yu. Aristov, A.O. Radina, I.O. Klympush-Tsyntsadze), among which 2 persons are Honoured lawyers of Ukraine (2021), and one has legal professional education, other have no legal background at all. It looks really odd that such a group of authors with two Honoured lawyers of Ukraine can not construct without mistakes a meaningful, concordant with the CCU structure, according to legal drafting rules (as 4th year students of legal universities already do) draft law including just one (1!) article to the Criminal Code of Ukraine. So, we conclude that draft law No 6084 in its contents and quality of criminal norms construction does not comply with the principle of legality, rules of legal drafting and rises many more concerns as regards incorporation into the CCU, than even is apt to achieve its declared aim neither de jure, nor de facto. Besides, it creates legal uncertainty, double and exaggerated criminalization, and would obviously lead to further problems in its application and additional corruption risks in the sphere of criminal justice.