Освітня програма "Міжнародний менеджмент"
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Освітня програма "Міжнародний менеджмент" by Title
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item Ecological Management in F. Hoffmann-La Roche Ltd(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Khodakivska, Anna; Ходаківська, Анна; Tymkiv, Iryna; Тимків, Ірина ВалеріївнаItem International Corporate Marketing Management (on the basis of Tiffany &Co.)(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023-02-14) Sivtseva, Darʼia; Сівцева, Дарʼя Андріївна; Fursova, Olena; Фурсова, Олена ВікторівнаThe master's thesis is devoted to the study of the theoretical aspects of marketing management research in international corporations. A comprehensive study of the jewelry market and prerequisites for the development of jewelry in the conditions of digitization was conducted. The economic and marketing activities of Tiffany & Co. are analyzed in modern conditions. Identified the strengths and weaknesses of Tiffany &Co. Considered directions for improving the marketing strategy of Tiffany & Co. in the context of digitization and LVMH's acquisition of Tiffany & Co. The effectiveness of attracting users using digital channels was analyzed. Tiffany's adapted marketing strategies in the digital age can be used as a benchmark for luxury brands with a long history. Tiffany's marketing methods demonstrate that older brands need to leverage social media by creating platforms that allow customers to shop online and participate in various brand activities. By using online platforms, these old luxury brands can increase their visibility, build their own brand communities, and attract loyal customers. Магістерська робота присвячена вивченню теоретичних аспектів дослідження маркетингового менеджменту в міжнародних корпораціях. Проведено комплексне дослідження ювелірного ринку та передумов розвитку ювелірного мистецтва в умовах цифровізації. Проаналізовано економічну та маркетингову діяльність Tiffany & Co. в сучасних умовах. Визначив сильні та слабкі сторони Tiffany &Co. Розглянуто напрямки вдосконалення маркетингової стратегії Tiffany & Co. в контексті цифровізації та придбання компанією LVMH Tiffany & Co. Проаналізовано ефективність залучення користувачів за допомогою цифрових каналів. Адаптовані маркетингові стратегії Tiffany в епоху цифрових технологій можна використовувати як еталон для брендів класу «люкс» із довгою історією. Маркетингові методи Tiffany демонструють, що старі бренди повинні використовувати соціальні медіа, створюючи платформи, які дозволяють клієнтам робити покупки онлайн і брати участь у різноманітних заходах бренду. Використовуючи онлайн-платформи, ці старі розкішні бренди можуть підвищити свою впізнаваність, створити власні бренд-спільноти та залучити лояльних клієнтів.Item Managing corporate social responsibility in international banks(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Svitlychna, Anzhela; Світлична, Анжела Павлівна; Babych, Tetiana; Бабич, Тетяна ОлегівнаThis work reveals the theoretical aspects of the essence of corporate social responsibility of International Banks, and also demonstrates its application in practice on the example of JSC "UKRSIBBANK". The most common variations of the definition of Corporate Social Responsibility are considered. The involvement of foreign and Ukrainian companies in the UN Global Compact is investigated. The main reasons for the need to implement this business strategy are substantiated. The algorithm of analysis of Corporate Social Responsibility of potential and existing clients in the banking sector is proposed. In today's realities, adherence to the corporate social responsibility strategy for business is one of the integral parts of its successful functioning, as it brings the relationship between business and society to a higher level, and is one of the most important factors of economic development. Corporate social responsibility is one of the key features of modern business structures and provides for the protection of public interests. According to this strategy, when making decisions, managers aim not only to maximize profits or increase the market value of the company, but also to protect the interests of others: employees, consumers, communities, and the country as a whole. It is extremely important for business to reduce negative and increase positive impacts. This is possible only by adhering to the principles of sustainable development - a balance between meeting modern needs and protecting the interests of future generations. Дана робота розкриває теоретичні аспекти сутності корпоративної соціальної відповідальності міжнародних банків, а також демонструє її застосування на практиці на прикладі АТ "УКРСИББАНК". Розглянуто найпоширеніші варіації визначення корпоративної соціальної відповідальності. Досліджено участь іноземних та українських компаній у Глобальному договорі ООН. Обґрунтовано основні причини необхідності впровадження цієї бізнес-стратегії. Запропоновано алгоритм аналізу корпоративної соціальної відповідальності потенційних та існуючих клієнтів у банківському секторі. У сучасних реаліях дотримання стратегії корпоративної соціальної відповідальності для бізнесу є однією з невід'ємних складових його успішного функціонування, оскільки виводить взаємовідносини між бізнесом і суспільством на високий рівень і є одним з найважливіших чинників економічного розвитку. Корпоративна соціальна відповідальність є однією з ключових ознак сучасних бізнес-структур і передбачає захист суспільних інтересів.Item Modern information technology in international business (on the basis of logistics company DHL)(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2023) Reshetnik, Liliia; Решетнік, Лілія; Kulyk, Yurii; Кулик, Юрій Євгенович