Випуск № 96

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 18 of 18
  • Item
    Development of information and communication technologies in the digital economy
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Stepanenko, Olga; Степаненко, Ольга Петрівна; Степаненко, Ольга Петровна
    The current trends of socio-economic development and progression of the digital economy in Ukraine and the world are described in the paper, the peculiarities of the economic development of the most dynamically developing countries in recent years are analyzed and established that they have focused on the development of informatics, mathematical and computer methods, software, network technologies, microprocessor systems, which 75% ensure the success of innovative entrepreneurship. The role of information and communication technologies in the new economic relations is investigated and showed that the development of the digital economy is under the influence of the concept of the digital transformation of Industry 4.0, which involves the active integration of cyber-physics systems in production processes and the creation of smart enterprises and other intelligent objects of the digital economy on this basis. The main trends of the development of information and communication technologies in the digital economy, in particular, Cloud computing, Cloud Technology, BigData, Self-service technology, Internet of Things, iPhone +1, Gamification, Socialization are considered and there was demonstrated in which way these technologies provide effective IT support for innovative entrepreneurship in the leading companies of the world on the basis of integrated and purposeful analysis of the environment and formation of knowledge about this environment in the form of objects: facts, concepts, knowledge and relations between objects and sets of objects in the digital economy; automated and automatic recognition of regular situations using classical methods, and freelance, through the use of images of specific production, economic, financial situations that occur in the enterprise. The approaches to improving the activities of innovative enterprises based on the application of intellectual information technologies are analyzed, peculiarities of the development of intelligent objects of digital economy are determined, and conceptual provisions for the creation of intelligent enterprises in the digital economy and their IT support are proposed. В роботі розглянуто сучасні тенденції суспільно-економічного розвитку та розбудови цифрової економіки в Україні та світі, проаналізовано особливості економічного розвитку країн, що найбільш динамічно розвиваються в останні роки, та встановлено, що вони зробили акцент на розвитку інформатики, математичних і комп’ютерних методів, програмного забезпечення, мережевих техноло- гій, мікропроцесорних систем, що на 75 % забезпечує успіх інноваційного підприємництва. Досліджено роль інформаційно-комунікаційних технологій в нових еконо- мічних відносинах і показано, що розвиток цифрової економіки відбува- ється під впливом концепції цифрової трансформації Індустрії 4.0, що передбачає активну інтеграцію кіберфізіческіх систем у виробничі про- цеси та створення на цій основі розумних підприємств і інших розумних об’єктів цифрової економіки. Розглянуто провідні тренди розвитку інформаційно-комунікаційних тех- нологій у цифровій економіці, зокрема хмарні обчислення, хмарні техно- логії, BigData, технології самообслуговування, Інтернет речей, iPhone+1, гейміфікація, соціалізація та продемонстровано, як ці технології забез- печують ефективну ІТ-підтримку процесів інноваційного підприємницт- ва в провідних компаніях світу на основі комплексного та цілеспрямова- ного аналізу навколишнього середовище та формування знань про це середовище у вигляді об’єктів: фактів, понять, знань і відносин між об’єктами і множинами об’єктів у цифровій економіці; автоматизовано- го та автоматичного розпізнавання штатних ситуацій за допомогою класичних методів, і позаштатних, за допомогою використання образів конкретних виробничих, економічних, фінансових ситуацій, що виника- ють на підприємстві. Проаналізовано підходи до вдосконалення діяльності інноваційних підприємств на основі застосування інтелектуальних інформаційних технологій, визначено особливості розбудови розумних об’єктів цифрової економіки та запропоновано концептуальні положення щодо створення розумних підприємств у цифровій економіці та їх ІТ-підтримання.
  • Item
    Формування пріоритетів міждержавної еколого-економічної політики скорочення емісій парникових газів в рамках виконання Паризької угоди
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Онищенко, А. М.; Onyshchenko, А. М.
    В статті аргументовано, що традиційна модель економічного зростання, яка ігнорує важливість природних факторів, не здатна запобігти посиленню глобальних екологічних проблем, включаючи подальшу зміну клімату, вона вичерпала себе на даному історичному періоді розвитку цивілізації. Перехід до сталого розвитку вимагає включення екологічного фактора в систему основних соціально-економічних показників. Це можна досягти через розробку та врахування на глобальному та національному рівнях індикаторів сталого розвитку. Вони повинні бути включеними в міжнародних, національних програмах сталого розвитку, плани та програми розвитку економіки, плани дій з охорони довкілля за прикладом Паризької угоди. Виходячи з відомої тези про те, що дослідження взаємозв’язків елементів виробництва поза суспільної форми реалізації продукції призводить до виробничо-технологічної інтерпретації економіки, автором дослідження введено основні макроекономічні змінні та взаємозв’язки між ними. Як основні виробничі фактори розглядаються витрати праці, основних виробничих фондів та предметів праці. Результатом виробничої діяльності є валовий продукт, який розподіляють на виробниче споживання та кінцевий продукт. В свою чергу, кінцевий продукт поділяється на валові капіталовкладення та на невиробниче споживання. Розглядається взаємозв’язок між основними показниками верхнього рівня економічної ієрархії. Одним з підходів до розв’язання даної проблеми на основі теорії системно-динамічного моделювання в статті запропоновано еколого-економічну модель поведінки економічного агента в умовах встановлених обмежень на емісії парникових газів. При цьому розглядається необхідність виконання положень Паризької угоди. За допомогою даної моделі вивчено властивості та тенденції зміни взаємопов’язаних агрегованих показників, таких як валовий та кінцевий продукти, трудові ресурси, виробничі фонди, інвестиції, споживання і т.д. Дослідження запропонованої моделі дозволило побудувати траєкторії обсягів валового випуску, зокрема в умовах різних сценаріїв зміни встановленої емісійної квоти. Отримані динамічні траєкторії дозволяють досліджувати поведінку основних макропоказників в залежності від зміни параметрів моделі, які визначають ступінь реалізації того чи іншого механізму Паризької угоди. In the article is argued that the traditional model of economic growth, ignoring the importance of natural factors, is not able to prevent the growth of global environmental problems, including further climate change, it has exhausted itself in this historical period of development of civilization. The transition to sustainable development requires the inclusion of an environmental factor in the system of basic socio-economic indicators. This can be achieved through the development and incorporation of indicators of sustainable development at the global and national levels. They should be included in international, national sustainable development programs, plans and programs for economic development, environmental action plans, as exemplified by the Paris Agreement. Proceeding from the well-known thesis that the study of the interconnection of elements of production outside the social form of product sales leads to a production- technological interpretation of the economy, the author of the research introduced the main macroeconomic variables and interconnections between them. As the main production factors are considered labor costs, major productive assets and labor. The result of the production activity is the gross product, which is divided into production and final product. In turn, the final product is divided into gross investment and non-productive consumption. The relationship between the main indicators of the upper level of the economic hierarchy is considered. One of the approaches to solving this problem on the basis of the theory of system- dynamic modeling in the article is proposed ecological-economic model of the behavior of the economic agent in the conditions of the established restrictions on greenhouse gas emissions. In doing so, the need to comply with the provisions of the Paris Agreement is considered. With the help of this model, the properties and trends of changing interrelated aggregates such as gross and final products, labor resources, production funds, investments, consumption, etc. are explored. The research of the proposed model allowed to construct trajectories of gross output volumes, in particular, under different scenarios of the change of the established emission quota. The obtained dynamic trajectories allow us to investigate the behavior of the main macroindicators, depending on the change in the parameters of the model, which determine the degree of implementation of one or another mechanism of the Paris Agreement.
  • Item
    Оцінювання рівня життя населення методами нечіткої логіки
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Овчиннікова, О. Р.; Ovchуnnikova, O. R.; Саламаха, Д. В.; Salamakha, D. V.
    У статті представлене моделювання рівня життя населення методами нечіткої логіки. В основі лежить виділення межі бідності населення в цілому або у визначеній групі населення на основі статистичних даних, зібраних в результаті соціологічних досліджень про характеристики особи, що є представником населення чи групи, яка відібрана для дослідження. Кількісне визначення дії ознак часто неточне через те, що ознаки чи характеристики мають нечіткі границі визначень. Виходом у цій ситуації є підхід, який опирається на передумову про те, що елементами мислення людини є не числа, а елементи деяких нечітких множин чи класів об’єктів, для яких перехід між “приналежністю до класу” й “неприналежністю” є не стрибко-подібним, а безперервним. Постанов- ка завдання в нечіткій формі також значно зменшує можливість отримання несумісних рішень при розрахунках і оптимізації. Система оцінювання рівня життя населення є системою з неперервним виходом, тому що її вихідна змінна може приймати будь яке значення з неперервного інтервалу [0,1]. Багатокритеріальна оцінка визначення рівня життя населення являє собою експертизу рівня матеріального добробуту особи. В роботі запропонований показник стану матеріального добробуту (СМД) та спосіб його обрахунку. Суть задачі полягає у віднесенні досліджуваного (або прогнозованого) стану матеріального добробуту до показника рівня життя населення, що використовуються при прийнятті рішення про напрям соціальної політики. Система дозволяє оцінювати рівень життя населення відповідно до характеристик осіб. Поєднання цього знання з інформацією про кількість людей, що володіють такими характеристиками, дозволяє оцінити рівень життя в цілому на деякій території. Наочне представлення результатів здійснено за допомогою функцій приналежності вхідних змінних. The article presents modeling of living standards by fuzzy logic methods. The basis is the allocation of the poverty line of the population as a whole or in a defined population group on the basis of statistical data collected as a result of sociological studies on the characteristics of a person who is a representative of the population or group that is selected for research. The quantitative determination of the behavior of the signs is often inaccurate because of the fact that the signs or characteristics have fuzzy boundaries of definitions. The way out in this situation is an approach based on the premise that elements of human thinking are not numbers but elements of some fuzzy sets or classes of objects for which the transition between "belonging to a class" and "inappropriate" is not a jump- similar, but continuous. Setting a task in a fuzzy form also significantly reduces the possibility of obtaining incompatible solutions for calculations and optimization. The system of estimation of a living standard of the population is a system with a continuous output, because its initial variable can take any value from a continuous interval [0,1]. Multicriteria assessment of the definition of living standards of the population is an examination of the level of material well-being of the person. The paper proposes an indicator of the state of material well-being (SMD) and a method for its calculation. The essence of the task is to assign the studied (or predicted) state of material wellbeing to the indicator of the standard of living of the population, which are used when deciding on the direction of social policy. The system allows to assess the standard of living of the population according to the characteristics of individuals. Combining this knowledge with the information on the number of people with such characteristics allows you to assess the standard of living in general in some areas. The visual representation of the results is carried out with the help of the functions of the belonging of the input variables.
  • Item
    Аналіз теоретичних концепцій довгих хвиль в економіці
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Овчаренко, Андрій Анатолійович; Ovcharenko, A. A.; Овчаренко, Андрей Анатольевич; Куліда, Вікторія Іванівна; Kulida, V. I.; Кулида, Виктория Ивановна
    Робота присвячена питанням аналізу сучасних теоретичних концепцій виникнення довгих хвиль в економіці. Висвітлено основні положення теорії Кондрат’єва та альтернативних концепцій довгих хвиль. Обґрунтовано перспективність застосування теорії довгих хвиль до аналізу процесів макроекономічної динаміки. Довгохвильові коливання виникають в результаті багатьох нелінійних зворотних зв’язків, що діють між технологічними, макроекономічними, інституційними, соціальними підсистемами з різними лагами, результат цієї взаємодії характеризується високим ступенем невизначеності. Економічні цикли різних періодів пов’язані між собою, частково накладаються один на одного, тим самим формуючи хвилеподібну динаміку економічного процесу, що створює певні труднощі у ідентифікації окремо взятого циклу. Тому при вивченні довгих хвиль в економіці необхідно спиратися на процеси, які породжують середньострокові коливання, враховуючи при цьому інноваційні, соціальні і політичні аспекти тощо. Виявлення логіки та механізму цих зв’язків, у тому числі шляхом побудови адекватних математичних моделей, складає, на наш погляд, головний предмет подальших досліджень циклічної економічної динаміки. The paper is devoted to the analysis of modern theoretical concepts of the emergence of long waves in the economy. The main principles of Kondratieff ‘s theory and alternative concepts of long waves are presented. The prospect of application long waves theory to the analysis of macroeconomic dynamics processes is substantiated. Long-wave oscillations arise as a result of many nonlinear feedback relationships operating between technological, macroeconomic, institutional, social subsystems with different lags, the result of this interaction is characterized by a high degree of uncertainty. Economic cycles of different periods are interconnected, partly overlapping, thus forming the wave dynamics of the economic process, which creates some difficulties in identifying a particular cycle. Therefore, when studying long waves in the economy, it is necessary to rely on processes that generate medium-term fluctuations, while taking into account the innovative, social and political aspects, and so on. The discovery of the logic and mechanism of these connections, including by constructing adequate mathematical models, is, in our opinion, the main subject of further research of cyclic economic dynamics.
  • Item
    Функціональні ролі криптовалют у цифровій економіці
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Макарова, М. В.; Makarova, Mariana
    Криптовалюта — цифрова децентралізована валюта, що спирається на пірингову мережу та криптографію для підтримки своєї цілісності. Криптовалюта має певні властивості, які можуть зробити її ідеальною валютою для діючих агентів цифрової економіки. В останні кілька років у багатьох країнах поширюється екосистема криптовалют й економіка з десятками мільйонів біткоінів та алькоїнів, які щоденно змінюють власників у електронних транзакціях. Однак поки ці грошові засоби мають невеликий обсяг відносно решти світових торговельних активів та економіки. У статті розглянуто функціональні ролі криптовалют у цифровій економіці, досліджено тенденції та перспективи їх розвитку, впливу на електронну торгівлю, здійснення мікроплатежів. Визначено роль криптовалют як альтернативного засобу збереження капіталу для певного типу інвесторів. Проведено порівняльний аналіз впливу золота і криптовалют на розвиток фінансової системи. Зроблено висновки щодо ролі криптовалют як фінансових активів цифрової економіки. Визначено роль криптовалют як фінансового інструменту, відповідного сервісним вимогам суб’єктів цифрової економіки. Поки нині криптовалюти працюють у напівлегальній правовій сфері, бо вони можуть виступати певною небезпекою для національних законів про цінні папери, бути влучним знаряддям для ухилення від сплати податків, проведення неправової банківської діяльності, «відмивання» незаконно отриманих грошей тощо. Цю здатність слід розглядати як один з найбезпечніших ризиків функціонування криптовалют. Однак це тільки початок трансформацій для глобалізованої системи, оскільки і суспільство, й економіка стануть цілком цифровими. Проблема полягає в тому, як знайти вірне застосування для криптовалюти, щоб вона стала для людства парадигмою фінансової довіри, як і золото. Сryptocurrency is a digital decentralized currency, that relies on a peer-to-peer network and cryptography to maintain its integrity. Сryptocurrency has a properties that could make it an ideal currency for active agents in a digital economy. In last few years in many countries the ecosystem of cryptocurrencies and economy with tens of millions of Bitcoins and altcoins which daily change owners in electronic transactions were developed. But these funds still have a small amount relatively to the rest of world’s trading assets and economy. The functional roles of cryptocurrencies in the digital economy, the main tendencies and prospects of its development, the influence on the Ecommerce, conduction of micro-payments were investigated in the article. The role of cryptocurrencies as an alternative mean of capital preservation for a certain type of investors was determined. The comparative analysis of an influence of gold and cryptocurrencies on development of financial system had been carried out. The conclusions were made about the role of cryptocurrencies as financial assets of digital economy. The role of cryptocurrencies as a financial tool corresponding to service requirements of actors of digital economy was determined. Today, while the digital currencies work in the semi-legal field, they may be a danger to national securities laws, be an instrument for tax evasion, illegal banking, money laundering, etc. This ability should be considered as one of the most unsafe risks of the cryptocurrencies functioning. But this is just the beginning of transformations for globalized system, since both society and economy will become fully digital. The problem is how to find right application for cryptocurrency, so that it becomes a paradigm of financial trust for humanity, as a gold.
  • Item
    Побудова мультиплікативної моделі національної економіки України
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Лось, В. О.; Los, V. O.; Кириченко, Я. В.; Kirichenko, Ya. V.; Лось, О. В.; Los, O. V.
    На сьогоднішній день, для України, одним із нагальних питань є виявлення потенційних можливостей зростання національної економіки. Для знаходження резервів, що забезпечать зростання економіки варто застосовувати методи економіко-математичного моделювання. На їх основі можна розробляти обґрунтовані управлінські рішення, які дозволять знизити рівень ризику та підвищити ступіть їх надійності. Одним із таких інструментів математичного моделювання є виробничі функції. Вони широко використовуються як на мікрорівні та і на макрорівні для аналізу існуючих зв’язків між результативним показником та факторами, що здійснюють на нього вплив. На мікрорівні виробнича функція дає можливість аналізувати та планувати поточну діяльність підприємства, а на макрорівні — прогнозувати розвиток національної економіки та оцінювати ступінь ефективності використання ресурсів. Саме застосування виробничих функцій сприятиме удосконаленню механізмів управління внутрішніми факторами розвитку. Тож на основі виробничої функції типу Кобба-Дугласа нами побудовано мультиплікативну модель національної економіки. Проведено аналіз тенденцій розвитку основних параметрів моделі та встановлено, що отримана модель є адекватною та статично значущою. Також на основі розробленої моделі спрогнозовано валовий національний дохід на наступий період. For today, for Ukraine, one of the urgent issues is to identify potential opportunities for growth of the national economy. To find the reserves that will ensure the growth of the economy it is worth applying methods of economicmathematical modeling. On the basis of them, it is possible to develop grounded management decisions that will reduce the level of risk and increase their reliability. One such mathematical modeling tool is the production function. They are widely used both at the macro level and at the macro level to analyze the existing links between the performance indicator and the factors influencing it. At the macro level, the production function makes it possible to analyze and plan the current activities of the enterprise, and at the macro level, to forecast the development of the national economy and assess the degree of efficiency of the use of resources. It is precisely the application of production functions that will contribute to the improvement of the mechanisms for managing the internal factors of development. Therefore, based on the production function of the Cobb-Douglas type, we have constructed a multiplicative model of the national economy. The analysis of trends in the development of the main parameters of the model has been carried out and it is established that the obtained model is adequate and statistically significant. Also, on the basis of the developed model, gross national income for the current period is projected.
  • Item
    Динамічна траєкторія економічного ризику на підґрунті моделі Вольтерри-Лотки
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Коляда, Юрій Васильович; Kolyada, Jury; Коляда, Юрий Васильевич; Шатарська, Інна Федорівна; Shatarska, Inna; Шатарская, Инна Фёдоровна
    Оцінювання ризику економічної події завжди привертало увагу широкого загалу економістів. Результати (підходи, прийоми) щодо вирішення зазначеної проблеми базувалися на застосуванні теорії економічної рівноваги, теорії ймовірностей та математичної статистики. Ця проблема залишається актуальною й досі, бо запити прикладної економіки на перший план висувають знання динаміки змінюваності подій, уміння передбачати характер їхнього розвитку в процесі переходу від одного економічного стану до іншого. Щоб мати дієвий інструмент, адекватний вимогам нелінійної глобальної економіки, слід навчитися використовувати динамічні моделі економічних процесів та явищ. Раніше була розглянута траєкторія економічного ризику для випадку логістичної одновимірної динамічної моделі. Зазначений результат, який принципово відрізняється від загальновживаного підходу в теорії економічного ризику, потребує поширення на випадок двовимірних (площинних) динамічних моделей економіки. Крім того, на підставі аналітичної залежності зв’язку ризику та інерційністю економічної системи, прикметними рисами її успішного функціонування, була встановлена можливість характеризувати стабільність цього процесу або можливість настання кризи. Використовуючи вище зазначені методики з урахуванням системного характеру нелінійних взаємовпливів чинників економічної системи, динамічною моделлю яких є класична модель нелінійної динаміки (модель «жертва-хижак») — система рівнянь Вольтерри-Лотки, в роботі отримано аналітичну формулу для обчислення кількісної міри ризику настання події, яка відповідає поведінці «жертви» у довільний момент часу. Бо ця динамічна модель антагоністичного характеру знайшла багато різноманітних застосувань і стала класичною для теорії та практики математичного моделювання економічних процесів, а структурно вона нагадує класичну одновимірну логістичну модель, будучи її узагальненням — два пов’язаних між собою рівняння логістичного виду. The evaluation of risk of economic event has always attracted the attention of a wide range of economists. The results (approaches, techniques) for solving this problem were based on the application of the theory of economic equilibrium, probability theory and mathematical statistics. This problem is still relevant. Because the demands of the applied economy bring knowledge of the dynamics of the variability of events on the foreground and the ability to predict the nature of their development in the process of transition from one economic state to another. It is necessary to learn how to use dynamic models of economic processes and phenomena in order to have an effective tool that is adequate to the requirements of a nonlinear global economy. The economic risk trajectory for a logistic one-dimensional dynamic model was considered earlier. The result, which fundamentally differs from the generally applicable approach in the theory of economic risk, needs to be extended in the case of two-dimensional (planar) dynamic economic models. In addition, the ability to characterize the stability of this process or the possibility of a crisis has been established. It is based on the analytical dependence of the risk communication and the inertia of the economic system, the hallmarks of its successful functioning. We obtained an analytical formula for assessing the quantitative risk level of an event that corresponds to the behavior of the predator at an arbitrary time after using the above methods, taking into account the systemic nature of the nonlinear interactions of factors of the economic system, the dynamic model of which is the classic model of nonlinear dynamics (“predator- prey” model ") — the Lotka-Volterra system of equations. Because this dynamic model of antagonistic nature has found many different applications and became classical for the theory and practice of mathematical modeling of economic processes, structurally it resembles the classical one-dimensional logistic model, being its generalization — two related equations of logistic kind.
  • Item
    Моделювання еластичності впливу нематеріальних активів на вартість підприємства
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Ковальчук, К. Ф.; Kovalchuk, K. F.; Козенкова, В. Д.; Kozenkova, V. D.
    У статті визначено роль нематеріальних активів (НМА) у розвитку нової економіки. Показано, що НМА сприяють підвищенню конкурентоспроможності підприємств та підвищенню їх капіталізації на світовому ринку, тобто становляться важливою складовою ресурсного забезпечення економічної діяльності. Розглянута концепція вартісного управління, в основі якої лежать декларування максимізації вартості як цілі діяльності та побудова системи оцінки результатів на основі вартості. Надано характеристику фінансових методів (прямих методів оцінки інтелектуальної власності; методів ринкової капіталізації; методів оцінки рентабельності активів), та нефінансових методів оцінки НМА (методів оцінки показників). Показано підхід до визнання трьох груп НМА — комп`ютеризованої інформації, інноваційної вартості та економічних компетенцій, які можна розглядати як пакет НМА підприємства, який здатен приносити підприємству інвестиційний прибуток та збільшувати його вартість. Для оцінки змін вартості запропоновано використання коефіцієнта Тобіна, який розраховується як відношення ринкової ціни підприємства до його балансової вартості. Запропоновано підхід до моделювання еластичності впливу НМА на вартість підприємства, що враховує як монетарні, так і немонетарні фактори росту вартості та дозволяє оцінити вплив кожної складової активів, а також ефективність діяльності підприємства в цілому. Для організації експертизи запропоновано використовувати лінгвістичні змінні Заде. Використання коефіцієнтів еластичності дозволяють визначити субститутні і комплементарні НМА Для оптимізації пакету НМА потрібно знаходити компроміс між рівнем комплементарності пакету, який визначає його ефективність, і рівнем субститутності пакету, який визначає його ризиковість. Показано, що еластичність цінності від прибутку НМА залежить від мультиплікації еластичності інвестиційної вартості від балансової вартості та еластичності балансової вартості від прибутку. Використання запропонованої моделі дає можливість підприємству суттєво підвищити ринкову оцінку власного капіталу за рахунок використання НМА, які не враховуються у балансі. The article defines the role of intangible assets (IAs) in the development of a new economy. It is shown that the IAs help to increase the competitiveness of enterprises and increase their capitalization on the world market, that is, they are an important component of the resource provision of economic activity. The concept of Value-Based Management cost management, which is based on declaring cost maximization as an objective of the activities and building a system for evaluating the results on the basis of value, is considered. Financial methods (Direct Intellectual Capital Methods; Market Capitalization Methods; Return on Assets Methods) and non-financial methods for evaluating intangible assets (methods for evaluating indicators) are characterized. The approach to the recognition of three groups of IAs — computerized information, innovative value and economic competences, which can be considered as a package of IAs of an enterprise that can bring investment income to an enterprise and increase its value, is shown. To assess changes in value, the use of the Tobin coefficient is proposed, which is calculated as the ratio of the market price of an enterprise to its book value. The proposed approach to modeling the elasticity of the impact of intangible assets on the value of the company takes into account both monetary and nonmonetary factors of value growth and allows to assess the impact of each component of assets, as well as the enterprise efficiency as a whole. For the organization of expertise it is suggested to use the linguistic variables of Zadeh. The use of elasticity coefficients allows determining substitute and complementary IAs. To optimize the IAs package, it is necessary to find a compromise between the level of complementarity of the package, which determines its efficiency, and the level of substitution of the package, which determines its riskiness. It is shown, that the elasticity of value from the profit of the IAs depends on the multiplication of the elasticity of the investment value from the book value and the elasticity of the book value from the profit. Using the proposed model allows the enterprise to significantly increase the market valuation of equity capital through the use of IAs that are not included in the balance sheet.
  • Item
    Моделювання коопераційних зв’язків в цифровій економіці
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Іванов, С. М.; Ivanov, S. M.
    В статті розібрано трансформація визначення коопераційних зв’язків з 90-х років до сьогодення. Виділено визначення коопераційних зв’язків та вектор розвитку їх в сучасних умовах. Проаналізовано взаємозв’язок кооперацій із ко-маркетингом. Висвітлено основні принципи застосування подвійного брендингу, крос-маркетингу, коаліційної програми лояльності, ко-брендингу. Дано визначення подвійного брендингу, його сутність та ефекти від використання. Проаналізована технологія кросмаркетингу та наведено приклад його застосування. Висвітлено переваги та недоліки застосування коаліційної програми лояльності. Дано визначення кобрендінгу та висвітлено для яких брендів варто застосовувати цей метод кооперацій. Проаналізовано використання мережі Інтернет для застосування коопераційних зв’язків нового типу. Побудована модель нечітких множин яка розраховую рівень застосування коопераційних зв’язків компаній. В моделі використовуються такі змінні як рівень взаємодії брендів, комплекс механізмів взаємодії, рівень взаємодії аудиторії компаній. Рівень взаємодії брендів розраховується на основі аналізу конкурують товари двох компаній чи взаємодоповнюють, чи відносяться товари до однієї цінової групи. Комплекс механізмів взаємодії оцінюється за використанням різних форм кросс-маркетингу, які свідчать про тісноту взаємодії двох брендів. Рівень взаємодії аудиторії компаній буде вимірюватись на основі інформації про послуги або продукти які виробляють партнери та взаємодію їх сегментів ринку. За вихідну змінну нечіткої моделі була обрана змінна «рівень застосування коопераційних зв’язків». Для формування бази знань при побудові моделі на підґрунті нечіткої логіки використовувались три терми для кожної змінної. На основі експертних та емпіричних даних було обрано трапецієвидну функцію належності. Проведено визначення лінгвістичних значень вхідних змінних та визначені параметри функцій належності вхідних змінних. Отриману модель можна використовувати при обґрунтуванні кооперацій компаній. Використання моделі розрахунку «рівня застосування коопераційних зв’язків» дає змогу збільшити якість прийнятих рішень щодо взаємодії різних брендів. The article analyzes the transformation of the definition of cooperative ties from the 90s to the present. The article deals with the transformation of the definition of cooperative ties from the 90s to the present day. The definitions of cooperative ties and their development vector in modern conditions are highlighted. Analyzed the relationship of cooperation with co-marketing. The main principles of the use of dual branding, cross-marketing, coalition loyalty programs, co-branding are covered. The definition of dual branding, its essence and the effects of use are given. The cross-marketing technology is analyzed and an example of its application is given. The advantages and disadvantages of using a coalition loyalty program are highlighted. The definition of co-branding is given and it is determined for which brands to use this method of cooperation. Analyzed the use of the Internet for the application of cooperative relations of a new type. A model of fuzzy sets has been built which calculates the level of application of cooperative relations of companies. The model uses such variables as the level of interaction between brands, a set of interaction mechanisms, the level of interaction between the audience of companies. The level of interaction between brands is calculated based on the analysis of whether the products of the two companies are competing or complementary, or whether the products belong to the same price group. A set of interaction mechanisms is evaluated for using various forms of cross-marketing, which testify to the cramped interaction between the two brands. The level of interaction of the audience of companies will be measured on the basis of information about the services or products that partners produce and the interaction of their market segments. For the initial variable of the fuzzy model, the variable “the level of application of cooperative relations” was chosen. To build a knowledge base when building a model based on fuzzy logic, three terms were used for each variable. Based on expert and empirical data, the trapezoid membership function was selected. The linguistic values – of the input variables are determined and the parameters of the membership functions of the input variables are determined. The resulting model can be used to justify the cooperation of companies. Using the model of calculating the “level of application of cooperative ties” allows you to increase the quality of decisions made on the interaction of different brands.
  • Item
    Модель системи цифрового маркетингу з використанням хмарних технологій
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Іванов, М. М.; Ivanov, M. M.
    В статті автором висвітлено сучасні тенденції розвитку систем цифрового маркетингу, які засновані на синтезі маркетингових функцій: аналітичних, виробничих, збутових та управлінських. Встановлено, що побудова моделі системи цифрового маркетингу з використанням хмарних технологій з використанням Internet-ресурсів є актуальною задачею. Наводиться аналіз теоретичних і практичних розробок щодо досліджень хмарних технологій, технологій реалізації продукції, управління бізнес-процесами, моделей інформаційних систем, моделей оптимізації цін і обсягів продажів на споживчих ринках, функцій і підходів управління в маркетингу, проблемно цільового управління бізнес-процесами, управління маркетинговим потенціалом підприємства. Проведений аналіз тенденцій розвитку хмарних технологій показує, що хмарні технології стають все більш затребуваними і дозволяють на базі багатовимірних структур вирішувати сучасні маркетингові функції. Запропоновано методологію побудови цифрових маркетингових систем базується на наступних принципах: достовірність інформації, формування багатовимірних структур і зберігання даних, заміщення. Наводиться запропонована класифікація принципів і методологічних основ побудови цифрових маркетингових систем з використанням хмарних технологій систем з урахуванням наступних принципів створення і функціонування цифрових маркетингових систем: принцип законності, принцип глобальності, принцип безперервності, принцип стандартності, принцип інтерактивності, принцип рівноправності та безпеки. Побудовано узагальнену модель цифрової маркетингової системи, яка заснована компонентах відповідних процесів маркетинговій системі, що дозволяє враховувати переваги автоматизованих систем управління і процесного підходу у цифрових маркетингових системах. Відповідно до побудованої моделі цифрової маркетингової системи було сформульовано аксіоматику маркетингових процесів. Наведено метод управління даними у хмарному сховище, який включає наступні етапи: проекція даних, побудова запиту, аналіз та подання даних для візуалізації вимірів, згортка та деталізація. Значення запиту можуть поєднуватися в структуру, що можуть складатися з декількох рівнів. Результатом використання хмарного сховища в цифрових маркетингових системах є оперативна обробка даних з відображенням результатів маркетингових досліджень. In the article the author highlighted the modern tendencies of the development of digital marketing systems, which are based on the synthesis of marketing functions: analytical, production, marketing and management. It is established that construction of a model of digital marketing system using cloud technologies using Internet-resources is an actual task. An analysis of theoretical and practical developments in the field of research on cloud technologies, product sales technologies, business process management, information systems models, price optimization models and sales volumes on consumer markets, functions and approaches in marketing management, problem-oriented business process management, marketing management the potential of the enterprise. An analysis of trends in the development of cloud technologies shows that cloud technologies are becoming more and more popular and allow us to solve modern marketing functions based on multidimensional structures. The proposed methodology for constructing digital marketing systems is based on the following principles: reliability of information, the formation of multidimensional structures and data storage, replacement. The proposed classification of principles and methodological foundations for the construction of digital marketing systems using cloud systems technologies is based on the following principles of the creation and operation of digital marketing systems: the principle of legality, the principle of globality, the principle of continuity, the principle of standardization, the principle of interactivity, the principle of equality and security. A generalized model of the digital marketing system based on the components of the corresponding processes in the marketing system is constructed, which allows taking into account the advantages of automated control systems and process approach in digital marketing systems. In accordance with the constructed model of the digital marketing system, the axiomatics of marketing processes was formulated. The data management method in a cloud storage is provided, which includes the following steps: data projection, query construction, analysis and presentation of data for visualization of measurements, convolution and detailing. The value of the query can be combined into a structure that can consist of several levels. The result of cloud storage in digital marketing systems is the rapid processing of data reflecting the results of marketing research.
  • Item
    Стратегічний потенціал альтернативної енергетики в Україні
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Зінькевич, Тетяна Олексіївна; Zinkevych, Tetyana; Зинкевич, Татьяна Алексеевна; Долгополова, Ірина Сергіївна; Dolgopolova, Iryna
    В статті розглянуто сучасні аспекти використання альтернативних джерел енергії, проаналізовано перспективи їх використання, а також окреслено шляхи покращення енергетичної ситуації країни. Відновлювані джерела енергії мають бути розглянуті менеджментом як стратегічно важливий елемент бізнесу. Вони мають ряд беззаперечних переваг перед традиційними. Такими перевагами можна назвати і ресурс альтернативних джерел (таких як сонце, вітер та вода) практично невичерпний, і те, що шахти експлуатуються вже довгий час та більшість з них потребують постійної модернізації, а значить і значних капіталовкладень. Варто зазначити, що ВДЕ — екологічно чистий вид енергії; а також, що ергономічність — електростанції ВДЕ (наприклад, вітрові) займають мало місця і легко вписуються в будь-який ландшафт, а також відмінно поєднуються з іншими видами господарського використання території. В статті обумовлено, що розвиток комплексу альтернативної енергетики буде сприяти покращенню екологічної ситуації та привабить зовнішніх інвесторів, що дозволить вирішити проблему компанії з капіталозабезпеченням. Обґрунтовано необхідність перегляду стратегії енергетичної компанії та впровадження вартісно-орієнтоване управління з метою довгострокового управління вартістю підприємства, забезпечення самостійності відділу контролінгу у прийнятті рішень шляхом відокремлення його з лінійно підпорядкованої фінансовому відділу структури у штабну (з підпорядкуванням вищому керівництву), а також здійснення управління енергетичним потенціалом компанії через розвиток альтернативної енергетики та поступового нарощення потужностей ВДЕ замість інвестування в збиткові активи традиційної енергетики. The article considers the modern aspects of using alternative energy sources, analyzes the prospects for their use, and outlines ways to improve the energy situation in the country. Management as a strategically important element of the business should consider renewable energy sources. They have a number of indisputable advantages over traditional ones. Such advantages can be called the resource of alternative sources (such as the sun, wind and water) are practically inexhaustible, and the fact that the mines have been exploited for a long time and most of them need constant modernization, and therefore significant investments. It should be noted that RES is an environmentally friendly form of energy; and also, that ergonomics — power plants of renewable energy sources (for example, wind power) take up little space and easily fit into any landscape, and also are perfectly combined with other types of economic use of the territory. The article stipulates that the development of an alternative energy complex will help to improve the environmental situation and attract external investors, which will solve the company’s problem with capital supply. The necessity of reviewing the strategy of the energy company and the introduction of value-based management with the goal of long-term enterprise value management are substantiate, and ensuring the independence of the controlling department in decision-making by separating it from the structure that is linearly subordinate to the financial department to headquarters (with subordination to top management), and managing the energy potential of the company through the development of alternative energy and the gradual expansion of renewable energy facilities instead of investing in unprofitable assets of traditional energy.
  • Item
    Маркетинговий аудит внутрішнього середовища підприємства
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Дерев’янченко, Тетяна Єгорівна; Derev’yanchenko, Tetyana; Деревянченко, Татьяна Егоровна
    В статті розглянуто актуальні питання змісту та особливостей проведення маркетингового аудиту внутрішнього середовища підприємства. Маркетинговий аудит — найбільш ефективний і найменш відпрацьований вид маркетингового контролю, об’єктом ревізії якого є практично всі аспекти маркетингового процесу. Фактично всі інші види маркетингового контролю — його складові. Між тим, зростаюча турбулентність ринкового середовища вимагає наявності у будь-якого підприємства ефективного управлінського інструментарію за допомогою якого з певною періодичністю можна критично оцінювати не тільки рівень ефективності окремих елементів комплексу маркетингу, а й мати можливість час від часу проводити аудит маркетингової стратегії. Недостатня методична розробленість маркетингового аудиту уповільнює ефективне застосування маркетингу на практиці, як основного механізму досягнення довгострокового економічного успіху. В умовах жорсткого конкурентного середовища надзвичайно важливим є проведення керівництвом (власників) підприємства постійного аналізу та контролю виконання маркетингової програми, розробленої на основі дослідження ринку, аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства, розробки стратегії та тактики поведінки на ринку. Надзвичайну роль в оцінюванні відповідності маркетингової програми наявним потребам підприємства та контролю за її виконанням відіграє маркетинговий аудит. У розвинутих країнах, крім традиційних форм контролю, широко застосовують маркетинговий аудит. Чи не найважливішим завданням підприємства є проведення маркетингового аудиту та ефективне використання його результатів. Під аудитом середовища маркетингу розуміють систематизований процес аналізу, об’єктивного оцінювання і прогнозу чинників маркетингового середовища з метою визначення невикористаних можливостей і прихованого потенціалу підприємства. Для вітчизняних підприємств необхідно адаптувати принципи і методи маркетингового аудиту стосовно українських реалій зумовлено високою нестабільністю конкурентного середовища. The article deals with the actual issues of content and features of marketing audit of the internal environment of the enterprise. Marketing audit — the most effective and least worked out kind of marketing control, the object of audit which is practically all aspects of the marketing process. In fact, all other types of marketing controls are its components. Meanwhile, the growing turbulence of the market environment requires the presence of any enterprise effective management tools that help with a certain periodicity can critically assess not only the effectiveness of individual elements of the marketing mix, but also be able to periodically audit marketing strategy. Insufficient methodological development of marketing audit slows down the effective use of marketing in practice as the main mechanism for achieving long-term economic success. In a harsh competitive environment, it is extremely important for the management (owners) of the company to continuously analyze and control the implementation of a marketing program developed on the basis of market research, analysis of the internal and external environment of the enterprise, development of strategy and tactics of behavior in the market. The marketing audit plays an extraordinary role in assessing the compliance of a marketing program with the needs of the enterprise and monitoring its implementation. In developed countries, in addition to traditional forms of control, widely used marketing audit. Whether or not the most important task of an enterprise is carrying out of marketing audit and effective use of its results. Under the audit of the marketing environment understand the systematized process of analysis, objective assessment and forecasting factors of the marketing environment in order to identify the untapped opportunities and hidden potential of the enterprise. For domestic enterprises it is necessary to adapt the principles and methods of marketing audit in relation to Ukrainian realities due to the high instability of the competitive environment. Consequently, a marketing audit needs to be widely used.
  • Item
    Моделювання кооперативної гри виробника і дилера
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Данилюк, Н. М.; Danylyuk, N. M.
    У статті розглянуто модель взаємодії підприємствавиробника та підприємства роздрібної торгівлі (ритейлера) як учасників вертикального маркетингового каналу, що дає змогу визначити їх рівноважні цінові стратегії, які, у свою чергу, впливають на формування обсягів продажів та прибутків як виробника, так і посередника. До уваги береться децентралізований маркетинговий канал, в якому ступінь взаємодії виробника та посередника, процес прийняття ними рішень щодо політики ціноутворення і формування доходів визначаються через чисельне моделювання оптимальних стратегій учасників каналу. Проаналізовано вибір методів визначення витрат на маркетингові комунікації та їх використання на підприємствах має в комплексі враховувати всі чинники, що впливають на створення ефективної системи інтегрованих маркетингових комунікацій. Розглянуто можливість, що дозволяє досягти координації маркетингової програми та оцінити вигоду ритейлера у можливості використання всього спектра маркетингових комунікацій бренду у відповідності з планом, оптимізованим для роздрібного продавця. Показано, що мотивуючою ціллю виробника є отримання додаткового прибутку, а також послідуючий механізм розподілення даного прибутку, який виробник та ритейлер досягають, рухаючись до співпраці. Так для виробника вибір узгодженої, координованої програми, навіть у випадку диктованих умов роздрібного продавця, завжди кращий, ніж ситуація конфлікту. Дослідження орієнтоване на отримання оптимального розв’язку кооперативної гри учасників каналу товароруху, що свідчить про можливість підвищення прибутків виробника та посередника за умови взаємодії у формі договірних відносин. Результати дослідження можуть бути використані для оптимізації стратегій ціноутворення учасників вертикального маркетингового каналу. Пропоноване дослідження орієнтоване на пошук оптимального розв’язку економікоматематичної ігрової моделі з урахуванням впливу кооперативної реклами та стратегій ціноутворення на формування доходів підприємствавиробника та підприємства роздрібної торгівлі, що взаємодіють у вертикальному маркетинговому каналі. The article deals with the model of interaction between the enterprise manufacturer and the retailer (retailer) as a participant in the vertical marketing channel, which enables them to determine their equilibrium price strategies, which, in turn, affect the formation of sales and profits of both the producer and the intermediary. The focus is on a decentralized marketing channel in which the degree of interaction between the manufacturer and the intermediary, the process of their decision making regarding pricing policy and income generation are determined through numerical simulation of the best strategies of the channel participants. The analysis of the choice of methods for determining the costs of marketing communications and their use in enterprises should in the complex consider all the factors affecting the creation of an effective system of integrated marketing communications. The opportunity to reach the coordination of the marketing program and to assess the benefit of the retailer in the possibility of using the entire range of brand marketing communications in accordance with the plan optimized for the retailer is considered. It is shown that the manufacturer’s motivation is to generate additional profit, as well as the subsequent mechanism of distribution of this profit, which the manufacturer and retailer achieve, moving towards cooperation. So for the manufacturer, the choice of a coherent, coordinated program, even in the case of dictated terms of the retailer, is always better than the situation of the conflict. The research is aimed at obtaining the optimal solution of the cooperative game of the participants of the channel of commodity movement, which indicates the possibility of increasing profits of the manufacturer and the intermediary provided that the interaction in the form of contractual relations. Research results can be used to optimize the pricing strategies of participants in the vertical marketing channel. The proposed study is aimed at finding the optimal solution of the economicmathematical game model taking into account the influence of co-operative advertising and pricing strategies on the formation of revenues of the enterpriseproducer and retailers, which interact in the vertical marketing channel.
  • Item
    Оцінювання результативності діяльності компанії
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Григорук, П. М.; Hryhoruk, P.; Завгородня, Т. П.; Zavhorodnia, T.; Григорук, С. С.; Hryhoruk, S.
    Економічне зростання та подальший розвиток економіки України, окремих її галузей, неможливі без підвищення ефективності діяльності підприємств, що їх представляють. Від ефективності діяльності підприємства певною мірою залежить рівень досягнення його цілей, тобто його результативність. Результати оцінювання результативності дозволяють встановити масштаб і зміну спрямованості управління діяльністю підприємства, прогнозувати їх вплив на ключові функціональні підсистеми підприємства, сприяють ухваленню управлінських рішень, спрямованих на підвищення рівня ефективності його діяльності. В статті розглянуто підходи до змістового наповнення категорії результативності діяльності, встановлено її зв’язок з категорією ефективності діяльності. Зроблено висновок, що різноманітність підходів щодо трактування сутності категорії результативності зумовлена широким спектром її застосування та особливостями сфери діяльності підприємства. Визначено комплексність та багатокритеріальність результативності діяльності. Розглянуто підхід до оцінювання результативності діяльності, оснований на методі інтегрального показника. Проведено апробацію запропонованого підходу на прикладі двох наборів вихідних показників. Перший набір показників визначений за методикою Д. Сінка і складається з шести груп показників. Інтегральний показник побудований за методом блочної згортки і являє собою комбінацію часткових інтегральних показників, побудованих для кожної групи. Другий набір являє собою сукупність показників рентабельності. В статті проведені розрахунки за статистичними даними реального підприємства за період з 2013 року по 2016 рік. Встановлено зниження рівня результативності діяльності впродовж досліджуваного періоду часу. Зіставлення розрахунків за обома наборами показників показало ідентичність результатів. В статті запропоновано комплекс заходів для підвищення результативності діяльності підприємства. Economic growth and development of the Ukraine’s economy, some of its branches, is impossible without increasing the efficiency of enterprises that represent them. The level of achievement of its goals, i.e. its performance, depends to a certain extent on the efficiency of the enterprise’s activity. The results of performance evaluation allow to establish the scale and modification of management direction of the enterprise activity, to predict their influence on the key functional subsystems of the enterprise, contribute to the adoption of managerial decisions aimed at increasing the level of efficiency of its activity. The article discusses the approaches to the content of the content of the category of activity’s performance, establishes its relationship with the category of activity’s efficiency. It is concluded that the diversity of approaches to the interpretation of the essence of the category of performance is due to the wide range of its application and the features of the field of enterprise activity. The complexity and multi-criteria of the performance of the activity are determined. The approach to the assessment of performance based on the comprehensive index method is considered. The proposed approach is tested on the two sets of initial indicators. The first set of indicators is based on the D. Sink’s methodology and consists of six groups of indicators. The comprehensive index is constructed by the method of block convolution and is a combination of partial comprehensive indexes constructed for each group. The second set is a group of profitability indicators. The article contains calculations based on statistical data of the real enterprise for the period from 2013 to 2016. A decrease in the level of activity’s performance during the period under study was established. Comparison of the calculations for both sets of indicators showed the identity of the results. The article proposes a set of measures to improve the enterprise activity’s performance.
  • Item
    Багатокрова модель оптимальної стратегії компанії-дистриб’ютора на ринку фармацевтичної продукції
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Бойчук, М. В.; Boychuk, M.; Ярошенко, О. І.; Yaroshenko, O.
    Фармацевтичні дистрибуційні компанії є важливою ланкою у розподілі лікарських засобів і виробів медичного призначення від виробника до споживача. Проте є ряд проблем на шляху досягнення ними стійкого розвитку: особливі вимоги до зберігання, транспортування, складування, документального супроводу товару, залежність від виробників та споживачів фармацевтичної продукції, тривалі відстрочки платежів за продані товари, а також загальна ситуація у країні, зокрема зниження купівельної спроможності національної валюти, підвищення відсоткових ставок за кредитами тощо. Тому виникає необхідність вивчення діяльності компаній-дистриб’юторів та методів управління їх господарсько-економічною діяльністю, які б дозволяли зберегти та зміцнити їх становище на ринку. У роботі запропоновано багатокрокову модель оптимальної стратегії компанії-дистриб’ютора на ринку фармацевтичної продукції з урахуванням кредитних платежів та обмеженням на розмір граничного прибутку. З математичної точки зору дана задача є задачею багатокрокового оптимального керування, де керуванням виступає обсяг грошового кредиту, а фазовою траєкторією — обсяг руху товару. У роботі проведено її дослідження за допомогою достатніх умов оптимальності, описано структуру оптимального процесу та розмір оптимального середнього прибутку. Також наведено алгоритм оптимізації даної задачі за відсутності мінімального стартового капіталу. Методологія розв’язання багатокрокової моделі оптимальної стратегії компанії-дистриб’ютора на ринку фармацевтичної продукції проілюстрована на модельному прикладі та вказано, що вона має місце і для більш загального критерію максимізації прибутку, а також при кусково-постійній відсотковій ставці грошового кредиту. Pharmaceutical distribution companies constitute an important link in the distribution of medicines and medical products from the manufacturer to consumer. However, there are a number of problems on their way of achieving a sustainable development i.e., special storage requirements, transportation, warehousing, documentary support of goods, dependence on producers and consumers of pharmaceutical products, long delays in payments for the goods sold, in addition to general situation in the country, in particular, reduction of purchasing power of the national currency, raising interest rates on loans etc. Therefore, the study of the activities of distribution companies and methods of managing their business activities, which would allow them to maintain and strengthen their position at the market, is of great current interest. The purpose of the paper is to present a multistep model of the optimal credit strategy of a distribution company at the pharmaceutical products market taking into account credit payments and constraints on the size of the marginal revenue. In the mathematical terms, the given problem is the one of the optimal control, where the amount of pharmaceutical products acts as a phase trajectory and the amount of the credit given to a distribution company is a control. To solve the problem sufficient optimality conditions are used. The structure of the optimal process and the optimal average profit for the given model is described. An optimization algorithm for this task is also presented in the absence of a minimum starting capital. The methodology for studying of the optimal strategy multistep model of the distribution company at the pharmaceutical market is illustrated with a model example as well as pointed out that it is also correct for the more general criterion of profit maximization and for the piecewise constant interest rate of the monetary loan.
  • Item
    Модель спільного впливу рекламних відгуків і ціноутворення у збільшенні базового рівня збуту
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Блудова, Тетяна Володимирівна; Bludova, Tetiana; Блудова, Татьяна Владимировна; Островська, Марія Сергіївна; Ostrovska, Mariya; Островская, Мария Сергеевна
    В статті показано, що на ефективність рекламних звернень впливає частота їх повторення, причому кількість показів рекламного звернення має враховувати ефект запам’ятованості реклами, що є особливо важливим для розроблення графіків показу для звернень цільовій аудиторії. Показано, що в основу інформаційного забезпечення цільової аудиторії споживачів про продукцію підприємства покладено три економічні та технічні рішення: рішення щодо рекламного тексту, рішення щодо бюджету; рішення щодо розповсюдження рекламного звернення в засобах масової інформації. Сьогодні вже створено технічні засоби і моделі комунікативних процесів, що дають змогу охопити всі складові процесу рекламних звернень. Доведено, що на ефективність рекламних звернень впливає частота їх повторення і показано, що кількість показів рекламного звернення має враховувати ефект запам’ятованості реклами, що є особливо важливим для розроблення графіків показу для звернень цільовій аудиторії. Проаналізовано ефект синергії впливу ціноутворення та рекламних звернень на рівень збуту підприємства та підвищення його базового рівня збуту за рахунок синергії. Визначено наявність позитивної синергії за критеріями: рівень раціоналізації й оптимізації технологічного процесу і використання ресурсів; ефективність управління; підвищення конкурентоспроможності, стійкості, а також стабільності підприємства; зміна рівня попиту на продукцію (збільшення); обстановка в колективі: психологічний клімат, підвищення лояльності персоналу. Визначено критерії наявності позитивної синергії за рахунок оптимізації технологічного процесу, ефективності управління, що приводить до підвищення конкурентоспроможності підприємства. Показано, що синергія є перевагою, яку не зможуть повторити конкуренти, причому грамотно використовувані ефекти синергії здатні значно збільшити прибуток підприємства. Доведено, що для управління синергією потрібні відповідні знання, навички, здібності персоналу та організації, а також умови, що дозволяють їх застосувати. The article shows that the effectiveness of adverts is influenced by the frequency of their repetition, and the number of adverts should take into account the effect of memorization of advertising, which is especially important for the development of display schedules for hits to the target audience. It is shown that the basis of information provision of the target audience of consumers on the products of the company is three economic and technical solutions: the decision on advertising text, the decision on the budget; decision on distribution of advertising appeal in the mass media. Today, technical means and models of communicative processes have already been created, enabling to cover all components of the process of advertising appeals. It is proved that the effectiveness of advertisements is influenced by the frequency of their repetition, and it is shown that the number of impressions of an advertisement must take into account the effect of remembering advertising, which is especially important for the development of display schedules for hits to the target audience. The effect of synergy of influence of pricing and advertising appeals on the level of sales of the enterprise and increase of its basic level of sales due to synergy is analyzed. The presence of positive synergy according to the criteria has been determined: the level of rationalization and optimization of the technological process and the use of resources; management efficiency; enhancing competitiveness, sustainability, and enterprise stability; change in the level of demand for products (increase); situation in the team: psychological climate, increase of staff loyalty. The criteria of positive synergy are determined due to optimization of the technological process, management efficiency, which leads to increase of the competitiveness of the enterprise. It has been shown that synergy is an advantage that can not be replicated by competitors, and that the synergy effects can significantly increase the company’s profit. It is proved that synergy management requires relevant knowledge, skills, abilities of staff and organizations, and the conditions that allow them to apply.
  • Item
    Моделювання динаміки ринку криптовалют
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Безкоровайний, Віталій Сергійович; Bezkorovainyi, V. S.; Безкоровайный, Виталий Сергеевич; Дербенцев, Василь Джоржович; Derbentsev, V.; Дербенцев, Василий Джорджевич
    Робота присвячена питанням моделювання короткострокої динаміки криптовалют. Для використання криптовалют як інвестиційного активу необхідно мати ефективні інструменти прогнозування їх курсової вартості, принаймні на короткострокову перспективу. Вирішення завдання оцінювання прибутковості інвестування у криптовалюти передбачає здійснення систематичного моніторингу стану ринку, на основі якого можна побудувати модель динаміки курсової вартості криптовалюти на досліджуваний часовий горизонт. Було обрано методологію рядів Фур’є для розрахунку рівнів котирувань, що дозволяє ефективно користуватися сучасними методами прогнозування, зокрема,такими, як кусково-неперервні функції Уолша Проведено розрахунки та наведено графічне відображення відновленого часового ряду та похибки котирувань BTC/USD, LTC/USD, ETH/USD. Побудовано математичну модель короткострокового прогнозу криптовалют із використанням ланцюгів Маркова. Перевагами розробленої моделі є: її незалежність від статистичних характеристик розподілу ймовірностей котирувань валюти; адаптивність, яка полягає в накопиченні нової інформації та корегуванні параметрів моделі на кожному кроці; можливість автоматизації процесу прогнозування. This paper is devoted to modeling of short-term dynamics of cryptocurrencies. To use cryptocurrencies as an investment asset, it is necessary to have effective tools for forecasting their exchange rate, at least for the short-term. The decision of the task of estimating the profitability of investing in cryptocurrencies involves the systematic monitoring of the market condition, on the basis of which a model of the dynamics of the exchange rate of cryptocurrencies for the investigated time horizon can be constructed. We have chosen the Fourier series methodology for calculating quotation levels, which allows us to effectively use modern forecasting methods, in particular, such as the piecewise continuous Walsh functions. The calculations are carried out and the graphic representation of the restored time series and quotation errors BTC / USD, LTC / USD, ETH / USD are presented. A mathematical model of the short-term forecasting cryptocurrencies with using Markov chains was constructed. The advantages of the developed model are: (i) its independence from the statistical properties of the distribution of probabilities of quotations of currency; (ii) adaptability, which consists in the accumulation of new information and adjusting the parameters of the model at each step; (iii) possibility of automation of forecasting process.
  • Item
    Розробка економіко-математичної моделі оптимального розміщення станцій обслуговування в умовах невизначеності
    (ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Бандоріна, Л. М.; Bandorina, L.; Лозовський, О. С.; Lozovsky, A.
    В роботі досліджена одна спеціального вигляду задача оптимального покриття або розбиття множини споживачів на зони обслуговування без обмежень на потужності станцій з відшуканням координат центрів підмножин в умовах невизначеності. Побудовано економіко-математичну модель оптимального розміщення станцій обслуговування з одночасним визначенням меж зон обслуговування кожною окремою станцією в умовах невизначеності для випадку, коли швидкість пересування споживача задається функцією, що залежить від рельєфу місцевості, якості дорожнього покриття, вартості палива, сезонності, виду транспорту, що використовується, та інших випадкових факторів. Також попит на послуги може бути залежним від деякої випадкової величини, для якої відомі її характеристики. Визначено критерій ефективності розбиття на сегменти обслуговування, як коефіцієнт нерівномірності навантаження по споживачам. Побудована економіко-математична модель задачі для випадків, коли споживачі розподілені неперервно або дискретно. Зазначено, що розв’язання дискретної задачі може бути частинним випадком неперервної. Побудовано наближений детермінований еквівалент задачі для розв’язання, за допомогою введення характеристичних функцій підмножин споживачів, розроблено алгоритм її розв’язання. Запропоновано критерій ефективності розбиття на сегменти обслуговування, що визначається як коефіцієнт нерівномірності навантаження по споживачам. Побудовану модель можна використовувати для розв’язання задач розміщення поштових відділень, магазинів, що реалізують товари першої необхідності, планування місць розмітки пішохідних переходів, розміщення пунктів утилізації побутових відходів та інших об’єктів, а також визначення меж обслуговування цими об’єктами. Для цього необхідно проведення додаткових досліджень, зібрати та статистично обробити додаткову інформацію про можливі шляхи пересування споживачів та можливі місця розміщення станцій обслуговування. Аналіз інфраструктури населеного пункту або регіону дозволить з’ясувати вузькі проблемні місця в функціонуванні різних організацій, усунення яких призведе до підвищення якості життя населення. We research a particularly specified problem of optimal coverage or partitioning a set of consumers into service areas without limits on the service station yield, we determine the centers of the resulting subsets in uncertain environment. We construct an economical-mathematical model for optimal distribution of service stations which simultaneously determines the service area of each station in uncertain environment. The model assumes consumer velocity to depend on the topography of the terrain, quality of the road surface, cost of the fuel, season of the year, type of the transportation, and other random factors. Furthermore, service demand is considered a random variable with known distribution. We define the coefficient of uneven load among the consumers as the efficiency criteria for resulting partitioning. The model is applicable to discrete as well as continuous distribution of consumers. It is noted that solutions for discrete form of the problem are actually a partial case of the continuous solution. We approximate the deterministic equivalent of the problem by introducing characteristic functions for consumer subsets, and propose an algorithm for this problem. We propose a criteria to measure the partitioning efficiency which is defined as the coefficient of uneven load among the consumers. The resulting model can be applied to tasks such as placement of post offices and essential goods stores, planning the pedestrian crossings, placement of waste disposal plants and similar establishments. The model can also predict the effective service area of such facilities.This requires additional research and data on possible consumer routes and service station locations. Infrastructure analysis of a particular settlement or region should reveal inefficiency bottlenecks in various municipal operations. Elimination of the identified bottlenecks will improve the quality of life of the local population.