Кафедра теоретичної юриспруденції
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра теоретичної юриспруденції by Author "Chorna, Viktoriia"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Адаптація банківських послуг для осіб з інвалідністю: особливості адміністративно-правового регулювання(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Чорная, Виктория Григорьевна; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Владимировна; Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ даній статті визначено, що доступність фінансових і банківських послуг становить вкрай актуальне питання для осіб з інвалідністю і може включати декілька аспектів. Серед них можливість самостійного входу в приміщення банку чи іншої фінансової установи та комунікації із їх співробітниками, можливість зняття коштів в банкоматі, виконання платежів, отримання коштів, оформлення позик чи кредитів, перерахування та отримання коштів, включаючи самостійне користування віддаленими банківськими послугами через інтернет, телефонний та інтернет банкінг. Проте на сьогодні всі ці аспекти у багатьох випадках виявляються проблемними та потребують вдосконалення. Акцентовано увагу, що наразі головними проблемами забезпечення доступності особам з обмеженими можливостями до отримання банківських послуг є не лише технічне забезпечення, але комунікаційна складова. Так, звернуто увагу на необхідності удосконалення порядку ліцензування банків у частині забезпечення законодавчо визначених прав маломобільних громадян, серед яких особи з інвалідністю, вагітні жінки, особи похилого віку та інші категорії населення, та полегшення їм життя шляхом створення умов доступності банківської сфери, вводячи в нього наступні покращення: а) приміщення банку (філії/відділення), де здійснюється обслуговування клієнтів, повинні бути доступними для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення згідно з державними будівельними нормами, правилами і стандартами. Це повинно бути підтверджено документально фахівцем з питань технічного обстеження будівель та споруд, який має кваліфікаційний сертифікат. Фахівець повинен перевірити відповідність приміщення дотримання ДБН В.2.2-17:2006 «Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення», ДСТУ-Н Б В.2.2-31:2011 «Настанова з облаштування будинків і споруд цивільного призначення елементами доступності для осіб з вадами зору та слуху» та ДСТУ Б ISO 21542:2013 «Будинки і споруди. Доступність і зручність використання побудованого життєвого середовища»; б) інформація про умови доступності приміщення банку (філії/відділення) для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення повинна бути розміщена в ісці, доступному для візуального сприйняття клієнтами. In this article it is determined that the accessibility of financial and banking services is an extremely relevant issue for persons with disabilities and may include several aspects. Among them, the ability to independently enter the premises of a bank or other financial institution and communicate with their employees, the ability to withdraw funds from an ATM, make payments, receive funds, issue loans or credits, transfer and receive funds, including independent use of remote banking services via the Internet, telephone and internet banking. However, today all these aspects are in many cases problematic and need improvement. Attention is drawn to the fact that currently the main problems of ensuring access to banking services for persons with disabilities are not only technical support, but also the communication component. Thus, attention was paid to the need to improve the procedure for licensing banks in terms of ensuring the legally defined rights of citizens with reduced mobility, including persons with disabilities, pregnant women, the elderly and other categories of the population, and to make their lives easier by creating conditions for the accessibility of the banking sector. the following improvements: a) the premises of the bank (branches/departments), where customer service is provided, must be accessible to persons with disabilities and other groups with limited mobility in accordance with state building regulations, rules and standards. This must be documented by a specialist in technical inspection of buildings and structures who has a qualification certificate. The specialist must check the compliance of the premises with compliance with DBN V.2.2-17:2006 "Accessibility of buildings and structures for groups of people with limited mobility", DSTU-NB V.2.2-31:2011 "Guidelines for the arrangement of buildings and structures of civil purpose with elements of accessibility for persons with visually and hearing impaired" and DSTU B ISO 21542:2013 "Buildings and structures. Accessibility and ease of use of the built living environment"; b) information on the conditions of accessibility of the bank's premises (branches/departments) for persons with disabilities and other less mobile population groups should be placed in a place accessible for visual perception by customers.Item Генезис розвитку інвестиційної діяльності в Україні(ПВНЗ «Університет сучасних знань», 2024) Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Власенко, Валентина Василівна; Vlasenko, ValentynaВ даній статті розглянуто генезис розвитку інвестиційної діяльності в Україні. Період до незалежності (до 1991 року). До здобуття незалежності у 1991 році, Україна була частиною Радянського Союзу, де інвестиційна діяльність регулювалася централізованою плановою економікою. Основними інвестиціями були державні вкладення у великі промислові проекти, інфраструктуру та сільське господарства. Приватних інвестицій практично не існувало, а іноземні інвестиції були обмежені. Період проголошення незалежності України (1991-1994 рр.) є другим етапом історії становлення адміністративно-правового регулювання інвестиційної діяльності в країні. Цей період характеризується фундаментальними змінами в політичній, економічній і правовій системах, які стали основою для подальшого розвитку ринкових відносин та залучення інвестицій. Третій період розвитку інвестиційної діяльності в Україні, на нашу думку, можна ознаменувати як створення основ правового регулювання інвестиційної діяльності (1994-2004) був надзвичайно важливим для формування основ правового регулювання інвестиційної діяльності в Україні. У цей час було прийнято ряд ключових законодавчих актів, створено нові інституції для підтримки інвестицій, підписано важливі міжнародні угоди та проведено податкові реформи. Ці заходи сприяли стабілізації економіки, поліпшенню інвестиційного клімату та залученню як внутрішніх, так і іноземних інвестицій в Україну. Наступним періодом розвитку інвестиційної діяльності є період економічного зростання та вступу до СОТ (2004-2014). Наступним періодом можна визначити період політичної нестабільності та військових дій в Україні (2014-2024). Можна виокремити наступні характерні особливості періоду даного періоду: 1) зниження інвестиційної привабливості та ризики. Політична нестабільність та військові дії на Сході України суттєво вплинули на загальний інвестиційний клімат. Відбулося значне зниження прямих іноземних інвестицій через високі ризики та невизначеність щодо безпеки капіталовкладень. Інвестори стали обережнішими щодо вкладання коштів в економіку країни; 2) відтік іноземних інвесторів. Багато іноземних компаній вирішили призупинити або згорнути свою діяльність в Україні через ризики, пов’язані з військовими діями та політичною нестабільністю; 3) зростання вартості страхування інвестицій. Компанії, що вирішили залишитися, зіштовхнулися з підвищенням вартості страхування своїх інвестиційних проектів; 4) вплив санкцій та торговельні обмеження. Війна та політичні конфлікти призвели до запровадження міжнародних санкцій та торговельних обмежень, які вплинули на економіку України та її партнерів. Це вплинуло на можливості залучення інвестицій та торгівлі з іншими країнами. Генезис розвитку інвестиційної діяльності в Україні відображає складний шлях від планової економіки до ринкових відносин, з періодами економічного зростання та спаду, політичної стабільності та конфліктів. Ключовими завданнями на майбутнє є створення стабільного і передбачуваного інвестиційного клімату, покращення правового регулювання та залучення інвестицій для відновлення країни після війни. This article examines the genesis of the development of investment activity in Ukraine. The period before independence (until 1991). Before gaining independence in 1991, Ukraine was part of the Soviet Union, where investment activities were regulated by a centrally planned economy. The main investments were state investments in large industrial projects, infrastructure and agriculture. Private investment was practically non-existent, and foreign investment was limited. The period of the declaration of independence of Ukraine (1991–1994) is the second stage in the history of the formation of administrative and legal regulation of investment activities in the country. This period is characterized by fundamental changes in the political, economic and legal systems, which became the basis for the further development of market relations and investment attraction. The third period of development of investment activities in Ukraine, in our opinion, can be marked as the creation of the foundations of legal regulation of investment activities (1994–2004) was extremely important for the formation of the foundations of legal regulation of investment activities in Ukraine. During this time, a number of key legislative acts were adopted, new institutions were created to support investments, important international agreements were signed and tax reforms were carried out. These measures contributed to stabilizing the economy, improving the investment climate, and attracting both domestic and foreign investments to Ukraine. The next period of development of investment activity is the period of economic growth and accession to the WTO (2004–2014). The next period can be defined as the period of political instability and military operations in Ukraine (2014–2024). The following characteristic features of the given period can be singled out: 1) decrease in investment attractiveness and risks. Political instability and military actions in the East of Ukraine significantly affected the general investment climate. There has been a significant decline in foreign direct investment due to high risks and uncertainty regarding the safety of capital investments. Investors have become more cautious about investing in the country's economy; 2) outflow of foreign investors. Many foreign companies have decided to suspend or curtail their activities in Ukraine due to the risks associated with hostilities and political instability; 3) growth in the cost of investment insurance. Companies that decided to stay were faced with an increase in the cost of insuring their investment projects; 4) the impact of sanctions and trade restrictions. The war and political conflicts led to the introduction of international sanctions and trade restrictions, which affected the economy of Ukraine and its partners. This affected the possibilities of attracting investment and trade with other countries. The genesis of the development of investment activities in Ukraine reflects a complex path from a planned economy to market relations, with periods of economic growth and decline, political stability and conflicts. The key tasks for the future are to create a stable and predictable investment climate, improve legal regulation and attract investment for the country's post-war reconstruction.Item Правове регулювання фінансової відповідальності за порушення екологічних нормативів охорони тваринного світу(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2023) Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Чорная, Виктория Григорьевна; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Владимировна; Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ даній статті правове регулювання фінансової відповідальності за порушення екологічних нормативів охорони об’єктів тваринного світу. Під час розроблення та встановлення нормативів екологічної безпеки повинні враховуватися вимоги щодо охорони тваринного світу та середовища існування тварин. Затвердження нормативів екологічної безпеки та лімітів добування диких тварин здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, у порядку, передбаченому законом. Суб’єктами фінансової за порушення екологічних нормативів охорони об’єктів тваринного світу є користувачі об’єктів тваринного світу та фізичні і юридичні особи, які своїми діями чи бездіяльністю порушують встановлені екологічні нормативи, тобто в даному випадку мова йде про те, що суб’єкт може бути як загальний, так і спеціальний. Фінансово-правова відповідальність в сфері охорони тваринного світу в більшій мірі стосується діяльності самих юридичних осіб та сплати ними податків з провадження діяльності в сфері охорони тваринного світу. Однак, у разі завдання шкоди об’єктам тваринного світу діяльністю фізичних та юридичних осіб передбачено застосовування адміністративно-фінансових санкцій. Однією з головних проблемних питань, на нашу думку, є питання методики розрахування збитків завданих тваринному світу внаслідок знищення, пошкодження, неналежного ставлення до тваринного світу. Одним з пріоритетних завдань державної екологічної політики, що визначено Стратегією державної екологічної політики України на період до 2030 року є: забезпечення невідворотності відповідальності за порушення природоохоронного законодавства та відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за доступність, своєчасність і достовірність екологічної інформації. В той же час, даним нормативно-правовим актом визначено необхідність посилення відповідальності за шкоду, заподіяну довкіллю, відповідно до міжнародних зобов’язань України. This article deals with the legal regulation of financial responsibility for violations of environmental regulations for the protection of animal world objects. During the development and establishment of environmental safety standards, the requirements for the protection of the animal world and the habitat of animals must be taken into account. The approval of environmental safety standards and limits of hunting of wild animals is carried out by the central executive body, which ensures the formation of state policy in the field of environmental protection, in the manner prescribed by law. Subjects of financial liability for violation of environmental standards for the protection of animal world objects are users of animal world objects and natural and legal persons who, by their actions or inaction, violate established environmental standards, i.e. in this case it is about the fact that the subject can be both general and special. Financial and legal responsibility in the field of animal protection concerns to a greater extent the activities of legal entities themselves and their payment of taxes for carrying out activities in the field of animal protection. However, in case of damage to the objects of the animal world by the activities of individuals and legal entities, the application of administrative and financial sanctions is provided. One of the main problematic issues, in our opinion, is the question of the method of calculating damages caused to the animal world as a result of destruction, damage, improper treatment of the animal world. One of the priority tasks of the state environmental policy, defined by the Strategy of the State Environmental Policy of Ukraine for the period until 2030, is to ensure the inevitability of responsibility for violations of environmental legislation and the responsibility of executive authorities and local self-government bodies for the availability, timeliness and reliability of environmental information. At the same time, this normative legal act defines the need to strengthen responsibility for damage caused to the environment, in accordance with Ukraine's international obligations.Item Система принципів фінансової відповідальності за порушення податкового законодавства(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук із державного управління», 2024) Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Чорная, Виктория Григорьевна; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Кузьменко, Оксана Владимировна; Кожура, Людмила Олександрівна; Kozhura, Liudmyla; Кожура, Людмила АлександровнаВ даній статті визначено важливість принципів в системі фінансової відповідальності. Відзначено, що фінансова відповідальність є видом юридичповідальності, якій притаманні всі загальні ознаки останньої та специфічні ознаки, які виходять з змісту фінансових правовідносин, що урегулної відьовані нормами податкового та фінансового права. Акцентовано увагу, що принципи фінансового права класично поділено на три групи: загально-правові (принципи, що визначають загальні закономірності, основні ідеї застосування фінансової відповідальності за порушення фінансово-правових норм); міжгалузеві (головні засади, що можуть витікати з різних галузей права, наприкллад, фінансове право, податкове право та визначають закономірності притягнення субєкта до фінансової відповідальності) та спеціальні принципи (індивідуалізації фінансово-правової відповідальності, відмежування фінансової санкції від фінансового обов’язку, презумпція винуватості недержавних учасників фінансової діяльності в неподатковій сфері). Фінансова відповідальність характеризується наступним: 1) є видом юридичної відповідальності; 2) настає за наявності юридичних підстав; 3) містить державний осуд протиправного діяння, що посягає на встановлений порядок фінансового регулювання суспільних відносин; 4) передбачено нормами Податкового кодексу та інших законів України; 5) застосовується до субєкта правопорушення; 6) передбачає застосування адміністративних та фінансових санкцій; 7) субєктом притягнення до фінансової відповідальності є суд чи компетентний субєкт публічної адмінітсрації. Фінансова відповідальність це негативна реакція держави в особі компетентних суб’єктів за вчинення протиправних діянь, що посягає на встановлений порядок фінансового регулювання та передбачає настання негативних наслідків майнового характеру до правопорушників. Принципи фінансової відповідальності це основні вихідні положення (головні ідеї) та закономірності, котрі закладено в основу даного підвиду юридичної відповідальності, на основі яких на правопорушника накладаються адміністративні та фінансові санкції. this article defines the importance of principles in the system of financial responsibility. It was noted that financial responsibility is a type of legal responsibility, which has all the general features of the latter and specific features that arise from the content of financial legal relations, regulated by the norms of tax and financial law. Attention is drawn to the fact that the principles of financial law are classically divided into three groups: general legal (principles defining general patterns, basic ideas of applying financial responsibility for violations of financial and legal norms); interdisciplinary (the main principles that can flow from different branches of law, for example, financial law, tax law and determine the regularities of bringing the subject to financial responsibility) and special principles (individualization of financial and legal responsibility, separation of financial sanction from financial obligation, presumption of guilt non-state participants in financial activities in the non-tax sphere). Financial responsibility is characterized by the following: 1) is a type of legal responsibility; 2) occurs in the presence of legal grounds; 3) contains a state condemnation of an illegal act that encroaches on the established order of financial regulation of social relations; 4) provided by the norms of the Tax Code and other laws of Ukraine; 5) applies to the subject of the offense; 6) provides for the application of administrative and financial sanctions; 7) the court or competent subject of public administration is subject to financial liability. Financial responsibility is a negative reaction of the state in the person of competent subjects for the commission of illegal acts, which encroaches on the established order of financial regulation and foresees the occurrence of negative property consequences for offenders. The principles of financial responsibility are the main initial provisions (main ideas) and regularities that are the basis of this subtype of legal responsibility, on the basis of which administrative and financial sanctions are imposed on the offender.Item Формування оптимальної моделі залучення засуджених до праці(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2022) Шульженко, Федір Пилипович; Shulzhenko, Fedir; Кузьменко, Оксана Володимирівна; Kuzmenko, Oksana; Омельченко, Андрій Володимирович; Omelchenko, Andrii; Волкова, Юлія Анатоліївна; Volkova, Yuliia; Чорна, Вікторія Григорівна; Chorna, Viktoriia; Гайдулін, Олександр Олександрович; Haidulin, Oleksandr; Кравченко, Михайло Георгійович; Kravchenko, Mykhailo; Пожидаєва, Марія Анатоліївна; Pozhydaieva, Mariia; Гришко, Оксана Миколаївна; Hryshko, Oksana; Сагайдак, Юлія Вікторівна; Sahaidak, Yuliia; Фукс, Наталія Анатоліївна; Fuks, Nataliia; Шаркова, Ірина Миколаївна; Sharkova, Iryna; Уложенко, Вадим Миколайович; Ulozhenko, Vadym; Богдан, Богдана Володимирівна; Bohdan, Bohdana; Шевченко, Любов Василівна; Shevchenko, Liubov