Browsing by Author "Borysenko, Larysa"
Now showing 1 - 20 of 34
Results Per Page
Sort Options
Item Study of the mental state of students in the process of online education during the coronavirus pandemic(ALUNA Publishing House, 2021-11) Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса Леонідівна; Борисенко, Лариса Леонидовна; Korvat, Larysa; Корват, Лариса Володимирівна; Корват, Лариса Владимировна; Lovka, Olha; Ловка, Ольга Володимирівна; Ловкая, Ольга Владимировна; Lovochkina, Antonina; Serhieienkova, Oksana; Beridze, KetevanThe aim: Exploring the specifics of the underlying mental states of university students in the context of online learning during the COVID-19 pandemic and identifying their relationship to mental health. Materials and methods: The study of mental states was carried out using three valid methods, namely: a clinical questionnaire for the detection and evaluation of neurotic states (K. Yakhin, D. Mendelevich), a questionnaire for diagnosing the level of social frustration (L. Wasserman, adaptation of V. Bojko), State-Trait Anxiety Inventory (STAI) (Ch. Spielberger, adaptation by Yu. Khanin). The author’s questionnaire (L. Borysenko) was used to study the connection between the factors of online learning and emotional states of students. The obtained empirical data were subjected to qualitative and quantitative processing. Results: The analysis of the obtained data allows to state the fact of predominance of high and increased level of situational and personal anxiety in the subjects in the conditions of online learning. In the process of psychodiagnosis of neurotic states, it was found that most students have a level of painful or borderline mental conditions such as anxiety, neurotic depression, asthenia and autonomic disorders. It was found that students have an elevated level and high level of social frustration. The main factors of online learning, which, according to students, cause them to deteriorate mental health are: forced to stay in a confined space, lack of direct social contacts, prolonged stay in a static position, increased study load and volume of tasks, anxiety for academic success and quality professional training, concern for their health and the health of their loved ones. Conclusions: The forced transition to online learning due to the COVID-19 pandemic has negatively affected the mental state of many students. In most respondents, this manifested itself in increased anxiety, depression, autonomic reactions due to limited opportunities to communicate with teachers and classmates, new learning conditions and increased workload.Item Впровадження інтерактивних технологій навчання: з досвіду Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана(ДВНЗ «Ужгородський національний університет», 2014) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаThe article deals with the essence of interactive technologies of studies; grounds advantages of their use in the educational-educator process on the example of psychological pedagogical preparation at the Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman.Item До проблеми соціально-психологічної адаптації студентів закладів вищої освіти(Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, 2019) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаItem Діагностування мотиваційно-особистісного складника самоосвітньої комптентності майбутніх викладачів економіки(Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, 2018) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса Леонидовна; Кучерява, Катерина Валеріївна; Kucheriava, Kateryna; Кучерявая, Екатерина ВалерьевнаУ статті розкрито сутність та зміст мотиваційно-особистісного складника структури самоосвітньої компетентності майбутніх викладачів економіки. На основі аналізу різних наукових підходів визначено, що самоосвітня компетентність викладача економіки є інтегративна властивість особистості, що характеризується наявністю стійкої внутрішньої мотивації та професійно-значущих особистісних якостей, спрямованих на безперервний процес підвищення кваліфікації педагога. У ході дослідження обґрунтовано доцільність використання психодіагностичних методик, визначено та обґрунтовано критерії та показники для оцінки сформованості мотиваційно-особистісної складової самоосвітньої компетентності, до якої входять мотиви й потреби студентів щодо самоосвіти, потреби в самовдосконаленні, а також самоефективність особистості. Встановлено, що сформованість мотиваційно-особистісного складника вказаної компетентності характеризується та оцінюється певними рівнями її розвитку, які ідентифікуються на основі інтерпретації якісних та кількісних характеристик та інтенсивності прояву її показників. Представлено методику емпіричного дослідження, проведеного в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана. За результатами експерименту виявлено, що домінуючими мотивами самоосвітньої діяльності серед респондентів загальної вибірки є мотиви: професійного саморозвитку (37,5%), особистісного становлення (36,3%) та пізнавальні (24,5%). У респондентів виявлено високі та середні рівні прояву показників мотиваційно-особистісної складової самоосвітньої компетентності: потреба у самовдосконаленні особистості – у 64,3% осіб, рівень професійної спрямованості – у 46,9% осіб; мотивація досягнення успіху у самоосвітній діяльності – у 51,3% осіб; самоефективність особистості – у 54,3% осіб. Отримані результати дослідження мотиваційно-особистісної сфери респондентів вказують на наявність у майбутніх викладачів економіки передумов та потенційних можливостей щодо формування самоосвітньої компетентності, що розглядається як процес і результат розвитку особистості студента під упливом зовнішніх і внутрішніх умов, пов’язаних з вдосконаленням та появою в структурі особистості нових, раніше відсутніх якостей, мотивів, потреб у самоосвіті.Item Загальна психологія. Теоретико-методологічні основи науки(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2019) Ловка, Ольга Володимирівна; Lovka, Olha; Ловкая, Ольга Владимировна; Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса Леонидовна; Колесніченко, Ліна Аліковна; Kolesnichenko, Lina; Колесниченко, Лина Аликовна; Музичко, Людмила Володимирівна; Muzychko, Liudmyla; Музычко, Людмила Владимировна; Тімакова, Анжела Вікторівна; Timakova, Anzhela; Тимакова, Анжела Викторовна; Лавриненко, Денис Гійович; Lavrynenko, Denys; Лавриненко, Денис ГиевичУ навчальному посібнику подано теоретичні відомості та практичні завдання для самостійної підготовки до семінарських занять з дисципліни «Загальна психологія: основні проблеми науки», що є нормативною складовою підготовки психологів у ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана». Посібник є першою частиною навчального змісту єдиного 2-річного циклу дисциплін з загальної психології. У посібнику висвітлено загальні теоретико-методологічні проблеми психології, теоретичні принципи, методи психологічного пізнання, особливості та основні закономірності існування і розвитку психічних явищ, основні проблеми, категорії та поняття психологічної науки. Особливу увагу приділено фундаментальним теоретико-методологічним основам психологічної науки. Навчальне видання може бути корисне студентам й інших вищих навчальних закладів, що навчаються на психолога, різних спеціальностей, усім, хто вивчає та цікавиться психологією. Має іменний та предметний покажчики, наведено інформаційні джерела до кожної теми.Item Застосування методів проблемного навчання у психолого-педагогічній підготовці студентів економічного університету(ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», 2013-12) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаItem Инновационно-ориентированный подход к организации исследовательской деятельности будущих экономистов(B&M Publishing, 2014) Борисенко, Лариса Леонидовна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаАвтор обосновывает сущность и особенность инновационно-ориентированного подхода к организации исследовательской деятельности будущих экономистов, определяет основные направления его реализации в образовательном процессе экономического университета.Item Концептуальные основы формирования научно-исследовательской компетентности будущих экономистов(Научно-издательский центр «Коллоквиум», 2014) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаСтатья посвящена проблеме научно-исследовательской компетентности будущих экономистов, обоснованию концептуальных основ ее формирования в Киевском национальном экономическом университете.Item Методи активізації науково-дослідницької діяльності студентів вищих навчальних закладів(Київський національний університет технологій та дизайну, 2017-09-21) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаItem Модель системи формування науково-дослідницької компетентності у студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів(Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2015) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса Леонидовна; Євтух, М. Б.; Evtuch, М.У статті обґрунтовано сутність поняття «науково-дослідницька компетентність» економіста, її структуру та компоненти; розкрито складові моделі системи формування науково-дослідницької компетентності у студентів економічних спеціальностей вищих навчальних закладів: методологічні підходи, принципи, психолого-педагогічні умови.Item Науково-практичні підходи до проблеми формування науково-дослідницької компетентності майбутніх економістів(Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля, 2012) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса Леонидовна; Євтух, М. Б.У статті науково обґрунтована сутність поняття «науково-дослідницька компетентність», проаналізовано шляхи її формування у майбутніх економістів, визначено зміст та особливості науково-дослідницької діяльності студентів вищого економічного навчального закладу.Item Оптимальне співвідношення інноваційних та традиційних технологій навчання в процесі психолого-педагогічної підготовки викладачів економіки(Чорноморський державний університет імені Петра Могили, 2009) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаУ статті розглядаються основні ознаки інноваційних та традиційних технологій навчання, їх оптимальне співвідношення у процесі психолого-педагогічної підготовки майбутніх викладачів економіки в Київському національному економічному університеті імені Вадима Гетьмана.Item Особливості організації індивідуально-консультативної роботи з урахуванням індивідуальних навчальних стилів студентів(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2007) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаУ статті розглядаються особливості індивідуально-консультативної роботи (ІКР), які полягають у створенні дидактичних умов для ефективної самоорганізації, самоуправління навчально-пізнавальної діяльності студентів з різними індивідуальними навчальними стилями (ІНСС); розглянуті типології ІНСС за різними ознаками та компонентами, які необхідно враховувати у процесі організації, здійснення ІКР як викладачам, так і студентам.Item Особливості системи освіти Китаю у ХХІ столітті(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2017-09-26) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаItem Педагогічні умови оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів вищих економічних навчальних закладів(Інститут вищої освіти Академії педагогічних наук України, 2010-02) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса Леонидовна; Євтух, Микола БорисовичУ дисертації досліджується проблема оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів вищих економічних навчальних закладів. Унаслідок психолого-педагогічного аналізу проблеми уточнено сутність, зміст, структурно-функціональні компоненти індивідуального навчального стилю студента; розроблено типологію стилів та трансферно-інверсійну модель їхньої оптимізації. Обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів (поєднання інноваційних та традиційних технологій навчання у навчальному процесі під час вивчення дисциплін психолого-педагогічного циклу; застосування ергономічного підходу у процесі професійної підготовки студентів у вищих економічних навчальних закладах; забезпечення мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів). Експериментально доведено ефективність використання трансферно-інверсійної моделі оптимізації індивідуальних навчальних стилів студентів, спрямованої на поступове, послідовне, логічно обґрунтоване формування в студентів оптимальних індивідуальних навчальних стилів.Item Подолання стереотипів мислення як умова самоактуалізації особистості майбутніх викладачів економіки(Київський університет імені Бориса Грінченка, 2003) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаУ статті розглядається один з аспектів формування особистості майбутнього викладача економки: її самоактуалізація. У центрі уваги знаходяться шляхи подолання стереотипів мислення, які полягають у тому, щоб ініціативно, через творче протистояння оточенню утвердитись у статусі особистості, реалізувати закладену інтенцію через нарощування потенціалу людського способу існування.Item Психолого-дидактичні аспекти застосування інноваційних технологій навчання у вищих навчальних закладах(Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського", 2012) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаУ статті розглянуто деякі психолого-дидактичні аспекти застосування інноваційних технологій навчання у вищій школі; здійснено порівняльний аналіз традиційних та інноваційних технологій навчання; досліджено ставлення викладачів та студентів до їх застосування у навчальному процесі вищих навчальних закладів.Item Психолого-дидактичні умови формування науково-дослідницької компетентності студентів економічних спеціальностей(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, 2015) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаСтаття присвячена проблемі науково-дослідницької компетентності студентів економічних спеціальностей та обґрунтуванню психолого-педагогічних умов її формування у процесі психолого-педагогічної підготовки майбутніх економістів. Article is devoted to scientific and research competence of students of economic specialties and justify psycho-pedagogical conditions of its formation in the process of psychological and educational training of future economists. Статья посвящена проблеме научно-исследовательской компетентности студентов экономических специальностей и обоснованию психолого-педагогических условий ее формирования в процессе психолого-педагогической подготовки будущих экономистов.Item Психолого-дидактичні чинники самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності студентів(Слов’янський державний педагогічний університет, 2006) Борисенко, Лариса Леонідівна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонидовнаУ статті обґрунтовуються психолого-дидактичні чинники самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності студентів: психологічні і дидактичні, які розглядаються як саморегуляція поведінки і станів (особистісна складова) та самоуправління (процесуальна складова); розглядаються функції процесу саморегуляції та самоуправління; аналізуються та досліджуються необхідні знання, вміння, навички і здібності для успішної самоорганізації навчально-пізнавальної діяльності студентів.Item Психолого-педагогические условия формирования научно-исследовательской компетентности студентов экономических специальностей(B&M Publishing, 2014) Борисенко, Лариса Леонидовна; Borysenko, Larysa; Борисенко, Лариса ЛеонідівнаСтатья посвящена научно-исследовательской компетентности студентов экономических специальностей; обоснованию психолого-педагогических условий ее формирования в процессе психолого-педагогической подготовки будущих экономистов.