2018 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2018 рік by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 33
Results Per Page
Sort Options
Item Формування, ранжування та оцінювання цілей управлінських рішень(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Галіцин, Володимир Костянтинович; Halitsin, V.; Галицын, Владимир Константинович; Суслов, Олег Павлович; Suslov, O.; Самченко, Наталія Костянтинівна; Samchenko, N.; Самченко, Наталия Константиновна; Агутін, Михайло Михайлович; Ahutin, Mykhailo; Агутин, Михаил МихайловичУ статті викладено теоретичні засади та інструментарій формування, ранжування та оцінювання множини цілей у процесі генерування альтернативних варіантів управлінських рішень в умовах ризику. Формування множини цілей розглядається як ключовий етап у процесі генерування та оцінювання альтернативних варіантів управлінських рішень. Наведено узагальнене визначення мети як головного напряму дій організаційної системи, що забезпечує досягнення конкретних результатів, які передбачається одержати після реалізації цього рішення за певних умов у фіксованому періоді часу. Обґрунтовано необхідність формування множини цілей і наведені вимоги до них. Схарактеризовані такі властивості цілей, як комплексність, системність, узгодженість, досяжність, конкретність, гнучкість, спадкоємність, чіткість, вимірність, вмотивованість, сумісність, формалізованість, якими вони мають володіти для забезпечення процесу генерування альтернативних варіантів управлінських рішень. Описано процедуру оцінювання і ранжування цілей за різними критеріями, яка виконана за допомогою лінгвістичних оцінок, бальних шкал (п’ятибальної і трибальної) та за двома процедурами — за середнім балом і за правилом Борда. Для ранжування за середнім балом за трибальною шкалою використано оцінки: ризик прийнятний, ризик небезпечний, ризик неприйнятний. У разі п’ятибальної шкали оцінками є: ризик мінімальний, ризик невеликий, ризик є, ризик суттєвий, ризик надзвичайний. Всі обчислення щодо оцінювання і ранжування цілей виконано на конкретному прикладі для п’яти цілей (виробництво нового виду продукції, введення нової технологічної лінії, збільшення прибутку, зростання обсягів виробництва, збільшення частки ринку) і чотирьох видів ризиків (ставлення влади, соціальні загрози, загрози конкурентів, ринкові ризики). The article presents the theoretical principles and tools of formation, ranking and evaluation of the set goals in the process of generating alternatives of management solutions under risk. Formation of the set goals is seen as a key step in the process of generating and evaluating alternative options for management solutions. The generalized definition of the goal as the main direction of action of the organizational system is provided, which ensures the achievement of concrete results, that is expected to be obtained after the implementation of this decision under certain conditions in a fixed period of time. The necessity of forming a set of goals and the requirements for them is substantiated. Authors determined properties for such purposes as complexity, systematicness, coordinateness, achievement, concreteness, flexibility, acceptability, preciseness, measurability, motivation, compatibility, formalization that they have to ensure the process of generating alternatives making. The procedure of evaluation and ranking of goals according to various criteria, which is performed by means of linguistic assessments, mark assessments (five-point and three-point) and two procedures, is based on the mean score and the Bord’s rule. For the average ranking score scale used by three-point evaluation: acceptable risk, risk dangerous risk is unacceptable. In the case of a five-point scale, the estimates are: the risk is minimal, the risk is small, the risk is, the risk is significant, the risk is extraordinary. All calculations for the purpose of evaluation and ranking are made on a concrete example for five purposes (production of a new type of product, introduction of a new technological line, increase of profit, increase of volumes of production, increase of market share) and four types of risks (attitude of authorities, social threats, threats competitors, market risks).Item Аналіз та використання технологій VoIP-телефонії в банківських системах(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Устенко, Станіслав Веніамінович; Ustenko, Stanislav; Устенко, Станислав Вениаминович; Остапович, Т. В.; Ostapovych, T.Стаття присвячена використанню технологій VoIP-телефонії у банківських системах. VoIP – дослівно розшифровується як голосовий дзвінок за допомогою Інтернет протоколу. В статті розгля-нуто найпоширеніші Інтернет протоколи, які використовуються для здійснення дзвінка, висвітлено їхні недоліки та переваги. На простому прикладі пояснено принцип роботи VoIP-телефонії та технологій, які необхідні для здійснення дзвінка софтсвітч, білінгову систему, та здійснено короткий огляд тих ризиків та небезпек, які виникають під час здійснення телефонного дзвінка в мережі Інтернет. Також здійснено спробу в межах виділеної теми описати ті технології, які можна використати для захисту телефонного дзвінка в мережі Інтернет, зокрема мова йде про шифрування та автентифікацію, встановлення з’єднання за допомогою ключів. Для цього було здійснено аналіз принципів побудови та технологій використання VoIP-телефонії. Зокрема описано порівняння такої технології, та способи її практичного використання в банківській системі, як реалізація принципу єдиного інформаційного вікна для спрощення роботи оператора терміналу, збільшення надійності використання даних, так як відпадає потреба копіювати інформацію в межах різних інформаційних систем, тобто наголос робиться на тому, що створюється єдина система з єдиним потоком трафіку і як наслідок виникає можливість збільшити безпеку використання інформації. Єдине інформаційне вікно дає можливість створити фільтрацію адрес робочих станцій, що в свою чергу виключає використання несанкціонованих точок доступу до самої системи та запобігає витоку інформації. Крім цього було розглянуто впровадження цілісної системи VoIP-телефонії на прикладі роботи Публічного акціонерного товариства «Державний ощадний банк України». Надано структурні схеми реалізації VoIP-телефонії в роботі банківської системи та реалізації єдиного інформаційного вікна. The article is devoted to the use of VoIP telephony technologies in banking systems. VoIP – literally stands for Voice over Internet Protocol. The article deals with the most common Internet protocols used to make a call, their shortcomings and advantages are highlighted. The simple explanation of the principle of VoIP-telephony and technologies required for making a call to thewholesaler, billing system, and a brief overview of the risks and dangers that arise when making a phone call on the Internet is explained. It also attempts to describe, within the topic, the technologies that can be used to protect a telephone call on the Internet, in particular, encryption and authentication, and the establishment of a connection using keys. For this purpose, an analysis of the principles of construction and technologies for the use of VoIP telephony was carried out. In particular, a comparison of such tenology and methods of its practical use in the banking system, such as the implementation of the principle of a single information window for simplifying the operation of the terminal operator, and increasing the reliability of the use of data is described, since there is no need to copy information within the various information systems, that is, the emphasis is on that creating a single system with a single stream of traffic and as a consequence there is an opportunity to increase the security of the use of information. The only information window allows you to create filtering addresses of workstations, which makes it possible to exclude the use of unauthorized access points to the system itself, and to prevent the leakage of information. An example of the implementation of the whole VoIP telephony system was described, for example, Public Joint Stock Company "State Savings Bank of Ukraine". Structural schemes for the implementation of VoIP telephony on the example of the banking system, and the implementation of a single information window are provided.Item Дослідження деяких моделей споживчого вибору(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Зінькевич, Тетяна Олексіївна; Zinkevych, Tetyana; Зинкевич, Татьяна Алексеевна; Лісовська, Валентина Петрівна; Lisovska, Valentyna; Лисовская, Валентина Петровна; Стасюк, Варвара Дмитрівна; Stasiuk, Varvara; Стасюк, Варвара ДмитриевнаУ статті дослідженоя функцію споживчої корисності при стандартному бюджетному обмеженні, вивчається приклад споживчого вибору товарів першої потреби і товарів розкоші, досліджується питання про те, чи буде попит на товари першої потреби обмеженим, якщо дохід прямує до нескінченності. Основою споживчого вибору покупця є його переваги. Вибір споживача визначається як його перевагами, так і ціною обраної продукції, а також його доходом. При цьому припускається, що такий вибір приносить покупцеві найбільшу корисність в умовах бюджетного обмеження. Для опису зміни структури харчування запропоновано модифіковану функцію споживчої корисності Р. Стоуна. У даній роботі знаходяться функції попиту, що максимізують функцію корисності при певному бюджетному обмеженні. Показано, що попит на перший товар із зростанням доходу зростає, тобто перший товар є нормальним. Розглянуто питання про те, як змінюється попит на перший товар при зміні його ціни. Доведено, що перший товар є товаром Гіффена, оскільки з ростом ціни попит на нього зростає і, відповідно, падає зі зниженням ціни. В даній роботі розглянуто як модель споживчого вибору, що характеризує особливості оптимального вибору споживача в різних ситуаціях, так і модифікована модель Стоуна. При цьому вважаємо, що один товар дешевше іншого. Зокрема, вивчається питання про те, чи є вказані товари взаємозамінними (взаємодоповнювальними), чи нормальними (цінними або малоцінними) або товарами Гіффена. Зокрема, розглядається споживчий набір із двох товарів. Доведено, що якщо дохід прямує до нескінченності, то попит на товари першої потреби є обмеженим і прямує до сталої величини, а попит на товари розкоші необмежено зростає. У роботі показано, що перший товар є «товаром першої необхідності», а другий товар – «товаром розкоші». Розглядаються приклади споживчого вибору в просторі двох товарів при корисностях, що задаються певними функціями. Знаходяться функції попиту, що максимізують функції корисності при заданому бюджетному обмеженні. З’ясовується, чи залежить попит на кожний товар від зміни цін на інші товари. Доведено співвідношення, яке означає, що в точці дотику бюджетної прямої до її кривої байдужості, нахили (кутові коефіцієнти) ліній (кривої байдужості та бюджетної прямої) однакові. Показано, що попит на перший товар не залежить від ціни на другий товар, а попит на другий товар залежить від ціни на перший товар. The article examines the consumer utility function, which characterizes the features of the optimal choice under the standard budget constraint, examines the example of consumer choice of essential goods and luxury goods, examines whether the demand for essential goods will be limited if income tends to infinity. The basis of consumer choice of the buyer are its advantages. Consumer choice is determined by both its benefits and the price of the selected product, as well as its income. In this case, it is assumed that such a choice brings the buyer the greatest benefit in terms of budget constraints. To describe the change in the structure of food proposed a modified function of consumer preferences R. Stone. In this paper, there are demand functions that maximize the utility function with some budget constraint. It is shown that the demand for the first product from the increase in income increases, that is, the first product is normal. The question of how the demand for the first product changes when its price changes. It is proved that the first product is a product of Giffen, as with the growth of prices, the demand for it increases and, accordingly, decreases with a decrease in price. In this paper, we consider both the consumer choice model, which characterizes the peculiarities of the optimal consumer choice in different situations, and the modified Stone model. At the same time, we consider that one product is cheaper than another is. In particular, the question is being studied of whether these goods are interchangeable (complementary), or normal (valuable or low value), or Giffen’s goods. In particular, the consumer set of two products is considered. It is proved that if income tends to infinity, then the demand for essential goods is limited and tends to a constant value, while the demand for luxury goods increases unlimited. The paper shows that the first product is a «commodity of prime necessity», and the second product is a «luxury product». An example of consumer choice in the space of two goods with utilities that are defined by certain functions is considered. Demand functions are found that maximize utility functions at a given budget constraint. It turns out whether the demand for each product depends on price changes for other products. The relationship shows that in the point of tangency the slope of the budget line is the same as the slope of the indifference curve. It is shown that the demand for the first good is not dependent on the price of the second good and the demand for the second good is dependent on the price of the first good.Item Геометричні та алгебраїчні фрактальні методи в інформаційних технологіях обробки і аналізу потоків даних(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Щекань, Надія Петрівна; Shchekan, Nadiya; Щекань, Надежда ПетровнаУ статті приведено приклади фрактальної геометрія, як справжньої революції у математичному описі природи, що дає можливість описати світ набагато зрозуміліше, ніж це робить традиційна математика або фізика. У статті проаналізовано генезис фракталів та розвитку фрактальної геометрії як прикладної науки. Показано, що фрактальні структури є формою і наслідком процесу самоорганізації в праві, а їх основними характерними ознаками є: самоподібність структур, сформованих на різних рівнях (у різних масштабах); пов’язаність та «укладеність» структур; наявність єдиного механізму формування структур на різних рівнях, що породжується єдиною системоутворювальною закономірністю; об’єктивний характер указаного механізму, що реалізовується через діяльність людей, але визначається об’єктивними умовами незалежно від їх волі. Розглянуто стохастичні фрактали, при утворенні яких утворюються випадково змінюються які-небудь його параметри і утворюються об’єкти дуже схожі на природні – асиметричні дерева, порізані берегові лінії тощо. Відповідно фрактальна сітка забезпечить вищий рівень захисту документів. Показано, що використання методу побудови фракталів для захисту документів є перспективним. Під час використання зображень фракталів з великою кількістю ітерацій, найменші частини є настільки дрібними, що відтворити їх за допомогою звичайного копіювання – неможливо. Описано фрактальні методи в інформаційних технологіях обробки і аналізу великих потоків данихна основі логічних схем когнітивної аналітики розкодування прихованої в них інформації. Приведено приклади геометричних фракталів. Показано, що у комп’ютерній графіці фрактали прискорюють створення зображень, забезпечуючи стиснення зображення, причому побудова такого фрактального зображення відбувається за деяким алгоритмом або шляхом автоматичної генерації зображень,використовуючи обчислення за певними формулами. Побудова фрактального зображення відбувається за деяким алгоритмом або шляхом автоматичної генерації зображень,використовуючи обчислення за певними формулами. Зміна значень вхідних даних в алгоритмах або коефіцієнтів у формулах приводить до модифікації цих зображень. The article gives examples of fractal geometry as a real revolution in the mathematical description of nature, which makes it possible to describe the world much more clearly than traditional mathematics or physics does. The article analyzes the genesis of fractals and the development of fractal geometry as an applied science. It is shown that fractal structures are a form and a consequence of the process of self-organization in the right, and their main characteristic features are: self-similarity of structures formed at different levels (on different scales); connectivity and "enclosure" of structures; the existence of a single mechanism for the formation of structures at different levels, generated by a single system-forming law; the objective nature of this mechanism, which is realized through the activities of people, but determined by objective conditions, regardless of their will. Stochastic fractals are considered, in the formation of which some random parameters change and objects are created that are very similar to natural ones – asymmetric trees, trench lines, etc. Accordingly, the fractal grid will provide a higher level of protection of documents. It is shown that using the method of constructing fractals for document protection is promising. When using fractal images with a lot of iterations, the smallest parts are so small that they can not be reproduced using ordinary copying. The fractal methods in information processing technologies and analysis of large data streams are described on the basis of logical schemes of cognitive analytics of decoding hidden information in them. Examples of geometric fractals are given. It is shown that in computer graphics, fractals accelerate the creation of images, providing compression of the image, and the construction of such a fractal image occurs by some algorithm or by automatic generation of images, using the calculation of certain formulas. The construction of a fractal image occurs by some algorithm or by automatic generation of images, using calculations according to certain formulas. Changing the values of input data in algorithms or coefficients in formulas results in the modification of these images.Item Оцінювання впливу макроекономічних факторів розвитку економіки на діяльність ринку страхування(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Гарматюк, К. А.; Harmatyuk, K.У статті здійснено аналіз впливу макроекономічних факторів розвитку економіки на діяльність страхового ринку України з використанням кореляційно-регресійного аналізу. Проаналізовано та здійснено порівняння динаміки рівня макроекономічних показників і показників страхової діяльності за період 2006–2016 рр. Здійснено попередню сегментація макроекономічних факторів за внутрішньою економічною сутністю. Виокремлено фактори торговельної діяльності, промислового виробництва та фінансової діяльності. Для врахування впливу інфляції макроекономічні показники наведені в доларовому еквіваленті, розрахунок базувався на обмінному курсі гривні до долара на початок кожного року. Досліджено вплив окремих макроекономічних показників на конкретний показник страхової діяльності методом парної кореляції. Проаналізовано загальний вплив усіх макроекономічних факторів на загальний стан страхового ринку України за допомогою методу багатофакторного кореляційно-регресійного аналізу. Обрання показників впливу на стан ринку страхування здійснено на основі попереднього оцінювання їх внутрішньої економічної сутності і значущості. Для оцінювання стану страхового ринку України обрано кілька основних показників, що характеризують його фінансову стійкість, відображають його стан у вигляді кількості договорів страхування, валових страхових премій та виплат, розміру активів страховиків. На основі оцінювання ступеня щільності кореляційного зв’язку виокремлено найзначущі показники, а саме ті, що не мають істотного впливу на діяльність ринку страхування, що дає змогу скоригувати наявну модель і збільшити її надійність. Надано пропозиції щодо розширення моделі додатковими даними та методами аналізу, запропонована сегментація як макроекономічних факторів, так і показників страхової діяльності за внутрішніми економічними ознаками. The article analyzes the influence of macroeconomic factors of economic development on the activity of the Ukrainian insurance market using correlation-regression analysis. The comparison of the dynamics of the level of macroeconomic indices and indicators of insurance activity for the period of 2006–2016 has been analyzed. The previous segmentation of macroeconomic factors by the internal economic essence has been carried out. Separated factors of trading activity, industrial production and financial activity. To take into account the influence of inflation, macroeconomic indicators are given in dollar terms, the calculation was based on the exchange rate of hryvnia to the dollar at the beginning of each year. The influence of individual macroeconomic indicators on a concrete indicator of insurance activity by means of the pair correlation method is investigated. The general influence of all macroeconomic factors on the general state of the insurance market of Ukraine by means of multivariate correlation-regression analysis is also researched. The selection of indicators of influence on the state of the insurance market is based on a preliminary assessment of their internal economic substance and significance. To assess the state of the insurance market in Ukraine, several key indicators that characterize its financial stability are selected, reflecting its status as the number of insurance contracts, gross insurance premiums and payments, and the size of the assets of insurers. Based on the assessment of the degree of correlation coupling density, the most significant indicators are identified, as well as those that have no significant impact on the insurance market activity, which makes it possible to adjust the existing model and increase its reliability. The offered suggestions for expanding the model by additional data and analysis methods, proposed segmentation as macroeconomic factors and indicators of insurance activity by internal economic characteristics.Item Моделювання кооперативної гри виробника і дилера(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Данилюк, Н. М.; Danylyuk, N. M.У статті розглянуто модель взаємодії підприємствавиробника та підприємства роздрібної торгівлі (ритейлера) як учасників вертикального маркетингового каналу, що дає змогу визначити їх рівноважні цінові стратегії, які, у свою чергу, впливають на формування обсягів продажів та прибутків як виробника, так і посередника. До уваги береться децентралізований маркетинговий канал, в якому ступінь взаємодії виробника та посередника, процес прийняття ними рішень щодо політики ціноутворення і формування доходів визначаються через чисельне моделювання оптимальних стратегій учасників каналу. Проаналізовано вибір методів визначення витрат на маркетингові комунікації та їх використання на підприємствах має в комплексі враховувати всі чинники, що впливають на створення ефективної системи інтегрованих маркетингових комунікацій. Розглянуто можливість, що дозволяє досягти координації маркетингової програми та оцінити вигоду ритейлера у можливості використання всього спектра маркетингових комунікацій бренду у відповідності з планом, оптимізованим для роздрібного продавця. Показано, що мотивуючою ціллю виробника є отримання додаткового прибутку, а також послідуючий механізм розподілення даного прибутку, який виробник та ритейлер досягають, рухаючись до співпраці. Так для виробника вибір узгодженої, координованої програми, навіть у випадку диктованих умов роздрібного продавця, завжди кращий, ніж ситуація конфлікту. Дослідження орієнтоване на отримання оптимального розв’язку кооперативної гри учасників каналу товароруху, що свідчить про можливість підвищення прибутків виробника та посередника за умови взаємодії у формі договірних відносин. Результати дослідження можуть бути використані для оптимізації стратегій ціноутворення учасників вертикального маркетингового каналу. Пропоноване дослідження орієнтоване на пошук оптимального розв’язку економікоматематичної ігрової моделі з урахуванням впливу кооперативної реклами та стратегій ціноутворення на формування доходів підприємствавиробника та підприємства роздрібної торгівлі, що взаємодіють у вертикальному маркетинговому каналі. The article deals with the model of interaction between the enterprise manufacturer and the retailer (retailer) as a participant in the vertical marketing channel, which enables them to determine their equilibrium price strategies, which, in turn, affect the formation of sales and profits of both the producer and the intermediary. The focus is on a decentralized marketing channel in which the degree of interaction between the manufacturer and the intermediary, the process of their decision making regarding pricing policy and income generation are determined through numerical simulation of the best strategies of the channel participants. The analysis of the choice of methods for determining the costs of marketing communications and their use in enterprises should in the complex consider all the factors affecting the creation of an effective system of integrated marketing communications. The opportunity to reach the coordination of the marketing program and to assess the benefit of the retailer in the possibility of using the entire range of brand marketing communications in accordance with the plan optimized for the retailer is considered. It is shown that the manufacturer’s motivation is to generate additional profit, as well as the subsequent mechanism of distribution of this profit, which the manufacturer and retailer achieve, moving towards cooperation. So for the manufacturer, the choice of a coherent, coordinated program, even in the case of dictated terms of the retailer, is always better than the situation of the conflict. The research is aimed at obtaining the optimal solution of the cooperative game of the participants of the channel of commodity movement, which indicates the possibility of increasing profits of the manufacturer and the intermediary provided that the interaction in the form of contractual relations. Research results can be used to optimize the pricing strategies of participants in the vertical marketing channel. The proposed study is aimed at finding the optimal solution of the economicmathematical game model taking into account the influence of co-operative advertising and pricing strategies on the formation of revenues of the enterpriseproducer and retailers, which interact in the vertical marketing channel.Item Моделі машинного навчання в маркетингових дослідженнях ринку продуктів харчування(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Катуніна, Ольга Сергіївна; Katunina, Olha; Катунина, Ольга Сергеевна; Гузенко, Оксана Юріївна; Huzenko, OksanaРозглянуто питання розробки математичного інструментарію дослідження тенденцій формування попиту та прогнозування розвитку ринку продуктів харчування. Встановлено, що процес реалізації та продажів морозива у торговельних мережах може бути структурованим за сукупністю ознак. Даний процес підпорядковується у своєму розвитку тенденціям як статичного, так і динамічного рівнів. Доведено, що в інформаційному суспільстві для підприємств-виробників продуктів харчування модельні технології, що реалізовують концепцію машинного навчання, є зростаючим ресурсом безпеки та життєздатності. Розроблено структуру комплексу моделей визначення та прогнозування попиту на продукти харчування, які використані для прикладного маркетингового дослідження вітчизняного ринку морозива. На базі інструментарію інтелектуального аналізу даних та машинного навчання розглянуто моделювання динамічних тенденцій ринку, зокрема, на базі моделей динамічного регресійного аналізу ARIMA досліджено змінення обсягових параметрів ринку та попиту. В комплексі моделей проектування предикторних просторів досліджено парні взаємозв’язки між факторами товарного ринку, що чинять вплив на продажі морозива, здійснено регресійне, в тому числі покрокове моделювання місткості товарного ринку. Моделювання латентних взаємообумовленостей між характеристиками товарного ринку проведено методами факторного аналізу. Для моделювання структури ринку та визначення оптимальних каналів реалізації продукції використано нейромережеві технології. Для сегментування ринку пропозиції та реалізації продукції за регіональними, асортиментними та логістичними ознаками здійснено кластеризацію за допомогою алгоритму К-середніх і логістичної регресії. Операціоналізацію розробленого комплексу моделей прогнозування тенденцій розвитку товарних ринків здійснено шляхом впровадження веб-сервісу, який вбудовуватиметься у інструментарій маркетолога у вигляді аналітичного додатку. Моделі комплексу можуть використовуватись для маркетингових досліджень споживчого ринку, що підвищуватиме обгрунтованість вибору ефективних напрямів діяльності підприємств, концепцію та форми проведення адресної маркетингової політики. The questions of development of mathematical tools of research of tendencies of formation of demand and forecasting of development of a market of food products are considered. It has been established that the process of sales and sales of ice cream in retail chains can be structured according to a set of features. This process is subject to trends in both the static and dynamic levels in its development. It has been proved that in the information society for food industry enterprises, the model technologies implementing the concept of machine learning are a growing resource of safety and viability. The structure of the complex of models for determining and forecasting the demand for food products, which are used for the applied marketing research of the domestic ice cream market, was developed. The simulation of dynamic market trends is considered on the basis of the tools of intellectual data analysis and machine learning, in particular, based on models of ARIMA dynamic regression analysis, changes in volumes market and demand parameters are investigated. In the complex of models of designing of predictor spaces, the pair relationships between commodity market factors affecting ice cream sales, regression analysis, including step-by-step modeling of market capacity are investigated. The modeling of latent interconnections between the characteristics of the commodity market was carried out by the methods of factor analysis. Neural network technologies were used to simulate the structure of the market and determine the optimal channels for product sales. For the segmentation of the market of supply and sales of products by regional, assortment and logistic features, clustering was carried out using the K-mean algorithm and logistic regression. The operationalization of the developed set of models of forecasting tendencies in the development of commodity markets was carried out through the introduction of a web service, which will be embedded in the toolkit of a marketer in the form of an analytical appendix. Models of the complex can be used for marketing researches of the consumer market, which will increase the validity of the choice of effective areas of activity of enterprises, the concept and form of conducting an address marketing policy.Item Класичний та бінарний генетичні алгоритми для знаходження глобального оптимуму в задачах невипуклої оптимізації(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Бондаренко, Максим В.; Bondarenko, Maksym; Бондаренко, Віктор М.; Bondarenko, VictorРозглянуто класичний і бінарний підходи до імплементації генетичного алгоритму оптимізації. Генетичний алгоритм оптимізації дозволяє знаходити глобальний мінімум як випуклих функцій (таких, що мають лише один мінімум), так і функцій, що мають кілька екстремумів. Це дозволяє застосовувати його в погано поставлених задачах, де існує нескінченна множина розв`язків. Окрім того алгоритм не вимагає диференційованості функції в усіх точках і може використовуватись як ефективна альтернатива градієнтному спуску у вирішенні задач, де необхідний розрахунок багатовимірних градієнтів. Проведено експериментальне дослідження з порівняння ефективності класичного та бінарного підходів. Експеримент застосовано до двох фукнцій: квадратичної функції (випукла функція) та функції Растригіна (приклад ні випуклої, ні впуклої функції). До параметрів цих функцій застосовано генетичні оператори селекції (відбору), мутації та схрещення. Після цього для результуючих параметрів розраховано функцію прийняття, яка перевіряє, чи параметр досі задовольняє умовам задачі. Цільова функція визначає, чи оптимальне рішення знайдено. Для оцінки ефективності двох підходів використано дві міри: середня кількість ітерацій до збіжності та час збіжності (у мілісекундах). Окрім цього ми варіювали коефіцієнт мутації аби знайти таке його значення, за якого дві дані міри мінімізуються. Виявлено, що за зменшення парматера мутації збіжність класичного алгоритму покращується, проте після досягнення ним певного рівня є ризик того, що алгоритм почне розходитись. При цьому не було виявлено явної залежності міє збіжністю бінарного алгоритму та параметром мутації, що робить його універсальнішим у використанні. Зроблено висновок, що класичний підхід у рамках даної програмної реалізації є ефективнішим за часом виконання та має вищу точність, хоча і є складнішим в реалізації. Classic and binary approaches to implementation of genetic algorithm of optimization are proposed. Genetic algorithm allows to find a minima of both convex functions (such that have only one minima) and functions that have multiple minimums. Thus it can be applied to ill-posed problems where there is an infinite number of solutions. Moreover the algorithm does not require differentiability of the optimized function and can be used as efficient alternative to gradient descent in problems that require calculation of multi-dimensional gradients. We conducted experimental research in comparison of efficiency of classic and binary approaches. Experiment is applied to two functions: quadratic function (convex) and Rastrigin function (as an example of neither convex nor concave function). Then genetic operators of selection, mutation and crossover are applied to function’s parameters. Resulting parameters are then used to calculate the acceptance function that checks if the parameters still satisfy problem’s conditions. Cost function is used to check if the optimal solution is found. To compare the efficiency of both approaches we used two measures: average number of iterations to convergence and time of convergence (in miliseconds). We also varied the mutation coefficient to find such its value that minimizes value of both measures. It turned out that decreasing mutation parameter improves convergence of classic algorithm but after reaching certain level it can cause divergence. No correlation between convergence of binary algorithm and mutation parameter was found so binary algorithm turns out to be more generic in use. Concluded that classic approach within current program implementation is more efficient in terms of execution time and has bigger precision despite of being more complex.Item Методологічні засади міграції ІТ-інфраструктури підприємств до динамічного хмарного середовища(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Камінський, Олег Євгенович; Kaminsky, Oleg; Каминский, Олег ЕвгеньевичЗа останні кілька років парадигма хмарних обчислень набрала чинності і стала популярною у сфері інформаційних технологій. Багато організацій приступили до реалізації хмарних технологій, прагнучи знизити витрати за рахунок поліпшеної віртуалізації машин, меншого часу на адміністрування і зниження витрат на інфраструктуру. Як показує світова практика, хмарні технології є ефективними та досить надійними, навіть для надання послуг державним органам найрозвиненіших світових держав. Подібний тренд спостерігається у всіх країнах ЄС, де використання хмарних обчислень уже стали фактично стандартом у багатьох сферах соціально-економічних відносин. Парадигма хмарних обчислень є складовою нової промислової революції та має потенціал, який може забезпечити технологічний стрибок до якісно нового стану вітчізняної ІТ-індустрії, що дуже важливо для економіки України. При побудові та використанні хмарних сервісів виникає необхідність прийняття значної кількості технічних, управлінських та фінансових рішень. У статті викладено теоретико-методологічні підходи до визначення суті та особливостей оцінювання придатності ІТ-інфраструктури підприємства до міграції у динамічне хмарне середовище та оптимізації вибору провайдерів для розгортання динамічних хмарних сервісів, які будуть складати хмарну ІТ-інфраструктуру підприємства. Запропоновано економетричну модель оптимізації вибору хмарних провайдерів при використанні динамічної архітектури хмарного сервісу, яка дозволяє користувачам купувати послуги від кількох хмарних провайдерів, кожен з яких пропонує послуги різних рівнів хмари. Впровадження на підприємствах хмарних сервісів з динамічною архітектурою допоможе досягти більших переваг порівняно зі стандартною архітектурою. Розроблена модель допоможе приймати більш структуровані та якісні рішення щодо перенесення ІТ-інфраструктури підприємств до хмар. Over the past few years, the paradigm of cloud computing has come into force and became popular in the field of information technology. Many organizations have begun to implement these cloud technologies in order to reduce costs by improving virtualization of machines, reduce administration time and reduce infrastructure costs. As the world’s practice shows, cloud technologies are efficient and quite reliable even to provide services to public authorities of most developed world’s nations. A similar trend is observed in all countries the EU where the use of cloud computing has become the de facto standard in many areas of socio-economic relations. The paradigm of cloud computing is an integral part of the new industrial revolution and has potential that can provide technological leap to a qualitatively new state of the domestic IT industry, which is very important for the Ukrainian economy. When building and using cloud services, it becomes necessary to make a significant amount of technical, management and financial decisions. The article outlines theoretical and methodological approaches to determining the essence and characteristics of assessing the suitability of an enterprise’s IT infrastructure for migration to a dynamic cloud environment and optimizing the choice of providers for deploying dynamic cloud services that will make up the enterprise’s cloud IT infrastructure. An econometric model is proposed for optimizing the choice of cloud providers using the dynamic architecture of the cloud service, which allows users to buy services from several cloud providers, each of which offers services to different cloud levels. Implementing a dynamic architecture with cloud-based enterprise services will help achieve greater benefits compared to using standard architecture services. The developed model will help to make more structured and high-quality decisions when transferring the IT infrastructure of enterprises to the clouds.Item Моделювання коопераційних зв’язків в цифровій економіці(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Іванов, С. М.; Ivanov, S. M.В статті розібрано трансформація визначення коопераційних зв’язків з 90-х років до сьогодення. Виділено визначення коопераційних зв’язків та вектор розвитку їх в сучасних умовах. Проаналізовано взаємозв’язок кооперацій із ко-маркетингом. Висвітлено основні принципи застосування подвійного брендингу, крос-маркетингу, коаліційної програми лояльності, ко-брендингу. Дано визначення подвійного брендингу, його сутність та ефекти від використання. Проаналізована технологія кросмаркетингу та наведено приклад його застосування. Висвітлено переваги та недоліки застосування коаліційної програми лояльності. Дано визначення кобрендінгу та висвітлено для яких брендів варто застосовувати цей метод кооперацій. Проаналізовано використання мережі Інтернет для застосування коопераційних зв’язків нового типу. Побудована модель нечітких множин яка розраховую рівень застосування коопераційних зв’язків компаній. В моделі використовуються такі змінні як рівень взаємодії брендів, комплекс механізмів взаємодії, рівень взаємодії аудиторії компаній. Рівень взаємодії брендів розраховується на основі аналізу конкурують товари двох компаній чи взаємодоповнюють, чи відносяться товари до однієї цінової групи. Комплекс механізмів взаємодії оцінюється за використанням різних форм кросс-маркетингу, які свідчать про тісноту взаємодії двох брендів. Рівень взаємодії аудиторії компаній буде вимірюватись на основі інформації про послуги або продукти які виробляють партнери та взаємодію їх сегментів ринку. За вихідну змінну нечіткої моделі була обрана змінна «рівень застосування коопераційних зв’язків». Для формування бази знань при побудові моделі на підґрунті нечіткої логіки використовувались три терми для кожної змінної. На основі експертних та емпіричних даних було обрано трапецієвидну функцію належності. Проведено визначення лінгвістичних значень вхідних змінних та визначені параметри функцій належності вхідних змінних. Отриману модель можна використовувати при обґрунтуванні кооперацій компаній. Використання моделі розрахунку «рівня застосування коопераційних зв’язків» дає змогу збільшити якість прийнятих рішень щодо взаємодії різних брендів. The article analyzes the transformation of the definition of cooperative ties from the 90s to the present. The article deals with the transformation of the definition of cooperative ties from the 90s to the present day. The definitions of cooperative ties and their development vector in modern conditions are highlighted. Analyzed the relationship of cooperation with co-marketing. The main principles of the use of dual branding, cross-marketing, coalition loyalty programs, co-branding are covered. The definition of dual branding, its essence and the effects of use are given. The cross-marketing technology is analyzed and an example of its application is given. The advantages and disadvantages of using a coalition loyalty program are highlighted. The definition of co-branding is given and it is determined for which brands to use this method of cooperation. Analyzed the use of the Internet for the application of cooperative relations of a new type. A model of fuzzy sets has been built which calculates the level of application of cooperative relations of companies. The model uses such variables as the level of interaction between brands, a set of interaction mechanisms, the level of interaction between the audience of companies. The level of interaction between brands is calculated based on the analysis of whether the products of the two companies are competing or complementary, or whether the products belong to the same price group. A set of interaction mechanisms is evaluated for using various forms of cross-marketing, which testify to the cramped interaction between the two brands. The level of interaction of the audience of companies will be measured on the basis of information about the services or products that partners produce and the interaction of their market segments. For the initial variable of the fuzzy model, the variable “the level of application of cooperative relations” was chosen. To build a knowledge base when building a model based on fuzzy logic, three terms were used for each variable. Based on expert and empirical data, the trapezoid membership function was selected. The linguistic values – of the input variables are determined and the parameters of the membership functions of the input variables are determined. The resulting model can be used to justify the cooperation of companies. Using the model of calculating the “level of application of cooperative ties” allows you to increase the quality of decisions made on the interaction of different brands.Item Побудова мультиплікативної моделі національної економіки України(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Лось, В. О.; Los, V. O.; Кириченко, Я. В.; Kirichenko, Ya. V.; Лось, О. В.; Los, O. V.На сьогоднішній день, для України, одним із нагальних питань є виявлення потенційних можливостей зростання національної економіки. Для знаходження резервів, що забезпечать зростання економіки варто застосовувати методи економіко-математичного моделювання. На їх основі можна розробляти обґрунтовані управлінські рішення, які дозволять знизити рівень ризику та підвищити ступіть їх надійності. Одним із таких інструментів математичного моделювання є виробничі функції. Вони широко використовуються як на мікрорівні та і на макрорівні для аналізу існуючих зв’язків між результативним показником та факторами, що здійснюють на нього вплив. На мікрорівні виробнича функція дає можливість аналізувати та планувати поточну діяльність підприємства, а на макрорівні — прогнозувати розвиток національної економіки та оцінювати ступінь ефективності використання ресурсів. Саме застосування виробничих функцій сприятиме удосконаленню механізмів управління внутрішніми факторами розвитку. Тож на основі виробничої функції типу Кобба-Дугласа нами побудовано мультиплікативну модель національної економіки. Проведено аналіз тенденцій розвитку основних параметрів моделі та встановлено, що отримана модель є адекватною та статично значущою. Також на основі розробленої моделі спрогнозовано валовий національний дохід на наступий період. For today, for Ukraine, one of the urgent issues is to identify potential opportunities for growth of the national economy. To find the reserves that will ensure the growth of the economy it is worth applying methods of economicmathematical modeling. On the basis of them, it is possible to develop grounded management decisions that will reduce the level of risk and increase their reliability. One such mathematical modeling tool is the production function. They are widely used both at the macro level and at the macro level to analyze the existing links between the performance indicator and the factors influencing it. At the macro level, the production function makes it possible to analyze and plan the current activities of the enterprise, and at the macro level, to forecast the development of the national economy and assess the degree of efficiency of the use of resources. It is precisely the application of production functions that will contribute to the improvement of the mechanisms for managing the internal factors of development. Therefore, based on the production function of the Cobb-Douglas type, we have constructed a multiplicative model of the national economy. The analysis of trends in the development of the main parameters of the model has been carried out and it is established that the obtained model is adequate and statistically significant. Also, on the basis of the developed model, gross national income for the current period is projected.Item Стратегічний потенціал альтернативної енергетики в Україні(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Зінькевич, Тетяна Олексіївна; Zinkevych, Tetyana; Зинкевич, Татьяна Алексеевна; Долгополова, Ірина Сергіївна; Dolgopolova, IrynaВ статті розглянуто сучасні аспекти використання альтернативних джерел енергії, проаналізовано перспективи їх використання, а також окреслено шляхи покращення енергетичної ситуації країни. Відновлювані джерела енергії мають бути розглянуті менеджментом як стратегічно важливий елемент бізнесу. Вони мають ряд беззаперечних переваг перед традиційними. Такими перевагами можна назвати і ресурс альтернативних джерел (таких як сонце, вітер та вода) практично невичерпний, і те, що шахти експлуатуються вже довгий час та більшість з них потребують постійної модернізації, а значить і значних капіталовкладень. Варто зазначити, що ВДЕ — екологічно чистий вид енергії; а також, що ергономічність — електростанції ВДЕ (наприклад, вітрові) займають мало місця і легко вписуються в будь-який ландшафт, а також відмінно поєднуються з іншими видами господарського використання території. В статті обумовлено, що розвиток комплексу альтернативної енергетики буде сприяти покращенню екологічної ситуації та привабить зовнішніх інвесторів, що дозволить вирішити проблему компанії з капіталозабезпеченням. Обґрунтовано необхідність перегляду стратегії енергетичної компанії та впровадження вартісно-орієнтоване управління з метою довгострокового управління вартістю підприємства, забезпечення самостійності відділу контролінгу у прийнятті рішень шляхом відокремлення його з лінійно підпорядкованої фінансовому відділу структури у штабну (з підпорядкуванням вищому керівництву), а також здійснення управління енергетичним потенціалом компанії через розвиток альтернативної енергетики та поступового нарощення потужностей ВДЕ замість інвестування в збиткові активи традиційної енергетики. The article considers the modern aspects of using alternative energy sources, analyzes the prospects for their use, and outlines ways to improve the energy situation in the country. Management as a strategically important element of the business should consider renewable energy sources. They have a number of indisputable advantages over traditional ones. Such advantages can be called the resource of alternative sources (such as the sun, wind and water) are practically inexhaustible, and the fact that the mines have been exploited for a long time and most of them need constant modernization, and therefore significant investments. It should be noted that RES is an environmentally friendly form of energy; and also, that ergonomics — power plants of renewable energy sources (for example, wind power) take up little space and easily fit into any landscape, and also are perfectly combined with other types of economic use of the territory. The article stipulates that the development of an alternative energy complex will help to improve the environmental situation and attract external investors, which will solve the company’s problem with capital supply. The necessity of reviewing the strategy of the energy company and the introduction of value-based management with the goal of long-term enterprise value management are substantiate, and ensuring the independence of the controlling department in decision-making by separating it from the structure that is linearly subordinate to the financial department to headquarters (with subordination to top management), and managing the energy potential of the company through the development of alternative energy and the gradual expansion of renewable energy facilities instead of investing in unprofitable assets of traditional energy.Item Формування пріоритетів міждержавної еколого-економічної політики скорочення емісій парникових газів в рамках виконання Паризької угоди(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Онищенко, А. М.; Onyshchenko, А. М.В статті аргументовано, що традиційна модель економічного зростання, яка ігнорує важливість природних факторів, не здатна запобігти посиленню глобальних екологічних проблем, включаючи подальшу зміну клімату, вона вичерпала себе на даному історичному періоді розвитку цивілізації. Перехід до сталого розвитку вимагає включення екологічного фактора в систему основних соціально-економічних показників. Це можна досягти через розробку та врахування на глобальному та національному рівнях індикаторів сталого розвитку. Вони повинні бути включеними в міжнародних, національних програмах сталого розвитку, плани та програми розвитку економіки, плани дій з охорони довкілля за прикладом Паризької угоди. Виходячи з відомої тези про те, що дослідження взаємозв’язків елементів виробництва поза суспільної форми реалізації продукції призводить до виробничо-технологічної інтерпретації економіки, автором дослідження введено основні макроекономічні змінні та взаємозв’язки між ними. Як основні виробничі фактори розглядаються витрати праці, основних виробничих фондів та предметів праці. Результатом виробничої діяльності є валовий продукт, який розподіляють на виробниче споживання та кінцевий продукт. В свою чергу, кінцевий продукт поділяється на валові капіталовкладення та на невиробниче споживання. Розглядається взаємозв’язок між основними показниками верхнього рівня економічної ієрархії. Одним з підходів до розв’язання даної проблеми на основі теорії системно-динамічного моделювання в статті запропоновано еколого-економічну модель поведінки економічного агента в умовах встановлених обмежень на емісії парникових газів. При цьому розглядається необхідність виконання положень Паризької угоди. За допомогою даної моделі вивчено властивості та тенденції зміни взаємопов’язаних агрегованих показників, таких як валовий та кінцевий продукти, трудові ресурси, виробничі фонди, інвестиції, споживання і т.д. Дослідження запропонованої моделі дозволило побудувати траєкторії обсягів валового випуску, зокрема в умовах різних сценаріїв зміни встановленої емісійної квоти. Отримані динамічні траєкторії дозволяють досліджувати поведінку основних макропоказників в залежності від зміни параметрів моделі, які визначають ступінь реалізації того чи іншого механізму Паризької угоди. In the article is argued that the traditional model of economic growth, ignoring the importance of natural factors, is not able to prevent the growth of global environmental problems, including further climate change, it has exhausted itself in this historical period of development of civilization. The transition to sustainable development requires the inclusion of an environmental factor in the system of basic socio-economic indicators. This can be achieved through the development and incorporation of indicators of sustainable development at the global and national levels. They should be included in international, national sustainable development programs, plans and programs for economic development, environmental action plans, as exemplified by the Paris Agreement. Proceeding from the well-known thesis that the study of the interconnection of elements of production outside the social form of product sales leads to a production- technological interpretation of the economy, the author of the research introduced the main macroeconomic variables and interconnections between them. As the main production factors are considered labor costs, major productive assets and labor. The result of the production activity is the gross product, which is divided into production and final product. In turn, the final product is divided into gross investment and non-productive consumption. The relationship between the main indicators of the upper level of the economic hierarchy is considered. One of the approaches to solving this problem on the basis of the theory of system- dynamic modeling in the article is proposed ecological-economic model of the behavior of the economic agent in the conditions of the established restrictions on greenhouse gas emissions. In doing so, the need to comply with the provisions of the Paris Agreement is considered. With the help of this model, the properties and trends of changing interrelated aggregates such as gross and final products, labor resources, production funds, investments, consumption, etc. are explored. The research of the proposed model allowed to construct trajectories of gross output volumes, in particular, under different scenarios of the change of the established emission quota. The obtained dynamic trajectories allow us to investigate the behavior of the main macroindicators, depending on the change in the parameters of the model, which determine the degree of implementation of one or another mechanism of the Paris Agreement.Item Маркетинговий аудит внутрішнього середовища підприємства(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Дерев’янченко, Тетяна Єгорівна; Derev’yanchenko, Tetyana; Деревянченко, Татьяна ЕгоровнаВ статті розглянуто актуальні питання змісту та особливостей проведення маркетингового аудиту внутрішнього середовища підприємства. Маркетинговий аудит — найбільш ефективний і найменш відпрацьований вид маркетингового контролю, об’єктом ревізії якого є практично всі аспекти маркетингового процесу. Фактично всі інші види маркетингового контролю — його складові. Між тим, зростаюча турбулентність ринкового середовища вимагає наявності у будь-якого підприємства ефективного управлінського інструментарію за допомогою якого з певною періодичністю можна критично оцінювати не тільки рівень ефективності окремих елементів комплексу маркетингу, а й мати можливість час від часу проводити аудит маркетингової стратегії. Недостатня методична розробленість маркетингового аудиту уповільнює ефективне застосування маркетингу на практиці, як основного механізму досягнення довгострокового економічного успіху. В умовах жорсткого конкурентного середовища надзвичайно важливим є проведення керівництвом (власників) підприємства постійного аналізу та контролю виконання маркетингової програми, розробленої на основі дослідження ринку, аналізу внутрішнього та зовнішнього середовища підприємства, розробки стратегії та тактики поведінки на ринку. Надзвичайну роль в оцінюванні відповідності маркетингової програми наявним потребам підприємства та контролю за її виконанням відіграє маркетинговий аудит. У розвинутих країнах, крім традиційних форм контролю, широко застосовують маркетинговий аудит. Чи не найважливішим завданням підприємства є проведення маркетингового аудиту та ефективне використання його результатів. Під аудитом середовища маркетингу розуміють систематизований процес аналізу, об’єктивного оцінювання і прогнозу чинників маркетингового середовища з метою визначення невикористаних можливостей і прихованого потенціалу підприємства. Для вітчизняних підприємств необхідно адаптувати принципи і методи маркетингового аудиту стосовно українських реалій зумовлено високою нестабільністю конкурентного середовища. The article deals with the actual issues of content and features of marketing audit of the internal environment of the enterprise. Marketing audit — the most effective and least worked out kind of marketing control, the object of audit which is practically all aspects of the marketing process. In fact, all other types of marketing controls are its components. Meanwhile, the growing turbulence of the market environment requires the presence of any enterprise effective management tools that help with a certain periodicity can critically assess not only the effectiveness of individual elements of the marketing mix, but also be able to periodically audit marketing strategy. Insufficient methodological development of marketing audit slows down the effective use of marketing in practice as the main mechanism for achieving long-term economic success. In a harsh competitive environment, it is extremely important for the management (owners) of the company to continuously analyze and control the implementation of a marketing program developed on the basis of market research, analysis of the internal and external environment of the enterprise, development of strategy and tactics of behavior in the market. The marketing audit plays an extraordinary role in assessing the compliance of a marketing program with the needs of the enterprise and monitoring its implementation. In developed countries, in addition to traditional forms of control, widely used marketing audit. Whether or not the most important task of an enterprise is carrying out of marketing audit and effective use of its results. Under the audit of the marketing environment understand the systematized process of analysis, objective assessment and forecasting factors of the marketing environment in order to identify the untapped opportunities and hidden potential of the enterprise. For domestic enterprises it is necessary to adapt the principles and methods of marketing audit in relation to Ukrainian realities due to the high instability of the competitive environment. Consequently, a marketing audit needs to be widely used.Item Моделювання динаміки ринку криптовалют(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Безкоровайний, Віталій Сергійович; Bezkorovainyi, V. S.; Безкоровайный, Виталий Сергеевич; Дербенцев, Василь Джоржович; Derbentsev, V.; Дербенцев, Василий ДжорджевичРобота присвячена питанням моделювання короткострокої динаміки криптовалют. Для використання криптовалют як інвестиційного активу необхідно мати ефективні інструменти прогнозування їх курсової вартості, принаймні на короткострокову перспективу. Вирішення завдання оцінювання прибутковості інвестування у криптовалюти передбачає здійснення систематичного моніторингу стану ринку, на основі якого можна побудувати модель динаміки курсової вартості криптовалюти на досліджуваний часовий горизонт. Було обрано методологію рядів Фур’є для розрахунку рівнів котирувань, що дозволяє ефективно користуватися сучасними методами прогнозування, зокрема,такими, як кусково-неперервні функції Уолша Проведено розрахунки та наведено графічне відображення відновленого часового ряду та похибки котирувань BTC/USD, LTC/USD, ETH/USD. Побудовано математичну модель короткострокового прогнозу криптовалют із використанням ланцюгів Маркова. Перевагами розробленої моделі є: її незалежність від статистичних характеристик розподілу ймовірностей котирувань валюти; адаптивність, яка полягає в накопиченні нової інформації та корегуванні параметрів моделі на кожному кроці; можливість автоматизації процесу прогнозування. This paper is devoted to modeling of short-term dynamics of cryptocurrencies. To use cryptocurrencies as an investment asset, it is necessary to have effective tools for forecasting their exchange rate, at least for the short-term. The decision of the task of estimating the profitability of investing in cryptocurrencies involves the systematic monitoring of the market condition, on the basis of which a model of the dynamics of the exchange rate of cryptocurrencies for the investigated time horizon can be constructed. We have chosen the Fourier series methodology for calculating quotation levels, which allows us to effectively use modern forecasting methods, in particular, such as the piecewise continuous Walsh functions. The calculations are carried out and the graphic representation of the restored time series and quotation errors BTC / USD, LTC / USD, ETH / USD are presented. A mathematical model of the short-term forecasting cryptocurrencies with using Markov chains was constructed. The advantages of the developed model are: (i) its independence from the statistical properties of the distribution of probabilities of quotations of currency; (ii) adaptability, which consists in the accumulation of new information and adjusting the parameters of the model at each step; (iii) possibility of automation of forecasting process.Item Модель системи цифрового маркетингу з використанням хмарних технологій(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Іванов, М. М.; Ivanov, M. M.В статті автором висвітлено сучасні тенденції розвитку систем цифрового маркетингу, які засновані на синтезі маркетингових функцій: аналітичних, виробничих, збутових та управлінських. Встановлено, що побудова моделі системи цифрового маркетингу з використанням хмарних технологій з використанням Internet-ресурсів є актуальною задачею. Наводиться аналіз теоретичних і практичних розробок щодо досліджень хмарних технологій, технологій реалізації продукції, управління бізнес-процесами, моделей інформаційних систем, моделей оптимізації цін і обсягів продажів на споживчих ринках, функцій і підходів управління в маркетингу, проблемно цільового управління бізнес-процесами, управління маркетинговим потенціалом підприємства. Проведений аналіз тенденцій розвитку хмарних технологій показує, що хмарні технології стають все більш затребуваними і дозволяють на базі багатовимірних структур вирішувати сучасні маркетингові функції. Запропоновано методологію побудови цифрових маркетингових систем базується на наступних принципах: достовірність інформації, формування багатовимірних структур і зберігання даних, заміщення. Наводиться запропонована класифікація принципів і методологічних основ побудови цифрових маркетингових систем з використанням хмарних технологій систем з урахуванням наступних принципів створення і функціонування цифрових маркетингових систем: принцип законності, принцип глобальності, принцип безперервності, принцип стандартності, принцип інтерактивності, принцип рівноправності та безпеки. Побудовано узагальнену модель цифрової маркетингової системи, яка заснована компонентах відповідних процесів маркетинговій системі, що дозволяє враховувати переваги автоматизованих систем управління і процесного підходу у цифрових маркетингових системах. Відповідно до побудованої моделі цифрової маркетингової системи було сформульовано аксіоматику маркетингових процесів. Наведено метод управління даними у хмарному сховище, який включає наступні етапи: проекція даних, побудова запиту, аналіз та подання даних для візуалізації вимірів, згортка та деталізація. Значення запиту можуть поєднуватися в структуру, що можуть складатися з декількох рівнів. Результатом використання хмарного сховища в цифрових маркетингових системах є оперативна обробка даних з відображенням результатів маркетингових досліджень. In the article the author highlighted the modern tendencies of the development of digital marketing systems, which are based on the synthesis of marketing functions: analytical, production, marketing and management. It is established that construction of a model of digital marketing system using cloud technologies using Internet-resources is an actual task. An analysis of theoretical and practical developments in the field of research on cloud technologies, product sales technologies, business process management, information systems models, price optimization models and sales volumes on consumer markets, functions and approaches in marketing management, problem-oriented business process management, marketing management the potential of the enterprise. An analysis of trends in the development of cloud technologies shows that cloud technologies are becoming more and more popular and allow us to solve modern marketing functions based on multidimensional structures. The proposed methodology for constructing digital marketing systems is based on the following principles: reliability of information, the formation of multidimensional structures and data storage, replacement. The proposed classification of principles and methodological foundations for the construction of digital marketing systems using cloud systems technologies is based on the following principles of the creation and operation of digital marketing systems: the principle of legality, the principle of globality, the principle of continuity, the principle of standardization, the principle of interactivity, the principle of equality and security. A generalized model of the digital marketing system based on the components of the corresponding processes in the marketing system is constructed, which allows taking into account the advantages of automated control systems and process approach in digital marketing systems. In accordance with the constructed model of the digital marketing system, the axiomatics of marketing processes was formulated. The data management method in a cloud storage is provided, which includes the following steps: data projection, query construction, analysis and presentation of data for visualization of measurements, convolution and detailing. The value of the query can be combined into a structure that can consist of several levels. The result of cloud storage in digital marketing systems is the rapid processing of data reflecting the results of marketing research.Item Моделювання функції відгуку рекламних звернень за умови періодичності реклами в короткостроковому періоді(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Блудова, Тетяна Володимирівна; Bludova, Tetiana; Блудова, Татьяна Владимировна; Островська, Марія Сергіївна; Ostrovska, Mariya; Островская, Мария СергеевнаУ статті розглянуто основні засоби Інтернет-реклами та їх вибір залежно від цілей підприємства. Показано, що економічна ефективність реклами тісно пов’язана з цілями, які ставляться при проведенні конкретного рекламного заходу, та сумою грошових коштів, які виділяються на її проведення. Тому рекламний захід можна вважати ефективним при виконанні двох умов: відповідність виділених на рекламу засобу поставленій меті; досягнутість поставленої перед рекламним заходом мети. Приведена класифікація можливого характеру поведінки рекламних звернень підприємства. Показано, що інформація є інструментом, за допомогою якого підприємства будують власні ланцюги комунікацій для поєднання свого внутрішнього економічного середовища із зовнішнім. Чим тіснішою є подібна інтеграція, тим вищою є здатність підприємства реагувати на зміни ринків збуту власної продукції та послуг. Обґрунтовано необхідність розрахунку дійсної ефективності засобів реклами в Інтернеті. Доведено, що для реалізації процесу рекламних звернень підприємства, що мають багато різновидів, повинен функціонувати комплекс взаємопов’язаних елементів. Представлено класифікація рекламних звернень підприємства, які є потужним засобом впливу на споживача та вибір засобів Інтернет-реклами залежно від поставлених цілей і завдань підприємства. На етапі оперативного управління проектом рекламної кампанії здійснюється втілення концептуальних положень щодо відбору засобів розповсюдження реклами, вибору конкретних носіїв реклами та визначення раціональної черговості виконання робіт, пов’язаних із проведенням рекламної кампанії. Перелічені в статті заходи, за виключенням графіка виконання робіт рекламної кампанії, повинні розроблятися менеджерами рекламодавця з урахуванням результатів, отриманих на етапах бюджетного планування та оцінювання ефективності рекламної кампанії. Представлена реакція збуту виробів підприємства на протязі часових періодів за умови рівномірного періодичного розміщення рекламних звернень підприємства. Доведено, що підприємства потребують налагоджених технологій активних продажів своєї продукції через Інтернет. Прояв поточного ефекту від періодичних рекламних звернень підприємства у короткостроковому періоді дає можливість встановити, що функція поточного ефекту від рекламних звернень підприємства періодична і її можна розкласти в ряд Фур’є на відрізку, що дасть можливість моделювання реакцію збуту на рекламні звернення підприємства неперервною функцією. The article discusses the main means of Internet advertising and their selection, depending on the goals of the enterprise. It is shown that the cost-effectiveness of advertising is closely related to the goals set for a specific advertising measure, and the amount of money allocated for its implementation. Therefore, an advertising measure can be considered effective when two conditions are fulfilled: the purpose of the medium allocated for advertising purposes; the achievement of the goal set before the promotional measure. The classification of the possible nature of the behavior of advertising appeals of the enterprise is given. It is shown that information is a tool by which enterprises have their own communication chains to combine their internal economic environment with external ones. The closer such integration is, the higher the ability of an enterprise to respond to changes in the markets for the sale of its own products and services. The necessity of calculating the effective efficiency of advertising means on the Internet is substantiated. It is proved that in order to implement the process of advertising appeals of enterprises that have many varieties, a complex of interconnected elements must function. The classification of advertising appeals of the enterprise is presented, which is a powerful means of influencing the consumer and choice of means of Internet advertising depending on the goals and objectives of the enterprise. At the stage of the operational management of the project of the advertising campaign implementation of the conceptual provisions on the selection of means of distribution of advertising, the choice of specific carriers of advertising and determining the rationale for the implementation of work related to the conduct of advertising campaign. The measures listed in this article, with the exception of the timetable for the work of the campaign, must be developed by the advertiser’s managers, taking into account the results obtained at the stages of budget planning and evaluating the effectiveness of the advertising campaign. The reaction of sales of products of the enterprise during the period of time is presented, provided the company evenly distributes the advertising appeals periodically. It is proved that companies need well-adjusted technologies for active sales of their products through the Internet. The manifestation of the current effect of the periodic advertising appeals of the enterprise in the shortterm period makes it possible to establish that the function of the current effect from the advertising appeals of the enterprise is periodic and it can be decomposed into a Fourier series on a segment that will enable the simulation of the sales response to the advertising appeals of the enterprise by a continuous function.Item Багатокрова модель оптимальної стратегії компанії-дистриб’ютора на ринку фармацевтичної продукції(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Бойчук, М. В.; Boychuk, M.; Ярошенко, О. І.; Yaroshenko, O.Фармацевтичні дистрибуційні компанії є важливою ланкою у розподілі лікарських засобів і виробів медичного призначення від виробника до споживача. Проте є ряд проблем на шляху досягнення ними стійкого розвитку: особливі вимоги до зберігання, транспортування, складування, документального супроводу товару, залежність від виробників та споживачів фармацевтичної продукції, тривалі відстрочки платежів за продані товари, а також загальна ситуація у країні, зокрема зниження купівельної спроможності національної валюти, підвищення відсоткових ставок за кредитами тощо. Тому виникає необхідність вивчення діяльності компаній-дистриб’юторів та методів управління їх господарсько-економічною діяльністю, які б дозволяли зберегти та зміцнити їх становище на ринку. У роботі запропоновано багатокрокову модель оптимальної стратегії компанії-дистриб’ютора на ринку фармацевтичної продукції з урахуванням кредитних платежів та обмеженням на розмір граничного прибутку. З математичної точки зору дана задача є задачею багатокрокового оптимального керування, де керуванням виступає обсяг грошового кредиту, а фазовою траєкторією — обсяг руху товару. У роботі проведено її дослідження за допомогою достатніх умов оптимальності, описано структуру оптимального процесу та розмір оптимального середнього прибутку. Також наведено алгоритм оптимізації даної задачі за відсутності мінімального стартового капіталу. Методологія розв’язання багатокрокової моделі оптимальної стратегії компанії-дистриб’ютора на ринку фармацевтичної продукції проілюстрована на модельному прикладі та вказано, що вона має місце і для більш загального критерію максимізації прибутку, а також при кусково-постійній відсотковій ставці грошового кредиту. Pharmaceutical distribution companies constitute an important link in the distribution of medicines and medical products from the manufacturer to consumer. However, there are a number of problems on their way of achieving a sustainable development i.e., special storage requirements, transportation, warehousing, documentary support of goods, dependence on producers and consumers of pharmaceutical products, long delays in payments for the goods sold, in addition to general situation in the country, in particular, reduction of purchasing power of the national currency, raising interest rates on loans etc. Therefore, the study of the activities of distribution companies and methods of managing their business activities, which would allow them to maintain and strengthen their position at the market, is of great current interest. The purpose of the paper is to present a multistep model of the optimal credit strategy of a distribution company at the pharmaceutical products market taking into account credit payments and constraints on the size of the marginal revenue. In the mathematical terms, the given problem is the one of the optimal control, where the amount of pharmaceutical products acts as a phase trajectory and the amount of the credit given to a distribution company is a control. To solve the problem sufficient optimality conditions are used. The structure of the optimal process and the optimal average profit for the given model is described. An optimization algorithm for this task is also presented in the absence of a minimum starting capital. The methodology for studying of the optimal strategy multistep model of the distribution company at the pharmaceutical market is illustrated with a model example as well as pointed out that it is also correct for the more general criterion of profit maximization and for the piecewise constant interest rate of the monetary loan.Item Оцінювання результативності діяльності компанії(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Григорук, П. М.; Hryhoruk, P.; Завгородня, Т. П.; Zavhorodnia, T.; Григорук, С. С.; Hryhoruk, S.Економічне зростання та подальший розвиток економіки України, окремих її галузей, неможливі без підвищення ефективності діяльності підприємств, що їх представляють. Від ефективності діяльності підприємства певною мірою залежить рівень досягнення його цілей, тобто його результативність. Результати оцінювання результативності дозволяють встановити масштаб і зміну спрямованості управління діяльністю підприємства, прогнозувати їх вплив на ключові функціональні підсистеми підприємства, сприяють ухваленню управлінських рішень, спрямованих на підвищення рівня ефективності його діяльності. В статті розглянуто підходи до змістового наповнення категорії результативності діяльності, встановлено її зв’язок з категорією ефективності діяльності. Зроблено висновок, що різноманітність підходів щодо трактування сутності категорії результативності зумовлена широким спектром її застосування та особливостями сфери діяльності підприємства. Визначено комплексність та багатокритеріальність результативності діяльності. Розглянуто підхід до оцінювання результативності діяльності, оснований на методі інтегрального показника. Проведено апробацію запропонованого підходу на прикладі двох наборів вихідних показників. Перший набір показників визначений за методикою Д. Сінка і складається з шести груп показників. Інтегральний показник побудований за методом блочної згортки і являє собою комбінацію часткових інтегральних показників, побудованих для кожної групи. Другий набір являє собою сукупність показників рентабельності. В статті проведені розрахунки за статистичними даними реального підприємства за період з 2013 року по 2016 рік. Встановлено зниження рівня результативності діяльності впродовж досліджуваного періоду часу. Зіставлення розрахунків за обома наборами показників показало ідентичність результатів. В статті запропоновано комплекс заходів для підвищення результативності діяльності підприємства. Economic growth and development of the Ukraine’s economy, some of its branches, is impossible without increasing the efficiency of enterprises that represent them. The level of achievement of its goals, i.e. its performance, depends to a certain extent on the efficiency of the enterprise’s activity. The results of performance evaluation allow to establish the scale and modification of management direction of the enterprise activity, to predict their influence on the key functional subsystems of the enterprise, contribute to the adoption of managerial decisions aimed at increasing the level of efficiency of its activity. The article discusses the approaches to the content of the content of the category of activity’s performance, establishes its relationship with the category of activity’s efficiency. It is concluded that the diversity of approaches to the interpretation of the essence of the category of performance is due to the wide range of its application and the features of the field of enterprise activity. The complexity and multi-criteria of the performance of the activity are determined. The approach to the assessment of performance based on the comprehensive index method is considered. The proposed approach is tested on the two sets of initial indicators. The first set of indicators is based on the D. Sink’s methodology and consists of six groups of indicators. The comprehensive index is constructed by the method of block convolution and is a combination of partial comprehensive indexes constructed for each group. The second set is a group of profitability indicators. The article contains calculations based on statistical data of the real enterprise for the period from 2013 to 2016. A decrease in the level of activity’s performance during the period under study was established. Comparison of the calculations for both sets of indicators showed the identity of the results. The article proposes a set of measures to improve the enterprise activity’s performance.Item Динамічна траєкторія економічного ризику на підґрунті моделі Вольтерри-Лотки(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2018) Коляда, Юрій Васильович; Kolyada, Jury; Коляда, Юрий Васильевич; Шатарська, Інна Федорівна; Shatarska, Inna; Шатарская, Инна ФёдоровнаОцінювання ризику економічної події завжди привертало увагу широкого загалу економістів. Результати (підходи, прийоми) щодо вирішення зазначеної проблеми базувалися на застосуванні теорії економічної рівноваги, теорії ймовірностей та математичної статистики. Ця проблема залишається актуальною й досі, бо запити прикладної економіки на перший план висувають знання динаміки змінюваності подій, уміння передбачати характер їхнього розвитку в процесі переходу від одного економічного стану до іншого. Щоб мати дієвий інструмент, адекватний вимогам нелінійної глобальної економіки, слід навчитися використовувати динамічні моделі економічних процесів та явищ. Раніше була розглянута траєкторія економічного ризику для випадку логістичної одновимірної динамічної моделі. Зазначений результат, який принципово відрізняється від загальновживаного підходу в теорії економічного ризику, потребує поширення на випадок двовимірних (площинних) динамічних моделей економіки. Крім того, на підставі аналітичної залежності зв’язку ризику та інерційністю економічної системи, прикметними рисами її успішного функціонування, була встановлена можливість характеризувати стабільність цього процесу або можливість настання кризи. Використовуючи вище зазначені методики з урахуванням системного характеру нелінійних взаємовпливів чинників економічної системи, динамічною моделлю яких є класична модель нелінійної динаміки (модель «жертва-хижак») — система рівнянь Вольтерри-Лотки, в роботі отримано аналітичну формулу для обчислення кількісної міри ризику настання події, яка відповідає поведінці «жертви» у довільний момент часу. Бо ця динамічна модель антагоністичного характеру знайшла багато різноманітних застосувань і стала класичною для теорії та практики математичного моделювання економічних процесів, а структурно вона нагадує класичну одновимірну логістичну модель, будучи її узагальненням — два пов’язаних між собою рівняння логістичного виду. The evaluation of risk of economic event has always attracted the attention of a wide range of economists. The results (approaches, techniques) for solving this problem were based on the application of the theory of economic equilibrium, probability theory and mathematical statistics. This problem is still relevant. Because the demands of the applied economy bring knowledge of the dynamics of the variability of events on the foreground and the ability to predict the nature of their development in the process of transition from one economic state to another. It is necessary to learn how to use dynamic models of economic processes and phenomena in order to have an effective tool that is adequate to the requirements of a nonlinear global economy. The economic risk trajectory for a logistic one-dimensional dynamic model was considered earlier. The result, which fundamentally differs from the generally applicable approach in the theory of economic risk, needs to be extended in the case of two-dimensional (planar) dynamic economic models. In addition, the ability to characterize the stability of this process or the possibility of a crisis has been established. It is based on the analytical dependence of the risk communication and the inertia of the economic system, the hallmarks of its successful functioning. We obtained an analytical formula for assessing the quantitative risk level of an event that corresponds to the behavior of the predator at an arbitrary time after using the above methods, taking into account the systemic nature of the nonlinear interactions of factors of the economic system, the dynamic model of which is the classic model of nonlinear dynamics (“predator- prey” model ") — the Lotka-Volterra system of equations. Because this dynamic model of antagonistic nature has found many different applications and became classical for the theory and practice of mathematical modeling of economic processes, structurally it resembles the classical one-dimensional logistic model, being its generalization — two related equations of logistic kind.