2015 рік
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 2015 рік by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 44
Results Per Page
Sort Options
Item Становлення та розвиток концепції управління соціальним капіталом підприємства(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Ліва, Ольга Миколаївна; Liva, O.; Лива, Ольга НиколаевнаУ статті показано еволюцію соціального капіталу підприємства як економічної категорії. Висвітлено основні теоретичні доробки щодо трактування соціального капіталу провідними вченими та надано авторську концепцію визначення даного поняття. Здійснено порівняльний аналіз соціального та людського капіталів. Визначено ключові складові соціального капіталу та відображено економічні ефекти від управління соціальним капіталом підприємства.Item Детермінанти вразливості боргової безпеки України(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Лось, Валерій Володимирович; Los, V.; Лось, Валерий Владимирович; Усик, Віра Іванівна; Usyk, Vira; Усик, Вера ИвановнаСтаття присвячена дослідженню основних аспектів боргової безпеки України на основі найважливіших сигнальних індикаторів, що визначені світовою та вітчизняною практикою. Розглянуто основні індикатори боргової безпеки України за 2007-2013 рр., а також — запас фінансової міцності України за індикаторами боргової безпеки на прикладі 2013 року. Доведено, що наразі борговий тягар України ще не є занадто загрозливим для її економічної безпеки загалом і боргової зокрема, оскільки з дванадцяти проаналізованих показників боргової безпеки, шість усе ще залишаються безпечними, чотири — мають незначний запас фінансової стійкості, а лише два — становлять реальну загрозу борговій безпеці нашої держави. Внаслідок отриманих висновків було визначено основні напрями для підвищення рівня боргової безпеки в Україні з врахуванням світових практик щодо управління державним боргом та окреслено основні перспективні напрями подальших досліджень.Item Побудова інтегрованої системи моніторингу фінансового стану підприємства(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Лозовик, Юрій Миколайович; Lozovik, Y.; Лозовик, Юрий НиколаевичУ статті розглянуто питання побудови інтегрованої системи фінансового моніторингу з використанням інструментарію нечітко-ножинного аналізу. Основну увагу приділено питанню зниження втрат інформації на різноманітних етапах розрахунку інтегрованих показників фінансового стану підприємства та їх якісної інтерпретації.Item Генезис результату діяльності підприємства на шляху до інвайронментальної економіки(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Рєпіна, Інна Миколаївна; Riepina, I.; Репина, Инна НиколаевнаУ статті розглянуто постулати інвайронментальної економіки, яка враховує динаміку економічної системи та обмеження природного відтворення економічних ресурсів і формує парадигму соціально-відповідального управління суб’єктами господарювання за тріадної моделі «споживач ↔ підприємство↔ довкілля». Запропоновано математичний опис результату діяльності підприємства за умови впровадження виробничого, маркетингового та соціально-відповідального управління. Розглянуто цінності та систему показників оцінювання результативності діяльності підприємства за інвайронментальної економіки.Item Сегментування споживачів нової генерації(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Сай, Дарія Валеріївна; Say, Daria; Сай, Дарья ВалерьевнаСтаття присвячена дослідженню поведінки споживачів з урахуванням їх когнітивних характеристик. Виокремлено основні ознаки сучасних підходів до класифікації таких споживачів, наголошено на необхідності вивчення постійних змін життєвих стилів суспільства, створення маркетингових комунікаційних програм з урахуванням нових, відмінних від попередніх поколінь, цінностей та особливостей споживчої поведінки. Успіх реалізації таких маркетингових програм залежить від ефективності прогнозування майбутніх вимог молоді, перспектив розвитку потреб, а також правильності виокремлення цільових аудиторій, їх інтересів, уявлень про бренди.Item Стратегічне управління підприємством у нестабільному ринковому середовищі(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Шатілова, Олена Володимирівна; Shatilova, O.; Шатилова, Елена ВладимировнаРозглянуто актуальні проблеми управління підприємством у нестабільному ринковому середовищі. Здійснено порівняльний аналіз моделей стратегічного управління підприємством. Удосконалено методичний підхід оцінки рівня нестабільності ринкового середовища. Обґрунтовано необхідність вибору моделі стратегічного управління підприємством на основі оцінки рівня нестабільності ринкового середовища.Item Комунікаційне поле управлінської взаємодії в організації(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Криворучкіна, Олена Володимирівна; Kryvoruchkina, O.; Криворучкина, Елена ВладимировнаРозкрито архітектуру комунікаційного поля організації, внутрішній контур якого сформований професійними компетенціями та гностичними здібностями суб’єктів управління. Обгрунтовано, що міжособистністна управлінська взаємодія реалізується у ланцюгу: «ділова контактність — внутрішньофірмова партнерська взаємодія — спільна діяльність». Детермінантами розвитку комунікаційного поля виступають каузальна атрибуція та адекватні когніції. Зовнішній контур комунікаційного поля формується партнерською взаємодією зі стейкхолдерами у реляційному просторі підприємства.Item Актуальність інвестицій в економічну освіту персоналу для подолання і профілактики кризових ситуацій на підприємстві(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Скібіцький, Олександр Миколайович; Skibitskiy, O. M.; Скибицкий, Александр НиколаевичВизначено проблеми невідповідності системи науки та освіти сучасним вимогам, що, зокрема, призвело до таких негативних явищ, як: відірваність освіти від практичних реалій; падіння престижу освіти з деяких спеціальностей; довгі періоди втілення наукових розробок у виробництво; непристосованість освіти та науки до існування у ринковому середовищі. Найважливішою передумовою підвищення ефективності інвестицій у навчання є прогнозування потреб на ринку праці. Інвестиції індивіда у власну освіту можуть виявитися неефективними, якщо він не має у своєму розпорядженні оцінки потенційної потреби підприємців у певних фахівцях. Неадекватна оцінка компанією своїх потреб у навчанні й розвитку персоналу також негативно позначиться на ефективності відповідних інвестицій. Прогнозування ситуації на ринку праці необхідне і державі для запобігання структурного безробіття.Item Фундаментально-вартісний підхід в контексті обґрунтування стратегічних рішень на підприємстві(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Шевчук, Наталія Валентинівна; Shevchuk, N.; Шевчук, Наталья ВалентиновнаУ даній науковій статті представлено авторське бачення використання фундаментальної вартості підприємства як критеріальної основи прийняття стратегічних рішень. Логіка змістовного наповнення фундаментальної вартості представлена в контексті дослідження процесів капіталоутворення на підприємстві. В основу методології визначення фундаментальної вартості закладено концепцію економічного прибутку, який формується на основі порівняння прибутковості капіталу та витрат на капітал. Формування витрат на капітал знаходиться в фокусі фінансової аналітики, а обґрунтування відповідних рішень щодо структури капіталу відбувається на основі традиційно визначених критеріїв. Однією з основних тез статті є те, що на сьогодні проблематика забезпечення зростання фундаментальної вартості бізнесу зміщується в площину максимізації цінності, створення та присвоєння якої розглядається у фокусі прийняття стратегічних рішень на підприємстві.Item Подвійний лістинг як новітній інструмент активізації українського ринку ІРО(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Гладчук, Ксенія Миколаївна; Hladchuk, K.; Гладчук, Ксения НиколаевнаУ статті досліджено питання ролі подвійного лістингу у розвитку вітчизняного ринку ІРО. Зокрема, розглянуто сутність, інструменти та механізм здійснення подвійного лістингу. Проведено аналіз вітчизняної нормативної бази та схем здійснення ІРО за кордоном, які використовують українські підприємства. Проаналізовано історію залучення ними ІРО-інвестицій на зарубіжних ринках. Визначено роль подвійного лістингу як інструменту повернення таких емітентів на локальні біржі, що, у свою чергу, дозволить активізувати вітчизняний ринок ІРО та прискорить процес інтеграції України до фінансового простору ЄС.Item Соціальне підприємництво: кон’юнктурний тренд чи ефективний інструмент вирішення соціальних проблем суспільства?(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Кульбако, Марія Сергіївна; Kulbako, M.; Кульбако, Мария СергеевнаУ статті проаналізовано українське соціальне підприємництво з точки зору критеріїв, прийнятих в західній науковій традиції. Досліджено ефективність соціального підприємництва в контексті його соціальної та комерційної віддачі. За допомогою загальнонаукових та особливих методів економіки, філософії, соціології, культурології визначені основні характеристики феномену соціального підприємництва та особи соціального підприємця.Item Комплексна система стратегічного управління маркетинговими процесами на підприємстві(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Кічук, Аліна Олегівна; Kichuk, Alina; Кичук, Алина Олеговна; Зюкова, Ірина Олексіївна; Zyukova, Iryna; Зюкова, Ирина АлексеевнаДля оптимізації маркетингових рішень розроблено комплексну систему стратегічного управління маркетинговими процесами на підприємстві. В межах системи комплексної діагностики конкурентного середовища запропоновановикористання теорії нечіткої чисельності. Для проведення дослідження конкурентного середовища розроблено методику і запропоновано етапи конкурентного аналізу. В межах системи формування і розвитку стратегічного маркетингового потенціалу розроблено модель функціонування підприємства як цілісної системи взаємодії маркетингових засобів та інструментів, а саме підприємство розглядається як складовий елемент ринкового механізму. В межах системи взаємодії підприємства у просторі ділового партнерства реалізацію стратегічних змін запропоновано проводити на засадах процесуально орієнтовного підходу. В межах системи маркетингового контролю за реалізацією стратегічних змін запропоновано концепцію ефективного інвестування в маркетинг.Item Теоретичні та практичні аспекти вибору маркетингової товарної стратегії підприємства(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Наторіна, Альона Олександрівна; Natorina, A.; Наторина, Алёна АлександровнаУ роботі визначено місце і роль маркетингової товарної стратегії для підприємства. Розглянуто напрямки розвитку товарної стратегії підприємства. Досліджено особливості підвидів маркетингової товарної стратегії. Надано характеристику задачі прийняття рішення щодо вибору стратегічної маркетингової альтернативи. Ідентифіковано схожі та відмінні риси сучасних методів вибору товарної стратегії. Наведено перелік груп показників, які слід враховувати підприємствам при виборі товарної стратегії. Обґрунтовано доцільність їх використання на прикладі підприємства олійно-жирової промисловості. Графічно зображено алгоритм процесу відбору кількісних та якісних показників для оптимального вибору стратегічної маркетингової товарної альтернативи.Item Інтеграція системи контролінгу до існуючої системи менеджменту на підприємстві.(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Кроніковський, Дмитро Олегович; Kronikovskyi, D.; Крониковский, Дмитрий ОлеговичУ статті висвітлено проблемні аспекти впровадженя системи контролінгу на підприємстві. Проаналізовано процес контролінгу на підприємстві та запропоновано підхід щодо роботи менеджменту з вихідними даними системи контролінгу. Обгрунтовано, що контролінг має характер інтегруючої та координуючої системи, яка забезпечує менеджмент аргументами для прийняття управлінських рішень, що набуті внаслідок використання сучасних інструментів аналізу, діагностики та прогнозування діяльності підприємства.Item Поняття та характеристики державно-приватного партнерства (світова практика)(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Мустафіна, Дар’я Вікторівна; Mustafina, D.; Мустафина, Дарья ВикторовнаДержавно-приватне партнерство у світовій практиці трактується у двох аспектах: по-перше, як система відносин держави й бізнесу, що широко використовується як інструмент економічного й соціального розвитку на міжнародних, національних, регіональних, місцевих рівнях; по-друге, як конкретні проекти, реалізовані спільно державними органами й приватними компаніями на базі об’єктів державної й муніципальної власності. Дуалістичне трактування державно-приватного партнерства знайшло відображення в різноманітних визначеннях останнього. Автором здійснено аналіз понять державно-приватного партнерства на основі визначень міжнародних фінансових організацій та установ розвитку та наведено власне бачення визначення поняття ДПП.Item Масштаби та глибина кризових процесів на підприємствах з виробництва електродвигунів в Україні(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Терентьєва, Олена Володимирівна; Terentieva, Olena; Терентьева, Елена ВладимировнаСтаттю присвячено проблемам розвитку національних підприємств з виробництва електродвигунів. На основі статистичних досліджень автор аналізує динаміку доходів, обсягів виробництва, витрат, запасів та ін. підприємств, що займаються даним видом діяльності. Особливу увагу приділено визначенню рівня кризових явищ, що охопили дану галузь промисловості, пошуку причин і факторів, що гальмують розвиток виробництва електродвигунів в Україні. Спираючись на проведений аналіз ключових підприємств та дослідження зовнішнього середовища їх функціонування, автором надано висновки щодо подальших перспектив виробництва даного виду продукції в Україні.Item Кількісне оцінювання господарського ризику в межах нечітко-множинної методології(ДВНЗ «Київський національний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Коцюба, Олексій Станіславович; Kotsiuba, O.; Коцюба, Алексей СтаниславовичУ публікації викладено результати аналізу інструментарію вимірювання господарського ризику в межах нечітко-множинної методології. Розглянуто закономірності співвідношень між результатами кількісного оцінювання господарського ризику для альтернативних методів на основі можливісної міри. Сформульовано комбінований варіант можливісної міри й метод вимірювання ризику на його основі. В межах запропонованого методу для різних ситуацій нечіткості критерію привабливості господарської діяльності знайдені розрахункові формули ступеня ризику. Аналіз наявних і сформульованого методів супроводжується розглядом умовного прикладу їх використання.Item Еволюція концепції корпоративної стійкості(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Пономаренко, Тетяна Вадимівна; Ponomarenko, Т.; Пономаренко, Татьяна ВадимовнаУ статі актуалізовано проблематику ототожнення категорій «стійкий розвиток», «стійкий розвиток корпорацій», «корпоративна стійкість». Встановлено, що сучасне змістовне наповнення останньої має обмежений та атрибутивний характер. Досліджено еволюцію концепції корпоративної стійкості, в рамках якої виокремлено етапи її становлення та теоретичної аргументації; розвитку у взаємозв’язку з аналогічними за змістовним наповненням соціально-орієнтованими концепціями; органічний симбіоз з сучасними управлінськими концепціями. Визначено проблемні аспекти становлення концепції, що обмежують можливості її використання у практиці реального бізнесу.Item Обґрунтування ефективної цінової політики на освітні послуги(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Ганнич, Марина Миколаївна; Hannych, M. M.; Ганныч, Марина НиколаевнаУзагальнено основні підходи до формування цінової політики на освітні послуги, проаналізовано рівень цін на аналогічну освітню послугу в університетах-конкурентах. За допомогою регресійного аналізу визначено вплив ціни на кількість абітурієнтів та величину надходжень від платних освітніх послуг. Запропоновано використовувати комбінований метод ціноутворенняна освітні послуги.Item Методичні основи національного рейтингу якості управління репутацією(ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», 2015) Дерев’янко, Олена Георгіївна; Derevianko, O. H.; Деревянко, Елена ГеоргиевнаУ статті висвітлено методичні основи Національного рейтингу якості управління репутацією, запропонованого автором. Оцінюючи зусилля компанії щодо формування репутації, необхідно розрізняти два вектори такої оцінки: функціональний (оцінювання процесів менеджменту) і результатний (безпосередньо оцінювання сформованої репутації — довіри). На функціональному рівні пропонуються такі номінації: «Репутаційна стабільність», «Медіаактивність», «Інноваційний підхід», «Іміджевий капітал КСВ» і «Антикриза року». Оцінювання в рамках запропонованих п’яти номінацій здійснюється шляхом анкетування експертів. Однією з задач Національного рейтингу якості управління репутацією є виявлення найефективніших моделей і подальше висвітлення унікального досвіду компанії-переможця з метою популяризації якісного репутаційного менеджменту, здатного підняти ведення бізнесу в Україні до рівня високих світових стандартів.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »